Chidaneh.com placeholder image

بازارچه های نوروزی تهران برای خرید ظروف سفره هفت سین

به قلم: تحریریه چیدانه

راهنمای خرید: همه هیاهوی عید به کنار، خرید کردن برای سفره هفت سین به کنار. من که خودم به شخصه با همان وسواسی که لباس هایم را انتخاب می کنم، ظرف های سفره هفت سین را هم انتخاب می کنم، در ضمن من حتما باید ظرف ها را از نزدیک ببینم تا بتوانم برای خرید آن ها تصمیم گیری کنم، بنابر این تصمیم گرفتم تا در این مطلب عیدانه و چیدانه به شما بازارهایی را معرفی کنم که می توانید ظرف های زیبای سفره هفت سین تان را از آن جا تهیه کنید. پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید. 

فروشگاه باسمه

چوب و هنر

فروشگاه باسمه

آدرس: ونک،خیابان شیرازشمالی.مجتمع پارک پرنس

در فروشگاه باسمه می توانید انواع و اقسام ظرف های سفالی با طرح و نقش های مختلفی را پیدا کنید که خیلی هم زیبا هستند. در این فروشگاه می توانید کاسه هایی را مانند آنچه در عکس بالا می بینید تهیه کنید و ازکاسه های کوچک به عنوان ظرف های سفره هفت سین استفاده کنید و از کاسه های بزرگ تر به عنوان ظروف آجیل. این جوری بین ظرف های پذیرایی و ظرف های سفره هفت سین تان هماهنگی زیبایی به وجود می آید. 

ظروف فروشگاه باسمه

البته ظرف و ظروفی که در این فروشگاه به فروش می رسند فقط به ظرف های سفره هفت سین محدود نمی شود اگر کمی با دقت در میان ظرف ها بچرخید ظرف های تزیینی زیادی را پیدا می کنید که حتی می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه تان هم از آن استفاده کنید. 

پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه

آدرس: خیابان جمهوری ، بعد از چهار راه استانبول ، بعد از ساختمان پلاسکو، جنب پاساژ پروانه ، پارکینگ پروانه

در جمعه بازار انقدر حواستان پرت محیط می‌شود و چیزهایی با قیمت ارزان پیدا می‌کنید که اگر از موجودی کیفتان غافل شوید، به یک باره متوجه می‌شوید که همه پول داخل کیف‌تان را خرج کرده‌اید! افرادی که پای ثابت جمعه بازار هستند را به‌خوبی از نوع ارتباط صمیمی که با فروشنده‌ها دارند و وسواس کمتری که در انتخاب دارند می‌توانید تشخیص دهید. خلاصه آن که اگر در بین غرفه ها قدم بزنید و با حوصله آن جا را بچرخید ظرف های زیبا و فانتزی ای برای سفره های هفت سین امسالتان پیدا خواهید کرد. 

بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی

آدرس: بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین تر از دادگاه خانواده، بازار گل شهید محلاتی

بازار گل محلاتی یکی از بازارهای گل تهران است که روزانه 1.5 میلیون شاخه گل را به فروش می رساند. این بازار دارای دو قسمت است که یکی از آن ها مربوط به فروش گل های طبیعی است و یکی از آن ها مربوط به گل های مصنوعی و وسایل تزیینی و ظرف و ظروف. معمولا می توانید از این بازار ظرف های سفالی زیبایی تهیه کنید اما باید این را هم در نظر داشته باشید که ساعت کاری این بازار از 4 صبح تا 11 می باشد. 

بازارچه پارک لاله

بازارچه سنتی پارک لاله

آدرس: خیابان کارگر شمالی، پارک لاله، بازارچه پارک لاله

یکی از مکان های دوست داشتنی که برای خرید ظرف و ظروف سفره هفت سین می توانید به آن مراجعه کنید، بازارچه سنتی پارک لاله است. این بازارچه خیلی وقت است که تبدیل به مکانی برای خرید های کوچک و فانتزی شده است. در این بازار هر آن چه را که از ظرف و ظروف احتیاج داشته باشید را پیدا کنید، می توانید ساعت ها در بازار بچرخید و به خرید مشغول شوید، زیرا هم محوطه بازارچه و هم قیمت اجناس بسیار مناسب است. 

شهر کتاب الف

شهر کتاب میدان الف

آدرس: خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، انتهای خیابان الف، نبش کوچه‌ی سوم

در اغلب شهر کتاب ها می توانید ظرف های سفالی و با مزه ای پیدا کنید که برای سفره هفت سین مناسب هستند، اما دلیل پیشنهاد شهر کتاب میدان الف این بود که این شهر کتاب یک طبقه اختصاصی برای ظرف و ظروف و وسایل تزیینی دارد که شما با خیال راحت می توانید در آن به گشت و گذار بپردازید و خرید هایتان را انجام دهید. مطلب شهر کتاب الف، رنگی ترین شهر کتاب تهران را بخوانید تا بیشتر با آن آشنا شوید. 

بازارچه پارک قیطریه

بازارچه فرهنگسرای ملل ( ایوان هنر )

آدرس: بلوار قیطریه ، بوستان قیطریه

اگر گذرتان به بوستان قیطریه افتاده باشد حتما بساط فروشندگان لوازم دکوری و بدلیجات و ظرف و ظروف را گرداگرد فرهنگسرای ملل دیده اید، این بازارچه به نام ایوان هنر معروف است. البته در این بازارچه علاوه بر ظرف و ظروف مناسب سفره هفت سین می توانید گل و گلدان های زیبا، ساعت های دیواری دست ساز و حتی بدلیجات های سنتی و آنتیکی را پیدا کنید که حسابی زیبا هستند. 

دیگر مطالب راهنمای خرید چیدانه را از اینجا بخوانید: ۴ صفحه اینستاگرام برای خرید ظروف سفره هفت سین
دکوراسیون منزل شیک با مبلمان دست دوم!
 روتختی و کالای خواب رویایی برای نیمی از زندگی تان!
۸ وسیله نظم دهی و طبقه بندی در دکوراسیون منزل
برای خرید عید به کدام پاساژهای تهران برویم؟
بهترین طرح های کوسن که زیبایی مبلمان شما را تکمیل می کنند!

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه