Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید شیک‌ترین مدل‌های سبد لباس

به قلم: نادیا مهردادیان

سبد لباس وسیله‌ای برای جداسازی لباس‌های کثیف از لباس‌های تمیز است و با آنکه توجه بسیار کمی به آن می‌شود، در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. نکته جالب توجه اینجاست که باتوجه به تنوع مدل‌های سبد لباس موجود در بازار می‌توانید جلوه‌ای زیبا و جذاب به دکواسیون محل نگهداری این وسیله، که معمولا حمام، رختشویخانه یا اتاق‌خواب می‌باشد، بدهید. قبل از خرید سبد لباس بهتر است به مواردی مثل شرایط محیط، ابعاد و اندازه فضا و مهمتر از آن نیاز خود توجه کنید و با درنظر داشتن مواردی که در ادامه چیدانه به آنها خواهد پرداخت، انتخاب و خرید سبد لباس را برای خود آسان کنید.

سبد لباس
مدل سبد لباس

سبد لباس چه کاربردی دارد؟

برای خرید سبد لباس قبل از هرچیز بهتر است با کاربرد آن آشنا شوید و محل زندگی خود را با وسایل غیرضروری پر نکنید! در حقیقت سبد لباس وسیله‌ای مخصوص جمع‌آوری لباس‌های کثیف است و با استفاده از آن دیگر لباس‌ها روی زمین پخش نمی‌شود و از شلوغی بیهوده محیط خانه جلوگیری می‌شود. 

قالیشویی ادیب
شیک ترین مدل های سبد لباس
سبد لباس جدید

در هنگام خرید سبد لباس به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای رفع نیازهای خود بهتر است در هنگام خرید شیک‌ترین مدل‌های سبد لباس به موارد زیر توجه داشته باشید.

سبد لباس مدرن

1) ابعاد و اندازه: 

در هنگام خرید سبد لباس چرک اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تعداد اعضای خانواده و همچنین فضایی است که در دسترس دارید. بطورکلی یک سبد لباس بلند و باریک برای فضاهای کوچک و تعداد کمی از افراد مناسب است. نوع پهن و کم ارتفاع آن با اندازه متوسط، برای خانواده‌های سه نفره و سبد لباس گرد و کوچک انتخاب خوبی برای اتاق خواب کودکان می‌باشد. برای فضاهای بزرگ و خانواده‌های پرجمعیت نیز انواع سبد لباس در شکل و اندازه‌های مختلف و با قطعات جداگانه، پیشنهاد مناسبی به نظر می‌رسد.

سبد لباس سه گوش

2) شکل: 

شکل‌های مختلف سبد رخت بصورت گرد، مربع، مستطیل و سه‌گوش از آن جهت اهمیت دارد که بتوانید از فضای در دسترس‌تان به خوبی استفاده کنید. برای مثال سبدهای سه‌ گوش بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک مثل حمام هستند و شکل گرد و فانتزی آن برای اتاق کودک گزینه‌‌های بسیار مناسبی هستند.

سبد لباس چرخ دار

3) طراحی: 

منظور از طراحی سبد لباس مقاوم بودن و نوع حمل و نقل آن است که باتوجه به میزان استفاده از آن باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال حمل سبدهای لباس چرخ ‌دار بسیار راحت بوده و هنگام استفاده از آنها‌ تعادل سبد در حالت ایستاده حفظ می‌شود. توجه به نوع دستگیره‌‌های سبد لباس نیز از موارد مهم است چون دستگیره‌‌ها نباید دست‌‌تان را اذیت یا خسته کنند و باید آنقدر مقاوم باشند که در هنگام جابه‌جایی دچار شکستگی یا پارگی نشوند.

جدیدترین مدل های سبد لباس

4) تهویه: 

تهویه است. منظور از تهویه سوراخ‌‌های روی سطح بدنه سبد لباس چرک است که بعنوان یکی از اصلی‌‌ترین فاکتورهای خرید سبد لباس موجب ایجاد جریان هوا می‌شود. به این ترتیب هنگامی که لباس‌‌های مرطوب را داخل سبد قرار می‌‌دهید، بوی ماندگی نخواهد گرفت و عمل خشک شدن نیز سریع صورت می‌‌گیرد.

سبدهای لباس جداکننده

5) بخش‌های مجزا کننده: 

یکی از ویژگی‌های جالبی که می‌توانید هنگام خرید سبد لباس به آن توجه کنید وجود بخش‌های مجزا کننده است. به این صورت می‌توانید لباس‌‌ها را بر اساس رنگ و یا دمای مناسب برای شست‌‌و‌شو دسته‌‌بندی کنید و در بخش‌‌های جداگانه قرار دهید.

البته این ویژگی تاحدی موجب بزرگ شدن ابعاد و اندازه سبد لباس می‌شود و اگر فضای کافی در اختیار دارید در هنگام خرید به آن توجه کنید!

سبد لباس چرک

6) جنس و رنگ:

مدل‌های مختلف سبد لباس چرک با جنس‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند و برخی از این مواد از تنوع قابل قبولی در رنگ برخوردار هستند. بنابراین اگر علاوه بر خرید وسیله‎‌ای مناسب و کاربردی به زیبایی آن نیز فکر می‌کنید و می‌خواهید از آن بعنوان یک وسیله تزیینی استفاده کنید، به جنس و رنگ آن دقت کنید. همچنین توجه داشته باشید که جنس و رنگ سبد لباس بیشترین تاثیر را در قیمت آن دارد!

سبد لباس پلاستیکی

سبد لباس پلاستیکی

معمولی‌ترین و ساده‌ترین مدل‌های سبد لباس، نوع پلاستیکی آن است که بسیار متنوع نیز می‌باشد. سبدهای لباس پلاستیکی در مدل‌های مختلف در دار و بدون درب، با جنس پلاستیک‌های متفاوت و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند و نسبت به انواع دیگر سبدهای لباس قیمت مناسب‌تری دارند. جالب است بدانید برخی از سبدهای پلاستیکی طرحی شبیه به سبدهای حصیری و چوبی داشته و جزو جدیدترین‌ها بشمار می‌آیند.

بطورکلی سبدهای لباس پلاستیکی برای قرارگیری در کمدهای کشویی کابینت حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب هستند و بمنظور جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع باید دارای حفرهای زیادی باشند تا به تمامی لباس هوا رسانی شود. 

سبدهای لباس حصیری

سبدهای لباس الیاف طبیعی

سبدهای لباس الیاف طبیعی به صورت حصیری، کنفی، چوبی و بامبو با ظاهری متفاوت و جذاب می‌توانند بخش مهمی از دکوراسیون حمام یا اتاق‌خواب شما را تشکیل دهند. سبدهای حصیری و چوبی عمدتا دست‌ساز هستند و جنس چوب بامبو مقاومت و دوام بالایی به سبد لباس می‌دهند. نکته جالب توجه این است که این نوع سبدهای لباس معمولا قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند.

معمولا داخل سبد رخت ساخته شده با الیاف طبیعی، روکش‌های پارچه‌ای قرار می‌دهند تا در صورت کثیف شدن، به راحتی قابل شستشو باشند. 

سبد لباس پارچه‌ای

سبد لباس پارچه‌ای

مدل‌های سبد لباس پارچه‌ای که اگر تنوعشان نسبت به مدل‌های پلاستیکی و حصیری بیشتر نباشد، قطعا کمتر هم نیست! بدنه این نوع سبدهای لباس معمولا از پارچه یا ترکیبی از پلاستیک و پارچه ساخته می‌شود و با طراحی بسیار متنوع و زیبا، در ایجاد دکوراسیون‌های جذاب بخصوص برای اتاق کودکان بسیار موثر است.

از ویژگی‌های مثبت این نوع سبد لباس تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ و همچنین کیفیت بالا و قیمت پایین آنهاست و با بیشتر سلیقه‌ها نیز همخوانی دارد.

سبدهای لباس فلزی

سبدهای لباس فلزی

سبدهای لباس فلزی بصورتی طراحی و ساخته شده‌اند که تمام یا بخشی از بدنه‌ی آنها از فلز است. فلزاتی که برای ساخت این نوع سبدها بکار می‌رود باید در برابر رطوبت مقاوم باشد. 

استیل یا فولاد ضدزنگ بعنوان متریال‌هایی مقاوم در برابر رطوبت، بهترین گزینه برای فضای داخلی سرویس‌های بهداشتی می‌باشند.

سبد رخت
سبد لباس حصیری

کلام آخر

با آنکه سبدهای لباس در نگاه اول یکی از بی‌اهمیت‌ترین وسایل خانه به نظر می‌رسند اما خرید آنها بسیار کاربردی بوده و برای هر خانه‌ای لازم هستند. این سبدها در انواع مختلف با جنس و رنگ‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شوند و یکی از موضوعاتی که قبل از خرید باید به آن دقت کنید ابعاد و اندازه سبد لباس چرک می‌باشد. همانطور که در این مطلب از چیدانه گفته شد، توجه به تعداد افراد خانواده، فضایی که در اختیار دارید، مناسب بودن تهویه آن، همچنین وزن سبک و مقاوم بودن سبد لباس از مواردی است که برای یک خرید مناسب باید به آنها توجه داشته باشید. علاوه بر اینها اگر از سبد لباس به عنوان یک وسیله دکوراسیونی نیز استفاده می‌کنید، حتما به طراحی، رنگ و ظاهر زیبای آن نیز دقت کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه