Chidaneh.com placeholder image

10 روش جالب و منحصر به فرد برای نمایش گیاهان در خانه

به قلم: علیرضا باقرپور

هنگامی که یک میلیون گیاه دارید، مطمئناً مکان‌هایی برای قرار دادن آنها کم خواهید شد. تنها تعداد زیادی قفسه وجود دارد که می‌توانید روی دیوارها نصب کنید و فضای زیادی از زمین را می‌توانید در گیاهان بپوشانید، و فقط تعداد زیادی پایه گیاهی وجود دارد که می‌توانید بخرید.

در اینجا 10 روش منحصر به فرد برای نمایش گیاهان خود علاوه بر استفاده از پایه گیاهی آورده شده است.

قالیشویی ادیب

برخی از آنها به راحتی قابل اجرا هستند در حالی که برخی دیگر واقعا خلاق هستند و حتی به شما نیاز دارند تا از برخی از مهارت های خود برای خودتان استفاده کنید.

1. از چهارپایه استفاده کنید

به جای استفاده از پایه معمولی، همیشه می توانید از چهارپایه استفاده کنید. وقتی می‌خواهید گیاهان را در گوشه‌ای قرار دهید و آنها را از زمین دور نگه دارید، این چهارپایه‌ها واقعاً مفید هستند.
اگر گیاهان بزرگتر خود را در پشت و گیاهان کوچکتر را در جلو قرار دهید، آبیاری آنها بسیار آسان تر خواهد بود. قرار دادن گیاهان روی چهارپایه نیز می تواند به تمیز نگه داشتن کفپوش شما کمک کند.

2. آنها را از پرده آویزان کنید

گیاهان دنباله دار به خانه های بزرگ نیاز دارند و قرار دادن آنها در پنجره مکان بسیار خوبی برای آنها است. منظور ما مستقیماً در پنجره است: از میله های پرده خود برای آویزان کردن گیاهان دنباله دار استفاده کنید. می‌توانید قلاب‌هایی بخرید که به شما امکان می‌دهد به راحتی نگهدارنده‌های گیاه ماکرامه یا گلدان‌های آویز را آویزان کنید.
مطمئن شوید که فقط گیاهانی را در پنجره خود قرار می دهید که می توانند هر نوع نوری را که پنجره شما دریافت می کند، تحمل کنند. انواع گیاهان را انتخاب کنید و آنها را در طول های مختلف آویزان کنید. در نهایت با یک پرده طبیعی زیبا خواهید رسید.

3. یک میله کششی را بین دو دیوار قرار دهید

آیا پنجره ای با میله پرده ندارید؟ نگران نباش! همیشه می توانید یک میله کشش بخرید و آن را بین دو دیوار نزدیک آویزان کنید. این روش شگفت انگیز دیگری برای نمایش گیاهان دنباله دار مورد علاقه شما است. پوتوس، هویا، فیلودندرون و رشته قلب گیاهان عالی برای آویزان کردن از میله کششی هستند. آنها فضای زیادی برای رشد و ردیابی خواهند داشت.

4. با پگ‌بورد، یک دیوار گیاهی ایجاد کنید

پگ‌بورد فقط برای ذخیره سازی نیست! این در واقع یک راه واقعا خلاقانه برای نمایش گیاهان شما است. می توانید گلدان های کوچکی را به آن بچسبانید یا از گیره ها برای آویزان کردن جا گیاهی از آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که اگر از گلدان های پلاستیکی کوچکی که به راحتی به تخته میخ متصل می شوند استفاده می کنید، گیاه خود را مستقیماً در آن نمی‌کارید. از یک گلدان مخصوص استفاده کنید تا بتوانید آن را از فنجان خارج کنید و به آن آب دهید و اجازه دهید آب آن تخلیه شود. 

5. گیاهان را از یک شاخه آویزان کنید

اگر می‌خواهید با دکوراسیون گیاهی خود واقعاً طبیعی شوید، همیشه می‌توانید گیاهان را از شاخه آویزان کنید. می توانید شاخه هایی را خریداری کنید که برای این منظور تمیز شده اند. اطمینان حاصل کنید که با برداشتن پوست و سنباده آن، تمیز شده باشد. سپس می توانید شاخه را سفید کنید تا از شر هر آفت خلاص شوید. آن را لکه دار کنید یا همان طور که هست رها کنید. آن را از دیوار آویزان کنید و از آویزهای گیاهی برای نمایش گیاهان مورد علاقه استفاده کنید.

6. از نوارهای چسب و قلاب استفاده کنید

در حالی که ممکن است لازم باشد گیاه خود را روی پایه‌ای برای این گیاه قرار دهید، جادوی واقعی در نمایشگر این گیاه همان چیزی است که با استفاده از نوارهای چسب یا قلاب ایجاد می کنید. 
با آموزش رشد یک گیاه به سمت بالا، می توانید جنگل سرپوشیده خود را ایجاد کنید. قوس های بسیار جالبی را دیده ایم که علاقه مندان به گیاهان فقط با قرار دادن ساقه در یک قلاب چسبنده و آموزش کشیدن درخت انگور روی درها ایجاد کرده اند. 

7. آنها را روی شومینه قرار دهید

می‌دانیم که می توانید استدلال کنید که یک مانتل فقط یک قفسه دیگر است، اما این بار فقط صدای ما را بشنوید. مطمئناً، می‌توان با مانتل مانند یک قفسه رفتار کرد، اما ما می‌فهمیم که از مانتل می‌توان به‌عنوان مکانی اختصاصی برای گیاهان ایده‌ای عالی استفاده می‌شود.

بسته به عرض و طول مانتل، شما این پتانسیل را دارید که گیاهان زیادی اضافه کنید و آن را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. و گیاهان کاملاً دوست دارند با هم گروه شوند. این یک ریزاقلیم ایجاد می کند و رطوبت را در منطقه افزایش می دهد و این یک راه عالی برای عشق بیشتر به گیاهان شما است.

8. آنها را در بالای کتاب‌ها قرار دهید

با چیدن چند کتاب و قرار دادن گیاه خود در بالا، گیاه مورد علاقه خود را بالا ببرید. به علاوه، تکثیر گیاهان یک راه عالی برای گسترش مجموعه شماست. پس چرا یک چیدمان واقعا منحصر به فرد با قلمه هایی از برخی از موارد مورد علاقه خود در خانه ایجاد نکنید؟

9. به فضای ذخیره‌سازی خارج از درب اعتماد کنید

چه کسی گفته است که شما باید از فضای ذخیره سازی خارج از منزل به عنوان ذخیره سازی خارج از منزل استفاده کنید؟ چرا از آن به عنوان راهی برای نمایش گیاهان خود استفاده نمی کنید؟ 
گزینه‌های بسیار خوبی برای ذخیره‌سازی بیرون از در موجود است و با استفاده از آن برای نگهداری گیاهان، فضایی را برای گیاهان ایجاد می‌کنید که در غیر این صورت نمی توانستید برای گیاهان استفاده کنید. حرکت عمودی یک راه عالی برای به حداکثر رساندن فضا برای گیاهان است. به علاوه، وقتی گیاهان دنباله‌دار را اضافه می‌کنید، گویی دیوار گیاهی خودتان را ایجاد کرده‌اید.

10. گلدان های وارونه را امتحان کنید

آیا می دانستید که می توانید گلدان های گیاهی وارونه بخرید؟ تنظیم آنها کمی ترسناک است زیرا باید به ناچار آنها را برگردانید، اما در واقع استفاده از آنها بسیار ساده است.
بیشتر گلدان های وارونه دارای یک مخزن آب هستند. آنها همچنین دارای توری هستند که می توانید آن را روی خاک محکم کنید تا وقتی آن را برگردانید، خرابی ایجاد نکند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه