تزیین خانه با توجه به علامت زودیاک ماه‌ها

تزیین خانه با توجه به علامت زودیاک ماه‌ها

به قلم: نادیا مهردادیان

وقتی درگیر طراحی داخلی هستید، معمولا برای الهام گرفتن به وبلاگ‌ها، مجلات و سایت‌های خارجی و داخلی نگاه می‌کنید. اما جالب است بدانید که برای گرفتن تصمیمات بهتر در مورد دکوراسیون، می‌توانید کمی با ستاره‌ها یا به عبارتی علامت زودیاک ماه تولدتان مشورت کنید! تمرین خواندن حرکات آسمانی در آسمان هزاران سال است که وجود داشته و احتمالا شما هم علامت زودیاک خود را می‌شناسید. به عقیده‌ی عده‌ای علامت نجومی، ویژگی‌های شخصیتی و ترجیحات سبک زندگی را به شما می‌دهد و همچنین بر انتخاب‌هایتان تاثیر‌گذار است. جالب است بدانید از آنجایی که خانه‌های ما امتداد شخصیت ما هستند، چرخه‌ی زودیاک می‌تواند به ما در ایجاد فضای زندگی بهتر و شادتر کمک کند. در ادامه‌ی این مطلب از چیدانه موارد مربوط به تزیین خانه با توجه به علامت زودیاک ماه‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

م

تابلو فرش ریحان

زودیاک چیست؟

در لغت زودیاک به معنی چرخه‌ی برج‌ها و یا دایره‌ی حیوانات است. زودیاک منطقه‌ای از آسمان است که تقریبا 8 درجه شمال یا جنوب (به اندازه عرض جغرافیایی آسمانی) مسیر آشکار خورشید در طول حوزه آسمانی در طول سال است. مسیرهای ماه و سیارات قابل مشاهده نیز درون کمربند زودیاک قرار دارند. در طالع بینی غربی زودیاک به دوازده نشانه تقسیم شده که هر کدام 30 درجه طول سیاره‌ای را اشغال می‌کنند و تقریبا مربوط به صور فلکی هستند.

تاریخچه زودیاک به بابلیان (Chaldean) بر می‌گردد که در حدود قرن 5 قبل از میلاد، اخترشناسان بابلی هر سال را به 12 ماه و30 روزه تقسیم کردند و برای هر کدام یک نشان گذاشتند. در خاطرات نجومی بابلی‌ها، موقعیت سیاره تنها با توجه به علامت زودیاک ماه‌ها ثبت می‌شد. اما امروزه با توجه به نشانه‌هایی که روی آن گذاشته شده، مانند فنگشویی آن را یکی از قوانین چینی می‌دانند.

مطلب مرتبط: اصول فنگشویی خانه چیست؟

چرخه زودیاک در دکوراسیون داخلی

چرخه زودیاک در دکوراسیون داخلی

احتمالا دانستن اینکه چگونه نماد زودیاک ماه ها می‌تواند نقش مهمی در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی داشته باشد، حتی برای سرگرمی هم جالب است. شناخت زودیاک در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود که با توجه به روحیات خود دست به انتخاب بزنید. همچنین می‌تواند در سلیقه شما و ایده‌هایی که در مورد فضای مناسب خود دارید، تاثیر بگذارد. در ادامه ویژگی‌های دکور خانه بر اساس نماد زودیاک ماه ها، جمع‌آوری شده است.

نماد زودیاک فروردین

1. علامت زودیاک ماه‌ها؛ زودیاک فروردین- Aries (حمل، قوچ)

اگر یک قوچی هستید، رنگ‌های تیره یا رنگ‌های سفید مد روز برای شما مناسب نیستند چراکه شما به انرژی و انگیزه در محل زندگی خود نیاز دارید. برج حمل، به نور و رنگ حساس است و به راحتی افسرده می‌شود. فضاهای باز و رنگ‌های روشن را دوست دارد چون با شخصیت پرانرژی‌اش هم‌خوانی دارد. اگر متولد فروردین هستید، پیشنهاد می‌شود برای تزیین خانه‌تان به سراغ یک پالت رنگ قرمز قدرتمند بروید و اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های گرم در کل فضای زندگی‌تان وجود دارد.

از آنجایی که شما به تجربه بیش از مادی‌گرایی اهمیت می‌دهید، خانه شما بسیار شخصی به نظر می‌رسد. خانه یک برج حمل باید استقلال شدید او را منعکس کند و معمولا متولد این ماه دوست دارد فضای خود را با عناصر الهام‌بخش یا یادگاری‌های شخصی و باشکوه تزئین کند. قفسه‌های کتاب و وسایل هنری نیز کاملا با نماد زودیاک فروردین مطابقت دارند. از نظر سبک طراحی، برج حمل به سمت سبک معاصر تمایل دارد اما به یک سبک خاص وابسته نیست. از آنجایی که آنها دوست دارند همیشه از محیط اطراف خود آگاه باشند، مبلمان باید طوری چیده شوند که بقیه اتاق در هنگام نشستن، کار یا استراحت نمایان باشد.

علامت زودیاک اردیبهشت

2. زودیاک اردیبهشت- Tauru (ثور، گاو)

اگر اهل برج ثور هستید، بیش از هر چیز به زیبایی، سازماندهی و لذت اهمیت می‌دهید و به جزئیات توجه ویژه‌ای می‌کنید. برای شما، هر چیز کوچک مهم است و دوست دارید محیط زندگی آرام، راحت، کاربردی و مجهز باشد. با توجه به زودیاک اردیبهشت برای برآورده کردن این نیازها و تکمیل کردن خانه با جزئیات کامل، ابریشم، مخمل و ترمه‌های خاص، فرش‌های ایرانی، نقاشی‌ها و آثار هنری جسورانه به بهترین شکل به سبک شما می‌آیند.

با توجه به علاقه شما به هنر، خانه شما ممکن است مانند یک گالری برای نقاشی‌ها و آثار هنری زیبا باشد و همواره موسیقی دلپذیر و رایحه‌های تازه مانند مرکبات، گل رز و اکالیپتوس در خانه‌تان برقرار است. همچنین سبک‌های طبیعی و سنتی را ترجیح می‌دهید و به دنبال قطعات سفالی، مواد پایدار و کریستال‌ها برای تزئین هستید. برج ثور که با نام مستعار باغبان زودیاک شناخته می‌شود، اغلب رنگ سبز و احاطه شدن توسط چوب، گیاهان و گل‌های تازه را دوست دارد. ترجیحات رنگی زودیاک اردیبهشت رنگ‌های کرم‌، صورتی‌های ملایم، تاچ‌های طلایی و سبز زمردی مطابق با سنگ تولد اوست.

نشانه زودیاک خرداد

3. علامت زودیاک ماه‌ها؛ خرداد- Gemini (جوزا، دوپیکر)

بر اساس زودیاک خرداد می‌توانید با آثار هنری و رنگ‌های متنوع، خارج از چارچوب فکر کنید. جوزاهای کاریزماتیک و جذاب به خانه‌ای نیاز دارند که بتواند با طبیعت همیشه در حال تغییر آنها مطابقت داشته باشد. آنها بیشتر از سایر افراد دیگر دکوراسیون منزل خود را تغییر می‌دهند و هیچ چیز برای آنها دائمی نیست! جوزاها عاشق سبک‌های التقاطی، یافتن خانه‌های منحصر به فرد و سرابی از رنگ‌ها هستند. خانه‌های آنها فاقد یک سبک خاص است و احتمالا دوست دارند سبک‌های مختلفی مانند وینتیج، سنتی و مدرن را با هم ترکیب کنند. در خانه‌ی یک متولد خرداد در گوشه‌ها، کتاب‌هایی پنهان شده و آثار هنری متنوعی دیوارها را تزئین کرده است.

به گزارش دیلی دریم دکور، فضای ناهارخوری جادار، صندلی‌های زیبا و میز دایره‌ای همگی برای جمینی توصیه می‌شود و رنگ نارنجی روشن و سبز لیمویی نقاط جذاب و پر جنب و جوشی را برای او ایجاد می‌کند. براساس علامت زودیاک متولد خرداد ماه ممکن است از داشتن حیوان خانگی و همراهی با آنها لذت ببرد و یک مخزن ماهی پر از ماهی‌های گرمسیری روشن یا یک پرنده رنگارنگ هر دو گزینه های خوبی هستند. همچنین به دورهمی و شلوغی علاقه دارد و یک پاسیوی زیبا برای سرگرمی او عالی است.

علامت زودیاک تیر

4. زودیاک تیر- Cancer (سرطان، خرچنگ)

خانه‌ی یک تیرماهی از نظر طراحی، معمولا به پناهگاه‌های شخصی خلاق و رمانتیک و دنج با تمرکز بر آرامش تبدیل می‌شود. صاحب علامت زودیاک تیر باید سبک سنتی‌تری را برای این پناهگاه انتخاب کند چون عناصر نوستالژیک کاملا با شخصیت او مطابقت دارد. به همین ترتیب محیط زندگی‌اش را با اشیاء احساسی مانند سوغاتی‌ها، آلبوم‌های خانوادگی، گنجینه‌ها و اثاثیه قدیمی تزئین خواهد کرد. اگر یک تیر ماهی هستید اغلب به سمت آیتم‌هایی تاریخی و ارزشمند جذب می‌شوید، پس در هنگام تزئین به دنبال قطعات قدیمی با طراحی کلاسیک باشید.

چوب، فرش‌های پرزدار، دیوارهای سفید، دسته گل‌های رنگ روشن و محیطی آرام و در عین حال تمیز با نماد زودیاک سرطان مطابقت دارد. یک متولد برج ثور ممکن است بخواهد تمام دکور سفید و آرام خانه‌اش را با یک میز چوبی ساده بازسازی شده، برجسته کند. پیشنهاد می‌شود صاحبان علامت زودیاک تیر از رنگ‌ها یا الگوهای تند، خشن یا متضاد دوری کنند چراکه رنگ‌های آرام‌بخش برای آنها مناسب‌تر است. افزودن برخی جزئیات فلزی و تزئینات براق مانند جاشمعی نقره‌ای یا آینه نیز به خرچنگ کمک می‌کند تا بهترین احساس را داشته باشد.

زودیاک مرداد

5. علامت زودیاک ماه‌ها؛ زودیاک مرداد – Leo (اسد، شیر)

اگر زودیاک لئو متعلق به شماست، گل‌های تازه بریده شده و گلدانی مثل یاس، نیلوفر، اسطوخودوس، ارکیده و گل صد تومانی برای‌تان معجزه می‌کند. لئو یک ماکسیمالیست کامل و عاشق متمایز شدن و لذت بردن از وسایل تجملی و سلطنتی دکوراسیون منزل است. دکور خانه لئو معمولا با رنگ‌های غنی و جسورانه، مبلمان دنج و هنری، آویزهای دیواری و مجسمه‌ و وسایل پر زرق و برق تزئین می‌شوند. طلایی، زرد و تاچ‌های سبز درخشان رنگ‌های مورد علاقه لئو هستند و می‌تواند شور و حرارت را با رنگ‌های نارنجی زیاد کند. همچنین برای ایجاد حس گرمی و دلنشینی خانه‌ی او باید با سبک ساحلی و رنگ‌های قرمز و نارنجی گرم طراحی شود. اگر صاحب نماد زودیاک مرداد هستید، در خانه‌های روشن با نور طبیعی فراوان می‌توانید بهترین کار را انجام دهید، به همین ترتیب داشتن پنجره‌های زیاد یک مزیت برای شماست.

نماد زودیاک شهریور

6. زودیاک شهریور- Virgo (سنبله، خوشه)

از آنجایی که سنبله تمایل دارد کمال‌گرا باشد، خانه او به ‌دقت سازمان‌دهی و تزئین شده و تمیز و منظم است. به گفته دن گاردن، از آنجایی که صاحبان علامت زودیاک شهریور به فضای اطرافشان بسیار حساس هستند، بهتر است دکوراسیون کلاسیک یا مینیمال را انتخاب کنند و آثار هنری جسورانه و رنگ‌های روشن را فراموش کنند. آنها فقط به یک پالت رنگی ظریف و خنثی و شکل‌های گرد و راحت نیاز دارند. استفاده از رنگ‌های خاکی مایل به قرمز و اخرایی در محل زندگی یک سنبله بهترین انتخاب است. آنها با خطوط براق و تمیز، الگوهای هندسی انبوه و ذخیره‌سازی عملی برای پنهان کردن درهم و برهمی به خوبی عمل می‌کنند.

این علامت از نظر طراحی، پیوندهای عمیقی با طبیعت دارد و چوب، سنگ طبیعی و اشکال ارگانیک برای او آرامش‌بخش خواهد بود. سنبله می‌تواند یک گیاه بامبو را در گوشه اضافی اتاق قرار دهد تا هرج و مرج را مهار کرده و هماهنگی ایجاد کند. فضای زندگی صاحب زودیاک شهریور معمولا با گل‌های تازه و شمع پر می‌شود و کتاب‌هایی در رابطه با موضوعات مختلف در اطراف او وجود دارد. ابزارهای نوشتن و فناوری به روز مانند لپ تاپ و تبلت نیز برای او مهم هستند و یک فضای خلاق برای خواندن، نوشتن و کار را در اولویت قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: رنگ اتاق خواب در فنگ‌شویی؛ کدام رنگ؟ چرا؟

نماد زودیاک مهر

7. علامت زودیاک ماه‌ها؛ زودیاک مهر- Libra (میزان، ترازو)

ترازو نشانه‌ای است که بر هماهنگی و تعادل متمرکز است و فضای داخلی خانه آنها باید این کیفیت را با چیدمان متقارن و ترکیبی از رنگ‌ها و الگوهای مختلف منعکس کند. زندگی هماهنگ برای ترازوها بسیار مهم است و به عنوان هنرمندانه‌ترین نشانه‌ها، سبک تزئین لیبرا را می‌توان در مجموعه‌های منحصر به فرد منسوجات و آثار هنری آنها مشاهده کرد. اگر متولد این ماه هستید، رنگ‌های خنثی و یا صورتی و خاکستری کم‌رنگ و مبلمان با خطوط براق و کف‌های چوبی گرم بهترین انتخاب برای شما است.

خانه یک ترازو آرام خواهد بود، با نقوش رمانتیک فراوان و اشیایی که به دقت انتخاب شده‌اند. لیبراها با داشتن استعدادی طبیعی در طراحی، صاحبان سبک داخلی خود هستند. آنها عاشق میزبانی و سرگرمی مردم هستند، بنابراین ایجاد فضاهای اجتماعی جذاب در آشپزخانه، ناهارخوری و اتاق نشیمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علامت زودیاک آبان

8. زودیاک آبان- Scorpio (عقرب، کژدم)

عقرب‌ها در تمام جنبه‌های زندگی‌شان از جمله خانه، سبک شیک و باکلاسی دارند و به جزئیات توجه ویژه‌ای دارند. خانه عقرب پناهگاه اوست و تمایل دارد از دکور حسی و تاریک لذت ببرد. رنگ‌های عمیق و رمانتیک فراوان مانند سبز زمردی، آبی، سیاه، رنگ قرمز تیره یا شرابی، بافت زیاد و پارچه‌های مجلل مانند ابریشم، مخمل، چرم و چوب‌های طبیعی غنی اغلب در خانه عقرب یافت می‌شود. آنها مبلمان کلاسیک را با دیوارهای سفید و فقط لمسی از دکوراسیون مدرن ترجیح می‌دهند و به طراحی گوتیک گرایش دارند. عقرب‌ها عاشق حریم خصوصی هستند و یکی از مواردی که در خانه عقرب‌ها باید وجود داشته باشد، فضایی است که او واقعا بتواند آن را مال خود بداند و آن را با چیزهای راحت و دنج پر کند.

نماد زودیاک آذر

9. زودیاک آذر- Sagittarius(قوس، کمان)

اگر صاحب زودیاک آذر هستید، طراحی خانه به سبک بین‌المللی و همچنین خانه‌ا‌ی پر از عناصر عشایری که یادآور سبک بوهمی است، کاملا برای شما مناسب است. خانه‌ی متولدین این ماه سرزنده، همیشه در حال تغییر و پر از یافته‌های منحصر به فرد از مقصدهای دور است. تمایل شدید صاحبان کمان به فضای باز به این معنی است که به سمت رنگ‌ها و مواد طبیعی و قطعاتی که به اقیانوس، کوه‌ها یا مناظر خارجی کشیده می‌شوند. همچنین نور طبیعی، شمع‌ها و مواد چوبی، به همراه فرش‌های الهام‌گرفته از مراکش، آثار هنری آسیایی و مبلمان اسکاندیناوی باعث می‌شود تا احساس راحتی در خانه داشته باشند. اگر یک آذر ماهی هستید می‌توانید خانه خود را مانند یک جنگل گیاهان گرمسیری پر از گیاهان آپارتمانی مورد علاقه خود کنید.

نشانه زودیاک دی

10. زودیاک دی- Capricorn (جدی، بز کوهی)

سبک دکوراسیون صاحبان زودیاک دی شبیه به یک خانه معمولی اسکاندیناوی است. آنها به حس سنتی سبک نوستالژیک علاقه‌مند هستند و به جای اینکه جدیدترین چیزها را امتحان کنند، عناصر کلاسیک و شیک دکوراسیون خانه را ترجیح می‌دهند. به همین ترتیب مبل‌های چرمی، مجموعه‌ای از کلکسیون‌های قدیمی و عتیقه‌جات، و ترکیبی زیبا از عناصر کلاسیک و مدرن، راحت و کاربردی، پیش‌ساخته و دست‌ساز، می‌تواند تعادل جذابی را در خانه‌ی آنها ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی شادی بخش

اگر دی ماهی هستید رنگ‌های سنتی مانند سبز، سفید، سرمه‌ای و خاکستری برای خانه‌ی شما مناسب است و به گفته دن گاردن، پالت‌های رنگی خاکی با نورپردازی ظریف و وسایل تزئینی ساده مانند تصاویر منظره و عکس‌های خانوادگی، برای شما بهترین کارایی را دارند. یک فضای دنج با نور طبیعی زیاد مطابق با علامت زودیاک شماست و می‌توانید با رایحه‌های کاج و سرو، گل‌های شاخه بریده تازه و گیاهان کوچک در سراسر فضای زندگی خود حالتی آرام بخش ایجاد کنید.

علامت زودیاک بهمن

11. علامت زودیاک ماه‌ها؛ بهمن- Aquarius (دلو، آبریز)

اگر شما یک دلو هستید، فضایی آرام در خانه ایجاد کنید. عتیقه‌ها یا فضاهای بیش از حد دنج برای شما مناسب نیستند و احتمالا مبلمان شیک و مدرنی را دوست دارید که با تاچ‌های شیشه‌ای یا فلزی تزئین شده‌اند. شما بهتر است به دنبال یک نقاشی یا مجسمه‌ی اصل توسط یک هنرمند محلی باشید تا مطمئن شوید که چیزی کاملا منحصر به فرد دارید. همچنین گیاهانی مانند کاکتوس، سانسوریا و آلوئه‌ورا برای زیبایی خانه شما مناسب است. به گفته دن گاردن، سبک طراحی بهمن ماهی‌ها مدرن است و به دنبال پالت رنگی سفید، آبی و بنفش هستند. در خانه‌ی دلو به هیچ چیز تزئینی نیاز نیست و فقط مبلمان کاربردی به همراه باکیفیت‌ترین و جدیدترین ابزارها کافی است.

نماد زودیاک اسفند

12. زودیاک اسفند- Pisces (حوت، ماهی)

سبک طراحی ماهی‌ها بر ایجاد فضای زندگی جذاب و پناهگاهی دنج و آرام متمرکز است. ماهی‌ها سبک التقاطی را برای دکوراسیون خانه می‌پسندند و به دنبال سبکی هستند که طبیعت رویایی آنها را منعکس کند. الیاف و مواد طبیعی، فرش‌های دستباف سفید، شمع‌های معطر، بالش‌های مدیتیشن ابریشمی، پرده‌های بادی، صدف‌ها و عناصر ساحلی در طرح دکوراسیون آنها وجود دارد. وقتی صحبت از رنگ‌ها به میان می‌آید، ماهی‌ها از الگوهای جسورانه متنفرند و رنگ‌های کم‌رنگ و خاکی مانند هلویی و صورتی لطیف و رنگ‌های دریایی آرام و رنگ ملایم اسطوخودوس را ترجیح می‌دهند. فراموش نکنید که آینه، شیشه و پنجره‌های زیاد برای خانه‌ی صاحبان زودیاک اسفند مناسب است.

تزیین خانه با توجه به علامت زودیاک ماه ها

چرخه زودیاک

کلام آخر

ایجاد فضای داخلی مناسب در خانه مستلزم توجه و دقت است. در این مطلب، نکات تزیین خانه با توجه به علامت زودیاک ماه‌ها را بر اساس چیزهایی که هر علامت دوست دارد و به سمت آن گرایش دارد، برای شما بیان کردیم. بنابراین با تزیین فضای زندگی خود با توجه به علامت زودیاک می‌توانید خانه‌ای شادتر و متفاوت داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه