دکوراسیون زرشکی و سبز در خانه مدل فرانسوی بهار و همسرش

دکوراسیون زرشکی و سبز در خانه مدل فرانسوی بهار و همسرش

به قلم: مهسا پوررضا

رنگ در دکوراسیون داخلی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می شود. رنگ‌ها منشاء انتقال احساس هستند و تاثیر شگفت‌انگیزی بر روح و روان انسان می گذارند. به همین دلیل انتخاب رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر نقش موثری در دکوراسیون منازل ایفا می کند. در بحث روان‌شناسی این موضوع به اثبات رسیده است که رنگ ها نه تنها بر حال و هوای افراد تاثیرگذار هستند بلکه می توانند میزان خلاقیت و هوش را نیز تقویت کنند. در این قسمت از تور خانه‌گردی چیدانه به دکوراسیون زرشکی و سبز خانه مدل فرانسوی بهار یکی از طراحان خوش ذوق می رویم تا با چگونگی چیدمان و دکوراسیون با این دو رنگ بیشتر آشنا شویم.

دکوراسیون زرشکی و سبز

خانه مدل فرانسوی بهار با دکوراسیون زرشکی و سبز

در خانه بهار مدل دکوراسیون فرانسوی انتخاب شده است با توجه به این موضوع که از بین کشورهای مطرح شده فرانسوی‌ها بسیار به اصول و گذشتگان خود پایبند بودند و گذشتگان را فدای مدرنیته و پیشرفت نکردند. بسیاری از طرح‌ها و دیزاین های فرانسوی رنگ و بوی اصالت داشته و برگرفته از شاخصه‌های زندگی لوکس و اشرافی فرانسویان قدیم دارد. همچنین دکوراسیون زرشکی و سبز است زیرا هر دو از رنگ های اصیل و شکیل کلاسیک محسوب می شود.

چوب و هنر
دکوراسیون کلایک زرشکی

مشخصات کلی منزل

  • تعداد افراد ساکن: 3
  • شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو): زن:
  • موقعیت (شهر و محله):تهران
  • متراژ فضا: 170 متر
  • سال ساخت: 18 سال پیش
  • طبقه: 4
  • ملک شخصی یا اجاره ای: شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 3
  • تعداد سرویس بهداشتی: 3
  • سبک دکوراسیون: تلفیق کلاسیک و فرانسوی
  • رنگ های غالب: سبز و زرشکی
  • طراح دکوراسیون: من و همسرم
دکوراسیون سبز و زرشکی از نظر صاحب خانه

دکوراسیون زرشکی و سبز از نظر صاحب‌خانه

به گفته صاحب خانه با توجه به تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی و سبک فرانسوی و کلاسیک در نظر گرفته شده برای چیدمان از دکوراسیون زرشکی و سبز استفاده کرده اند. رنگ سبز نمادی از طبیعت، صلح، حاصل خیزی و حیات است. این رنگ از نیروی شفابخشی برخوردار است و آرامش را در روح و روان پدیدار می کند. در طراحی دکوراسیون بهار رنگ سبز برای دیوار قابلیت ترکیب با رنگ زرشکی و خردلی را داشته و حس خوبی را به محیط بخشیده است. رنگ زرشکی رنگ گرمی است و به همین خاطر بایستی پیش از انتخاب ترکیب های رنگی مناسبی انتخاب کنید. این رنگ می تواند در ترکیب با رنگ های سرد، فضایی متعادل ایجاد کند.

مطلب بیشتر: دکوراسیون خاکستری و زرشکی، پروژه طراحی داخلی به سبک مدرن

توجه به سبک فرانسوی در کنار رنگ های گرم

توجه به سبک فرانسوی در کنار رنگ‌های گرم

از نظر بهار دکوراسین زرشکی و سبز در کنار شخصیت‌ها و شاخص‌های قدیمی و سنتی موجود در دکوراسیون فرانسوی و به رسمیت شناختن این قواعد در تمام اصول پیاده سازی دکور به چشم می آیند. این یعنی دکور فرانسوی شما را با تمام وجود به سمت کلاسیک بودن فرا می‌خواند. با توجه رعایت تعادل در ظرافت–زیبایی و راحتی در این سبک، در حالت کلی سعی شده است با توجه به نظر صاحب‌خانه از تزئینات و رنگ‌های جان‌دهنده استفاده شود. همچنین الگوهای لطیف و لوازم خاص در خانه به کار رود تا بتواند گرمابخش محیطی دلچسب و دلنشین شود.

لوازم بیش از حد آراسته شده و غرق در جزییات به همراه چوب‌های به کار رفته در محل که ظاهری فرسوده ولی درونی استوار دارند. همین طور ترکیب رنگ‌ها با آرایش بهاری، جزیی کوچک از هنرنمایی‌های دکوراسیون فرانسوی است.

استفاده از نور مناسب در خانه زوج جوان

استفاده از نور مناسب در خانه زوج جوان

با توجه به چیدمانی که بهار و همسرش برای حال و پذیرایی و دکوراسیون سبز و زرشکی در نظر گرفته اند به گفته خودشان بهترین حالت ممکن بوده است. زیرا اگر فضایی دارین که در تمام طول روز نور طبیعی دارد، خیلی خوش شانس هستین. چون در این فضا می‌توانید براساس سلیقه خود از هر رنگی استفاده کنید. همچنین استفاده از نورپردازی توکار و مخفی، می تواند چشمان شما را به سمت روشن‌ترین نقطه اتاق بکشاند. در مقابل دیوار شاخص سبز رنگ تضاد بسیار مناسبی را ایجاد می کند. نور در دکوراسیون یکی از ارکان مهم در نوع چیدمان منزل زوج جوان بوده است.

دکوراسیون با آینه قدی

توجه به جزئیات به عنوان یک طراح لباس

در منزل بهار به عنوان یک طراح لباس بدون شک اعمال سلیقه و توجه به تک تک دکوراسیون قابل اهمیت است. تصویر بالا یکی از شاخص ترین قسمت های منزل از نظر صاحب خانه محسوب می شود که بسیار هوشمندانه دکوراسیون سبز و زرشکی در آن نمایان است. استفاده از کاکتوس ها به عنوان گیاه خانگی در گلدان هایی کوزه ای در کنار ویترین طبقه ای قرمز رنگ کلاسیک ترکیبی مناسب را ایجاد کرده است. همچنین استفاده از آینه تمام قد و شمعدان که به صورت کاملا ساختارشکن و زیبا بر روی زمین قرار گرفته است در مجموع یکی از زیباترین بخش های خانه را تشکیل می دهند.

چیدمان میز گرد ناهار خوری

انتخاب میز ناهارخوری گرد از نظر صاحبان خانه

از نظر صاحبان خانه با توجه به متراژ و فضای مناسب میز ناهارخوری گرد گزینه بهتری محسوب می شود. زیرا طراحی میزهای گرد به گونه ای است که فاصله صندلی ها کمتر از میزهای گوشه‌دار است و افراد به هم نزدیکترند و فضایی صمیمی تر ایجاد می کند. میز ناهارخوری که برای پذیرایی انتخاب شده از ست مبلمان پذیرایی در نظر گرفته شده تا انسجام و هماهنگی در خانه بیشتر رعایت شود. همینطور تابلوهای گرد در نظر گرفته‌شده در بالای میز ترکیبی بسیار مناسب را ایجاد کرده است.

مطلب بیشتر: میز ناهارخوری رنگی جدید، کدام برای خانه ما بهتره؟

ظروف تزئینی سبک فرانسوی

ظروف تزئینی متناسب با سبک فرانسوی

از آنجایی که دکوراسیون مورد نظر زوج جوان فرانسوی و کلاسیک است. در تمام بخش های خانه نمونه ایی از این سبک به چشم می خورد. ظروف تزئینی سفید رنگ که با سبک فرانسوی همسو و با دکوراسیون زرشکی و سبز متضاد است از نکات مهم چیدمان منزل این زوج به شمار می آیند.

مبلمان سبز

مبلمان مناسب رنگ دکوراسیون زرشکی و سبز

انتخاب نوع مبلمان و رنگ یکی از مهم ترین و سخت ترین بخش های چیدمان خانه محسوب می شود. زوج جوان طراح دکور برای خانه خود در این بخش برای قسمت پذیرایی مبلمان چستر با توجه به دکوراسیون زرشکی و قرمز است. از طرفی در قسمت راحتی، مبل لاوسون به رنگ یشمه ای و طرح دار را انتخاب نموده اند. با توجه به سبک اصلی کاملا مطابقت داشته و در مجموع ساختار کلاسیک کلی را در حین مدرن بودن حفظ کرده است. شایان ذکر است انتخاب رنگ فرش جلوه رنگ های مبلمان را دو چندان کرده است.

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت آشپزخانه و استفاده از فضا

شاید برایتان غیرقابل تصور باشد که آشپزخانه ای داشته باشید که در عین سادگی و مرتب بودن، وسایل و لوازم زیادی را نیز در دل خود جای داده باشد. به گفته صاحبان خانه مهم ترین قسمت در کابینت و چیدمان آشپزخانه توجه به این اصل است. با طراحی اصولی که براساس اصول طراحی آشپزخانه استوار باشد، می‌توانید چنین آشپزخانه ای را برای خودتان درست کنید که با وجود سادگی، مرتب و منظم هم باشد. فرقی نمی‌کند فضا و متراژ آشپزخانه شما چقدر است. چه فضای کوچکی داشته باشید و چه فضای بزرگی در اختیارتان باشد، اصول طراحی آشپزخانه مدرن به کارتان خواهد آمد و آشپزخانه ای رویایی برای شما فراهم خواهد ساخت.

چیدمان آشپزخانه چوبی

کابینت مناسب دکوراسیون زرشکی و سبز

کابینت های چوبی به گفته صاحبان خانه بسیار زیبا می باشند و این زیبایی همیشگی است. زیرا چوب نقش و نگار چشم نوازی دارد و همواره نظر انسان را به خود جلب می نماید و با هر سلیقه سازگار می باشد. استفاده از رنگ چوب به صورت یک دست برای کابینت با توجه به دکوراسیون زرشکی و سبز تناسب مناسبی را به صورت کلی القا می کند.

مطلب بیشتر: 20 مدل کابینت آشپزخانه ایرانی از میان خانه های شما

دکوراسیون زرشکی و سبز

جمع‌بندی

تاثیر رنگ ‌های مختلف بر روی روان و روحیات انسان ‌ها ثابت، موضوعی ثابت شده است. این امر در دکوراسیون داخلی خانه نیز صدق می ‌کند. نحوه رنگ آمیزی دیوارها، انتخاب رنگ مبلمان، پرده ها و یا حتی نوع نقش و نگار فرش ‌ها، همه در کنار یکدیگر میتواند محیطی آرام‌ بخش ایجاد کرده یا برعکس حس اضطراب و سنگینی را منتقل کند. در این مقاله به خانه مدل فرانسوی با دکوراسیون زرشکی و سبز پرداختیم و دریافتیم برای ایجاد رنگ در دکوراسیون لزوما به اشاره و استفاده شدید و مستقیم به آن رنگ نیازی نیست. شما می توانید مانند صاحبان باسلیقه این تور خانه‌گردی به صورت هوشمندانه از یک یا دو رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنید و در مجموع خانه ای با سبک و رنگ خاص خود داشته باشید.

شما هم می‌توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

مطلب بیشتر: دکوراسیون سبز و نارنجی، خانه 80 متری نسیم و حبیب در تبریز!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پ در تاریخ 06 تیر 1402
وای عامو جنی شدم
نسرین در تاریخ 08 تیر 1402
این سبک هارو نمی پسندم خیلی شلوغه رنگهای ارو باوسائل کمتررو بیشتر دوست دارن
فاطمه قربانی در تاریخ 16 تیر 1402
این سبک سلیقه من نیست..ولی جسارت در ترکیب رنگ و سبک شخصی ش رو دوست داشتم...هوا تو این خونه ها سنگینه...
خودم در تاریخ 22 تیر 1402
خیلی دلگیر شلوغ شده
زهراایزدی در تاریخ 23 تیر 1402
طراحی خونه ی سپیده وفرنودرودوست داشتم ،به من انگیزه داد.مرررسی
فرشته در تاریخ 24 تیر 1402
وقتی هوا گردوغبار میشه چجوری باید وسایل این خونه رو تمیز کرد؟ من این سبکو نمی پسندم چون بعد یک مدتی عادی میشه برات و بایدکلی هزینه کنی وسایل نو بخری.خانه باید محل آرامش باشه نه سمساری و گالری عتیقه جات. ؟
مهسا در تاریخ 24 تیر 1402
انگار امدی خونه ارواح
م در تاریخ 24 تیر 1402
خیلی شلوغه واگه بخوابیم توی این خونه زندگی و کار کنیم بیشتر آشفته میشه و کار خونه زیاد میشه
گلی در تاریخ 24 تیر 1402
ترکیب رنگ خوبی نداره و شلوغه
مریم در تاریخ 24 تیر 1402
بعضیا هیچی استفاده نمیکنند بعضیا هم افراطی از تابلو و اکسسوری استفاده میکنند زیادی شلوغه اما ترکیب رنگش خوبه و چیدمان مبلش هم اوکی هست
ابی در تاریخ 24 تیر 1402
دهه شصتی ها اکثرا این مدلو دوسترن
ابی در تاریخ 24 تیر 1402
خوب بود
فرشاد در تاریخ 30 تیر 1402
منم دوست نداشتم
من در تاریخ 12 مرداد 1402
یک فکری هم برای اون کف می کردین. این کف صد در صد ایرانیزه شده چه ربطی اون مبلمان داشت؟ یک کلاژ بسیار شلخته و ناهمگون بود

ثبت دیدگاه