Chidaneh.com placeholder image

10 روش ست کردن مبل با دکوراسیون منزل

به قلم: فهیمه مصدرالامور

ست کردن مبل با دکوراسیون منزل همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و به خصوص تازه عروس‌ها بوده و هست. اینکه چه رنگ و طرح مبلمانی را با چه طرح و رنگ دکوری و اکسسوری‌هایی ست کنیم، علاوه براینکه بر آرامش بیشتر ما تاثیر دارد، از لحاظ بصری نیز جلوه زیبا و خیره‌کننده‌ای به دکوراسیون داخلی منزل می‌بخشد. ست کامل مبلمان اغلب شامل مبل، میزعسلی، جلو مبلی و سرویس ناهارخوری بوده و با توجه به حجم زیادی که از فضای پذیرایی اشغال می‌کنند؛ چیدمان و ست کردن آنها با فضای نشیمن و پذیرایی اهمیت زیادی دارد. پیشنهاد چیدانه در این شوروم گالری مبلمان لاکچری است که مدل‌های مختلف ست کردن مبلمان با دکوراسیون را به صورت سفارشی تولید و عرضه می‌کند.

اصول ست کردن مبلمان با دکوراسیون منزل

همه می‌دانیم که منظور از ست کردن ایجاد یک هارمونی و نظم خاص از نظر رنگ و سبک طراحی دکوراسیون است. عموما اجناس دکوری از نظر طراحی و مدل، به سبک‌های کلاسیک، مدرن، مینیمال، سنتی و فانتزی تقسیم می‌شوند و ست مبل با دکوراسیون براساس این تقسیم‌بندی شکل می‌گیرد. 

چوب و هنر

ست کردن مبل با دکوراسیون، فرش و پرده، کار راحتی است. کافی است در ابتدا سلیقه خود را در نظر بگیرید و محدوده رنگ‌هایی که قصد انتخاب آن‌ها را دارید، مشخص کنید. سپس با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون منزل و اکسسوری‌های دیگر، همخوانی مناسبی بین اجزا دکور خود ایجاد کنید.

ست کردن مبل با دکوراسیون اصول ست کردن

انتخاب سبک مناسب در طراحی و ست مبل با دکوراسیون

در میان سه سبک رایج ست کردن مبل با دکوراسیون، سبک مینیمال، مدن و سنتی کاربرد بیشتری دارند. در سبک مینیمال معمولا از ساده‌ترین مدل مبل و فرش استفاده می‌شود. رنگ‌های سبک دکوراسیون مینیمال ،رنگ‌های سرد و خنثی بوده و از رنگ‌های پررنگ در آنها خبری نیست.

در فرش‌ها و مبل‌هایی با طرح سنتی، از شکل‌های هندسی، رنگ، طرح شکاری و انواع و اقسام گل‌ها بهره می‌برند. همچنین در سبک مدرن، محدودیت رنگی وجود ندارد و شامل اشکالی ساده است که طرفداران زیادی هم دارد.

روش ست کردن مبل با دکوراسیون

10 روش ست کردن مبل با دکوراسیون و فرش

  1. ست کردن مبلمان با دکوراسیون و فرش بر اساس طرح‌
  2. ایجاد تضاد در ست کردن مبل با دکوراسیون
  3. ست کردن فرش و مبل همرنگ و همخوان
  4. ست کردن مبل با دکوراسیون و فرش با رنگ‌های مکمل
  5. ست مبلمان با دکوراسیون و فرش در یک طیف رنگی متفاوت
  6. استفاده از کوسن در ست مبل با دکورسیون
  7. انتخاب فرش ایرانی در ست مبلمان با دکوراسیون
  8. ست کردن بدنه مبل و فرش
  9. ست مبلمان با فرش‌های طرح‌دار و پرنقش و نگار
  10. ست کردن فرش و مبل یک رنگ
ست مبل با طیف رنگی

ست مبلمان با دکوراسیون و فرش در یک طیف رنگی متفاوت

اگر به رنگ خاصی علاقه دارید، این روش ست کردن مبلمان با دکوراسیون برای شماست. جالب توجه اینکه شدت رنگ در این روش مهم است. همچنین خانه در این ایده ست کردن مبلمان با دکوراسیون؛ به شکل افراطی غرق در رنگ نمی‌شود. مثلا ست مبل با طیف کمرنگی از آبی و فرش با طیف پررنگ‌تری از رنگ آبی را در دکوراسیون می‌توان به کار برد.

ست مبلمان با دکوراسیون و فرش

ست کردن مبلمان با دکوراسیون و فرش بر اساس طرح‌

مبل و فرش باید با یکدیگر از لحاظ طرح و سبک، سنخیت و ارتباط داشته باشند. مثلا انتخاب یک فرش سنتی و یک مبل با طرح مدرن به نظر جلوه بصری خوبی ندارد.

ایجاد تضاد رنگی در ست مبل با دکور

ایجاد تضاد در ست کردن مبل با دکوراسیون

در این چیدمان بسیار زیبا و چشم‌نواز یکی از اجزا را ساده انتخاب کنید و جزء دیگر شلوغ و پرنقش و نگار باشد. همچنین همپوشانی رنگ‌ها را در تضاد ست مبل با دکوراسیون به یاد بسپارید. مثلا رنگ کرم در دکوراسیون معمولا برای بیان انرژی، نشاط و شادی استفاده می‌شود و یا رنگ‌های دیگر مانند قهوه‌ای، طوسی، سفید، سیاه که به عنوان رنگ‌های خنثی هستند؛ قابلیت ست‌شدن با همه نوع مبلمان و طراحی دکوراسیون داخلی را دارند و تضاد خوبی ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد مطلب: ست مبلمان قهوه‌ای، با دکوراسیون هر خونه‌ای جور درمیاد!

ست کردن مبلمان با دکوراسیون و فرش با رنگ مکمل

ست کردن مبل با دکوراسیون و فرش با رنگ‌های مکمل

یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در دکوراسیون؛ رنگ‌های مکمل هستند که ایجاد هارمونی بین آنها از موارد مهم در ست کردن مبلمان با دکوراسیون است. در روش ست کردن مبل با دکوراسیون، رنگ‌های مکمل در کنار لوازم بزرگی مانند مبل و فرش کاربرد زیادی دارند. از نگاهی دیگر، در کنار هم قرار رفتن رنگ‌های مکمل، ترکیبی دوست داشتنی ایجاد می‌کند و دکوراسیون منزل را از یکدستی رها می‌سازد.

ست فرش با کوسن در دکوراسیون

استفاده از کوسن در ست مبل با دکورسیون

اگر مبلی به رنگ خنثی دارید؛ بهترین انتخاب برای ست‌کردن مبل با دکوراسیون شما، استفاده از کوسن‌های مشابه طرح فرشتان است. به این ترتیب این مدل از دیزاین بسیار شیک، جدید و مدرن است.

ست مبل با فرش پرنقش و نگار

ست مبلمان با فرش‌های طرح دار و پرنقش و نگار

بهتر است پارچه مبل، کوسن و سایر اکسسوری‌ها، نقش و طرح زیادی نداشته باشند. اما در صورت پرنقش بودن پارچه مبل، کوسن و لوازم دیگر دکوراسیون داخلی خود، از مبلمانی یک رنگ و ساده متناسب با رنگ زمینه فرش استفاده کنید.

ست بدنه مبل و فرش

ست کردن بدنه مبل و فرش

برخی مواقع ست کردن پایه مبل با دکوراسیون و رنگ فرش، راهی ساده و جذاب برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و دلنشین است.

انتخاب فرش ایارنیی در ست مبلمان با دکوراسیون

انتخاب فرش ایرانی در ست مبلمان با دکوراسیون

طرح‌های فرش ایرانی، به دلیل تنوع بالا و مدل‌های مختلف با انواع سبک مبلمان ست می‌شوند. همچنین استفاده از کوسن برای ست کردن مبلمان با دکوراسیون در بین ایرانی‌ها مرسوم است.

ست کردن مبل با دکوراسیون و فرش یک رنگ

ست کردن فرش و مبل یک رنگ

اگر سبک مینیمال را می‌پسندید، خرید فرش و مبل یک رنگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به عنوان نمونه از آنجا که طوسی، رنگی خنثی و دارای سه طیف طوسی روشن، طوسی تیره و طوسی دودی است، این رنگ‌های خنثی با بیشتر رنگ‌ها همخوانی و سازگاری بیشتری هم دارند. به بیان دیگر، در ست کردن مبل طوسی با فرش، خوب است رنگ مبلمان را تیره‌تر در نظر بگیرید و با اکسسوری‌هایی مثل مجسمه و آباژور، تضاد رنگی مناسبی ایجاد کنید.

ایده ست کردن مبل با دکوراسیون

8 ایده ست کردن مبل با دکوراسیون

  • در سبک دکوراسیون کلاسیک منزل، از رنگ‌های گرم استفاده کنید.
  • از رنگ‌های ترکیبی در خرید لوازم منزل خود برای ایجاد هارمونی و هماهنگی بیشتر، زیبایی و حس و حال شادتر، استفاده نمایید.
  • مهارت خود را در ترکیب رنگ مبل  راحتی و ایجاد هارمونی رنگی بالا ببرید تا بتوانید ست مبلمان با فرش و دکوراسیون و فضای متفاوت، جذاب و خاصی را خلق کنید.
  • سعی کنید ابتدا فرش و پرده را با یکدیگر ست کنید و پس از آن به سراغ خرید بروید. زیرا فرش و پرده دو عنصر اساسی و حیاتی در خانه هستند که عدم وجود آن‌ها، دکوراسیون خانه را ناقص می‌کند. درصورتیکه مبلمان در دکوراسیون بسیاری از خانه‌ها وجود ندارد و حضورش حیاتی نیست!
  • به طور کلی ست کردن رنگ مبل با طیف‌های وسیع روشن و تیره انجام می‌شود. مثلا رنگ طلایی و سبز، کرم و قهوه‌ای، زرشکی و قرمز، زرد و نارنجی، آبی تیره و روشن و انواع سبز را می‌توان به راحتی با یکدیگر ست کرد.
  • از دیگر روش ست کردن مبلمان با دکوراسیون، اینکه می‌توان مبل را با یکی از کالاهای اساسی مانند: فرش، پرده، تابلو و دیوارها به آسانی ست کرد.
  • بهترین ایده ست کردن مبلمان با دکوراسیون، ترکیب با رنگ خنثی است زیرا با هر رنگی سازگار و هماهنگ است.
  • همچنین برای ست مبلمان با دکوراسیون خانه، از مبل‌های راحتی چوبی به خصوص با رنگ روشن و سفید، هم می‌توان در قسمت‌های مختلفی مانند نشیمن و پذیرایی و یا به عنوان میز صندلی‌های غذاخوری استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی :

ست مبلمان با پرده

روش ست کردن مبلمان با پرده

برای ست مبل با دکوراسیون خانه و پرده حتما هماهنگی رنگ کوسن، طرح پارچه، جنس مبل و رنگ فرش نامحسوس را مد نظر قرار دهید. همچنین والان پرده خود را هماهنگ با ست کامل دکور انتخاب نمایید. در حالتی که اگر پرده منزل شما ساده است، مبلمانی با پارچه و کوسن طرح‌دار جلوه زیبایی دارد.

پیشنهاد مطلب مرتبط: ست کردن پرده: نکاتی که در تورهای خانه گردی رعایت شده!

ست مبلمان با رنگ دیوار

ایده ست کردن مبلمان با رنگ دیوار

شاید شما دکوراسیون خود را با تم رنگی روشن انتخاب کرده باشید، در این صورت رنگ دیوارهای منزل شما نیز می‌تواند روشن باشد. همچنین در روش ست کردن مبلمان با دکوراسیون منزل، استفاده از آینه‌های دکوراتیو که تاثیر قابل توجهی در بزرگ جلوه‌دادن فضا دارند را نیز به خاطر بسپارید.

گالری مبلمان لاکچری

گالری مبلمان لاکچری

انتخاب طرح و رنگ مبل و ست بودن آن با دیوار چیزی است که کاملا به سلیقه‌تان بستگی دارد. در گالری مبلمان لاکچری به صورت کاملا سفارشی از مبلمان تا دکوری‌های خاص را دقیقا متناسب با مدل مدنظرتان با اندازه، طرح و رنگ مورد نظر برای شما تولید می‌کنند. به علاوه از روی عکس و ژورنال هم می‌توان سفارش خود را ثبت کرد. مدل ال مینیمال، جدیدا بسیار ترند شده و برای فضای نشیمن هم مناسب است. نمونه پازلی مبل ال‌شکل در فروشگاه مبلمان لاکچری قابل مشاهده است. همینطور مدل‌های متنوعی از مبلمان و اکسسوری‌های سفارشی نیز در گالری مبلمان لاکچری موجود است.

ایده ست کردن مبل با دکوراسیون منزل

کلام آخر

شایان ذکر است که لوازم و دکوراسیون ست، همیشه سطح زیبایی بالایی را نزد افراد بیننده دارند. در این شوروم؛ علاوه‌بر معرفی فروشگاه مبلمان لاکچری، روش ست کردن مبل با دکوراسیون و پیشنهادهایی برای ایده ست کردن مبل با دکوراسیون را بیان کردیم. 

براین اساس، اهالی فن چیدانه، پاسخگوی سوالات احتمالی شما در حوزه ست کردن مبلمان با دکوراسیون و معرفی ایده‌های بیشتر هستند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه