Chidaneh.com placeholder image

30 مدل پرده اتاق خواب پسرانه جدید و زیبا

به قلم: نادیا مهردادیان

پرده منزل عنصری مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است که علاوه بر جذابیت و زیبایی، موجب ایجاد حریم خصوصی شده و میزان نور ورودی را کنترل می‌کند. در این‌ میان نمی‌توان از تاثیر مدل پرده در ایجاد جذابیت بصری در دکوراسیون اتاق چشم‌پوشی کرد. توجه داشته باشید مهمترین نکته در هنگام خرید پرده اتاق این است که، صاحب اصلی اتاق چه‌کسی است! پس هنگام انتخاب بهترین مدل پرده اتاق خواب پسرانه باید مواردی ازجمله سن کودک، روحیات و خلق‌و‌خوی او، رنگ و همچنین مدل موردعلاقه‌اش را درنظر داشته باشید. با دنبال کردن این مطلب چیدانه نیز به موارد دیگری که برای انتخاب مناسب پرده اتاق پسرانه باید به آنها دقت کنید، پی خواهید برد.

پرده اتاق خواب پسرانه
پرده اتاق خواب پسرانه سورمه ای

نکات مهم در انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه

در هنگام انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیونی اتاق‌خواب، نهایت دقت لازم است چراکه کودکان و به‌خصوص پسران از انرژی بالایی برخوردار هستند. بنابراین برای پرده اتاق پسرانه باید پارچه‌های محکم و بادوام را انتخاب کنید و از ایمنی نصب و مستحکم بودن آن مطمئن شوید. در میان انواع پرده های اتاق خواب، پرده پانچ، پرده صاف یا فلت و پرده شید به‌صورت ساده و طرح‌دار پیشنهادهای مناسبی برای اتاق خواب پسرانه هستند. علاوه‌بر اینها توجه به جنس پارچه، رنگ و طرح پرده و سایز آن نیز از موارد مهم دیگری است که در ادامه به‌طور مفصل به آنها پرداخته می‌شود.

تابلو فرش ریحان
پرده اتاق پسرانه
جنس پرده اتاق پسرانه

چه جنس پارچه‌ای برای پرده اتاق خواب پسرانه مناسب‌تر است؟

ماندگاری و دوام پارچه پرده اتاق خواب پسرانه و جنس مناسب آن، مهم‌ترین ویژگی است که باید به آن توجه داشته باشید. به‌طورکلی بهترین پارچه برای این کار بهتر است از الیاف طبیعی مانند نخ‌پنبه، کتان و ابریشم طبیعی باشد. اگر فرزند شما سن کمی دارد پرده با جنس حریر و طرح‌های فانتزی و اگر در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارد، پرده با جنس کتان، برای اتاق او مناسب خواهد بود.

جنس کتان برای پرده اتاق خواب پسرانه علاوه‌بر جلوگیری از ورود نور، جلوی هدر رفتن سرما و گرما را نیز می‌گیرد. این نوع پرده‌ها نیاز کمی به مراقبت دارند و در صورت لزوم برای از بین بردن گرد و غبار آن‌ها به‌راحتی شسته می‌شوند و معمولا چروک نمی‌شوند. پارچه‌های کتان در انواع مختلف کتان پنبه‌ای، مخمل و توری موجود هستند و شما براساس نیازتان می‌توانید بهترین آنها انتخاب کنید.

جنس پرده اتاق خواب پسرانه

ویژگی‌های جنس پرده اتاق پسرانه

باتوجه به نوع سرگرمی‌ و شیطنت‌های پسر‌ها، اگر پرده اتاق پسرانه از مواد باکیفیتی نباشد، خیلی سریع پایداری و زیبایی خود را از دست خواهد داد. جنس پارچه‌ی انتخابی باید نظافت آسانی داشته باشد و در برابر شستشو مقاوم باشد، چراکه پرده اتاق کودک بیشتر از سایر پرده‌های منزل نیاز به نظافت دارد. همچنین درهنگام انتخاب جنس پارچه پرده دقت کنید که از مواد حساسیت‌زا تولید نشده باشد تا برای فرزندتان حساسیت ایجاد نکند. 

پرده اتاق خواب پسرانه جدید
رنگ پرده اتاق خواب پسرانه

پرده اتاق پسرانه چه رنگی باشد بهتر است؟

باتوجه به اینکه انتخاب رنگ یک موضوع کاملا سلیقه‌ای و شخصی است و رنگ‌ها محدود به جنسیت افراد نیستند، اما براساس روحیات پسران بهتر است رنگ‌های جذاب و پرشور با طیف رنگی تیره و همچنین رنگ‌های خنثی، آرام و برگرفته از طبیعت را برای پرده اتاق پسرانه انتخاب کنید. همچنین توجه به رنگ‌های مورد علاقه او و استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی، موجب ایجاد فضایی دلنشین‌تر در اتاق خواب خواهد شد. رنگ‌های پرنشاط، پرانرژی و موردعلاقه پسرها که برای رنگ پرده نیز مناسب هستند عبارتند از: 

  • آبی یا سرمه‌ای
  • طوسی یا خاکستری
  • سبز
  • سفید
  • قرمز
  • قهوه‌ای

توجه داشته باشید که رنگ‌بندی تمام عناصر دکوراسیونی اتاق خواب باید در هماهنگی و تناسب باهم باشد. یکی از ایده‌های ست کردن وسایل اتاق پسرانه این است که اگر سایر وسایل اتاق خواب و تخت‌خواب به رنگ روشن هستند، پرده اتاق را به رنگ تیره انتخاب کنید. برعکس این ترکیب رنگی نیز جذاب است و به این ترتیب نه تنها تمام وسایل اتاق جلوه پیدا می‌کند، بلکه ترکیب روشن و تیره موجب حفظ اهمیت پرده در ساختار دکوراسیون داخلی می‌شود. ست کردن پارچه پرده و روتختی نیز یکی دیگر از ایده‌های دکوراسیونی است که پیشنهاد می‌شود.

مدل پرده اتاق خواب پسرانه
طرح پرده اتاق خواب پسرانه

پرده اتاق خواب پسرانه جدید با طرح‌های مختلف

در انتخاب طرح مناسب برای مدل پرده اتاق خواب پسرانه، باتوجه به اینکه امروزه طرح‌های مختلف و سفارشی برروی پارچه قابل چاپ است، توجه به سن، علاقه‌مندی‌ها، مهارت‌ها و قدرت تخیل فرزندتان کار را آسان‌تر خواهد کرد. پسر بچه‌ها در سنین متفاوت به زمینه‌های مختلفی گرایش دارند که این زمینه‌ها می‌تواند بهترین تم انتخابی برای دکوراسیون اتاق خواب و ایجاد دکوراسیونی متفاوت با طراحی یکپارچه باشد. به‌طورکلی مدل پرده اتاق خواب پسرانه ساده و با طرح‌های خلوت موردپسند اکثر بچه‌هاست و علاوه‌بر طرح‌هایی که به جنسیت خاصی مربوط نمی‌شوند، مانند طرح‌های عروسکی و تصاویر حیوانات، بهترین و محبوب‌ترین طرح پرده اتاق خواب پسرانه عبارتند از:

  • طرح‌های فضایی
  • طرح ورزشی و فوتبالی
  • طرح طبیعت، دریا و آکواریوم
  • طرح کشتی، لنگر و ستاره دریایی
  • طرح ماشین، هواپیما و هلی‌کوپتر
  • طرح آسمان، ستارگان و منظومه شمسی
  • مدل پرده اتاق خواب پسرانه با تم موسیقی
  • شخصیت‌های کارتونی یا واقعی مثل بتمن، سوپرمن و لاک‌پشت‌های نینجا
پرده اتاق خواب پسرانه مدرن
جدیدترین پرده اتاق خواب پسرانه

انتخاب سایز مناسب برای پرده اتاق پسرانه

علاوه‌بر جنس، رنگ و طرح پرده اتاق پسرانه توجه به سایز پرده نیز از موارد مهم است. باتوجه به اینکه سایز استاندارد انواع مدل پرده 15 سانتیمتر بزرگتر از طرفین می‌باشد، از میان انواع مدل پرده اتاق خواب، پرده‌های کوتاه با ظاهری مدرن، شیک و راحت به‌خصوص برای اتاق کودکان با سنین کم، انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. این پیشنهاد به این دلیل است که با نصب پرده‌های بلند پسر بچه ممکن است با کشیدن لایه‌های زیرین پرده، آن را از چوب‌پرده خارج کرده و برایش خطرآفرین باشد.

پرده اتاق خواب پسرانه طوسی
عکس پرده اتاق خواب پسرانه

عکس انواع مدل پرده اتاق خواب پسرانه جدید

در ادامه می‌توانید با دیدن مدل های پرده اتاق خواب پسرانه جدید، از آنها ایده گرفته و انتخاب مناسب‌تری برای اتاق خواب فرزندتان داشته باشید.

پرده اتاق پسرانه جدید
پرده اتاق خواب پسرانه ساده
پرده اتاق خواب پسرانه حریر
پرده اتاق پسرانه مدرن
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح آسمان
پرده اتاق پسرانه طرحدار
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح هواپیما
پرده اتاق خواب پسرانه سفید سورمه ای
مدل پرده اتاق خواب پسرانه شید
مدل پرده اتاق خواب پسرانه زیبا
مدل پرده اتاق خواب پسرانه طرحدار
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح کشتی
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح فانتزی
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح منظومه شمسی
پرده اتاق پسرانه مدل ستاره دار
پرده اتاق خواب پسرانه با طرح حیوانات
پرده اتاق پسرانه با طرح منظومه شمسی

کلام آخر

آنچه در انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه مهم است توجه به سن، علایق، طرزفکر و قدرت تخیل اوست. تمامی این موارد می‌تواند در جنس، رنگ، طرح، سایز و مدل پرده تاثیرگذار باشند و دکوراسیون متفاوت و منحصربه‌فردی را برای اتاق پسر شما ایجاد کنند. اگر آنچه در این مطلب در رابطه با انواع پرده اتاق پسرانه گفته شد نتوانسته انتخاب را برای شما آسان‌تر کند، مشاوران دکوراسیون داخلی چیدانه می‌توانند در این رابطه راهنمای شما باشند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه