Chidaneh.com placeholder image

با این نکات بهترین کاغذ دیواری را برای پذیرایی خود انتخاب کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

برای اغلب ما ایرانی‌ها پذیرایی مهم‌ترین بخش خانه است، به همین خاطر سعی می‌کنیم با شیک‌ترین دیزاین داخلی و قرار دادن بهترین و لاکچری‌ترین دکوریجاتمان در پذیرایی مهمانان خود را سورپرایز کنیم. اما برای داشتن یک پذیرایی شکیل و خیره‌کننده بهتر است بیشتر روی چه المان‌هایی تمرکز کنیم؟ در این مقاله از چیدانه قصد داریم شما را با یکی از مهمترین عوامل زیبایی خانه بیش از پیش آشنا کنیم: کاغذ دیواری پذیراییشاید درمورد کاغذ دیواری مطالب زیادی خوانده باشید و به فروشگاه‌های متعددی سر زده باشید، اما هنوز ندانید کدام مدل کاغذ دیواری با فضای پذیرایی شما بیشتر جور درمی‌آید. شاید هم برای تغییر ظاهر خانه خود هنوز شجاعت کافی را کسب نکرده باشید. اما خبر خوب این است که در این مقاله انواع مختلفی از کاغذ دیواری را به شما معرفی می‌کنیم و برایتان توضیح می‌دهیم که با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی خود بهتر است به سمت کدام مدل‌ها بروید. پس تا انتهای این مطلب که با همراهی کارشناسان مجموعه اکستریم والز گردآوری شده با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
انواع طرح‌های کاغذدیواری مدرن
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

سرویس خواب بالسا

یک سوال متداول: در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

عوامل زیادی دخیل هستند برای این که یک کاغذ دیواری زیبایی پذیرایی شما را دوچندان کند! نمی‌شود وارد یک فروشگاه شوید و زیباترین طرحی را که به نظرتان جذاب می‌آید انتخاب کنید و سفارش بدهید. یک کاغذ دیواری مطلوب باید با فضای داخلی پذیرایی شما متناسب باشد و این متناسب بودن زمانی محقق می‌شود که شما کل‌نگر باشید.

میزان نورگیر بودن خانه

تصور کنید قرار است برای منزلی که بازشوهای زیادی ندارد و نور طبیعی به خوبی وارد پذیرایی نمی‌شود کاغذ دیواری انتخاب کنید. به نظرتان چه طرح و رنگی می‌تواند فضا را روشن‌تر و دلبازتر جلوه بدهد و پذیرایی را از آن حالت خفگی و کم‌نور بودن دربیاورد؟ بله! کاغذ دیواری‌های ساده و کم‌جزئیات با رنگ‌های روشن. اگر غیر از این عمل کنید خیلی زود از فضایی که ایجاد کرده‌اید خسته و دلسرد خواهید شد.

سبک دکوراسیون داخلی

ایجاد فضای هماهنگ و هارمونیک در پذیرایی نه تنها یک علم، بلکه یک هنر است و شما باید از چند و چون آن باخبر باشید. به عنوان مثال اگر پذیرایی خود را به سبک کلاسیک چیده‌اید و فضایی شلوغ و پروسیله دارید بهتر آن است که برای دیزاین دیوارها از مدل‌های کلاسیک اما ساده‌تر و خلوت‌تر استفاده کنید تا طرح کاغذ دیواری شما به شلوغ بودن دکوراسیون دامن نزند و خانه را آشفته نشان ندهد. به عنوان یک پیشنهاد سری به کاغذ دیواری‌های طرح داماسک، گلدار، طرح بافت، راه‌راه و قواره‌ای بزنید و اگر هیچکدام مورد پسندتان نبود به انتخاب طرح‌های ساده و کم‌نقش روی بیاورید. 

ابعاد پذیرایی

متراژ خانه شما چقدر است؟ پذیرایی شما کوچک است یا بزرگ و درندشت؟ واقعیت این است که سایز و ابعاد فضایی که در اختیار دارید در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری بسیار مهم است. اگر صاحب یک آپارتمان کوچک هستید اصلا نگران نباشید. طرح‌های ساده و کم‌نقش و نگار با رنگ‌های روشن مانند کرم، یاسی، طلایی، صورتی و … به مهمانان شما این توهم را القا می‌کند که فضا از متراژی که روی کاغذ نوشته شده بسیار بزرگتر و دلبازتر است.

سبک و رنگ مبلمان

خیلی‌ها دوست دارند مبلمان خانه را با کاغذ دیواری ست کنند، بعضی‌ها رنگ‌های نزدیک به هم را می‌پسندند و عده‌ای دیگر از کنتراست و تضاد رنگ‌ها لذت بیشتری می‌برند. این یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است. اما هنگام ست کردن این دو المان باید تناسبات ظاهری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال طرح‌هایی مانند داماسک، طرح پوست و طرح گلدار بهتر است با یک دست مبلمان کلاسیک سلطنتی ست شوند و طرح‌های ساده‌تر و جوانانه‌تر به مبلمان‌های راحتی بیشتر می‌آیند.

طرح کفپوش پذیرایی

شاید برایتان عجیب و وسواس‌گونه به نظر بیاید اما هماهنگ بودن بصری کفپوش پذیرایی با کاغذ دیواری خانه می‌تواند در ایجاد زیبایی هم‌افزایی بسیار مثبتی داشته باشد. سعی کنید رنگ زمینه‌ای کفپوش و کاغذ دیواری خود را نزدیک به هم انتخاب کنید. مثلا اگر کف پذیرایی شما با پارکت سفید و براق دیزاین شده بهتر است کاغذ دیواری خود را از بین رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. این نکته را فراموش نکنید که رنگ چیزی بیشتر از یک انتخاب زیبایی‌شناختی است. رنگ می‌تواند روحیات و احساسات شما را کنترل کند و بر خلقیات شما و اهالی خانه در درازمدت تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد، پس در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
انواع طرح‌های کاغذدیواری مدرن
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طرح شلوغ یا ساده؟

فکر می‌کنید کدام طرح برای پذیرایی شما مناسبتر است؟ فقظ شما هستید که می‌توانید با توجه به فضای خانه خود به این سوال پاسخ بدهید. معمولا صاحبخانه‌ها کمتر به سراغ کاغذ دیواری‌های طرحدار و پرنقش و نگار می‌روند و پشت این موضوع چند دلیل مهم وجود دارد. اول این که کاغذ دیواری‌های طرحدار دارای یک پترن تکرارشونده یا تصاویر مختلف هستند و کسی که این نوع کاغذ دیواری را می‌پسندد باید بداند که قرار است مدت طولانی این الگوی بصری را مقابل چشمان خود ببیند، درحالی که ممکن است برخی نقوش پس از مدتی چشم را بزنند یا خسته‌کننده به نظر بیایند. از طرفی یکسری مدل‌ها به طور ناگهانی روی بورس می‌افتند اما پس از مدتی دمده می‌شوند و از سکه می‌افتند، این در حالی است که شما نمی‌توانید هر ماه کاغذ دیواری خانه را تعویض کنید و به مدلی تازه‌تر رو بیاورید. بنابراین هنگام انتخاب کاغذ دیواری طرحدار این نکات را مد نظر داشته باشید.

از طرفی، حسن کاغذ دیواری ساده این است که با همه نوع سبک دکوراسیون ست می‌شوند و از مد نمی‌افتند. البته که ما نمی‌خواهیم شما را از خریدن کاغذ دیواری‌های طرحدار منصرف کنیم! کاغذ دیواری‌های نقش‌دار که به لطف خلاقیت طراحان داخلی هرروز سبک‌های زیباتر و جدیدتری از آن‌ها به بازار می‌آیند می‌توانند روح زندگی را در خانه شما به جریان بیندازند و فضا را زنده و پرانرژی جلوه بدهند و در یک کلام: خانه را بیش از پیش به خانه ایده‌آل شما نزدیک کنند.

اما سوال اول هنوز به قوت خود باقی است: طرح ساده بهتر است یا شلوغ؟ به عنوان یک قانون کلی باید به شما بگوییم که اگر به طرح‌های شلوغ علاقه دارید بهتر است این نوع کاغذ دیواری را در فضایی به کار ببرید که باقی دکوراسیون آن طرح‌های خلوت و ساده‌ای دارند. مثلا اگر مبلمان و پرده‌های پذیرایی شما ساده باشد یک طرح شلوغ بیشتر می‌تواند زیبایی خودش را نشان بدهد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
انواع طرح‌های کاغذدیواری مدرن
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

محبوب ترین طرح های 1402 برای کاغذ دیواری پذیرایی

حالا که به نوروز نزدیک می‌شویم بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به این فکر افتاده‌اند که دستی به سر و روی خانه بکشند و رنگ و لعاب تازه‌ای به آن ببخشند. نیازی نیست دائما در اینترنت سرچ کنید و بین مدل‌های مختلف سردرگم شوید، ما به شما می‌گوییم که پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری پذیرایی کدام‌ها خواهند بود!

برای خانه‌هایی که در سبک‌های سنتی و کلاسیک دیزاین شده‌اند طرح‌هایی مانند داماسک، قواره‌ای و گلدار بسیار پرطرفدار هستند. سبک‌های مدرن طرح‌های ساده و خلوت و البته لوکس و جدید را بیشتر می‌پسندند بنابراین اگر خانه را به سبک مدرن و مینیمال چیده‌اید بهتر است به سراغ طرح‌های ساده، هندسی، انتزاعی و یا مدل محبوب پتینه بروید. طرح پوست نیز که به تازگی مدل‌های شیک و جذابی از آن به بازار آمده می‌تواند فضای خانه را باوقار و پرانرژی جلوه بدهد. 

کاغذ دیواری اکستریم والز
جدیدترین طراحی کاغذ دیواری داماسک
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

جمع‌بندی پایانی

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی از آن انتخاب‌های حساس است که اگر هنگام خرید برای آن دقت و وسواس کافی به خرج ندهید خیلی زود پشیمان خواهید شد. بنابراین بهتر است علاوه بر مشورت با یک دکوراتور حرفه‌ای، خودتان نیز تا حدی به فوت و فن‌های خرید کاغذ دیواری مسلط باشید. برای این منظور کارشناسان کمپانی اکستریم والز شما را برای داشتن بهترین انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی راهنمایی خواهند کرد. اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید پیشنهاد می‌کنیم به صفحه پروفایل مجموعه اکستریم والز در چیدانه سر بزنید و مدل‌های جذاب و منحصربفرد آن را تماشا کنید.

 

اگر این مطلب برایتان مفید بود می‌توانید از مقالات جامع‌ترین راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و بهترین طرح‌های سال کاغذ دیواری پذیرایی نیز کمک بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه