بهترین مکان های تهران برای جشن شب چهارشنبه سوری

بهترین مکان های تهران برای جشن شب چهارشنبه سوری

به قلم: تحریریه چیدانه

مناسبت ها: شب های چهارشنبه سوری بچگی هایم را به خوبی به یاد می آورم. بوته های کوچک آتشی که یا در حیاط و یا در کوچه برپا می شد، ظرف های میوه و آجیلی که کناری گذاشته می شد، حصیر هایی که روی زمین پهن می شد و بساط تخته نرد و دورهمی ها در و همسایه روی آن بر پا می شد و شب در نهایت آرامش و امنیت و در کنار قهقه های سرمستانه ی ناشی از پریدن از روی آتش به آخر می رسید. اما چند سالی است که این شب دیگر آن آرامش و امنیت را ندارد، و صدای خنده ها در میان صدای مهیب مواد منفجره گم می شود، اما هنوز هم می شود دوباره به آن شب ها برگشت و این شب را مثل قدیم بر پا کرد، اما کمی مدرن تر و به روز تر، اگر تا انتهای این متن با چیدانه همراه باشید به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید این شب را خاطره انگیز تر کنید.

چهارشنبه سوری در کویر ابوزید آباد

سرویس خواب بالسا

1. تورهای مربوط به مراسم چهارشنبه سوری

اگر سری به آژانس های گردشگری و مسافربری بزنید احتمالا می توانید تورهای مناسبتی را پیدا کنید که برای شب های چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده اند. شهرهایی مانند یزد و مناطقی مانند کویرها که دارای فضاهای باز برای آتش بازی هستند معمولا مقاصد این تورها هستند و برنامه های جالب و سرگرم کننده ای در آن ها برگزار می شود که شما و خانواده تان را راضی می کند، حتما روی این گزینه فکر کنید.

رستوران های فشم در شب

2. اوشان – فشم – میگون

راستش را بخواهید پیشنهاد ما این است که برای برپایی مراسم چهارشنبه سوری از شهر خارج شوید، به همین خاطر می خواهیم به شما بگوییم که می توانید به سمت روستاهای اوشان- فشم و میگون بروید. بعضی از رستوران های این مناطق هم برنامه های خاص این شب را برگزار می کنند که می تواند برای تان جالب باشد. خوبی رستوران های این منطقه این است که بیشتر آن ها دارای فضای بیرونی هستند که هوای مطبوع آن منطقه باعث می شود شما حسابی از شب تان لذت ببرید.

رستوران کوهسار در شب

3. کوهسار

اگر خیلی علاقه به آتش بازی ندارید و ترجیح می دهید تا از آن دور باشید بهترین منطقه برای شما پارک جنگلی کوهسار و رستوران های آن است، در این رستوران های می توانید در کنار افراد دیگر به شنیدن موسیقی های زنده بپردازید و با شب شعرهای مختلف و محفل های دوستانه شب را به انتها برسانید.

چهارشنبه سوری در بوستان آب و آتش

4. بوستان آب و آتش

یکی از مکان هایی که مطمئنا مراسم خوبی را برای چهارشنبه سوری در نظر دارد بوستان آب و آتش است. در این پارک هم می توانید از زیبایی های پل طبیعت بهره ببرید، هم می توانید در پارک قدم بزنید و هم از مراسم های هیجان انگیز شب چهارشنبه سوری بهره ببرید حتی می توانید به رستوران های راه چوبی هم مراجعه کنید.

دریاچه چیتگر در شب

5. دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از جاذبه های جدید تهران است  که خیلی خوب هم شناخته شده و خیلی ها برای گذران اوقات فراغت به این منطقه سر می زنند. در این مجموعه امکان انجام بازی های دریایی هم وجود دارد. دریاچه چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور با مساحت حدود۱۴۰ هکتار است  و منبع اصلی تامین آب دریاچه چیتگر، رودخانه قدیمی ای است که در این منطقه جریان دارد. هوای مطبوع این منطقه و پتانسیل بالای گردشگری این مطقه آن را تبدیل به یکی از مکان هایی میکند که می تواند پذیرای خانواده ها برای گذران شب چهارشنبه سوری باشد.

بوستان آبشار تهران در شب

6. بوستان آبشار تهران

اگر دوست دارید تا شب چهارشنبه سوری تان را به دورهمی با خانواده بگذرانید می توانید به آبشا تهران مراجعه کنید. پارک آبشار تهران که در سال 90 راه اندازی شده است یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده تهران به شمار می رود. آبشار مصنوعی بر فراز کوه ها باعث زیبایی محیط شده و در کاهش دمای محیط به شدت تاثیر گذار است.

بوستان نهج البلاغه

7. بوستان نهج البلاغه

یکی دیگر از بوستان هایی که می توانید برای شب چهارشنبه سوری به آن مراجعه کنید، بوستان نهج البلاغه است. این بوستان زیبا، ۸ تراس پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، فضای ورزش همگانی و ۳ زمین بازی برای کودکان داره و یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی تهران محسوب می شود که می توانید به دور از هیاهوی شب چهارشنبه سوری به تفریح در آن بپردازید.  

چیدانه امیدوار است که مراسم چهارشنبه سوری امسال برای شما جزو یکی از بهترین شب ها باشد. اگر به هر کدام از این مکان ها سر زدید از آن ها عکس بگیرید و آن را با چیدانه به اشتراک بگذارید تا در مطالب بعدی از آن ها استفاده کنیم. 

مطالب گردشگری بیشتر در چیدانه: ۷ اقامتگاه بومی در شهرهای دیدنی ایران برای یک سفر ارزان
سفر به کویرهای ایران: تجربه ای گرم برای روزهای سرد!
۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!
بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران (۲)
رمانتیک ترین مکان های دنیا برای سفرهای عاشقانه شما

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه