Chidaneh.com placeholder image

ترفندی طلایی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه

به قلم: پریچهر رضوی
بهترین روش تمیز کردن سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه بخشی از آشپزخانه است که بیشتر از هرجای دیگری در معرض آلودگی و تجمع میکروب است. وقتی ظروف کثیف و قابلمه‌ها در سینک تلنبار می‌شوند، به کابوسی تمام‌نشدنی و طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. خیلی از افراد بعد از اتمام کار خود و شستشوی ظرف‌ها، تنها به یک آبگیری ساده سینک بسنده می‌کنند و به فکر تمیز و ضدعفونی‌کردن آن نیستند. این در حالی است که سینک ظرف‌شویی در صورت عدم شستشوی مرتب حتی می‌تواند از فضای سرویس بهداشتی نیز میکروب بیشتری داشته باشد. اما نگران نباشید ما در این مقاله با آموزش بهترین روش تمیز کردن سینک آشپزخانه به شما کمک خواهیم کرد که سینک آشپزخانه خود را به یکی از تمیزترین بخش‌های آشپزخانه تبدیل کنید و به این کابوس همیشگی به‌سادگی و در زمانی کوتاه خاتمه دهید.

آرناپالاس
سینک آشپزخانه هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن دارد؟

سینک آشپزخانه هر چند وقت یک بار نیاز به تمیز کردن دارد؟

همان طور که اشاره کردیم، تمیز کردن مرتب سینک آشپزخانه به دلیل جلوگیری از انتقال میکروب‌ها بسیار حائز اهمیت است. شما باید تمیز کردن سینک آشپزخانه خود را به‌عنوان بخشی از برنامه تمیزی روزانه خود در نظر بگیرید. این کار از انتقال میکروب به ظروف و اسکاچ یا ابر شستشو جلوگیری می‌کند. تنها بخشی از این فرایند است که نیاز به انجام روزانه ندارد، آن هم تمیز کردن چاه خروجی سینک است. توصیه می‌کنیم حداقل هر هفته این کار را انجام دهید تا از ایجاد بوی نامطبوع داخل سینک جلوگیری کنید.

شیرآلات کسری

مطالب پیشنهادی: آشپزخانه کثیف؛ از این 20 مطبخ ایده بگیرید!

لوازم تمیز کردن سینک آشپزخانه

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه چه لوازمی نیاز است؟

لوازمی که برای تمیز کردن با این ترفند طلای نیاز دارید، چیز عجیب غریبی نیست و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. از جمله لوازم مورد نیاز برای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک عدد اسفنج نرم
  • یک عدد حوله میکروفایبر
  • یک عدد پارچه نرم (پارچه‌ای که برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنید، مناسب است)
  • یک بطری مایع ظرف‌شویی
  • یک بطری پودر پاک‌کننده
  • یک جعبه جوش‌شیرین
  • دو فنجان سرکه سفید

مطالب پیشنهادی: آشپزخانه اپن یا بسته، انتخاب شما کدام است؟

مراحل تمیز کردن سینک آشپزخانه

مراحل تمیز کردن سینک آشپزخانه

بعد از این که لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن سینک را تهیه کردید، نوبت به اجرایی کردن بهترین روش تمیز کردن سینک آشپزخانه می‌رسد. در ادامه مرحله به مرحله این روش را به‌اتفاق هم اجرایی می‌کنیم.

از بین بردن گرفتگی چاه سینک با جوش‌شیرین

مرحله اول: با از بین بردن گرفتگی چاه شروع کنید

زمانی که چاه سینک کاملاً تخلیه شده و گرفتگی‌های آن برطرف شود، تمیز کردن سینک می‌تواند به روندی راحت‌تر تبدیل شده و بعد از شستشو نیز دیگر اثری از بوی نامطبوع نخواهد بود.

برای از بین بردن گرفتگی چاه سینک:

  • ابتدا حدود نصف فنجان جوش شیرین را روی محافظ چاه خود بریزید
  • حدود دو فنجان سرکه سفید را روی جوش‌شیرین‌ها بریزید تا کاملاً کف کند
  • پنج دقیقه صبر کنید، سپس چاه سینک و محافظ آن را با آب داغ شستشو دهید
ضدعفونی کردن سینک آشپزخانه

مرحله دوم: نوبت به ضدعفونی کردن سینک رسیده است

  • مقداری پودر پاک کننده یا جوش شیرین را همه جای سینک بپاشید
  • یک اسفنج نرم بردارید، آن را خیس کنید و چند قطره مایع ظرف‌شویی به اسفنج اضافه کنید.
  • کل سینک خود را با حرکات دایره‌ای تمیز کنید.
  • سینک را آبکشی کنید

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه کوچک: بهترین ترندهای 2022 + عکس

خشک کردن سینک آشپزخانه با دستمال میکرو فایبر

مرحله سوم: سینک را کامل خشک کنید

در نهایت سینک را با یک حوله میکروفایبر کاملاً خشک کنید. میکروفایبر هرگونه لکه، گردوخاک و آب اضافی را به خود جذب می‌کند و روکش سینک را براق می‌کند.

تمیز کردن شیر آب سینک آشپزخانه

مرحله چهارم: از شیر آب و دستگیره آن غافل نشوید

اگر شیر آب و دستگیره آن را فراموش کردید، باز هم همان مراحل شستشوی سینک را برای تمیز کردن آن نیز اجرایی کنید. توجه داشته باشید که قسمت‌های پایینی شیر را که متصل به سینک است، بیشتر از نقاط دیگر تمیز کنید. زیرا این قسمت بیشتر از نقاط دیگر میکروب، رسوب آب و کثیفی را به خود جذب می‌کند. در آخر نیز روی سطح آن را کامل با دستمال میکروفایبر خشک کنید تا لک آب به هیچ عنوان روی آن باقی نماند. 

مطالب پیشنهادی: 45 مدل کاشی آشپزخانه، جدیدترین طرح کاشی 1401 + عکس

نکاتی برای تمیز نگه داشتن سینک آشپزخانه

نکاتی برای تمیز نگه داشتن سینک آشپزخانه برای مدت طولانی

هیچ نکته‌ای مهم‌تر این نیست که بدانید اگر شستشو و تمیز کردن سینک آشپزخانه را به‌صورت مرتب انجام دهید و آن را به یک عادت تبدیل کنید، تمیز کردن آن به یک کار بسیار ساده تبدیل خواهد شد. دلیل آن هم این است که دیگر خبری از حجم زیادی از رسوب‌ها و آلودگی‌های روی هم تلنبار شده نیست.

اگر هر بار که آشپزخانه‌تان را تمیز می‌کنید وقت ندارید سینک خود را کاملاً بشویید، حداقل با پاک‌کننده چندمنظوره مورد علاقه‌تان و یک حوله میکروفایبر آن را به‌خوبی پاک کنید.

خوشبو نگه‌داشتن چاه سینک نیز بسیار مهم است. شما می‌توانید با ریختن چند تکه ریز پوست پرتقال یا مرکبات در چاه سینک از بوی نامطبوع آن جلوگیری کنید. 

ترفندی طلایی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه

کلام آخر

شستشوی سینک یکی از مواردی است که با وجود مهم بودن آن از نظر جلوگیری از انتقال میکروب و رعایت بهداشت، بسیاری از اوقات نادیده گرفته می‌شود. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه بهترین روش تمیز کردن سینک آشپزخانه این کار را برایتان به یک عادت همیشگی تبدیل کنیم و به شما کمک کنیم تا در کمترین زمان ممکن بتوانید یک سینک کاملاً تمیز و عاری از میکروب در قلب آشپزخانه خود داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه