Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل تک خوابه با سلیقه یک بلاگر

به قلم: مهسا پوررضا

ایجاد هماهنگی و تناسب در چیدمان منزل یکی از موارد مهمی است که منجر به ایجاد دکوری زیبا و چشم نواز می گردد. از این رو آشنایی با اصول اولیه چیدن منزل نقش مثبتی در طراحی دکوراسیون داخلی خواهد داشت. انتخاب صحیح رنگ های موجود در فضا، استفاده از بافت مناسب، انتخاب سبک مناسب و تهیه اشیا و وسایل مورد نیاز با توجه به سبک انتخاب شده و… از جمله مواردی می باشند که نقش مهمی در چگونگی انتخاب دیزاین و دکوراسیون منزل دارند. در این مقاله از تور چیدانه به بررسی دکوراسیون منزل تک خوابه ملیکا در تهران می پردازیم با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل تک خوابه ملیکا در تهران

طراحی دکوراسیون منزل تک خواب امروزه به یکی از دغدغه های بزرگ برای افراد تبدیل شده است, اگر دکوراسیون داخلی خانه های کوچک به شیوه ای اصولی طراحی شود می توانید شاهد دکوراسیونی مدرن و شیک در خانه خود باشید. خانه ای کوچک با فضا سازی بزرگ و دلباز را می توان با ایده های ناب و شناخت اصول پایه ای طراحی دکوراسیون داخلی ایفا کرد. درمنزل تک خوابه ای که در این بخش از تور چیدانه به شما معرفی خواهیم کرد تلفیق فضا و رنگهای زیبا را مشاهده می کنید.

تابلو فرش ریحان

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل کوچک: 12 دیزاین خانه های کوچک (2022) + عکس

دکوراسیون حال و پذیرایی
دکوراسیون منزل تک خوابه

مشخصات کلی خانه

  شغل صاحب خانه: بلاگر
•  موقعیت (شهر و محله): تهران
•  متراژ فضا: 85متر
•  سال ساخت: حدود 1340
•  تعداد اتاق خواب: 1
•  تعداد سرویس بهداشتی: 1
•  سبک دکوراسیون: تلفیق بوهو 
•  رنگ های غالب: تمام رنگ های گرم از جمله قرمز
•  ویژگی های برجسته: تمام سعیمون رو کردیم که تو طراحی گرمای خونه ایرانی حفظ بشه،اصالت درجای جای خونه حفظ شده و حتی از فضای داخلی میشه فهمید که یک خونه با اصالت در مرکز تهران هست
•  طراح دکوراسیون: خودم
•  مدت زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل: 5ماه

عکاس و فیلم بردار: امیر صادقی

 

دکوراسیون ایرانی مدرن، گرم و صمیمی

دکوراسیون ایرانی مدرن، گرم و صمیمی

همان‌طور که از نامش پیداست، این مدل دکوراسیون نشان‌دهنده سنت ایرانیان است. از این رو ملیکا جهت چیدمان ، از لوازم قدیمی و سنتی در دکوراسیون استفاده کرده است. به عنوان مثال، در گذشته از مبلمان‌های سنتی چوبی یا پشتی‌های طرح فرش دورتادور پذیرایی استفاده می‌شد. صاحب خانه با بهره گیری از المان های سنتی از طاقچه در دکوراسیون خانه، مبلمان کلاسیک ساده چوبی، میز جلو مبلی دایره ای، کوسن های طرح دار و دکوراسیون با رنگ گرم استفاده کرده است. استفاده از آباژور پایه چوبی و طرحی سنتی همراه با مهم ترین عضو، فرش قرمز ایرانی جلوه ای ویژه به خانه او بخشیده است.

مطالب مرتبط : دکوراسیون سنتی، خلاقیت در خانه همراهان چیدانه!

فرش قرمز نقطه کامونی دکوراسیون خوابه ملیکا

فرش قرمز نقطه کانونی دکوراسیون منزل تک خوابه ملیکا

 از نظر ملیکا فرش یا قالیچه ایرانی برای راحتی و آسایش خودتان باشد چه برای چیدمان پذیرایی، سریعا دکوراسیون محیط منزل شما را متحول می کند و ارزش و سطح زیبایی آنرا چندین درجه افزایش می دهد. فرش ها و قالیچه های پر رنگ خیلی سریع بچشم می آیند و رنگ و هویتی تازه به اتاق شما می بخشند. اگر قالیچه ای که انتخاب کرده اید رنگی تندتر از رنگ های معمول فرش ها و قالی های دیگر دارد می توانید آنرا به راحتی به نقطه کانونی دکوراسیون منزل خود تبدیل کنید. که با توجه به رنگ دیوار ها و پرده های سفید، بهترین حالت نمایش فرش های قرمز در دکوراسیون خانه تک خوابه ملیکا به وقوع پیوسته است.

مطالب مرتبط: فرش دستباف قرمز را با مبل چه رنگی ست کنیم؟

آباژور عنصری ساده ولی تاثیر گذار 

استفاده از آباژور در دکوراسیون پذیرایی و نورپردازی خانه باعث می شود تا جزئیات خانه بیشتر به چشم بیاید.این بخش از خانه تک خوابه ملیکا دارای طاقچه ای با تزئینات بسیار است که آباژور در این قسمت انتخاب مناسبی محسوب می شود. از نظر ملیکا منبع غیر مستقیم نور در نورپردازی سبب می شود تا علاوه بر ایجاد حس آرامش و زیبایی، جزئیات نیز بیشتر به نظر افراد بیاید. این در صورتی است که منبع اصلی نور مانند لوستر ها تنها به روشنایی کل فضا کمک می کنند. شما می توانید با استفاده از آباژور در نورپردازی آن قسمت، این کار را به سادگی انجام دهید. توجه به درهای ورودی در انتخاب محل قرار دادن آباژور نیز بسیار مهم است و علت آن نیز این است که شما در هنگام ورود باید بتوانید به راحتی چراغ را روشن نمایید تا با وسیله ای برخورد نکنید. در واقع به همین دلیل است که اگر در نزدیکی در ورودی کلید چراغ وجود ندارد، باید آباژور را در نزدیکی در قرار دهید.

کافی بار کلاسیک و جذاب
کافی بار خانگی کلاسیک و زیبا

کافی بار خانگی کلاسیک و زیبا 

یکی از بخش های زیبا خانه طبق نظر ملیکا کافی بار خانگی او محسوب می شود. که به سبکی کلاسیک دیزاین شده است. کافی بار از  آیتم های جدید و کاربردی طراحی داخلی منازل به شمار می رود.اگر عاشق قهوه هستید و دستگاه قهوه ساز یا اسپرسو ساز دارید ، قرار دادن آن ها در یک کنج به همراه چند عدد ماگ و فنجان و سایر اکسسوری های وابسته به حس و حال یک کافی شاپ محلی را برایتان تداعی می کند .اگر دیزاین این کافی بار خانگی به زیبایی صورت گیرد بدون شک جلوه ویژه و منحصر به فردی به خانه شما می دهد. مخصوصا که در اینجا صاحب خانه میز نهار خوری با صندلی های لهستانی جهت چیدمان جلوی کافه بار خانگی خود انتخاب نموده است.

استفاده از میز و صندلی لهستانی در دکوراسیون
استفاده از میز و صندلی لهستانی در دکوراسیون

استفاده از میز و صندلی لهستانی در دکوراسیون 

به گفته صاحب خانه ترکیب مبلمان و  دکوراسیون صندلی لهستانی می تواند یک ترکیب بی نظیر و خاص برای فضای داخلی شما باشد، ترکیبی که به خوبی می تواند ظاهر نشیمن شما را متمایز کند، توجه کنید که در این ست از صندلی های لهستانی، به خوبی رنگ سفید با قرمز ترکیب شده است و رنگ قهوه ای دسته ها علاوه بر ترکیب مناسب با دو رنگ قبل ظاهر اصیل تری را به این ست بخشیده است.صندلی های لهستانی بهترین گزینه برای دکوراسیون میز غذاخوری محسوب می شوند به سادگی می توانید مدل های مختلفی از این صندلی را برای فضای غذاخوری انتخاب کنید و جذابیت این فضا را دو چندان کنید، توجه کنید که هیچ قاعده و قانونی در انتخاب و هماهنگی صندلی ها وجود ندارد شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خود از ترکیب دو مدل از این صندلی ها برای فضای داخلی خود استفاده کنید، و یا حتی نمونه های رنگی آن را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: صندلی لهستانی را با هر دکوراسیونی ست کنید!

تاثیر نور طبیعی و پنجره ها در دکوراسیون منزل تک خابه
نورگیر بودن از ویژگی های مهم منزل ملیکا

نورگیر بودن از ویژگی های مهم منزل ملیکا 

یکی از عوامل مهم انتخاب خانه به گفته ملیکا نورگیر بودن و داشتن پنجره های متعدد است. که با توجه به متراژ و دکوراسیون مناسب منزل تک خوابه این موضوع از ویژگی های مهم و تاثیر گذار محسوب می شود.نور خانه یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود که در کنار دیگر عناصر مهم در طراحی، ایفای نقشی مجزا را برعهده دارد. تابش نور طبیعی در فضای خانه می تواند بازتاباننده زیبایی های بی نظیر خانه شود و علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضای خانه عاملی مؤثر بر سلامت روحی و جسمی افراد به شمار بیاید. نور طبیعی و قرارگرفتن در گذران حرکت آفتاب در طول روز می تواند عاملی تأثیرگذار در کسب انرژی های مثبت و در عین حال دوری از کسالت و کرختی در افراد باشد.

دکوراتیو گلدان های مصنوعی منحصر به فرد 

استفاده از حصیر و کنف در چیدمان و دکوراسیون داخلی تلفیق مدرنیته و طبیعت است. از نظر صاحب خانه، یکی از اجزای دکوراسیون ایرانی از قدیم تا امروز، حصیر بوده است. می‎ گویند وسیله‎ های که از طبیعت ساخته شده باشد، نشاط و آسودگی خاطر و آرامش را به خانه‎ ها می ‎برد که حصیر یکی از این نمونه‎ های طبیعی است.در سال های اخیر، استفاده از جنس های طبیعی برای وسایل خانه، خیلی پرطرفدار است. طراحان داخلی، علاقه زیادی به کاربرد دکوراسیون با متریال طبیعی دارند. گلدان های حصیری و کنفی هم یکی از این وسایل جدید هستند. که ملیکا  از مدل های کوچک آن به عنوان گلدان دکوری با گل های خشک استفاده کرده است.

تزئین دیوار آشپزخانه با شلف چوبی 

از نظر ملیکا یکی از بهترین روش ها برای تزیین دیوار آشپزخانه استفاده از باکس و قفسه های دیواری است که در صورت نصب این وسایل روی دیوار بدون صرف فضای اضافی شما می توانید وسایل دکوری و تزیینی را به زیباترین شکل ممکن روی آن ها بچینید و از این طریق دکوراسیون داخلی بی نظیری را در قسمت های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.در زمان های گذشته از طاقچه برای تزیین دیوار منزل استفاده می شد ولی امروزه شلف و باکس های دیواری جایگزین طاقچه ها شده اند. 

کنسول و میز توالت کلاسیک اتاق خواب ملیکا

اتاق خواب بخش مهم  دکوراسیون منزل تک خوابه ملیکا

در دکوراسیون منزل تک خوابه بدون تردید اتاق خواب از بخش های مهم جهت توجه به چیدمان تلقی می شود. ملیکا با ظرافت در عین سادگی و شیک بودن به چیدمان این بخش خانه پرداخته است. استفاده از دراور کلاسیک چوبی مشکی  متناسب با قالیچه راه راه جلوه ویژه ای به منزل تک خوابه ملیکا بخشیده است. میز آرایشی کلاسیک سبز رنگ  ترکیب زیبایی با رو تختی گلدار به وجود آورده اند. میز آرایش از وسایل ضروری برای ساماندهی به اتاق خواب می باشد. این میز بهتر است فضای کمی را در اتاق اشغال کند. ابعاد در نظر گرفته شده برای این میز خیلی مهم نیست و فضای اختصاصی به آن اهمیت دارد که با قرار گرفتن در کنار پنجره و استفاده از نور طبیعی بهترین جایگزاری صورت گرفته است.

جمع بندی :

خانه‌های امروزی نسبت به‌قبل کوچکتر شده‌اند و دکوراسیون کردن آنها به‌علت کمبود فضا در خانه‌دشوارتر از قبل است .دکوراسیون منزل تک خوابه به‌دلیل کمی متراژ شاید کار سختی به‌نظر برسد اما با بررسی دکوراسیون منزل تک خوابه ملیکا در تهران که در این مقاله از چیدانه به آن پرداختیم میتوانید یک دکوراسیون شیک در منزل تک خوابه  خود داشته‌باشید.

 

برای تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید از اهالی فن کمک بگیرید. عکس های منزل طراحی شده خود را برای ما ارسال کنید تا در تور خانه گردی انتخاب شوید 09388547140 تلگرام چیدانه.

عکاس و فیلم بردار: امیر صادقی
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سمیرا در تاریخ 17 مرداد 1402
رنگ های گرم و زنده و سیر در کنار خلوص سفید. بسیار دل نشین. : )

ثبت دیدگاه