Chidaneh.com placeholder image

9 ایده‌ی فوق‌العاده برای چیدمان خانه با عناصر مد و فشن

به قلم: علیرضا باقرپور

اگر آنقدر به مد و فشن علاقه دارید که از خواندن مجله‌های مد و گشت زدن در پاساژها و فروشگاه‌ها خسته نمی‌شوید پس احتمالا از دسته افرادی هستید که از دکوراسیون خانه با عناصر مربوط به مد و فشن استقبال می‌کنید. در این سبک از دکوراسیون عجیب شما سبک لباس پوشیدنتان را با دکوراسیون خانه ترکیب کرده و سبکی جدید، مخصوص به خودتان، خلق می‌کنید.

در این مطلب می‌خواهیم 9 ایده‌ی خلاقانه برای دکوراسیون عجیب خانه برای عاشقان مد را با هم بررسی کنیم.

تابلو فرش ریحان

1. چند کفش و چکمه را کنار هم بچینید

اگر اهل چکمه پوشیدن هستید آن‌ها را در قسمتی از خانه کنار هم بچینید. بافت و رنگ چکمه‌ها در کنار هم زیبایی خاصی ایجاد می‌کند و می‌تواند مثل یک اثر هنری دیده شود. اگر آن‌ها را در کنار وسایل چوبی قرار دهید جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کنند.

2. یک لباس طرح‌دار را آویزان کنید

یک لباس گل‌دوزی شده، سوزندوزی شده یا بافتنی طرح‌دار را مثل یک اثر هنری در قسمتی از خانه آویزان کنید. بهتر است این لباس پارچه‌ی دست بافت سفید داشته باشد و روی آن با دست کار شده باشد. زیبایی چنین لباسی از یک تابلوی نقاشی کمتر نیست. لباس را در یک چوب‌لباسی چوبی قرار داده و پشت در آویزان کنید. هر بار که در را ببندید از تماشای آن لذت می‌برید و همیشه یک تابلوی زیبا در اتاق خود دارید.

3. با روسری‌ها اتاق را دکور کنید

چند آویز به دیوار وصل کنید و روسری‌های طرح‌دار و نرم خود را به آن گره بزنید. با این کار از چروک شدن آن‌ها در کشو جلوگیری کرده و فضای اتاق را هم زیبا کرده‌اید. حتی می‌توانید یک شاخه‌ی زیبا را به دیوار وصل کنید و آویزهای روسری را به آن وصل کنید. با ترکیب پارچه‌های طرح‌دار روسری و عناصر طبیعی، زیبایی دکوراسیون شما چند برابر می‌شود.

4. با کلاه دیوار را تزئین کنید

چند کلاه مورد علاقه‌تان را به دیوار بالای تخت یا مبل بزنید تا از زیبایی فضا لذت ببرید. این روش از دکوراسیون عجیب در کنار بافت‌های نرم مثل مبل‌های نرم و کژوال یا تخت خواب استفاده می‌شود و احساس دنج بودن و دوستانه بودن محیط را بیشتر می‌کند.

5. اکسسوری‌های خود را به نمایش بگذارید

گردنبند‌های و اکسسوری‌های خود را به جای قرار دادن در جعبه و کشو به دیوار آویزان کنید. حتی می‌توانید یک قاب قدیمی را رنگ کرده و با تور پهن روی آن را بپوشانید. سپس گوشواره‌ها را به آن آویزان کنید و به دیوار بزنید. این یک تزیین زیبا و منحصربه‌فرد است.

6. از مانکن لباس استفاده کنید

یک مانکن لباس مخصوص خیاطی بخرید، یکی از لباس‌های مورد علاقه‌تان را به آن بپوشانید و در کنار اتاق قرار دهید. این مانکن‌ها به شکل تنه‌های ساخته شده از مخمل جیر یا ساخته شده از فلز به شکل فرفروژه وجود دارند. با این کار شما یک مجسمه براساس سلیقه‌ی خودتان ساخته‌اید که همیشه از تماشای آن لذت می‌برید و هر زمانی که مایل باشید می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهید.

7. گاهی کمد نداشتن یک فرصت است

اگر کمد لباس ندارید یا کمدتان به اندازه‌ی کافی جا ندارد می‌توانید یک رگال ساده در کنار اتاق قرار داده و لباس‌های‌تان را روی آن آویزان کنید. قرار دادن چند کفش و کیف در کنار رگال می‌تواند زیبایی بیشتری به اتاق اضافه کند.

8. یک ردیف شلوار جین به دیوار وصل کنید

شلوار جین آبی آخرین گزینه‌ای است که برای دکوراسیون به ذهن هر کسی می‌رسد اما باید بدانید که در این سبک از دکوراسیون عجیب یک ردیف شلوار جین آویزان شده روی دیوار می‌تواند طیفی از رنگ‌های آبی را در برابر چشم‌هایتان قرار دهد تا از آن لذت ببرید. یک ردیف گیره‌ی آویز به دیوار وصل کنید و شلوارهای جین را با کمک بند مربوط به کمربند به آن‌ها آویزان کنید. سعی کنید همه در یک جهت باشند تا ظاهری منظم‌تر و زیباتر ایجاد کنند. به همین سادگی شما دیوار اتاق را تزئین کردید.

9. بعضی از لباس‌ها یک اثر هنری هستند

 

لباس‌هایی مثل یک کیمونو یا یک دست لباس کردی یا بلوچ به تنهایی یک اثر هنری زیبا هستند که علاوه بر زیبایی بصری، ریشه در تاریخ هم دارند. اگر یک دست از این لباس‌ها دارید می‌توانید آن را به دیوار نصب کنید تا به جای تابلوهای مختلف فضا را دوست داشتنی و دنج کند.

مرور کلی

در این مطلب 9 ایده‌ی خلاقانه برای دکوراسیون عجیب خانه با کمک مد و فشن عنوان شد. این سبک از دکوراسیون مورد علاقه‌ی عاشقان مد است و از آن استقبال می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید اتاق خود را با لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که دارید تزئین کنید. همچنین اگر ایده‌ای برای دکوراسیون با کمک این عناصر دارید برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع: دیجی‌کالا مگ

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه