Chidaneh.com placeholder image

10 روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (4)

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: با وجودی که داریم به روزهای پایانی تابستان نزدیک می شویم، اما گرما همچنان رخت خود را نبسته و ما را آزار می دهد. از طرف دیگر کم آبی و بحران آب نیز ادامه دارد. در کل مهم نیست زمستان باشد یا تابستان، کم آبی باشد یا نباشد، مصرف درست و بهینه ی منابع زمین مسؤولیتی بزرگ بر دوش هر کدام از ما ساکنان آن است. اگر می خواهیم طراوت و حیات در زمین جاری باشد، ما هم به نوبه ی خود باید در این حیات مشترک سهیم باشیم و برای حفظ سلامت آن بکوشیم. به این منظور لازم نیست، قدم های بزرگ برداریم. با کوچکترین ملاحظات می توانیم بزرگترین تأثیرات را داشته باشیم.
چیدانه نیز به عنوان عضو کوچکی از این کره ی خاکی، وظیفه ی خود می داند این نکات مهم را هر از چندی با مخاطبانش به اشتراک بگذارد. همانطور که پیش از این چندین روش صرفه جویی در مصرف آب را با هم مرور کردیم، در این مطلب نیز می خواهیم نکات دیگری را به شما یادآوری کنیم. با ما همراه باشید…

قالیشویی ادیب

1. آبی که از ناودان ها جاری می شود و رواناب های دیگر را به سمت درخت و بوته ها هدایت کنید یا برای آبیاری گیاهان در فضای سبز تان جمع آوری کنید.

2. برای نوشیدن آب روزانه فقط یک لیوان به این کار اختصاص دهید تا مجبور نباشید چندین بار در طول روز شیر آب را باز کنید.

3. با شیب بندی صحیح فضای سبز به منظور هدایت آب جاری به سمت چمن ها و بوته ها، از رواناب ها استفاده ی بهینه کنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (۱)

4. دستگاه قطع و وصل دستی بر روی آبپاش های اتوماتیک نصب کنید تا در مواقع غیرضروری مثل هنگام بارندگی بتوانید آبیاری را قطع کنید.

5. از آب شیر برای باز کردن یخ غذاهای یخ زده استفاده نکنید. چند ساعت قبل از مصرف غذای یخ زده را در یخچال بگذارید تا هم آب هدر نرود و هم سلامت غذا حفظ شود.

درباره ی مصرف درست آب بیشتر بخوانید: ۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (۲)

6. برای آبیاری درخت ها، بوته ها و گل ها یک سیستم آبیاری قطره ای کارآمد انتخاب کنید. آبیاری ریشه ها بسیار مؤثر است، فقط مراقب باشید آب لبریز نشود.

7. با یک آچار شیرآلاتی که چکه می کنند را تعمیر کنید. این کار آسان، ارزان و حفظ کننده ی 140 گالن آب در هفته است.

آیا به دنبال شیرآلات مناسب و با کیفیت برای منزل تان هستید؟ به بخش شیرآلات اهالی فن چیدانه سری بزنید.

8. با کاشتن بوته در حیاط تان میزان چمن را کاهش دهید و از سنگفرش های سنگی و گرانیتی که منفذ دارند و آب را در خود نگه می دارند، استفاده کنید.

9. در هنگام استفاده از لباس شویی، مخزن آن را متناسب با میزان لباس ها با آب پر کنید.

10. به فرزندان و کودکان خود آموزش دهید بعد از هر استفاده شیرآلات را محکم ببندند.

ما به عنوان یک رسانه وظیفه ی خود می دانیم علاوه بر زمینه ی دکوراسیون داخلی، با مخاطبان محترم و علاقه مند خود در موضوعات مهم و حیاتی نیز شریک شویم. تا آنجایی هم که امکان پذیر باشید امکانات مناسب را برای شما همراهان همیشگی چیدانه فراهم می کنیم تا قبل از همه با محصولات و خدمات با کیفیت اهالی فن چیدانه از جمله شیرآلات، از اتلاف و هدر رفتن منابع جلوگیری شود.

مطالب بیشتر:
۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (۳)
راه های آسان برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش!
راه حل های ساده برای تمیز کردن کفپوش چوبی

منبع: loudounwater | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه