Chidaneh.com placeholder image

بهترین تور طبیعت گردی تهران، مناطقی در اطراف تهران که باید ببینید!

به قلم: پریچهر رضوی
بهترین تور طبیعت گردی تهران

اگر ساکن تهران و اهل سفر هستید اما این روزها زمان کافی برای برنامه‌ریزی چندروزه سفر را ندارید، شاید بهتر باشد سری به آژانس‌هایی بزنید که تورهای مهیج طبیعت‌گردی اطراف تهران برگزار می‌کنند. خوشبختانه برخلاف اینکه مرکز شهر تهران پر از دود و شلوغی‌های روزمره است، اطراف آن پر از طبیعت بکر و ناشناخته است که باید حتماً سری به آن‌ها زد و از زیبایی چشم‌نواز آن‌ها لذت برد. در ادامه برخی از مقاصد بهترین تور طبیعت گردی تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

فکتور
تورهای یک‌روزه طبیعت گردی تهران

تورهای یک‌روزه طبیعت گردی تهران چگونه برگزار می‌شوند؟

اگر تابه‌حال تجربه سفر یک‌روزه با تور را ندارید، باید بگوییم که تورهای یک‌روزه سفرهای کوتاه پرماجرایی هستند که مقصد آن‌ها جایی در اطراف شهر تهران است. هزینه این سفرها بسیار ارزان بوده و به دلیل یک‌روزه بودن می‌توانید وعده‌های غذایی و تنقلات باب میلتان را همراه با خود ببرید. البته می‌توانید روی برنامه غذایی تور نیز حساب کنید. بسیاری از تورها وعده صبحانه و عصرانه را برای شما تهیه می‌کنند. 

تابلو فرش ریحان

مطالب پیشنهادی: گردشگری در طبیعت ؛ به استقبال نوروز

زمان شروع این تورها معمولاً از پنج صبح بوده و معمولاً تا 12 شب همان روز شما را به شهر تهران بازمی‌گردانند. با این وجود مدت زمان سفر کاملاً بستگی به فاصله شهر تهران تا مقصد و برنامه‌ای که تور برای مسافرانش در این سفر یک‌روزه تدارک دیده، دارد. 

وسیله نقلیه مورد استفاده در تورهای یک‌روزه

وسیله نقلیه مورد استفاده در تورهای یک‌روزه چیست؟

معمولاً چون این تورهای یک‌‌روزه به‌صورت گروهی برگزار می‌شوند، معمولاً از وسیله‌های نقلیه‌ای مانند اتوبوس توریستی یا میدل باس برای حمل‌ونقل مسافرین استفاده می‌شود. اما اگر هزینه بیشتری را برای پرداخت در نظر بگیرید و به سراغ تورهای یک‌روزه فول‌امکانات بروید، معمولاً این تورها از اتوبوس‌های VIP یا جیپ‌های مسافرتی استفاده می‌کنند که راحتی بیشتری برای مسافران به ارمغان خواهد آورد.

مزایای سفر با تورهای گروهی

مزایای سفر با تورهای گروهی چیست؟

اگر تابه‌حال تجربه سفر با تور گروهی را نداشته‌اید، ‌ باید بگوییم که به امتحانش می‌ارزد. در این تورها شما می‌توانید دوستان و عزیزانتان را نیز با خود همراه کنید و در کنار هم تا رسیدن به مقصد به تفریح و گفتگو بپردازید. همچنین اگر قصد دارید به‌تنهایی به این نوع سفر بروید، این امکان برایتان فراهم می‌شود تا با افراد بیشتری آشنا شوید و همراهانی اهل سفر پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع سفرهای این است که دیگر نگران برنامه‌ریزی برای سفر و مشخص کردن مقاصد، تدارک دیدن تفریح و برنامه‌ریزی زمانی نیستید و با خیال راحت تنها به ماجراجویی می‌پردازید زیرا تمامی این برنامه‌ها توسط تور لیدر شما از قبل برنامه‌ریز شده و جای هیچ نگرانی نیست.

مطالب پیشنهادی: وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی، سیزده بدر خاطره انگیز!

بهترین مقاصد تور طبیعت گردی تهران

بهترین مقاصد تور طبیعت گردی تهران

همان طور که اشاره کردیم، تهران جزو شهرهایی است که اطراف آن پر از مکان‌های دیدنی و طبیعت‌های بکر است که با طی کردن چند کیلومتر می‌توان به آن‌ها رسید و از زیبایی و چشم‌انداز آن‌ها لذت برد. در ادامه برخی از این مقاصد را به شما معرفی خواهیم کرد.

تور یک‌روزه گلاب‌گیری کاشان

تور یک‌روزه گلاب‌گیری کاشان

گلاب‌گیری کاشان یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر است که با فرارسیدن فصل بهار رونق می‌گیرد و سالانه میزبان هزاران مسافر از شهرهای دور و نزدیک است. کاشان شهری است که فاصله چندانی با تهران ندارد به همین دلیل است که تورهای یک‌روزه از تهران به مقصد کاشان برای بازدید از این مراسم زیبا در فصل بهار بسیار است.

معمولاً در طی سفر یک‌روزه بازدید گلاب‌گیری کاشان، تور لیدرها شما را به تماشای چشمه و آبشار نیاسر (چشمه اسکندر) که در نزدیکی مکان گلاب‌گیری است نیز خواهند برد. 

تور یک‌روزه طالقان و آبشار کرکبود

تور یک‌روزه طالقان و آبشار کرکبود

یکی دیگر از مناطق نزدیک به شهر تهران که به آب‌وهوای معتدل و طبیعت چشم‌نواز معروف شده، شهر طالقان است. اگر به فکر این هستید که حتی برای یک روز هم که شده از این هوای آلوده به جایی با آب‌وهوای دلچسب و تمیز پناه ببرید، این تور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. دره طالقان با آن درختان کهن‌سال و زیبا در هر فصلی چشم‌نواز است. آبشار کرکبود نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه است که از میان صخره‌های سنگی به پایین می‌ریزد و صدای جریان پرآب آن گوش هر شنونده‌ای را نوازش می‌کند.

مطالب پیشنهادی: خنک ترین نقاط دیدنی ایران برای سفرهای تابستانی!

تور یک‌روزه روستای آهار

تور یک‌روزه روستای آهار

روستای آهار یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران به شمار می‌رود که در منطقه فشم قرار دارد. رودخانه پرآب آهار، درختان و باغ‌های اطراف آن زیبایی بی‌نظیری را به تصویر می‌کشد و زیباترین فصل این روستا پاییز است. در این فصل برگ‌های چند رنگ درختان روی زمین را پر کرده‌اند و چهره فوق‌العاده‌ای به گذرگاه‌های این منطقه بخشیده‌اند. همچنین اگر فصل تابستان به این روستا بروید، لیدرهای تورها معمولاً بازدید از آبشار شکراب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند خستگی پیمایش را از تنتان دربیاورد.

تور یک‌روزه جنگل الیمستان

تور یک‌روزه جنگل الیمستان

جنگل الیمستان که به طلای سبز ایران نیز مشهور است، در 20 کیلومتری جاده هراز قرار دارد و تقریباً به شهر تهران نزدیک است. دشت‌ها، مراتع، درختان جنگلی و منظره مه‌آلود این منطقه هوش را از سر می‌پراند. با کمی پیمایش در این جنگل به قله الیمستان با ارتفاع 2510 متر از سطح دریا می‌رسید و می‌توانید از منظره بی‌نظیر این ارتفاعات عکاسی کنید و در کنار دوستانتان برای چند ساعتی وقت بگذرانید.

تور یک‌روزه جنگل ارفع ‌ده

تور یک‌روزه جنگل ارفع ‌ده

این جنگل زیبا در 180 کیلومتری شهر تهران قرار دارد و دارای مسیری زیبا و چشم‌نواز است. همان طور که در دل این جنگل پیش می‌روید شاهد صدای دلنشین پرندگان، جنگل‌های کهن‌سال و در نهایت چشمه‌ای پرآب و خروشان به نام چشمه پراو خواهید بود. 

مطالب پیشنهادی: انواع صندلی تاشو کمپ، کدام یک را برای سفر بخریم؟

تور یک‌روزه دشت آزو

تور یک‌روزه دشت آزو

دشت آزو واقع در روستای لاریجان، فاصله‌ای سه‌ساعته با تهران دارد. شما می‌توانید تنها با یک ساعت پیمایش در مسیر این روستا به دشتی زیبا برسید و از آسمان آبی و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ از کوه دماوند لذت ببرید. همچنین این دشت مکانی برای رصد آسمان است که برخی آژانس‌ها تور آن را برگزار می‌کنند.

تور یک‌روزه جنگل راش

تور یک‌روزه جنگل راش

جنگل راش یکی دیگر از آن طبیعت‌های بکر است که در مقاصد بهترین تور طبیعت گردی تهران جای می‌گیرد. درختان کهن‌سال و بلند‌قامت این جنگل، جاده زیبا و پوشیده از سبزه و گیاهان منتهی به آن و آسمان مه‌آلودش هر بیننده‌ای را میخکوب خود می‌کند. تنها با طی کردن چند کیلومتر از شهر تهران می‌توانید به چنین طبیعت بکری دست یابید.

مطالب پیشنهادی: دیدنی ترین نقاط ایران برای سفرهای لحظه آخری شهریور

تور طبیعت گردی تهران

کلام آخر

اگر با آگاهی از این حجم طبیعت بکر در اطراف تهران به وجد آمده‌اید و می‌خواهید هر چه زودتر با یکی از این تورهای یک‌روزه عازم سفری کوتاه شوید، باید بگوییم که آژانس‌های بسیاری هستند که این تورهای یک‌روزه طبیعت‌گردی اطراف تهران را برگزار می‌کنند. ما در این مقاله با معرفی مقاصد بهترین تور طبیعت‌گردی تهران قصد داشتیم شما را با ناشناخته‌هایی که در یک قدمی‌تان هستند، بیشتر آشنا کنیم تا با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و در زمانی کوتاه بتوانید حتی یک روز هم که شده از شلوغی‌های شهر به دامان طبیعت پناه ببرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه