Chidaneh.com placeholder image

برگزاری بهترین دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی

به قلم: مهشید بختیاری

رشته طراحی داخلی امروزه به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌ها در سطح دنیا تبدیل شده است، رشته‌ای که برای فراگیری آن لازم نیست حتما اطلاعات زمینه‌ای داشته باشید، بلکه می‌توانید با گذراندن دوره‌های معماری و طراحی داخلی به کسب مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دانش روز دنیا بپردازید و بلافاصله در بازار کار آن اشتغال پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم تا درمورد دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی مربوط به آن بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم به مقوله طراحی داخلی و جزئیات دکوراسیون علاقمندید و به دنبال یک آموزشگاه خوب و مطمئن با اساتید مجرب و مدرک معتبر می‌گردید این مطلب مختص شماست.

مجتمع فنی تهران
آموزش نرم افزارهای کاربردی معماری در تهران
مجتمع فنی تهران

تابلو فرش ریحان

طراحی داخلی چیست؟

در حقیقت طراحی داخلی دانش ارتقاء یک محیط از جنبه کاربری و زیبایی‌شناسی است. یک محیط زمانی فضایی سالم به شمار می‌آید به آرامش روانی ساکنین آن کمک کند و یک طراح داخلی یا دکوراتور ماهر کسی است که به جزئیات دکوراسیون و تاثیر هریک از المان‌ها بر روی اهالی آن محیط تسلط خوبی دارد. این روزها که پیش رفتن با مدهای جهانی و چیدن دکوراسیون داخلی منازل و ادارات و فضاهای تجاری بر اساس سبک‌های روز دنیا تبدیل به یک اپیدمی شده است رشته طراحی داخلی می‌تواند یکی از حرفه‌های پولساز دنیا به شمار بیاید. اما یک مشکلی وجود دارد!

متاسفانه …

یکی از معضلات بزرگ در حوزه رشته‌های پرطرفدار وجود تعداد بسیار زیادی فارغ‌التحصیل و آموزش‌دیده در زمینه معماری و دکوراسیون است. برخی از این افراد از دانشگاه‌ها مدرک گرفته‌اند و عده‌ای دیگر تحت نظر موسسات آموزشی دانش دکوراسیون داخلی را فرا گرفته‌اند، همین موضوع سبب می‌شود تا تصاحب یک مسند شغلی کاری بسیار دشوار به نظر بیاید. اما راه دور زدن این معضل چیست؟ این مساله تنها یک راه حل دارد: حرفه‌ای شدن و کسب مهارت زیاد در هر زمینه شغلی، و در این مسیر چاره‌ای ندارید جز این که در بهترین دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی شرکت کنید و با آموزش دیدن تحت نظر اساتید کارکشته و حرفه‌ای به یکی از سرشناس‌های این رشته تبدیل شوید. 

مجتمع فنی تهران
برگزار‌کننده دوره‌های معماری‌داخلی بر اساس دانش روز دنیا
مجتمع فنی تهران

بازار کار دکوراسیون داخلی چگونه است؟

همه منازل، مراکز اداری، تجاری، مراکز بهداشتی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها، سالن‌های تفریحی و ورزشی، سالن‌های سینمایی و آمفی‌تئاترها، هتل‌ها و استراحتگاه‌ها و … همه و همه نیاز دارند تا در وهله اول زیبا به چشم بیایند و سپس کاربری آن‌ها به شکلی بهینه و با کمترین پرت مکانی، زمانی و هزینه‌ای انجام شود. صحنه‌آرایی و طراحی دکوراسیون اینگونه مراکز به دست طراحان داخلی انجام می‌شود و گستره شغلی آن روز به روز در حال توسعه است. یک طراح داخلی می‌تواند در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شود و یا با ادارات دولتی کار کند و در صورتی که هیچ علاقه‌ای به کارمندی نداشت باز هم دستش کاملا باز است تا به صورت خوداشتغال به فعالیت بپردازد.

به خصوص در این دوره اپیدمی کرونا که بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود طراحان داخلی بستر مناسبی پیدا کردند تا بتوانند خدماتی مانند طراحی و فروش طرح‌های آماده، مشاوره و ارتباط مجازی با مشتریان و آموزش نرم‌افزارهای تخصصی مربوط به این رشته را به عموم علاقمندان ارائه دهند. بنابراین یک سراح داخلی همیشه و تحت هر شرایطی برای کسب درآمد دستش باز است و میزان موفقیت او ارتباط مستقیمی با تلاش، اعتماد بنفس و توانایی‌ها و مهارت‌های شخصی او دارد. 

مجتمع فنی تهران
برگزار‌کننده دوره‌های معماری‌داخلی بر‌اساس دانش روز دنیا
مجتمع فنی تهران

آینده شغلی رشته دکوراسیون داخلی چگونه است؟

رشته طراحی دکوراسیون داخلی یک رشته وابسته به تکنولوژی است. هرروز نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری طراحی می‌شود تا مهندسان و کارآموزان بتوانند به شکلی بهتر و ماهرانه‌تر ایده‌های ذهنی خود را به طرحی حرفه‌ای تبدیل کنند. ثلا تا چند سال پیش اکثر مهندسان تمامی نقشه‌ها و الگوهای خود را روی کاغذ پیاده می‌کردند اما امروزه وجود نرم‌افزارهای دوبعدی و سه‌بعدی و نمونه‌های کامپیوتری باعث شده است تا مشتری پیش از آن که پروژه به مرحله انتهایی اجرا برسد تمامی المان‌ها را ببیند و درمورد ظاهر نهایی دکوراسیون داخلی تصویری ذهنی داشته باشد. 

بنابراین اگر قصد دارید به رشته طراحی دکوراسیون داخلی ورود کنید و به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید باید بتوانید با تکنولوژی روز دنیا ارتباطی موثر برقرار کنید. برای این کار بهتر است با گذراندن دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی زیر نظر بهترین اساتید شروع کنید، سپس در شرکت‌های خصوصی و دولتی مدتی به کارآموزی بپردازید و بر روی افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی خود تمرکز کنید. در این صورت است که با انجام چند پروژه واقعی اعتماد بنفس لازمه را کسب خواهید کرد و به صورت مستقل آماده ورود به این حوزه خواهید شد.

مجتمع فنی تهران
آموزش کامل معماری از پایه
مجتمع فنی تهران

توصیه‌ای به علاقمندان رشته طراحی دکوراسیون داخلی …

چه محصلان دانشگاهی و چه افرادی که در موسسات آموزشی به فراگیری رشته طراحی داخلی می‌پردازند و با تئوری‌های آن آشنا می‌شوند به بسیاری از اصول و قوانین آکادمیک این رشته مسلط خواهند شد اما واقعیت این است که موفقیت در هر کاری علاوه بر دانش و اطلاعات به استعداد درونی و ذاتی هم نیاز دارد. این علاقمندی و تلاش و استعداد است که شما را به یک طراح داخلی برجسته و خوشنام تبدیل خواهد کرد. این علاقه است که به شما انگیزه و انرژی خواهد داد تا تناسبات رنگ‌ها را بهتر فرا بگیرید، اصول دیزاین را با لذت بیاموزید و هرگز از آزمون و خطا و یادگیری پیوسته خسته نشوید. بنابراین اگر به رشته‌ای علاقه قلبی ندارید پا به مسیر آن نگذارید و در عوض به دنبال استعدادهای ذاتی خود باشید و آن‌ها را کشف کنید.

مجتمع فنی تهران
برگزار‌کننده دوره‌های معماری‌داخلی بر‌اساس دانش روز دنیا
مجتمع فنی تهران

اولین گام در راه شناختن درست هر رشته‌ای این است که درمورد دیتیل و جزئیات آن به طور مفصل تحقیق کنید. تصور نکنید که طراحی داخلی ساختمان چون پر از رنگ و طرح‌های جذاب و دلنشین است کاری ساده و بدون زحمت خواهد بود، برعکس! همه طراحان ماهر و حرفه‌ای ابتدا اصول و مقدمات و تاریخچه دکوراسیون، انواع سبک‌ها، روانشناسی رنگ‌ها، ساختارهای مفهومی، نرم‌افزارهای تخصصی و بسیاری مطالب دیگر را آموخته‌اند، در پروژه‌های واقعی و عینی خود را آزموده‌اند، گاهی شکست خورده‌اند، از تجربیات بزرگان و کارشناسان این رشته بهره جسته‌اند و با کسب تجربیات متعدد به ترقی و پیشرفت دست پیدا کرده‌اند. بنابراین اگر گام در این مسیر گذاشته‌اید در ابتدا از آموزش‌های پایه‌ای قوی استفاده کرده و در بهترین دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی شرکت کنید.

مجتمع فنی تهران
برگزار‌کننده دوره‌های معماری‌داخلی بر اساس دانش روز دنیا
مجتمع فنی تهران

نرم‌افزارهای مهندسی در دکوراسیون داخلی کدامند؟

نرم‌افزارهای زیر در حوزه معماری و طراحی داخلی ساختمان بسیار پرکاربرد هستند:

نرم‌افزار 3D MAX

همانطور که از نام آن پیداست این نرم‌افزار برای نمایش سه‌بعدی طرح‌های معاری به کار می‌رود. تری‌دی‌مکس به حدی قدرتمند است که بدون آن فعالیت‌های معماری به طور باکیفیتی قابل انجام نیستند. این نرم‌افازر که در بین آرشیتکت‌ها و مهندسان طرفداران بیشماری دارد می‌تواند با سیستم پردازش بسیار قوی به شبیه‌سازی فضا داخلی، محوطه و نمای ساختمان کمک بسزایی کند. در این صورت است که مالک ساختمان می‌تواند پیش از شروع مراحل اجرای دکوراسیون داخلی تمامی المان‌ها را با جزئیات در نرم‌افزار مشاهده کرده و نظرات و ایده‌های خود را به طراح داخلی منتقل کند.امکانات ویزه نرم‌افزار اعم از قابلیت تنظیم نورپردازی و انتخاب متریالی که در اختیار شما می‌گذارد باعث می‌شود بتوانید جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای به طرح خود اضافه کنید و پیش از شروع کار هدف‌گذاری را با جزئیات زیاد انجام بدهید.

نرم‌افزار Revit

اگر می‌خواهید یکی از دقیق‌ترین و آسان‌ترین نرم‌افزارهای دکوراسیون داخلی را یاد بگیرید به سراع نرم‌افزار رویت بروید. طراحی آشپزخانه، کابینت، مبلمان، در و پنجره و هر جزئیاتی که فکرش را بکنید با این نرم‌افزار قابل مدلسازی است و شما می‌توانید هنگام طراحی نقشه‌ای کامل و قابل فهم را به کارفرما و مشتری ارائه بدهید. جذاب‌ترین ویژگی این نرم‌افزار این است که شما می‌توانید با طراحی یک پلان به همه نماهای آن دست پیدا کنید، گویی که درحال قدم زدن در پلان طراحی‌شده خود هستید و آن را از تمام زوایا مورد بررسی قرار می‌دهید.

نرم‌افزار Rhino

نرم‌افزار راینو غالبا برای مدلسازی احجام بزرگ و پیچیده به کار می‌رود و کاربردی صنعتی دارد. دقت بالای راینو در طراحی اشکال هندسی به شکلی واقع‌گرایانه این امکان را برای مهندسان و فراگیران فراهم می‌کند تا ایده‌ها و خلاقیت‌های ذهنی خود را در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. یادگیری این نرم‌افزار ساده است، یادگیری آن نیاز به زمان زیادی ندارد و امکان طراحی دوبعدی و سه‌بعدی طرح را برای کاربران فراهم می‌آورد.

نرم‌افزار Lumion

اگر می‌خواهید تنها در چند دقیقه یک تصور یا ویدئوی سه‌بعدی باکیفیت از پلان، صحنه‌ها و پس‌زمینه نقشه خود بسازید پیشنهاد می‌کنیم حتما نرم‌افزار لومیون را یاد بگیرید. مشتری‌های شما دوست دارند وقتی به نقشه ساختمان نگاه می‌کنند بیشترین اطلاعات ممکن را از آن دریافت کنند، مثلا بفهمن آشپزخانه کجاست و اتاق خواب در کجا قسمت قرار می‌گیرد یا چیدمان مبلمان به چه شکل خواهد بود. اما تصور فضایی همه شبیه به هم نیست و ممکن است ترجمه یک نقشه می‌توانید با ارائه ویدئوها و تصاویر سه‌بعدی قوی و باکیفیت مشتری را از همه ابعاد طرح دکوراسیون داخلی آگاه کنید.

نرم‌افزار AutoCAD

اتوکد در بین متخصصان رشته‌های مختلف مانند معماری، عمران، مکانیک، برق، تاسیسات، نقشه‌کشی و … زبانی مشترک به حساب می‌آید. این نرم‌افزار که یکی از رایج‌ترین ابزار طراحی دکوراسیون داخلی است قدمتی 35 ساله دارد و در هر نسخه جدیدتر دسترسی به ابزارهای آن راحت‌تر و سریع‌تر شده است. پیاده‌سازی نقشه‌های اجرایی، پلان‌ها، برش‌ها و مقاطع ساختمان و ترسیم اشکال هندسی مختلف از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. 

مجتمع فنی تهران
آموزش نرم افزارهای کاربردی معماری در تهران
مجتمع فنی تهران

نرم‌افزار Sketch Up

این نرم‌افزار که جزو برنامه‌های محبوب معماران است این روزها دیگر راهی جعبه ابزار طراحان داخلی شده و طراحان با استفاده از آن به راحتی می‌توانند فضاهای داخلی، مبلمان و جزئیات، عناصر کاربردی و متحرک را مدلسازی کرده و برای ایجاد تصویرسازی بهتر به مشتری ارائه بدهند. 

اگر مبتدی هستید و هیچ سررشته‌ای از این نرم‌افزار ندارید جای هیچ نگرانی نیست، زیرا با راهنمایی‌های گام به گام خیلی زود به آن مسلط خواهید شد و می‌توانید بدون نیاز به هیچ کمکی طرح‌های سه‌بعدی خیره‌کننده از نقشه‌های خود مهیا کنید. از مثال‌های کارآمد بودن این نرم‌افزار همین بس که با آماده شدن طرح‌های نهایی مشتری می‌تواند ترسیم بهتری از نتیجه کار داشته باشد، پیمانکار می‌تواند با توجه به متریال‌ها و مدل نقشه هزینه‌های نهایی را برای خود برآورد کند و نجاران، گچکارها و دیگر مشاغل درگیر دیگر می‌توانند از آن برای تهیه متریال و لوازم مورد استفاده خود بهره ببرند.

نرم‌افزار Corona

به طور کلی کرونا یک نرم‌افزار مستقل نیست و به عنوان یک موتور رندرگیری برای نرم‌افزارهای دیگر به شمار می‌رود. این نرم‌افزار در فرآیندهای نورپردازی بسیار متنوع و مفید است و آرشیو و کتابخانه متریال دو بخش مهم از رندر کرونا هستند. درواقع علاوه بر پشتیبانی از متریال‌های تری‌دی‌مکس خودش به تنهایی نیز توانایی تولید متریال را دارد و شما در کمترین زمان می‌توانید متریال موردنظرتان را در کتابخانه یا آرشیو جستجو کنید. همچنین برای افرادی که قصد انیمیشن‌سازی دارد کرونا یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و قدرتمند محسوب می‌شود که در کمترین زمان بهترین خروجی را به شما ارائه خواهد داد.

مجتمع فنی تهران
کلاس‌های آموزشی معماری داخلی
مجتمع فنی تهران

دوره‌های کاربردی مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی برای سهولت کار فراگیران و علاقمندان به مباحث دکوراسیون داخلی دوره‌های زیر را برگزار می‌نماید:

دوره جامع بازسازی و اجرای پروژه‌های طراحی داخلی

کار مرمت و بازسازی ساختمان کاری حساس و پرچالش است و حتی‌الامکان بایستی تمامی مراحل آن کامل و بدون نقص انجام بپذیرد. در دوره جامع و پرمخاطب بازسازی و اجرای پروژه‌های طراحی داخلی که در مجتمع فنی تهران زیر نظر استادان مجرب برگزار خواهد شد شما می‌توانید تسلط مناسبی بر اصول مرمت، بازسازی و نوسازی ساختمان‌های داخلی و خارجی و … به دست بیاورید.

طراحی تخصصی نما

نمای سازه‌ها در چهره و ظاهر بصری ساختمان تاثیر زیادی دارد. لذا مجتمع فنی تهران در دوره‌ای جداگانه به صورت تخصصی و با توجه به اصول و ضوابط شهرداری به بررسی سبک‌شناسی، مهارت‌های ترسیمی و نقشه‌کشی و چگونگی طراحی نما با توجه به نرم‌افزارهای مربوطه می‌پردازد.

دوره Object Design

دوره طراحی مبلمان داخلی (Object Design) که برای اولین بار در ایران به صورت تخصصی در مجتمع فنی تهران برگزار می‌شود به صورت کاملا حرفه‌ای به فراگیران کمک می‌کند تا در زمینه تولید مبلمان و لوازم داخلی منزل مانند میز و صندلی، تختخواب، آباژور، کانتر آشپزخانه و … به مهارت بالایی دست پیدا کنند.

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

جمع‌بندی نهایی…

طراحی دکوراسیون داخلی امروزه به یکی از پرطرفدارترین و درآمدزاترین مشاغل تبدیل شده است و بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ها و فراگیران موسسات برای مسندهای شغلی مختلف در حوزه معماری و طراحی داخلی در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر هستند. به همین علت در این مقاله شما را با رشته طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کردیم و نرم‌افزارهای کاربردی آن را به شما معرفی کردیم.

دپارتمان معماری مجتمع فنی تهران با هدف ایجاد شغل برای فراگیران و با استفاده از برترین اساتید سطح کشور به برگزاری دوره‌های دکوراسیون داخلی و نرم‌افزارهای مهندسی مربوط به آن پرداخته است. برای کسب اطلاع از دوره‌های مختلف این مجموعه به صفحه پروفایل مجتمع فنی تهران سر بزنید.

 

اگر به این مطلب علاقمند بودید لینک‌های زیر را نیز مطالعه کنید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه