Chidaneh.com placeholder image

مکمل رنگ آبی در دکوراسیون 14 خانه ایرانی از میان تورهای چیدانه

به قلم: تحریریه چیدانه

طیف رنگ آبی در میان دکوراتورها و طراحان دکوراسیون داخلی رنگ محبوب و پرطرفداری است. طیف این رنگ به قدری وسیع است که اگر تصمیم بگیرید از آن در دکوراسیون خانه استفاده کنید دستتان برای انتخاب رنگ‌های مکمل آن خیلی باز است و می‌توانید بنا بر سلیقه و ذوق شخصیتان ترکیب‌های رنگی متنوعی در چیدمان به کار ببرید. در این مقاله قصد داریم با بررسی تورهای مختلفی از چیدانه که دکوراسیون منزل را با طیف رنگی آبی و مکمل‌های آن دیزاین کرده‌اند درمورد ترکیب‌های مختلف دکوراسیونی به شما ایده بدهیم. پس ما را همراهی کنید و به جزئیات تصاویری که از هر چیدمان برایتان انتخاب کرده‌ایم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

چوب و هنر

نمونه‌هایی از مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

رنگ تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روحیات ساکنین یک خانه دارد و این موضوعی کاملا انکارنشدنی است. یک انتخاب بد می‌تواند شما را به فردی خسته، بی‌انرژی و افسرده تبدیل کند و برعکس، ترکیب رنگ‌های درست و اصولی رنگ و روی دلپذیری به خانه می‌بخشند، طوری که برای برگشتن به خانه ساعت‌شماری کنید و از بودن در آن محیط احساس لذت بی‌نهایتی به شما دست بدهد.

به هرحال این مقاله درمورد رنگ آبی است و رنگ آبی هم طیف گسترده‌ای دارد، بنابراین برای هرکدام از رنگ‌ها یکجور ترکیب رنگ خوشایند و زیبا به نظر می‌رسد، مثلا رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سرمه‌ای، نیلی و … همگی زیرمجموعه رنگ آبی هستند و هرکدام با یک ترکیب خاصی ست می‌شوند. بنابراین هنگام انتخاب ترکیب رنگ برای دکوراسیون ابتدا باید تکلیفتان را روشن کنید که کدام آبی را می‌پسندید؟ تا به شما بگوییم این آبی با چه رنگی هماهنگ است!

ساناز بهبودی*
بازسازی خانه 100 متری
ساناز بهبودی*

ترکیب بهاری آبی و صورتی

آبی آسمانی و صورتی هردو رنگ‌های ملیح و آرامش‌بخش هستند. شاید به همین دلیل است که در رنگ‌آمیزی اتاق کودک اولین رنگ‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کند این دو رنگ است. بسیاری از خانم‌ها و بخصوص تازه‌عروس‌ها امکان ندارد که هنگام خریدن جهیزیه به این ترکیب رنگ فکر نکرده باشند، زیرا لطافت خاص این ترکیب عطر شکوفه‌های بهاری و لذت تماشای آسمانی آبی را در ذهنمان تداعی می‌کند.

اجازه بدهید در همین ابتدای مقاله شما را به یک خانه عروسکی و بسیار دیدنی ببریم تا با تماشای ترکیب رنگ صورتی و آبی در دکوراسیون آن شگفت‌زده شوید و شاید با دیدن آن وسوسه شوید تا دستی به سر و روی دکوراسیون منزلتان بکشید. دکوراسیون آبی و صورتی خانه ساناز و حامد که با رنگ‌های کاملا نرم و ملایم دیزاین شده است باعث شده است تا حس خوشایند قرار گرفتن در آن محیط رویایی به هر فرد تازه‌واردی سرایت کند. مبلمان بخش پذیرایی با پارچه آبی آسمانی و چوب صورتی کمرنگ با پرده‌های آبی درباری ست شده و برای مهمانان یک محیط فوق جذاب را ایجاد می‌کند. در قسمت اتاق نشیمن هم مبل چسترفیلد آبی به همراه دو مبل تکی صورتی این ترکیب را تقویت کرده‌اند. آشپزخانه با تم صورتی و اتاق خواب با تم آبی به ما می‌گویند که خانم خانه از دکورهای سنتی ایرانی خسته شده و با خلاقیت ذهنی خانه رویاهایش را به واقعیت تبدیل کرده است. 

امیر صادقی
عکاسی منزل مسکونی خیابان زمزم
امیر صادقی

حالا نگاهی به دکوراسیون روشن و ملیح خانه زوج تبریزی بیندازید. وقتی به رنگ‌های جالب اتاق نشیمن نگاه می‌کنیم مطمئن هستیم که این زوج برای چیدن چنین دکوراسیونی حتما وقت و انرژی زیادی صرف کرده و تک تک وسایل را با دقت و وسواس خاصی خریده‌اند. مبلمان اتاق نشیمن به رنگ آبی انتخاب شده و با کوسن‌های طرحدار صورتی دیزاین شده است. انتخاب پرده‌های آبی که رنگ آن‌ها یکی دو درجه از مبلمان تیره‌تر است این زیبایی را تکمیل کرده و هارمونی دلنشینی در فضای اتاق برقرار است. خانم خانه با مشورت با دکوراتورهای متخصص تصمیم گرفته یکی از دیوارها را به رنگ آبی کمرنگ و دیوار متقاطع آن را با کاغذ دیواری گلدار به همین رنگ طراحی کند تا به این واسطه لطافت فضا بیشتر تقویت شود. حتی برای بیشتر به چشم آمدن آرامش حاکم بر خانه لیوان‌های روی میز، عسلی‌ها، آباژور و دکوراتیوها هم به همین رنگ انتخاب شده‌اند.

دکوراسیون خانه من

ترکیب جذاب آبی و سفید

اینکه کدامیک از پالت رنگی آبی را با سفید ست می‌کنید و از هرکدام از این رنگ‌ها چه مقدار استفاده می‌کنید می‌تواند جذابیت دکوراسیون کمتر یا بیشتر کند. در یکی از تورهای چیدانه به سراغ دکوراسیون خانه‌ای به سبک پینترست در تهران رفته بودیم. خانه‌ای 130متری که به علت جادار بودن اتاق پذیرایی از دو دست مبلمان در آن فضا استفاده شده بود. به عنوان یک نکته مهم این را بدانید که هرچه خانه شما نقلی‌تر و کوچکتر باشد سعی کنید به سمت رنگ‌های روشن‌تر بروید، اما اگر خانه درندشت بود و پذیرایی هم بزرگ، دستتان برای انتخاب باز است و رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی نفتی، سرمه‌ای و لاجوردی جلوه بسیار خاصی به دکوراسیون شما می‌بخشند. 

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسماعیل پور
حسین گلیار

به این عکس‌ها توجه کنید. خانواده اسماعیل‌پور تصمیم گرفتند برای دیزاین بخشی از پذیرایی از رنگ سفید به عنوان مکمل رنگ آبی در دکوراسیون استفاده کنند. یک کاناپه سرمه‌ای با کوسن‌های سفید و در کنار آن، کاناپه‌ای سفیدرنگ با کوسن‌های سرمه‌ای چه تصویری در ذهنتان ایجاد می‌کند؟ اگر مثل نگارنده اهل طبیعت و تصورات شاعرانه باشید احتمالا یاد آسمان آبی با ابرهای سفید و پنبه‌ای می‌افتید. زیبا نیست؟

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسماعیل پور
حسین گلیار

در سمت دیگر اتاق پذیرایی اتفاق جالبی افتاده و احتمالا این ایده هم از پینترست الهام گرفته شده است. به دلیل اینکه فضای نشیمن باز است و دست صاحبخانه برای انتخاب رنگها باز، یکی از دیوارها با رنگی متضاد به عنوان دیوار شاخص در نظر گرفته است. معمولا صاحبخانه‌هایی که ذوق هنری بیشتری دارند رنگ‌آمیزی یک یا چند دیوار خانه را برای ایجاد یک منطقه خاص و دنج متفاوت در نظر می‌گیرند. این دیوار خاص می‌تواند با رنگی متضاد یا مکمل رنگ‌آمیزی شود و این یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است. اگر تصمیم گرفتید چنین دیواری در دکوراسیون خانه طراحی کنید بهتر است پیرامون دیوار را با چیدن المان‌های خاص تبدیل به ناحیه‌ای کنید که با مابقی دکور پذیرایی متفاوت باشد. مثلا در خانه آقا و خانم اسماعیل‌پور جلوی این دیوار سه عدد مبل تکی  با نقش و نگاره‌های سفید – سرمه‌ای قرار گرفته و زیر آن فرشی به همین رنگ پهن شده است، محیطی شیک و صمیمی برای گپ و گفت‌های دوستانه و خودمانی!

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسماعیل پور
حسین گلیار

شاید اولین مفهومی که هنگام دیدن یک دکوراسیون به رنگ آبی ملایم در ذهنمان نقش می‌بندد آرامش و سکوت بصری در غالب رنگهاست. چیزی که در دکوراسیون آبی و سفید خانه امیر و زهرا به وضوح لمس می‌شود. علاقه شدید این زوج جوان به رنگ آبی منجر به خلق یک اثر هنری در چیدمان شده است. البته ناگفته نماند که بزرگ بودن مساحت خانه هم در این دکوراسیون بی‌تاثیر نبوده و دست صاحبخانه را برای خرج کردن خلاقیت باز گذاشته است. طراحی دکوراسیون که زحمت آن را خانم خانه کشیده به گونه‌ای است که با استفاده از یک مبلمان ال‌شکل سفید و آبی فضای نشیمن از پذیرایی جدا شده و برای حریم پذیرایی ترکیب رنگ سبز و فیروزه‌ای در مبلمان در نظر گرفته شده است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

این مبلمان با پرده آبی و تور سفیدرنگ روی آن به خوبی ست شده و می‌تواند مهمانان را در همان نگاه اول سورپرایز کند. اگرچه خانه بزرگ است اما دیوارهای یکدست سفیدرنگ به همراه نورپردازی جالب سالن این وسعت و بزرگی را بیش از پیش نشان می‌دهد. از جذابیت‌های این دکوراسیون توجه ویژه خانم خانه به جزئیات است و مکمل رنگ آبی در دکوراسیون این خانه رنگ‌های سفید و فیروزه‌ای هستند. درست است که دیزاینر به زعم خود سعی کرده است تا خانه را خلوت و کم‌وسیله طراحی کند اما همه المان‌هایی که در دکوراسیون حضور دارند رنگ و بویی از طیف آبی را در خود دارند. چه کنسول سفیدرنگ با کشوهای رنگارنگ سبز و آبی‌اش، چه پادری فیروزه‌ای ورودی خانه و تلفن قدیمی آبی‌رنگ روی میز، همه و همه با زبان بی‌زبانی خلاقیت و ذوق فوق‌العاده خانم خانه را فریاد می‌زنند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

ترکیب آبی و قهوه‌ای

همنشینی رنگ آبی روشن و عسلی پررنگ به نظرتان چطور می‌آید؟ آیا رنگ عسلی می‌تواند مکمل رنگ آبی در دکوراسیون باشد؟ به عنوان نمونه در ذهنتان مجسم کنید که دیوارهای پذیرایی به رنگ آبی روشن درآمده و کفپوش آن به رنگ عسلی روشن تعبیه شده است. این همان ترکیبی است که در تورهای خانه‌گردی چیدانه در دکوراسیون خانه بازسازی‌شده در رشت به آن برخوردیم. صباح و مسعود، این زوج خوش‌ذوق تصویر ذهنی شما را در منزلشان پیاده کرده‌اند. در کنار هم قرار دادن این دو رنگ گرم و سرد تعادل خوبی در فضای خانه ایجاد کرده است و تماشای آن حس دلپذیری را در بیننده بیدار می‌کند، حسی شبیه به پخش شدن یک موسیقی ریتمیک و موزون با صحنه‌ای از ساحل شنی و دریا! باز هم یک تصویرسازی شاعرانه!

همانطور که در تصویر می‌بینیم شومینه هیزمی روی دیواری به رنگ آبی روشن قرار دارد و کمدی به رنگ آبی چرک در سمت دیگر پذیرایی به چشم می‌خورد. برای اینکه این فضا حالتی هنری‌تر به خود بگیرد دیواره پله‌ها با نقوش آبی‌رنگ سنتی به سبک مدیترانه‌ای تزئین شده‌اند و بخشی از دیوار بالای شومینه با آجرهای قهوه‌ای ساخته شده است تا این ترکیب زیبا بیشتر دیده شود.

مبلمان اتاق نشیمنی که در پس‌زمینه آن دیوارهای آبی روشن به چشم می‌خورند هم متناسب با کفپوش و به رنگ عسلی -نارنجی انتخاب شده است. این زوج معتقدند که رنگ آبی آسمانی به تنهایی باعث ایجاد حس رخوت در فضای نشیمن می‌شود، لذا با خریدن مبلمانی به رنگ نارنجی زنده سعی شده است تا این کسالت از بین برود و انرژی پویایی به جریان بیفتد. این یعنی تعادل!

اگر بخواهیم به شما ثابت کنیم که ترکیب کردن آبی و قهوه‌ای با یک درجه‌بندی اصولی به شدت جذاب از آب درمی‌آید شما را به دیدن دکوراسیون قهوه‌ای و آبی خانه هانیه دعوت می‌کنیم. اگر به مبلمان نسکافه‌ای، پارکت بژ، کاغذ دیواری‌های قهوه‌ای تیره و روشن و نور زردرنگی که به اتاق پذیرایی می‌تابد دقت کنیم متوجه می‌شویم که هانیه و همسرش تصمیم داشته‌اند تا با استفاده از پالت قهوه‌ای فضایی گرم و صمیمی خلق کنند، اما به اعتقاد هانیه دکوراسیون باید تلفیقی از رنگ‌های گرم و سرد در جوار هم باشد. از این رو با انتخاب پرده‌هایی به رنگ آبی درباری و اکسسوری‌های دیگر مانند گلدان یا کوسن‌های مبلمان به همین رنگ، بین سردی و گرمی رنگ‌های دکوراسیون بالانس جالبی برقرار کرده است.

معین صالحی
خانه زیبای خانم هانیه یوسف پور در گلبهار مشهد
معین صالحی

ترکیب آبی و سبز

اگر می‌خواهید با کنار هم قرار گرفتن رنگ آبی و سبز در دکوراسیون دامنه‌های سرسبز دشتی وسیع را در کنار لاجوردی زیبای آسمان ببینید و از این ترکیب لذت فوق‌العاده‌ای ببرید به دیدن آپارتمان 50متری رضوانه و حمید بروید. این زوج پرشور و سرزنده با انتخاب مبلمانی سبزرنگ و ست کردن آن با دیوارهایی گل گلی با ترکیب سفید و آبی فضایی شاد و پرنشاط را در خانه ایجاد کرده‌اند. این مبلمان در کنار انبوه گل و گیاهی مه در گوشه و کنار خانه قرار دارد انرژی بسیار مثبتی را به جریان می‌اندازد و به هر تازه‌واردی نشان می‌دهد که تجربه همزمان آرامش و نشاط در یک فضا کاملا امکان‌پذیر و بسیار هم لذتبخش است.

زهرا مهدیان
عکاسی منزل رضوانه
زهرا مهدیان

ترکیب آبی و زرد

بله! همنشینی این دو رنگ که یکی موقر و دیگری شاد و سرزنده است می‌تواند دکوراسیونی خلق کند ورای آنچه که در خانه‌های همیشگی می‌بینیم. مثلا در دکوراسیون آبی‌رنگ منزل ایرانی سودا و ائل‌یار در تبریز می‌توانید این خاص بودن را به چشم ببینید. این زوج تبریزی برای اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن خود دو مدل متفاوت از مبلمان را انتخاب کرده‌اند. هرچند هردو سبک مبلمان مدرن و امروزی است اما بازی با رنگ‌ها در چینش دکوراسیون باعث شده است که اتاق نشیمن با ترکیب مبلمان زرد و آبی یک محیط سرزنده و شاداب را تجربه کند و در اتاق پذیرایی که محل استقبال از مهمانان است و بایستی رسمی‌تر باشد مبلی طوسی با کوسن‌های آبی چیده شده است. اگر به دیدن بقیه عکس‌ها رفتید به تابلوی بالای تلویزیون هم دقت کنید. این یک ایده تاثیرگذار است: انتخاب اکسسوری‌ها و تزئینات ریز و درشت به رنگ غالب دکوراسیون در جهت تشدید حس و حال فضای خانه!

خانه رنگارنگ

به عنوان مثالی دیگر از این ترکیب رنگ، شما را به خانه آبی و زرد، دکوراسیون عروسکی منزل فریده و خانواده‌ در مشهد می‌بریم. شغل و حرفه افراد خانواده در چینش دکوراسیون آن می‌توان خیلی تاثیرگذار باشد. مصداق این حرف را می‌توانیم در تزئینات جالب خانه فریده ببینیم. خانم خانه طراح عروسک است و در تولید دکوراتیو و اکسسوری‌های سنتی هم دستی بر آتش دارد. او عاشق نور خورشید و آرامش دریاست و به همین دلیل رنگ غالب خانه را زرد و آبی انتخاب کرده است. دیوارهای روبروی هم به رنگ آبی آسمانی روشن درآمده‌اند و دو دیوار دیگر به شکل آبی آسمانی سیر و زرد خورشیدی رنگ خورده‌اند. دیوارهای راهرو و اتاق‌ها هم آبی تند است و علاقه وافر خانواده به این رنگ را نشان می‌دهد. از تماشا کردن خیل عروسک‌ها، قاب‌ها و نقاشی‌های دیواری به همراه گلدان‌های سرحال روی کتابخانه ذوق و طبع هنری طراح دکوراسیون که خانم خانه باشد کاملا مشخص است و این شور و اشتیاق در به وجود آوردن یک فضای زنده و پویا کاملا موفق بوده است. عکس‌های دیگر این دکوراسیون را از زوایای مختلف بررسی کنید تا همه بخش‌های این اثر هنری را ببینید.

معین صالحی
خانه آبی خانم سلامت
معین صالحی

ترکیب آبی و قرمز

آبی سرد و بی‌روح است و قرمز گرم و پرانرژی! ترکیب این دو رنگ جذاب در کنار هم می‌تواند لذتبخش باشد. مطلب مبل آبی، انتخاب علیرضا و هاله برای چیدمان خانه مربوط به یکی از دکوراسیون‌های تور‌های خانه‌گردی چیدانه می‌شود. جایی که یک زوج خوش‌سلیقه تصمیم گرفته‌اند با خریدن یک دست مبل راحتی برای نشیمن و یک دست مبل رسمی برای پذیرایی به این تفکر قوت ببخشند که آبی و قرمز همیشه هم دشمن همدیگر نیستند و در خیلی مواقع می‌توانند در کنار هم بسیار هم زیبا به نظر برسند! در این دکوراسیون مبل‌ها به رنگ سرمه‌ای و آبی آسمانی انتخاب شده‌اند و فرش‌های سنتی و ایرانی با رنگ قرمز و زرشکی جذابشان این ایده موفق را تکمیل کرده‌اند.

دکوراسیون خانه من

ترکیب آبی و کرم

هنر آمیختن و بازی کردن با رنگ‌ها کار هرکسی نیست. احتمالا افرادی که با کارهای هنری سر و کار دارند و یا در نقاشی و طراحی داخلی دستی بر آتش دارند بهتر می‌دانند که در کنار هم قرار دادن دو رنگ کاری بسیار حساس و ظریف است و دیدگاهی خلاق و روانشناسانه می‌طلبد. کرم رنگی خنثی است، با همه جور رنگی زیبا به نظر می‌رسد و وقتی در کنار طیف‌های مختلف آبی قرار می‌گیرد صحنه‌ای فوق‌العاده و خیره‌کننده را خلق می‌کند. برای این که زیبایی این دو را در کنار هم بهتر ببینید به دکوراسیون زیبا و ایرانی یک هنرمند سر بزنید.

اگر به عکس‌ها دقت کنید متوجه می‌شوید که سحر درجه‌های مختلفی از آبی را در طراحی دکوراسیون خود گنجانده است. اینجا یک هوم آفیس 80متری در نیاوران است که به دست صاحبخانه که اتفاقا شغل خودش هم طراحی دکوراسیون است، اجرا شده و در نگاه اول زیبایی و لطافت ترکیب‌های رنگی موجود در دکوراسیون چشم را می‌نوازد. غالب دیوارهای خانه رنگ آبی آسمانی یا اصطلاحا آبی رنگ‌پریده دارد به جز یک دیوار که به عنوان شاخصی از فضای شخصی و هنری صاحبخانه رنگی دو سه درجه تیره‌تر دارد و با اکسسوری‌های آنتیک و قدیمی و قاب‌های کوچک نقاشی تزئین شده است. قرار گرفتن یک آباژور کرم‌رنگ در کنار این دیوار نه تنها این آمیختگی رنگی را بیشتر به چشم می‌آورد بلکه با یک نورپردازی جالب، بر روی جذابیت دیوار تزئینی سحر تاکید دوباره‌ای شده است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

رنگ کرم در این دکوراسیون به اندازه رنگ آبی نقش‌آفرینی می‌کند. مبلمان کرم‌رنگ در کنار دیواری به رنگ آجری کمرنگ که آجرهای ظریف آن از شیراز سفارش داده شده و با دقت و وسواس زیادی نصب شده‌اند به همراه اکسسوری‌ها و دکوراتیوهای کرم و آبی نشان از دید هنرمندانه صاحبخانه به دکوراسیون دارد. از نظر او رنگ آبی یک رنگ عرفانی بوده و ملایمت آن آرامش فوق‌العاده‌ای را به فضای خانه‌اش هدیه داده است و رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ آبی در دکوراسیون فضایی تماشایی را در هوم آفیس او ایجاد کرده است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

معجزه رنگ آبی را فقط آن‌هایی می‌دانند که آرامش ناشی از آن را در دکوراسیون خانه تجربه کرده‌اند. این تسکین بصری را می‌توانیم در دکوراسیون آبی خانه نوید و مرجانه هم به خوبی لمس کنیم. این زوج خوش‌ذوق به جای زیاده‌روی در مصرف رنگ آبی سعی کرده‌اند تعادل را حفظ کرده و از اتاق پذیرایی‌شان یک صحنه شکیل و حرفه‌ای بسازند. ست کردن مبلمان خاکی، پرده‌های چین‌دار بنفش و فرش سنتی کرم با حاشیه‌ها و نگاره‌های لاکی‌رنگ از یک طرف و طراحی یک دیوار شاخص، ستون‌های عمودی رنگ‌خورده و یک میز کنسول چوبی در ورودی خانه که همگی آبی‌رنگ هستند از طرف دیگر کنتراست خوبی را در اتاق ایجاد کرده و برخلاف عقیده برخی که هنوز به حال و هوای دکورهای جدید و به‌روز خو نگرفته‌اند این مدل چیدمان نه تنها توی ذوق نمی‌زند، بلکه بسیار هم تماشایی است. 

معین صالحی
خانه جذاب نوید و مرجان در مشهد
معین صالحی

ترکیب آبی و آبی!

همیشه ست کردن یک رنگ با درجات روشن‌تر یا تیره‌تر از خودش جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. از سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چه می‌دانید؟ ویژگی‌های این سبک چیست و یک خانه به سبک اسکاندیناوی با چه رنگ‌هایی دیزاین می‌شود؟ در مطلب آبی روشن در دکوراسیون خانه این زوج جوان در تنکابن به سراغ یکی از خانه‌هایی رفتیم که صاحبان آن با ذوق و خلاقیت بسیار آن را در سبک اسکاندیناوی دکور کرده‌اند. این سبک از وقتی پایش را به خانه‌های ایرانی گذاشته به تدریج به یکی از سبک‌های محبوب و دوست‌داشتنی تبدیل شده است. به اتاق پذیرایی و مبلمان این زوج شمالی دقت کنید تا متوجه یکی از خصوصیات سبک اسکاندیناوی شوید. در این سبک استفاده از رنگ‌های مختلف و ایجاد یک دکوراسیون رنگارنگ و متنوع خیلی طرفدار ندارد و معمولا به رنگ‌های خاصی مانند سفید، خاکستری، آبی یا کرمی دیده می‌شود. در این خانه هم مبلمان آبی کمرنگ با کوسن‌های سرمه‌ای و برعکس، صندلی‌های تکی سرمه‌ای با کوسن‌های سفید و آبی آسمانی تزئین شده‌اند.

در مطلب دیگری از تورگردی‌های چیدانه می‌توانید به دکوراسیون آبی خانه کاملیا و خانواده‌اش سر بزنید. در این خانه 130متری کاملیا و همسرش به همجواری تنالیته‌های مختلفی از رنگ آبی پرداخته‌اند و از آسمان، دریا و طبیعت الهام گرفته‌اند. برای عاشقان دوآتیشه رنگ آبی دکوراسیون این خانه به مثابه قطعه‌ای از بهشت است، زیرا هیچ قسمتی از خانه برای تاکید بر رنگ‌های مختلف آبی به حال خود رها نشده است، حتی کاشی‌های کوچک بین کابینتی آشپزخانه!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

مبلمان ال‌شکل دایره‌ای آبی با کوسن‌های گلگلی به همین رنگ که زیر آن یک فرش .ینتیج فیروزه‌ای پهن شده و با کفپوش قدیمی‌نمای خانه کاملا هماهنگ و موزون است فضایی بسیار دیدنی و دلچسب را ایجاد می‌کنند. کانتر یا جزیره آشپزخانه هم با رنگ فیروزه‌ای تندش خبر از این می‌دهد که در آشپزخانه هم این سبک رنگ‌آمیزی رعایت شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بشویم چشممان به بشقاب‌های تزئینی آبی روی دیوار، دکوراتیوهای آبی داخل بوفه و در نهایت پرده‌های لاجوردی می‌خورد که در پشت آن یک آسمان آبی هم به مهمانان چشمک می‌زند. در آشپزخانه کاشی‌های کوچک مربعی به رنگ آبی دریایی یادآور حوض‌های قدیمی و نوستالژیک هستند و میز دونفره‌ای به همین رنگ یک فضای دنج و صمیمی را برای کاملیا و همسرش فراهم کرده است. او با قرار دادن گلدان‌های بزرگ و پرده‌های سبز رنگ در آشپزخانه تلاش کرده است تا از آن حالت تک‌رنگ بودن یکنواخت و کسالت‌بار پرهیز کند.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

در پایان …

آبی رنگی بسیار کاربردی و چشم‌نواز در دکوراسیون است. دیگر زمان آن گذشته که برای دیزاین خانه به رنگ‌های تکراری و یکنواخت پناه ببریم، امروز زمان آن است که جسور باشیم و مانند صاحبان تمام خانه‌هایی که در این مقاله درمورد آن‌ها صحبت کردیم منزلمان را به همان شکلی بچینیم که از آن لذت می‌بریم. در این مطلب مکمل رنگ آبی در دکوراسیون را با ذکر نمونه‌هایی از چیدمان در تورهای خانه‌گردی چیدانه با هم بررسی کردیم. شما هم می‌توانید با تماشای عکس‌ها و ایده گرفتن از خلاقیت‌های بکاررفته در آن به دکوراسیون رویایی‌تان نزدیک شوید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه