Chidaneh.com placeholder image

صداگیری پایه مبل و صندلی به سادگی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: اگر یادتان باشد، چند هفته پیش جواد رضویان در برنامه خندوانه از مشکلاتی که همسایه طبقه بالایی اش در هنگام جابه جا کردن وسایل به وجود آورده بود با حالی طنز امیز گله می کرد و همین مساله من را به فکر انداخت تا برای شما مطلبی بنویسم و ایده هایی را برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا به هنگام جا به جایی مبلمان ها به هنگام تغییر دکوراسیون داخلی خانه ارائه دهم، پس با این مطلب کاربردی از چیدانه همراه باشید تا با هم این ایده ها را بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

خب اولین و راحت ترین راهی که به ذهن می رسد استفاده از پد های صداگیر برای پایه مبلمان ها است. این پد ها در ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه می شوند که شما می توانید با خریداری آنها باعث خوشحالی همسایه های طبقه پایین خود شوید. این پد ها اشکال مختلفی هم دارند که دقیقا زیر پایه مبلمان ها نصب می شوند و شما می توانید با خیال راحت به جا به جایی مبلمان های تان بپردازید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: لوازم نظافتی و شوینده ها را در کجا نگهداری کنیم؟

اگر نتوانستید پدهای مناسبی برای پایه مبلمان هایتان پیدا کنید از تکه های موکت استفاده کنید، موکت ها را به اندازه پایه های ببرید و آن ها را با چسب به پایه ها متصل کنید البته باید هم در موقع برش و هم در موقع چسباندن دقت کنید که این کار را در نهایت ظرافت و دقت انجام دهید چرا که این تکه موکت ها می توانند حسابی نظم دکوراسین داخلی خانه شما را به چالش بکشند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۸ ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه!

چرم ها هم قدرت بالایی در صداگیری دارند، و البته باید بدانید قدرت عملشان از موکت ها بیشتر و از پد های صداگیر کمتر است و به جا به جایی راحت تر مبلمان ها ی تان کمک می کند. در چسباندن چرم ها به پایه مبلمان ها های تان حتما نکاتی را که در چسباندن موکت ها مد نظر قرار دهید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: خانه داری: جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم!

سعی کنید که در فضاهایی که مبلمان ها بیشتر جابه جا می شوند مانند غذاخوری حتما از فرش ها در کف سالن استفاده کنید این کار باعث می شود تا سر و صدا کمتر به طبقه های زیرین منتقل شود و فرش به عنوانی نوعی عایق صوتی عمل خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: خانه داری با طراوت در روزهای پاییزی

البته این نکته را هم مد نظر قرار دهید که اگر موقع جا به جایی کمی به خودتان زحمت بدهید و مبلمان ها را از سطح زمین بلند کنید و بعد آن ها را جابه جا کنید. بهتر است و دیگر احتیاجی به هیچ کدام از این ایده ها نخواهید داشت. 

مطالب جذاب خانه داری را در چیدانه ببینید: ۸ گام ساده برای حفظ تمیزی و نظم در حمام
خانه داری مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست
۵ صفحه اینستاگرام برای خرید لوازم شیک دکوراسیون منزل!
چگونه یخچال و فریزر خود را تمیز کنیم؟

در سراسر ایران شرکت های معماری و دکوراتورهایی هستند که می توانند به شما در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان کمک کنند اگر می خواهید با لیستی از این شرکت ها آشنا شوید سری به قسمت اهالی فن چیدانهبزنید و ضمن به دست اوردن اطلاعات آن ها با نمونه کارهای اجرایی آن ها نیز اشنا شوید. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin_kd در تاریخ 25 مهر 1394
پیرو متن خوب شما و موضوع جالبی که متذکر شدید.در حال حاضر در مغازه ها بسته های صداگیر مبلمان موجود است که در نوع مربع و گرد برای انواع پایه های میز و مبلمان قابل استفاده است.از دوستان درخواست می کنم برای ارامش حال همسایه زیرین خود حتما از این وسیله استفاده کنند.

ثبت دیدگاه