Chidaneh.com placeholder image

7 عادت خوب والدین دانش آموزان منظم؛ بوی ماه مدرسه

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: هر سال از یک ماه تا یک هفته قبل از شروع مدرسه ها،  ما شروع به آماده شدن می کنیم و با چالش های جدیدی رو به رو می شویم. اوقات خوش گذرانی و بی خیالی تابستان به سر رسیده و باید دوباره در چارچوب برنامه های مدرسه و درس و مشق قرار بگیریم.
بهترین مرجع فرزندان و کودکان برای داشتن نظم در این روزها، خودمان هستیم. آنها به سادگی با دیدن ما، عادت های خوب و بد ما را یاد می گیرند و عمل می کنند. پس چه بهتر که با ترویج عادت های خوب در خود، نه تنها خودمان از آنها بهره ببریم بلکه فرزندان مان را نیز پرورش دهیم. چیدانه در این مطلب شما را به داشتن چند عادت خوب برای آوردن نظم به دکوراسیون منزل تان تشویق می کند که به ویژه در روزهای مدرسه بسیار به شما و فرزند دانش آموز تان کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید…

با کمپین بوی ماه مدرسه روزهای باقی مانده تا شروع مدارس را با چیدانه همراه شوید.

چوب و هنر

1. کمد لباس را تمیز کنید.

کودکانی که به مدرسه می روند، در سن رشد هستند و سایز بدن شان زود به زود تغییر می کند. کمد لباس و کشو ها را از لباس هایی که دیگر برای آنها کوچک شده اند، خالی کنید. آنها را به خواهر و برادر های کوچک تر ببخشید یا به خیریه بدهید.

مطلب پیشنهادی: رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم

2. کفش ها را نظم دهید.

نگهداری کفش ها نزدیک ورودی خانه، در جا کفشی یا کمد مخصوص از بدو ورود نظم را در منزل شما جاری می سازد. ضمنا این عادت پسندیده را در افراد به وجود می آورد که در هنگام ورود کفش های شان را بیرون بیاورند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ توصیه مهم به مادر و پدر ها برای اول مهر، بوی ماه مدرسه!

3. ورودی را آماده کنید.

اگر هنگام رفت و آمد فرزندان تان به مدرسه، ورودی منزل تان دچار بی نظمی و در هم ریختگی می شود، از قبل اقدامات لازم مانند نصب قلاب برای آویزان کردن لباس ها و تعبیه ی سبد و جاکفشی، برای نظم بخشی به این قسمت انجام دهید.
چیدانه قبلا ایده های جالبی برای نظم بخشیدن فضای ورودی خانه به شما پیشنهاد داده است، حتما سری به آن مطلب بزنید.

4. لباس های تان را از قبل آماده کنید.

لباس هایی را که هر روز می خواهید بپوشید از شب قبل آماده کنید، با این کار لازم نیست قبل از بیرون رفتن برای پیدا کردن لباس مورد نظر تان هول شوید. ایجاد این عادت خوب در فرزندان تان نیز بسیار عالی است.

5. برنامه تان را به دیوار بزنید.

با شروع سال تحصیلی جدید، بهتر است برنامه هفتگی خود و فرزندان تان را روی دیوار نزدیک درب ورودی نصب کنید تا به شما و فرزند تان برای انجام به موقع کارها کمک کند. شما می توانید تکالیف، کلاس ها و قرار ملاقات ها را آنجا ثبت کنید.

مطلب پیشنهادی: تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

6. کتاب ها را دسته بندی کنید.

درست مانند لباس ها، کتاب ها نیز بعد از مدتی برای فرزندان تان بی استفاده می شوند. شما می توانید به راحتی آنها را اهدا کنید یا به مراکز جمع آوری کاغذ های باطله بدهید. کتاب هایی که ارزشمند اند را نگه دارید و بقیه را ببخشید.
آیا می خواهید یک کتابخانه ی متفاوت در اتاق کودک خود داشته باشید؟ این مطلب را از دست ندهید: ۱۰ ایده خلاقانه برای کتابخانه ای در قلب اتاق کودک!

7. به کودکان خود بیاموزید وسایل شان را آویزان کنند.

این کار یک درس بسیار با ارزش برای کودکان است و تأثیر بسیار مثبتی بر آنها دارد. احساس بی نظمی بسیار گیج کننده و ناراحت کننده است. با تخصیص یک ناحیه به کاپشن ها و کوله پشتی ها، به فرزندان تان کمک کنید روزشان را با اعتماد به نفس شروع کنند.

چنانچه این روزها به دنبال اسباب و لوازم مناسب به منظور آماده سازی دکوراسیون منزل و اتاق فرزند تان برای سال تحصیلی جدید هستید، می توانید در بخش های مختلف اهالی فن چیدانه سرکی بکشید. یکی از بخش هایی که به کارتان می آید، بخش لوازم و اثاثیه اتاق کودک و نوجوان است. چیدانه همیشه در کنار شماست.

آرامش و نظم را به منزل خود بیاورید:
آماده سازی منزل برای شروع مدرسه؛ بوی ماه مدرسه
اتاق فرزند تان را برای مدرسه آماده کنید؛ بوی ماه مدرسه
۹ ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند
مرتب کردن کشو ها در سه سوت
۱۱کتابخانه خلاقانه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه