انواع کمد مدرن | 34 مدل کمد دیواری مدرن و امروزی

انواع کمد مدرن | 34 مدل کمد دیواری مدرن و امروزی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

بدون شک یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایل منزل، کمد دیواری است که می‌توانیم لباس‌ها و سایر وسایل مهم خود را در آن نگهداری کنیم. کمد مدرن یکی از انواع کمدهایی است که در رنگ‌ها، جنس‌ها و کیفیت‌های گوناگون وجود دارند که کاربرد آنها در قسمت‌های مختلف خانه مانند: اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی در محیط کار نیز مشهود است. در ادامه با چیدانه همراه باشید تا با انواع کمد مدرن دیواری؛ راهکارهای خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل و نگهداری لوازم خود پیدا کنید.

چوب و هنر

کمد دیواری مدرن چیست؟

کمد مدرن، ظاهر ساده‌ای نسبت به کمدهای قدیمی و کلاسیک دارد و در ساخت آن، طرح و برش خاصی مشاهده نمی‌شود. تنوع رنگی و طراحی هندسی ساده از ویژگی‌های سبک کمد مدرن به شمار می‌رود.

نگاهی کوتاه به مزایای انواع کمد مدرن

  • سهولت نصب آینه روی کمد
  • زیبایی خیره‌کننده انواع مدل کمدهای مدرن
  • حداکثر استفاده از فضای موجود در دکوراسیون
  • پایین بودن صدای درب کمددیواری هنگام استفاده

 

4 گروه اصلی انواع کمد مدرن در دکوراسیون منزل

انواع کمد دیواری مدرن براساس نوع کاربری به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که بسته به نیاز و سلیقه افراد، برای نگهداری رختخواب‌ها، لباس‌ها، کیف و کفش و یا هر نوع دیگری از وسایل استفاده می‌شود. به این ترتیب چهار دسته کلی برای انواع کمد مدرن می‌توان برشمرد:

  1. انتخاب کمد مدرن براساس سبک مورد نیاز
  2. انواع کمد دیواری مدرن براساس درب کمد دیواری
  3. انواع مدل کمد دیواری مدرن از نظر ساختار
  4. انواع کمد دیواری‌های مدرن براساس جنس و متریال

انواع کمد دیواری براساس سبک و کاربرد

مسلما انواع کمد مدرن براساس سبک و کاربری، به شکل‌های مختلفی ساخته و تولید می‌شوند. مثلا سبک انواع کمددیواری برای اتاق خواب، شامل: کمد مدرن و آینه، کمد و میز آرایش، کمددیواری و کتابخانه، کمددیواری مدرن و میز تحریر و غیره است. از طرفی می‌توان کمدهای دیواری را در ورودی ساختمان، انواع کمدی مدرن اتاق پذیرایی، آشپزخانه، گاراژ، انواع کمد مدرن اتاق خواب و مکان‌های دیگر نیز طراحی کرد.

 

مدل کمد دیواری شیک و جادار پذیرایی

از آنجا که پذیرایی، مکانی برای دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و مجالس مختلف است؛ افراد علاقه دارند دکوراسیون داخلی آن را مدرن، شیک و راحت طراحی کنند. در منازلی که فاقد انباری هستند؛ کمد دیواری پذیرایی کاربرد بسیاری دارد. به این ترتیب برای منظم و جذاب‌ترشدن دکوراسیون پذیرایی ال‌شکل یا مربع‌شکل هم می‌توان از کمد مدرن پذیرایی استفاده کرد.

 

کمد دیواری مدرن سرتاسری

معمولا در دکوراسیون پذیرایی‌ مربع‌شکل که فضای بزرگی دارند، کمد سرتاسری به کار می‌رود. در دیزاین این مدل کمد می‌توانید تلویزیون را با یک درب داخل قسمتی از کمد دیواری مخفی کنید. یا قفسه‌های زیبایی را مانند طاقچه ایجاد کرده و روی آن را با مجسمه، گل، کتاب، اشیا و عکس تزیین کنید. همچنین از شیشه یا آینه‌کاری برای چشم‌نوازشدن درب کمد مدرن سرتاسری بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: 25 مدل آینه کاری کمد دیواری شیک و امروزی

کمد دیواری مدرن معلق

انواع کمد مدرن معلق پذیرایی، برای فضاهای مینیمال و کوچک جلوه خوبی دارند. این مدل کمد علاوه‌بر ایجاد سبکی مدرن، باعث رفت و آمدی آسان نیز می‌شود. انواع طرح کمد دیواری مدرن، مانند: افقی، باریک، بلند، عمودی و مدل‌های صاف و زاویه‌دار با عمق‌های مختلف در بازار موجود است. همچنین در پایین کمد معلق وسایل دیگری را نیز می‌توانید قرار دهید.

کمد دیواری کُنجی یا گوشه‌ای

پرواضح است مدل گوشه‌ای کمد دیواری پذیرایی، برای محیط‌های کوچک مناسب است.

انواع کمد دیواری مدرن اتاق خواب

امروزه در دیزاین انواع کمد مدرن اتاق خواب؛ اتاق‌هایی با متراژ کم را برای استفاده بهینه از فضا، به سبک مدل کمد دیواری چند منظوره می‌سازند و کمد لباس، میز آرایش و کتابخانه را به صورت چندمنظوره استفاده می‌کنند. در اتاق خواب‌های کوچک نیز کمد را به صورتی می‌سازند که میز آرایش و کمد لباس مدرن و یا کمد لباس و میز تحریر با هم باشند. تخت‌تاشو، نمونه دیگری از قرارگیری در کمد دیواری مدرن اتاق خواب است.

 

کمد مدرن آینه‌دار

 

انواع کمد دیواری‌های مدرن کشویی

انواع کمد جالباسی مدرن و جداکننده اتاق

 

کمد دیواری اتاق خواب توکار

 

مدل کمد دیواری شیک و جادار در اطراف پنجره

 

کمددیواری مدرن آشپزخانه

این مدل کمد دیواری مدرن، نزدیک و یا داخل آشپزخانه قرار می‌گیرد و می‌تواند بدون درب یا ویترینی و یا دارای در کشویی و لولایی باشد. کمددیواری آشپزخانه، نسبت به دیگر انواع کمد مدرن دارای تعداد زیادی طبقه‌ با ارتفاع زیاد بوده تا همه مواد غذایی خشک و قوطی‌ها را درون خود جای دهد.

 

انواع کمد دیواری اتاق کودک

کودک دلبند شما در اتاقی با سبک مدرن یا کلاسیک، نیاز به کمد لباس مدرن و سایر لوازم دیگر دارد تا علاوه‌بر نظم، از گرد و غبار و آسیب‌های احتمالی محفوظ بماند. براین اساس انواع کمد جالباسی مدرن ایستاده یا معلق برای اتاق بازی کودک بر روی دیوار، طراحی شده است. در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی کرده‌ایم.

  • کمد دیواری جدید و مدرن اتاق کودک به سبک کمد دیواری ال‌شکل
  • انواع طرح کمد دیواری مدرن غیرمتصل اتاق کودک
  • مدل کمد دیواری چندمنظوره اتاق بازی کودک
  • انواع کمد مدرن ویترینی یا کلوزت روم اتاق کودک

 

ورودی منزل با کمد دیواری مدرن

کمد دیواری جدید بدون درب و یا کمد دیواری ویترینی کوچک، تحقیقا برای ورودی منزل مناسب است.

کمد دیواری مدرن برای اتاق بزرگ

در طراحی کمد دیواری مدرن برای اتاق‌های بزرگ می‌توانید از مدل‌های مختلف همراه با طرح‌ها و رنگ‌های تیره یا روشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از درب با مکانیزم لولا یا مکانیزم‌های دیگر طبق سلیقه خودتان استفاده کنید. عموما کمد دیواری مدرن با متریال براق، فضای شما را به دلیل انعکاس نور بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

کمد دیواری جدید مدرن برای اتاق کوچک

بهتر است در طراحی کمد دیواری مدرن برای اتاق‌های کوچک، از متریال‌های براق با رنگ‌های روشن یا مات با رنگ‌های روشن و کمد‌های پولیشی با رنگ‌های روشن، استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه نماید. جالب اینکه استفاده از آینه بر روی درب‌های کمد دیواری به بزرگ‌تر جلوه دادن فضای دکوری شما کمک خواهد کرد.

در ادامه انواع مختلفی از سبک‌های کمد دیواری جدید را بشناسید.

 

1. کمد دیواری مدرن برای گاراژ

2. انواع کمد جالباسی مدرن اتاق خواب دخترانه

3. مدل کمد لباس اتاق خواب پسرانه

4. کمد دیواری با میز تحریر

5. کمد دیواری برای گوشه اتاق

6. انواع کمد مدرن کتابخانه‌دار

7. کمد دیواری با میز کامپیوتر

 

8. انواع مدل کمد مدرن دیواری جادار و شیک

9. انواع کمدی مدرن لوکس

انواع کمد مدرن از نظر ساختار

کمدهای دیواری مدرن از نظر ساختار، طراحی و نحوه ساخت، همینطور بسته به نیاز افراد و نوع فضای موجود در اتاق منزل یا محل کار، با سه مدل زیر انتخاب و طراحی می‌شوند.

کمد دیواری مدرن توکار

این نوع کمد دیواری‌های مدرن، با توجه به یک فضای مشخص در اتاق و براساس متراژ اتاق ساخته می‌شوند. در اتاق‌هایی که یک فرورفتگی و یا فضای پرت دارند، مدل کمد دیواری توکار، بسیار کارآمد است. همچنین از دیوارها به‌عنوان چهارچوب و باکس کلی کمد توکار می‌توان استفاده کرد.

مدل کمد دیواری مستقل

زمانیکه ساختار کلی کمد مدرن، جدا از اتاق و یا دیوارهای آن باشد و شما به‌راحتی امکان جابه‌جایی آن را داشته باشید؛ با کمد دیواری مستقل مواجهیم. این نوع کمد مدرن، برای افرادی که مرتب در حال اسباب‌کشی و جابه‌جایی هستند و تنوع و تغییر دکوراسیون را نیز می‌‌پسندند، مناسب است.

کمد مدرن از کف تا سقف

اگر می‌خواهید کمد مدرن سرتاسری داشته باشید که دارای عمق خوبی هم برای انواع لباس و رختخواب باشد، این نوع کمددیواری به کارتان می‌آید. فقط در نظر بگیرید که فضای اتاق با نصب چنین کمدی، کوچک‌تر می‌شود و کمد دیواری ریلی مدرن برای آن مناسب‌تر است. از منظری دیگر شاید با توجه به آینه‌داربودن کمد مدرن کف تا سقف، دیگر نیازی به میز آرایش نداشته باشید.

جنس و متریال در انواع کمد دیواری مدرن

انواع کمدهای دیواری مدرن که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم؛ با تنوع وسیعی از متریال‌ و چوب در بازار وجود دارند و طبیعتا هزینه‌های متفاوتی را برای طراحی و ساخت می‌طلبند.

1. کمد دیواری ام دی اف

کمد ام‌دی‌اف، جایگزینی مناسب برای چوب‌ها است؛ مخصوصا برای افرادی که به دنبال کمد مدرن و مقرون‌به‌صرفه هستند.

2. کمد مدرن هایگلاس

هایگلاس، ورق ام‌دی‌اف با پوششی براق است و برای فضاهای مدرن و کلاسیک به کار می‌رود. به طور کلی اگر فضای اتاق، پذیرایی یا محل کارتان کوچک باشد، انتخاب کمد دیواری هایگلاس سفید، به دلیل انعکاس نور بهترین گزینه بوده زیرا فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

3. استفاده از شیشه برای درب کمد مدرن

معمولا در سبک مدرن، لوکس و شیک، درب‌های شیشه‌ای مات یا شفاف کمد دیواری، بهترین انتخاب است.

انواع دیگری از جنس‌های مختلف کمد مدرن به قرار زیر است:

4. کمد دیواری ممبران

5. کمد فلزی دیواری

6. کمد دیواری مدرن لترون

7. چوب طبیعی در ساخت کمد دیواری

انواع مدل کمد دیواری مدرن از نظر درب

  • کمد دیواری منزل با درب لولایی
  • کمد دیواری مدرن با درب ریلی
  • کمد دیواری جدید بدون درب
  • انواع کمد مدرن درب آکاردئونی
  • کمد با درب ترکیبی

 

نکات کلی دیزاین انواع کمد مدرن در دکوراسیون

الف. به طورکلی محل قرارگیری انواع کمد دیواری مدرن تعیین‌کننده رنگ و طرح کمد دیواری اتاق خواهد بود.

ب. در طراحی کمد مدرن، عموما از طرح‌های ساده و خطوط صاف و یکدست یا با زاویه، بهره می‌برند.

پ. استفاده از آینه روی درب انواع مدل کمد لباس مدرن؛ علاوه‌بر زیبایی به بزرگ جلوه دادن فضا در اتاق‌های کوچک کمک شایانی می‌کند.

3 روش کاربردی برای نصب آینه روی کمد دیواری؛ را بخوانید.

اکسسوری در کمد دیواری مدرن

انواع اکسسوری مانند: آویز کراوات و کمربند، لیفت لباس، زیورآلات و ساعت را می‌توانید در طبقات بالایی کمد مدرن استفاده کنید. برای دسترسی راحت به طبقات بالا، پله‌های کشویی بلوم یا پله فضایی، کار شما را راحت‌تر می‌کند.

نورپردازی کمد مدرن

در نورپردازی داخل کمددیواری مدرن، می‌توانید ال‌ای‌دی‌های نواری سنسوردار که با باز شدن در کمد به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند را به کار برید. همچنین انواع کمد مدرن با درب‌های شیشه‌ای، جذابیت و درخشندگی بیشتری در نورپردازی داخل کمد دارند.

 

عوامل موثر بر انتخاب انواع کمد دیواری مدرن را بشناسید

  1. استایل و ظاهر کمد دیواری
  2. متریال مورد استفاده در کمد مدرن
  3. اندازه انواع کمد مدرن
  4. توجه به ظاهر، رنگ و طرح اتاق
  5. میزان بودجه شما برای انتخاب انواع مدل کمد مدرن
  6. میزان و نوع فضای ذخیره‌سازی مدل کمد لباس
  7. مکانیزم درب کمد و تعداد آن براساس فضا و نیاز شما
  8. جنس مورد نظر شما برای ساخت کمد دیواری مدرن
  9. نوع کاربری کمددیواری مدرن و سنجش نیاز به میز آرایش، میز تحریر و آینه در دکوراسیون
  10. نحوه قفسه‌بندی در بخش داخلی کمددیواری

کابینت و کمدهای ریلی آبتین
طراحی و ساخت کابینت و جزیره مدرن تلفیقی
کابینت و کمدهای ریلی آبتین

کابینت و کمدهای ریلی آبتین

دیدیم که کمدها کاربردهای زیادی دارند. از این رو فعالیت شرکت آبتین، تولید انواع کابینت و کمدهایی است که به بهترین شکل فضای شما را دیزاین می‌کنند تا به راحتی بتوانید از همه قسمت‌ها استفاده کنید. انواع کمد مدرن شیشه‌ای با رویه چرمی در بازار وجود دارد که در داخل آن با ال‌ای‌دی می‌توان روشنایی ایجاد کرد. کمدهایی به شکل یخچال توکار که برای فضاهای کوچک هم خیلی مفید است نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد. در کنار آن هم از قفسه و طبقات کمد دیواری می‌توانید به راحتی برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

از خدمات دیگر، درب‌های ریلی است. درب ریلی برای فضاهایی مثل انواع مدل کلوزت روم بسیار کاربردی است و به راحتی باز و بسته می‌شود. کمدهای مدرن مدولار و درب‌های تاپ‌لاین باعث شده نمایی از ریل‌هایی که در پایین کمد کار شده، مشخص نباشد. داخل کمدها نیز برای استفاده حداکثری از فضا، کشوهای مناسب به کار رفته که علاوه‌بر داشتن آرام‌بند، جای کروات و کمربند هم تعبیه شده است.

از مدل کمد‌های مدرن دیگر، کمد با درب لولایی است که بوسیله دستگیره تیغه‌ای و آبکاری‌شده طراحی شده است. این کمد شامل یک سبد برای جای لباس بوده و شلف و طبقه‌بندی هم دارد. همچنین دارای یک آویز لباس است که به آسانی پایین آمده و لباس‌ها روی آن قرار می‌گیرد. این شرکت، کمدهای این‌لاین که سرتاسری و با ارتفاع زیاد قابل اجرا هستند؛ را هم عرضه می‌کند. تمامی قسمت‌ها به صورت استاندارد دیزاین شده و با توجه به طرح کمد دیواری اتاق که مشتری ارائه می‌دهد، داخل کمد دیواری طراحی می‌شود. این مجموعه با 17 سال سابقه در زمینه طراحی داخلی، همواره سعی داشته تا براساس استانداردهای روز اروپا؛ کمد، کابینت و درب‌های ریلی را طراحی و تولید کند.

کلام پایانی

در این شوروم، انواع کمد مدرن را براساس سبک، ساختار، جنس و درب بررسی کردیم. همچنین نکاتی پیرامون دیزاین منزل با انواع طرح کمد دیواری مدرن و عوامل موثر در انتخاب انواع کمد دیواری‌های مدرن را نیز بیان کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون انواع کمدی، با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه