Chidaneh.com placeholder image

ترندهای دکوراسیون 2023 را با این تغییرات به خانه ببرید

به قلم: علیرضا باقرپور

بخش مهمی از جذابیت فضا و هارمونی آن به نوع و سبک دکوراسیون داخلی بستگی دارد. به همین دلیل، اطلاع از ترند دکوراسیون 2023 به شما کمک می‌کند که در محیطی زیبا و جذاب در اطراف خود زندگی کنید.

ترند دکوراسیون باید با سلیقه افراد همخوانی داشته‌باشد تا آرامش آنان را با قرارگیری در آن فضا تأمین کند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی روند زندگی افراد را در زمان انتخاب ترند دکوراسیون 2022 مد نظر قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم تاثیرگذارترین طرح‌های ترند دکوراسیون را در سال 2023 بررسی کنیم.

تابلو فرش ریحان

طرح‌های ترند دکوراسیون 2023

صنعت مد هر ساله در تمامی زمینه‌ها دچار تغییر و تحولات اساسی می‌شود و ترند یا مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کند. در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی نیز طرح‌های نو و خاص با توجه به‌رنگ سال یا اتفاقات آن سال ارائه می‌شوند که استفاده از آنها در طراحی دکوراسیون 2023 به لوکس و امروزی دیده‌شدن محیط خانه یا سایر فضاهای داخلی کمک می‌کند.

برندهای دکوراسیون داخلی سال 2023 تشابه بسیاری با سال 2022 دارند و با کمی تغییرات، طرح‌های سنتی و مدرن تلفیقی منحصربه‌فردی را در صنعت هنر و معماری به نمایش گذاشته‌اند. برای آشنایی با انواع طرح‌های ترند دکوراسیون 2023 با ما همراه باشید.

استفاده از پارکت لمینت

کفپوش یا پارکت لمینت در سال 2022 طرفداران بسیاری را به خود علاقه‌مند کرد. به‌دلیل استقبال از کفپوش لمینت، این عنصر علاوه بر ترند دکوراسیون 2022 در سال 2023 نیز جز عناصر مهم طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب شده‌است.

پارکت لمینت از چوب مصنوعی فیبردار با چگالی بالا تهیه می‌شود و از قیمت پایین‌تری نسبت به چوب طبیعی برخوردار است. این محصول ضدآب و ضدخش است و به‌راحتی دچار شکستگی نمی‌شود. همچنین تنوع طرح و رنگ پارکت لمینت بسیار بالا است.

از این رو تقاضا برای خرید آن در سال 2023 نیز روند رو به بالایی دارد. این پارکت به‌دلیل دوام بالای خود تا سالیان طولانی تغییری نمی‌کند و حتی در مواقع مورد نیاز قابل جمع‌کردن نیز است.

پوشش سطوح با کاشی‌های رنگی و طرح‌دار

کاشی یکی از عناصر مهم ساختمان است که زیبایی محیط داخلی را چندین برابر نشان‌می‌دهد. کاشی‌ها با طرح و رنگ‌های متنوع خود فضایی هنرمندانه را به نمایش می‌گذارند و به همین دلیل در ترند دکوراسیون سال 2022 از آنها به‌وفور استفاده شده‌است.

ترند کاشی‌های طرح‌دار و رنگی با کمی تغییرات در سال 2023 نیز ارائه شده‌است. کاشی‌ها در ترند امسال به‌صورت طرح‌های هندسی و سنتی با چیدمان نامنظم روی سطوح به‌خصوص دیوار آشپزخانه، دستشویی، حمام و کف بالکن قرار می‌گیرند. البته این ترند باید با سایر لوازم داخلی خانه و سبک دکوراسیون همخوانی داشته‌باشد که هارمونی فضا حس شود.

ترند دکوراسیون 2023، استفاده از پارچه‌های مخملی

مخمل یکی از پارچه‌های بسیار سنگین و گران است که از زمان‌های قدیم تاکنون در طراحی مبلمان استفاده می‌شود. این پارچه ظاهری شیک و بسیار لوکس به فضای داخلی خانه‌ها می‌بخشد و با سبک‌های معماری کلاسیک اروپایی و سلطنتی هماهنگی بالایی دارد.

به همین دلیل جز ترند محبوب دکوراسیون 2023 نیز به‌شمار می‌رود. استفاده از پارچه مخمل در طراحی پرده‌ها، مبلمان، روتختی‌ها و کوسن‌ها به شکوه خانه و گران‌قیمت به‌نظرآمدن لوازم داخل آن کمک بسیاری می‌کند.

استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

خانه‌های مدرن با رنگ‌های روشن و یخی دیده می‌شوند. از آنجایی که آشپزخانه محل پخت و پز است، به همین دلیل تمیز و جذاب بودن آن مورد توجه بسیاری قرار دارد. از این رو استفاده از رنگ سفید در طراحی آن جز ترند دکوراسیون 2023 محسوب‌می‌شود.

رنگ سفید در دیوارها، سقف، کابینت‌ها و لوازم داخل آشپزخانه موجب بزرگ‌تر دیده‌شدن و یکپارچگی فضا می‌شود. همچنین این رنگ خنثی، حس پاکیزگی را به مخاطب القا می‌کند. البته تلفیق رنگ سفید با رنگ‌های خنثی دیگر مانند خاکستری روشن در دکوراسیون 2022 نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده بود که محبوبیت آن در سال جدید نیز حفظ شده‌است.

بیشتر بخوانید: 

ترند سنگ مرمر در حمام

سنگ مرمر یکی از سنگ‌های طبیعی پرکاربرد در فضای داخلی است که جز ترند دکوراسیون داخلی سال 2023 عنوان می‌شود. استفاده از این رنگ روی کانتر کابینت‌ها، سرویس بهداشتی و حمام موجب زیباتر شدن فضا و جذابیت آن خواهد شد.

این نوع سنگ‌ها از دوام بالایی در برابر سرما، گرما و رطوبت برخوردار هستند و جز متریال‌های بسیار شیک در طراحی دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌روند. به همین دلیل در ترند دکوراسیون 2023 از آنها استفاده می‌شود.

به‌کارگیری عناصر شیشه‌ای و شفاف

در سال 2022 ترکیب فلز و شیشه در بسیاری از طراحی‌های دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد. این ترند در سال 2033 نیز مطرح شده‌است که بیشتر با سبک‌های معماری معاصر همچون: سبک مدرن، فرانسوی، دکوراسیون مینیمال، ساحلی و غیره به کار می‌رود.

عنصر شیشه موجب افزایش روشنایی در محیط داخلی و انعکاس نور می‌شود. به همین دلیل این متریال در طراحی بسیاری از لوازم داخلی خانه ‌مانند: قاب‌عکس، میزهای عسلی، گلدان‌ها و غیره کاربرد دارد و به القای حس مدرنیته در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

تلفیق سنت و مدرنیته

یکی از بهترین طراحی‌های دکوراسیون 2023 را باید تلفیق سنت و مدرنیته دانست. فضای مدرن به دلیل سردی خود نیاز به یک عنصر زندگی‌بخش و گرم دارد. از این رو طراحان دکوراسیون داخلی با تلفیق سنت و مدرنیته به‌خوبی تعادل را در فضای داخلی برقرار کرده‌اند.

فضاهای سنتی با رنگ‌های بسیار گرم و عناصری با نقوش و طرح‌های هندسی منظم دیده می‌شوند. اما در سبک مدرن از طرح‌های متنوع بدون هیچ‌گونه نظمی استفاده می‌شود. از این رو ترکیب این دو سبک فضای جدید و جذابی را در محیط داخلی خانه یا محیط کار ایجاد خواهد کرد و ارزش‌های انسانی را نیز ارتقا خواهد داد.

استفاده از آیینه با طرح‌های ساده

آینه یکی از عناصر بسیار جذاب است که در طراحی دکوراسیون داخلی به‌وفور از آن استفاده می‌شود. این عنصر مهم در طراحی دکوراسیون 2022 نیز نقش مهمی در ایجاد فضایی منحصربه‌فرد داشت. به همین دلیل در سال 2023 نیز جز برندهای مهم طراحی داخلی به‌شمار می‌رود.

آینه‌ها در فضاهای متفاوت خانه قابل نصب و قرارگیری هستند. اما استفاده از آنها روی دیوارهای نزدیک ورودی یا بالای کنسول به جذابیت و زیبایی بیشتر محیط کمک می‌کند. همچنین به‌دلیل انعکاس نور در آیینه‌ها، قرارگیری آنها در فضاهای کم‌نور به بزرگ‌تر دیده شدن آن فضا کمک بسیاری می‌کند.

سخن نهایی

هر ساله بر اساس استانداردهای جهانی، در طراحی دکوراسیون داخلی تغییرات متفاوتی ایجاد می‌شود. آشنایی با ترند دکوراسیون 2023 به شما کمک می‌کند که در فضایی متنوع و بسیار خاص زندگی کنید.
سال 2023 نیز پر از شگفتی در مورد دکوراسیون داخلی است که تلفیقی از سنت و مدرنیته را به نمایش بگذارید و در محیطی آرامش‌بخش و پر از جذابیت زمان خود را بگذرانید. رنگ‌ها و متریال‌های متفاوت هر کدام در تغییر دکوراسیون داخلی نقش به سزایی دارند که در این مقاله به آنها پرداخته شده‌است.

در این مقاله شما را با انواع ترند دکوراسیون 2023 آشنا کردیم که بدون صرف زمان طولانی و هزینه گزاف، تغییرات اساسی را در فضای منزل یا محیط کار خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: 

ترندهای معماری سال 2023 از راه رسیدند

چه مبلی از مد افتاده؟ مبل‌های از مد رفته رو بشناس

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه