از ترک های روی دیوار خلاص شوید، 5 راه حل ساده

از ترک های روی دیوار خلاص شوید، 5 راه حل ساده

به قلم: تحریریه چیدانه

اساساً تعمیرات ساختمان؛ به منظور جلوگیری از به هدر رفتن منابعی که هزینه‌ی سنگینی را هم به ما تحمیل می‌کند و از طرفی امنیت جانی و رفاهی ساکنان را هم به خطر می‌اندازد صورت می‌گیرد. عمده دلایل بروز خرابی در ساختمان معمولا به نشست ساختمان بر می‌گردد، یکی از معمولی‌ترین این خرابی‌ها ترک‌های روی دیوار هستند که با دانستن چند نکته می‌توان به راحتی آن‌ها را تعمیر کرد، البته روی صحبت ما بیشتر با ترک‌های کم عمق و به اصطلاح مویی است برای ترک‌های عمیق‌تر بهتر است با یک مهندس سازه و یا اهالی فن مرتبط با این حوزه مراجعه کنید.

اسکای اسکرپر

در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید ترک‌ها را از بین ببرید. همچنین ایده‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که به وسیله آنها می‌توانید ترک‌ها را مخفی کنید و سطح دیوارتان را ظاهری مناسب ببخشید:

  • تعمیر ترک‌های دیوار 
  • پوشاندن ترک‌های دیوار با کاشی استخری
  • استفاده از سنگ‌های آنتیک برای تزیین دیوارها
  • پوشاندن ترک دیوار با کاشی‌های نقش برجسته
  • پوشاندن ترک دیوار در حمام و سرویس بهداشتی

 

1. ترک‌های دیوار را تعمیر کنید

تر ک‌ها ممکن است در قسمت‌های مختلفی مانند تقاطع دیوار‌ها، بالای نعل درگاه‌ها، زیر پنجره‌ها و دیوار شومینه و بخاری و دیوارهایی که با فضاهای مرطوب در ارتباط هستند به وجود بیاید. برای هر کدام از این ترک‌ها راهکارهای تخصصی وجود دارد اما پایه و اساس همه آن ها همان چیزی است که ما در ادامه می‌خواهیم به آن ها بپردازیم با این روش شما می‌توانید ترک های عادی به وجود آمده در دیوارهای‌تان را تعمیر کنید.

مواد لازم برای تعمیر ترک دیوار :

  • بتونه (دقت کنید که بتونه‌ها باید متناسب با جنس دیوارتان انتخاب شوند. اگر دیوارتان دارای رنگ روغن است بتونه آن با دیوارهایی که رنگ پلاستیک دارند فرق می‌کند.)
  • کاردک
  • سنباده
  • رنگ

مراحل ترمیم ترک دیوار

1. با استفاده از لبه‌های تیز کاردک داخل ترک‌ها را تمیز کنید و اگر مواد اضافه‌ای به غیر از مواد و مصالح دیوار درون آن وجود داشت آن را خارج کنید.

2. به وسیله سنباده سطح ترک‌ها را یک دست و یکنواخت کنید دقت در این کار باعث می‌شود تا نتیجه نهایی کارتان هم یک دست و بدون ناهمواری‌های اضافی باشد.

3. با استفاده از کاردک لایه ای از بتونه‌ها را روی سطح ترک‌‌ها بکشید باید به مقداری که از بتونه‌ها را بر می‌دارید دقت کنید اگر میزانشان زیاد باشد خود این بتونه‌ها هم می‌توانند مشکل ساز باشند.

4. بعد از خشک شدن بتونه‌ها روی آنها را با سنباده بکشید تا سطحی یک دست و یکنواخت حاصل شود. بعد از آن می‌توانید روی قسمت بتونه شده را رنگ کنید.

 

ایده‌هایی برای پوشاندن ترک ترمیم شده

در این قسمت با هم ایده‌های دکوراسیونی را بررسی می‌کنیم که به وسیله آن‌ها می‌توان دیوارهایی که ترک آن‌ها تعمیر شده است و رنگ آن با بقیه قسمت‌ها فرق می‌کند را پوشش داد.

2. ترک‌های دیوار را باکاشی استخری بپوشانید

برای این که بتوانید ترک ها را بپوشانید و از بروز دوباره آن‌ها جلوگیری کنید می توانید از کاشی‌های استخری که دارای رنگ‌های متنوع زیاد و همچنین مقاومت بالایی هستند استفاده کنید.

مطالب بیشتر: قیمت انواع رنگ ساختمانی، تفاوت ارزان ترین تا گران ترین

 

3. استفاده از سنگ‌های آنتیک برای تزیین دیوارها

سنگ‌های آنتیک هم گزینه دیگری هستند که اگر به صورت منظم و مرتب استفاده شوند نمای زیبایی را روی دیوار خانه پدید می آورند. این سنگ ها به دلیل مقاومت بالا هم در مقابل نشست ساختمان و هم در مقابل رطوبت مقاوم ترند به همین دلیل برای دیوارهایی که ترک می خورند بسیار مناسب تر هستند.

مطالب بیشتر: نقاشی روی دیوار، زیبایی مقرون به صرفه!

4. پوشاندن ترک دیوار با کاشی های نقش برجسته

کاشی های هم در برابر حرارت و رطوبت که از عوامل ترک خوردن دیوار هستند مقاوم اند و همین مساله باعث می شود تا بتوان از آن ها برای دیوارها استفاده کرد ضمن آن که زیبایی این کاشی ها هم می تواند بر دکوراسیون داخلی خانه تان هم تاثیر گذار باشد.

مطالب پیشنهادی:  آموزش ترفندهای رنگ کردن دیوار با غلطک به آسانی!

5. پوشاندن ترک دیوار در حمام و سرویس بهداشتی

برای فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی عموما از سنگ استفاده می‌شود. چرا که هم ضد آب هستند و هم مقاومت بیشتری در برابر فرسایش‌های عمومی دارند که همین نکته آن ها را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیوارهای پر ترک تبدیل می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sefid در تاریخ 09 دی 1394
چون ترک های ایجاد شده به علت نشست یا حرکت ساختمان میباشد ( معمولا اسکلت فلزی ) شما اگر با بتونه هم ترمیم را انجام دهید بعد از گذشت مدت کوتاهی بازهم ترک ها خود را نشان خواهند داد . راه حل بهتر استفاده ار نوار تیپ درزگیر میباشد که در رنگ فروشی ها موجود میباشد . نوار تیپ که به شکل باند 5 سانتی تور میباشد را در امتداد ترک بچسبانید و روی آن را بتونه بکنید . نوار تیپ بسیار نازکه و در نهایت بعد از رنگکاری برجستگی ای ایجاد نمیکنه ...
shamim در تاریخ 09 دی 1394
سپاس از اطلاعات تکمیلی تون :)
مصطفی در تاریخ 14 آبان 1396
با سلام خونه سه طبقه داریم با ی مغازه که مغاره و طبقه اول اجری و سال ساختش 91 بوده ک ما در سال95اقدام ب دوطبقه بالای اون کردیم ساختمون تیر آهن دوبل 14هستش و سقف دو طبقه دو و سه تیرچه هست اما سقف مغازه و طبقه اول طاق هستش حال مغازه ک کاشی شده و مقدار 20سانت انتهایی ک به سقف نزدیک گچ شده اما ترکی ندارد )فقط مو ترک ریز تعداد کم) اما ط1 مخصوصا دور ستون دوطرفه ترک دارد در حد اینکه ناخون داخل ان میشود و کنج سقف ط2 کل سقف ب طور نا منظمی ترک دارد دیوار سفال دیوار ترک فقط در ستون آشپزخانه ک کاشی شده دارد اما کم سقف تریچه از مو ترک ی خورده بیشتر و همچنین ط3 این حالت نشانه فرو نشست زمین هست یا اجرای کچ نامناسب؟ ایا با ادامه دار بودن باید پی ساختمان از نو رسخته شود؟ ممنون میشم کمک کنین
agahi90.ir در تاریخ 16 مهر 1397
بسیار خوب توضیح داده شد بود ممنون موفق باشید
Elisa در تاریخ 15 آذر 1402
راستش ترک دیوار اتاق من خیلی کوچیکه و اصلا باز نشده،در حدی نیست که کاردک داخلش بره،فقط نمای دیوار رو خیلی خراب کرده،میخوام بدونم چجوری ترک به این کوچیکی رو محو کنم
مصطفی در تاریخ 19 بهمن 1402
منم دچار همین مشکل الیسا شدم ترک ریز افقی لطفا اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه

ثبت دیدگاه