تصاویر حیرت‌انگیز از دکوراسیون یک خانه بازسازی شده قدیمی در رشت

تصاویر حیرت‌انگیز از دکوراسیون یک خانه بازسازی شده قدیمی در رشت

به قلم: فهیمه مصدرالامور

نیاز به اقدامات بازسازی خانه معمولا بعد از گذشت ده سال و بیشتر به چشم می‌آید. تغییر در نمای خانه، نورپردازی، تغییر ظاهر ورودی ساختمان که البته هزینه بیشتری را نسبت به بازسازی داخلی ساختمان نیاز دارد. بازسازی ساختمان بیشتر به جنبه‌هایی توجه دارد که جلوی چشم دیگران است تا ظاهر بهتری به ساختمان بدهد. طبیعتا بعد از چند سال کاشی پله‌ها، رنگ دیوارها، درب‌ها و مواردی از این قبیل، مرمت و تغییر نیاز دارند. لذا برای داشتن خانه‌ای زیبا و به روز بازسازی بهترین گزینه برای شماست. در این مقاله از تور چیدانه نیز به بررسی دکوراسیون خانه بازسازی شده در رشت که متعلق به صباح و مسعود است می پردازیم.

قالیشویی ادیب

خانه بازسازی شده در رشت

بازسازی، می‌تواند به‌خاطر عوامل مختلف اتفاق بیوفتد. گاهی به علت کوچک بودن خانه و طراحی بد پلان آن. زمانی به‌خاطر عواملی مانند: خرابی دیوارپوش، کف و… گاهی هم به‌خاطر نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی است. از نظر صاحبان خانه برای اقدام به بازسازی باید تمام این موارد را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده مد نظر داشت و سپس اقدام نمود بعضی اوقات هم بازسازی برای کل خانه و ساختمان نیست و تنها بخشی از آن را شامل می‌شود؛ مثل: اتاق‌خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و…در گام اول، زمانی که تصمیم می‌گیرید خانه و آپارتمان خود را بازسازی کنید، باید علت آن را مشخص کنید.

مشخصات کلی خانه بازسازی شده در رشت

مشخصات کلی خانه بازسازی شده

  • تعداد افراد ساکن:2
  • شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو): کسب و کار آنلاین
  • موقعیت (شهر و محله): رشت- محله رشتیان
  • متراژ فضا: 220 متر با حیاط
  • سال ساخت:1375
  • طبقه:1
  • ملک شخصی یا اجاره ای:شخصی
  • تعداد اتاق خواب:2
  • تعداد سرویس بهداشتی:2
  • سبک دکوراسیون:تلفیقی
  • رنگ های غالب: آبی و قهوه ای
  • ویژگی های برجسته: ترکیب فلز و چوب؛ استفاده از رنگ ها، الهام از سبک مدیترانه ای
  • طراح و مجری: مریم کیبخت، حسام الدین احدی
  • مدت زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل: 3 ماه
  • هزینه تقریبی طراحی دکوراسیون و خرید وسایل:1 میلیاردتومان

تاثیر نوسازی ساختمان بر روحیه از نظر صاحبان خانه

تاثیر نوسازی ساختمان بر روحیه از نظر صاحبان خانه

از نظر صباح و مسعود تغییر در محوطه و فضای خانه و ساختمان تاثیر مثبتی بر افراد ان خانه می گذراد. اجرای بازسازی ساختمان افزایش روحیه و سلامتی افراد ان ساختمان می شود. پس باگذشت مدت زمان زیاد هر یک از افراد نیاز به تغییر و تنوع در محیط زندگی و ساختمان خود دارند تا علاقه بیشتر نسبت به حضور در ان ساختمان یا محل زندگی خود داشته باشند. بازسازی منزل با روش های مدرن احساس خوشایندی برای افراد دارد. بیشتر انسان علاقه دارند که ساعاتی از زندگی روزمره خود را در فضایی که ارامش بیشتری داشته باشد زندگی کنند.

مطالب پیشنهادی: بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌!

سبک دکوراسیون تلفیقی خانه بازسازی شده در رشت

سبک دکوراسیون تلفیقی خانه بازسازی شده در رشت

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن در منزل برای کسانی که به هر دوی این دکوراسیون‌ها علاقه دارند مورد بحث و پیگیری است. از نظر صباح و مسعود تلفیق این دو شاید در نگاه اول بسیار بعید به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. برای طراحی سبک تلفیقی باید ابتدا المان‌های هر دو سبک را پیدا کرد و به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن از مبل‌های چوبی با پارچه‌های رنگی سنتی استفاده کنید. در خانه بازسازی شده در رشت، صباح و مسعود از برچسب های سنتی سبک مدیترانه ای  برای پله ها استفاده کرده اند. به عنوان المان مدرن می‌توانید از یک شومینه با چیدمان لوازم نوستالژی بهره بگیرید. کار شما با آویز کردن یک قاب‌عکس مدرن و فرش سنتی لاکی تکمیل می‌شود. استفاده از لوازم دکوری در این چیدمان به سلیقه و نظر شما در حین چیدن دکوراسیون مربوط می‌شود.

رنگ فرش در دکوراسیون تلفیقی مدرن و سنتی

رنگ فرش در دکوراسیون تلفیقی مدرن و سنتی

 به گفته صاحبان خانه در تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن اولین بحثی که مطرح می‌شود، موضوع رنگ‌هاست. دکوراسیون سنتی رنگ‌های گرمی دارد که در تمام المان‌ها از جمله فرش، رعایت می‌شود. رنگ‌هایی مانند قرمز، قهوه‌ای، کرمی در این دکوراسیون خودنمایی می‌کنند. انتخاب فرش دستباف با رنگ‌های گرم یا یک گلیم، برای بخشی از خانه، پیشنهاد صباح و مسعود به شما است. که به صورت کامل آن  را در دکوراسیون خانه بازسازی شده در رشت خود ایفا کرده اند.

مطالب بیشتر: بهترین رنگ فرش برای پذیرایی چیست؟

ویژگی‌های برجسته این خانه نوسازی شده در رشت

ویژگی‌های برجسته این خانه نوسازی شده در رشت

از نظر صاحبان خانه ترکیب فلز و چوب؛ استفاده از رنگ ها و الهام از سبک مدیترانه ای از ویژگی های برجسته خانه شان محسوب می شود. استاده از رنگ آبی برای اتاق نشیمن و سبز آبی برای اتاق خواب از نمونه های بارز محسوب می شوند. از نظر صباح و مسعود ترکیب رنگ های سرد، اطمینان و اعتماد به نفس، بوجود آورنده حس رخوت و کاهنده فشارهای هیجانی است. در کنار این نگ ها استفاده از چوب به فضا جان بخشیده و تکمیل کننده رنگ های انتخابی است. که همه این موارد در کنار هم از ویژگی های سبک دکوراسیون مدیترانه ای نیز محسوب می شوند.

اتاق نشیمن و رنگ آبی در خانه صباح و مسعود

اتاق نشیمن و رنگ آبی در خانه صباح و مسعود

 به گفته صباح بهترین رنگ از میان دسته‌های رنگی برای اتاق نشیمن  آبی آسمانی و سفید می‌باشد. دلیل این موضوع ایجاد حس آرامش و کاهش هیجانات درونی بدن است، به خصوص این که میهمانان شما باید در محیطی قرار بگیرند که حس اطمینان و آرامش برای آن‌ها تداعی شود. بهتر است در استفاده از رنگ آبی برای نشیمن زیاده روی نشود؛ چون سردی بیش از حد محیط را در پی دارد. مبلمان نیز به رنگ کرم و آجری متناسب با رنگ دیوار ها انتخاب شده است.

مطالب بیشتر: بهترین رنگ برای دیوار پذیرایی چه رنگی است؟

آشپزخانه به سبک مدیترانه‌ای در خانه قدیمی بازسازی شده در رشت

آشپزخانه خانه صباح

آشپزخانه به سبک مدیترانه‌ای در خانه قدیمی بازسازی شده در رشت

به گفته صاحبان خانه سادگی از اساس چیدمان به شمار می رود. به این منظور در دکوراسیون آشپزخانه سری بالا کابینت لحاظ نشده است. کابینت های مستقل و قفسه لیوان و تزئینات از مهم ترین حالت دکوراسیون آشپزخانه مدیترانه ای محسوب می شود .آهن کار شده (فرفورژه) می تواند به عنوان تجهیزات ساده ای مثل پایه ی طبقات آشپزخانه ، شمع دان یا چلچراغ یا در عناصر بزرگ تر معماری به کار رود. که از ویژگی های مهم این سبک به شمار می آید در گذشته اغلب تزیینات طوماری شکل استادانه استفاده می شدند اما امروزه بیشتر جلوه های مدرن می توانند به یک فضا هویت شخصی بدهند.

مطلب بیشتر: قفسه فلزی آشپزخانه، همه چی مرتبه!

استفاده بهینه از فضاهای خارجی خانه

استفاده بهینه از فضاهای خارجی خانه

از نظر زوج جوان همه ی ما بیشترین وقت خود را برای طراحی یک دکوراسیون زیبا و شیک برای خانه ی خود می گذاریم اما به حیاط خانه و استفاده بهینه از فضاهای خارجی خانه  توجه نمی کنیم و آن را ساده طراحی می کنیم .همانطور که در اولین نگاه به یک ساختمان نمای آن را می بینید. همیشه نمای ساختمان را زیبا و شیک طراحی می کنند. برای وارد شدن به یک خانه نیز اول حیاط خانه را می بینید پس باید حیاط شیک و زیبا طراحی شود.امروزه نیز بدلیل اینکه خانه هارا کوچک می سازند پس حیاط بیشتر خانه ها فضای کمتری دارد پس باید از حداکثر فضای موجود بیشترین استفاده را بکنید.

مطالب بیشتر: طراحی حیاط منزل ایرانی، بهار دلنشین با این 7 ایده!

حیاط خلوت

حیاط خلوت، گوشه دنج خانه صباح و مسعود

حیاط خلوت، گوشه دنج خانه صباح و مسعود

داشتن یک حیاط زیبا و سرسبز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد. به گفته صباح و مسعو اگر خانه ی خود را مدرن و زیبا طراحی کنید اما حیاط ساده داشته باشید تاثیر منفی در زیبایی خانه دارد. برای اینکه یک  حیاط زیبا داشته باشید . باید به چند اصول بیشتر توجه کنید. برای مثال استفاده از گل و گیاه های زیبا در حیاط تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن دارد. داشتن یک گوشه دنج جهت نشستن و دورهم جمع شدن با دوستان با کمترین هزینه و وسایل باعث میشود حیاط شما بزرگتر و شیکتر دیده شود.

امروزه بیشتر طراحان داخلی علاوه بر دکوراسیون داخلی خانه بیشتر وقت خود را برای طراحی یک دکوراسیون شیک برای حیاط خانه میگذارند. زیرا داشتن یک حیاط زیبا علاوه بر اینکه بیشتر باعث افزایش آرامش و روحیه ی شما میشود باعث زیبایی دکوراسیون کلی خانه نیز میشود. استفاده مناسب از گل و گیاه ها در حیاط باعث میشود یک حیاط سرسبز و زیبا داشته باشید. همان طور که در خانه بازسازی شده این زوج از این بخش خانه به بهترین نحو استفاده شده است.

مطالب بیشتر: بالکن و حیاط خلوت خود را برای استقبال از بهار آماده کنید!

دکوراسیون تراس زوج جوان

دکوراسیون تراس زوج جوان

کفپوش های تراس، با اینکه تصور می کنید چندان هم به چشم نمی ایند اما جلوه بسیار جذاب یا نازیبایی در فضای کلی بالکن ها ایجاد می کنند. به گفته زوج جوان رنگ در همه‌ی فضاهای زندگی نقش بسیار مهمی دارد، در طراحی بالکن و تراس کوچک خانه به استفاده از رنگ‌ها دقت کنید، رنگ‌های روشن باید بزرگتر به نظر رسیدن فضای بالکن می‌شوند رنگ‌های گرم و عناصر طبیعی مانند چوب باعث گرما و دنج بودن فضای بالکن می‌شوند. برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها به انتخاب رنگ مبلمان و کوسن و عناصر دیگر در بالکن توجه کنید.یکی دیگر از نکات تراس خانه بازسازی شده در رشت قرار دادن ریسه های نورانی روی دیوار است.

یادتان باشد که این ایده، فضای بسیار رویایی و زیبایی در شب برایتان ایجاد می کند. نکته بعدی استفاده از میز و صتدلی مخصوص فضای باز است.چرا که آن ها مخصوص فضای باز طراحی شده اند و در مقابل گرد و خاک و باران مقاوم تر هستند. صباح و مسعود دکوراسیون تراس خود را کاملا خلوت و مینیمال چیده اند. منظور از خلوت و مینیمال این نیست که کلا آن را خالی کرده اند بلکه با استفاده از حداقل وسایل مانند میز و باربیکو  تراسی شیک و جذاب ایجاد کرده اند.

اتاق خواب خانه رشت

میز ناهارخوری خانه بازسازی شده در رشت

دکوراسیون آبی اقیانوشی و مبلمان خانه بازسازی شده

چیدمان خانه بازسازی شده در رشت

حیاط خانه بازسازی شده در رشت

جمع بندی

یکی از ویژگی‌هایی که همیشه به دنبال آن هستیم و از آن استقبال می‌کنیم میل به تغییر و بهتر شدن است. بازسازی و نوسازی خانه هم در زمره همین علایق انسانی قرار گرفته و کارشناسان معتقدند هزینه ای که برای نوسازی خانه یا بازسازی آن خرج می‌شود در واقع نوعی سرمایه‌گذاری روانی برای افراد و اعضای خانواده است و موجبات آرامش روانی اعضا را فراهم می‌کند. این تغییرات با توجه به سلیقه هر فرد و نوع زندگی و علایق صاحبان خانه صورت می گیرد که نمونه ای از بیانگر نوع نگرش و تمایلات فرد است. برای نوسازی ایده گرفتن یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. ما نیز در این مقاله به دکوراسیون این خانه قدیمی بازسازی شده در رشت پرداختیم تا شما را با نمونه ای از  خانه بازسازی شده شیک آشنا کنیم.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

عکاس: امیر صادقی

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
گلی در تاریخ 24 تیر 1402
ترکیب رنگش خوبه و زیبا ودلنشین
ماندانا در تاریخ 28 تیر 1402
زیبا وخوش رنگ وآرامش بخش بود ولی من فقط فرشها را نپسندیدم
سعیده در تاریخ 11 مرداد 1402
کاش همه خونه ها همینجور ساده و خوشگل

ثبت دیدگاه