Chidaneh.com placeholder image

7 بیمارستان کودکان که شبیه سرزمین عجایب است

به قلم: تحریریه چیدانه

پزشکی و سلامت: بیمارستان معمولا فضاهایی هستند که حتی اسمشان هم کمی دلهره آور است چه برسد به آن که بخواهیم در فضای داخلی آن هم حضور داشته باشیم و معمولا هم فضاهای درمانی برای کودکان ببیش از سایرین ایجاد ترس می کند، اما می شود با کمی خلاقیت این مکان های استرس آور را تبدیل به مکانی کرد که کودکان و حتی بزرگ سالان در آن احساس آرامش کنند و کمی از بار فشار روانی بر روی آن ها کاسته شود، درست مثل کاری آن دکتر خوش ذوق مشهدی که در داروخانه اش نگارخانه برپا کرده بود، و چیدانه هم در مطلب نگارخانه در داروخانه دکتر جلالیان فرد در مشهد آن را به شما معرفی کرد، در این مطلب می خواهیم به شما نشان دهیم که این کار شدنی است، می خواهیم 8 بیمارستان را که به وسیله رنگ و طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل به فضاهای شاد و مناسب برای کودکان شده اند را بشناسیم، پس با چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

بیمارستان کودکان نیویورک، آمریکا

اتاق ام ار آی یکی از بخش های بیمارستان است که شاید کمی بیشتر از دیگر بخش های دلهره آور باشد، اما بیمارستان کودکان شهر نیویرک اتاق ام ار آی خود را به شکل کشتی دزدان دریایی نقاشی کرده است تا کودکان در این فضا احساس آرامش کنند، با این کار این اتاق مجهز بیشتر شبیه اتاق یک کودکستان شده تا یک اتاق ام ار ای در فضای بیمارستان. بیماران کودک در این بیمارستان که به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های آمریکا شناخته می شود از این موضوع استقبال کرده اند.

مرکز بهداشتی کودکان کوهن نیویورک،آمریکا

در نیویورک علاوه بر بیمارستانی که در قسمت قبل معرفی شد، یک مرکز درمانی دیگر هم برای کودکان وجود دارد، که دکووراسیون داخلی فضای آن ها کاملا با روحیات کودکان سازگار است و ناخواسته به آن ها و پدر و مادرشان حس ارامش را القا می کند، صندلی های رنگی، نور پردازی های ملایم، استفاده از لوازم دکوری خلاقانه در فضای آن همه و همه باعث شده است تا این فضا برای کودکان بسیار مناسب باشد.

بیمارستان کودکان مکزیک،مکزیک

این بیمارستان هم برای آن که کودکان در طول مدت انتظار سرگرم باشند و همچنین والدین آن ها استرس و فشار کمتری را تحمل کنند اقدام به ایجاد فضایی شاد به همراه وسایل تفریحی و سرگرمی برای کودکان کرده است. کفپوش هایی به شکل شخصیت های کارتونی محبوب بچه ها، پوف هایی که هر طرف آن  یک رنگ است و ساخت یک کشتی در گوشه ی فضا باعث شده است تا زمان انتظار برای رسیدن نوبت دکتر از همیشه دلپذیر تر باشد.

بیمارستان کودکان اما، آمستردام، هلند

بیمارستان اما هلند هم یکی دیگر از بیمارستان هایی است که سعی کرده است با استفاده از کاغذ دیواری های رنگارنگ و متنوع و رنگ های که به فضای داخلی خانه انرژی می بخشند فضایی شاد را برای کودکان پدید بیاورد. 

مرکز بهداشت بومرنگ، کانادا

چیزی که در این بخش کودکان این بیمارستان به چشم می خورد، استفاده از طیف رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی این بیمارستان است، یادتان هست که در مطلب رنگ آبی ، تجربه ی آرامش در طراحی داخلی به این نکته اشاره کرده ایم؟ مسلما ترکیب رنگ آبی و سفید در ایجاد حس ارامش در این فضا برای کودکان بی تاثیر نیوده است. 

بیمارستان کودکان کلمبوس،آمریکا

صندلی های چوبی با طرح های فانتزی و استفاده از لوازم دکوری مانند درخت های رنگی در اندازه های بزرگ، فضایی متفاوت را برای کودکان به وجود آورده است که باعث می شود کودکان با پا گذاشتن در این فضا درد و رنج ناشی از بیماری شان را تا حدودی فراموش کنند. 

بیمارستان کانی مینیارد در کارولینای شمالی،آمریکا

این بیمارستان هم سعی کرده است تا با استفاده از کفپوش های رنگی، سقف کاذب های متفاوت و خلاقانه و حتی صندلی هایی که رنگ آن ها با رنگ کفپوش های هماهنگ است تاثیر مثبتی بر روحیه کودکان بگذارد. 

اگر شما هم فضاهایی را می شناسید که به این شکل برای کودکان طراحی شده اند، حتما در قسمت نظرات انتهای مطلب آن را به ما معرفی کنید تا راجع به آن ها مطلبی تهیه کنیم.

مطالب بیشتر: 
۴ بیمارستان کودک با طراحی داخلی خلاقانه
طراحی کم هزینه و بی نظیر در دندان پزشکی ۲۵ میلی متری تهران
فضای رنگی و شاد در طراحی بیمارستان کودکان تهران
۱۰ بیمارستان با معماری و طراحی داخلی خیره کننده

نویسنده : شمیم آقازاده |گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه