Chidaneh.com placeholder image

چگونه با مبل تک در دکوراسیون منزل معجزه کنید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: وقتی صحبت از مبلمان می شود نا خودآگاه یک ست پنج یا هفت نفره ی مبلمان مدرن یا کلاسیک در ذهن ما ظاهر می شود که در کنار هم نشیمن ما را کامل می کند اما گاهی می توان به مبلمان به صورت متفاوت تری نگاه کرد، تک مبل ها مبلمانی هستند که به تنهایی همراه با یک میز عسلی یا عناصر جذاب دیگر به دکوراسیون داخلی شما روح تازه می بخشند، اما اینکه بهترین فضا برای قرار دادن تک مبل ها کدام فضاست چالشی است که امروز در چیدانه آن را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

آسمانه
میز جلوی مبلی متفاوت آسمانه
آسمانه

چوب و هنر

یک کنج دنج برای کتاب خواندن، فیلم دیدن و سرگرمی های خود دست پا کنید! برای این منظور کافی است گوشه ای از خانه ی خود را به این فضا اختصاص دهید و مبل محبوب خود را درآن فضا قرار دهید، توجه داشته باشید که اگر بخش انتخابی شما در نشیمن است رنگ مبلتان با سایر عناصر و مبلمان هماهنگ باشد بهتر است. منظور از هماهنگ بودن همرنگ بودن نیست، کافی است ترکیب رنگی جذابی را در فضای نشیمن شما ایجاد نماید.

آسمانه
مبلمان آنتیک آسمانه در دکوراسیون داخلی
آسمانه

به راهروهای خود زندگی ببخشید، راهروهای موجود در خانه معمولا بدون تزئین و وسایل باقی می مانند و یا در نهایت با یک نورپردازی متمایز می شوند، یک مبل آنتیک با رنگ گیرا در کنار یک میز بغل مبلی منحصر به فرد می تواند فضای خاصی را برای شما بسازد، حضور گلدان های خانگی با طراوت و تابلوهای پویا در کنار این تک مبل ها به سادگی فضای به فضای مرده ی راهروهای شما روح و زندگی می بخشد.

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون داخلی پروژه مسکونی
گروه معماری فرم و فضا

شومینه ها بهترین فضا برای قرار دادن تک مبل ها هستند، خیلی ها صندلی های راک را مناسب برای فضای شومینه مناسب می دانند، اما هیچ قاعده و قانونی در استفاده ی شما از سایر مبلمان وجود ندارد، یک مبل کلاسیک هم می تواند در فضای شومینه ی شما غوغا کند، کافی است فضای شومینه ی خود با حال و هوای سبک کلاسیک همسو کنید، استفاده از لوازم دکوراتیو به این سبک می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

هفت رنگ
رنگ آبی در دکوراسیون داخلی
هفت رنگ

فضایی برای جذب آرامش بسازید برای داشتن چنین فضایی نیاز به یک مبل نسبتا راحت و ترکیب رنگ های آرامش بخش همچون آبی دارید، دقت کنید که  منظور از مبل راحت مبل های چرمی و ال شکل نیست، اگر مبلمان خود را استاندارد تهیه کنید، مبلمان رسمی و به اصطلاح استیل هم برای شما آرامش و راحتی را به ارمغان می آورد پس برای داشتن فضایی آرامش بخش پیش از هر چیز خرید درست مبلمان اهمیت دارد.

آباژور خانه نور
آباژورخانه نور در دکوراسیون منزل
آباژور خانه نور

تلفن خونه کجاست؟! پیش تر مطلبی را در این باره در چیدانه برای شما بازگو کردیم، تک مبل ها را می توانید با یک میز بغل مبلی تبدیل به فضایی برای تلفن خود کنید، در عصر ارتباطات داشتن فضایی برای چک کردن ایمیل ها و صحبت با دوستان خالی از لطف نیست، از دیگر مزیت های این فضا این است که مجبور نمی شوید مدام در خانه با تبلت و تلفن همراه خود قدم بزنید!

شرکت معماری دکوکو
نشیمن دنج در پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

یک نشیمن دنج را منحصرا برای خودتان تهیه ببینید، یک مبل تک در کنار یک آبنمای خانگی و نورپردازی آرامش بخش و یک فنجان چای به سادگی می تواند بعد یک روزکاری سخت شما را به وجد آورد. در انتخاب مبل برای این فضا حتما دقت کنید که مبل انتخابی شما از هر لحاظ متناسب با آناتومی بدن شما باشد این انتخاب تاثیر زیادی در کیفیت فضایی شما خواهد داشت.

کامران افشار نادری
نمای داخلی نشیمن خانه عظیمی
کامران افشار نادری

با قرار دادن یک مبل تک نزدیک به فضای بیرونی مثل بالکن به خوبی می توانید از آفتاب بی نظیر در طول روز استفاده کنید، این فضای جذاب مناسب برای برزگان اهل خانه است، با قرار دادن یک گلدان و میز بغل مبلی قدیمی فضای صمیم و منحصر به فردی را برای عزیزانتان تدارک ببینید و دکوراسیون خاطر انگیزی برایشان تدارک ببینید.

استودیو معماری بوژگان
طراحی پاسیو و نورگیر خانه حقیقی دولت
استودیو معماری بوژگان

از فضاهای بیرونی خود غافل نشوید! مبلمان تک مخصوص فضاهایی همچون پاسیو و بالکن ها به خوبی می توانند در فضای شما بدرخشند، و محیط بی نظیری را برای شما خلق کنند، اما توجه داشته باشید که این مبلمان مناسب برای این فضا را تهیه نمایید تا در معرض نور و آب و هوا تغییر ماهیت ندهد، مبلمان هایی از جنس چوب های بامبو برای این فضا بسیار مناسب اند.

در سراسر ایران شرکت های طراحی مبلمان های خانگی هستند که می توانند نیازهای شما را رفع کنند، برای تهیه مبلمان تک خود حتما سری به لیست این شرکت ها در اهالی فن چیدانه بزنید. 

مطالب بیشتر: انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل
انتخاب مبلمان کلاسیک در طراحی دکوراسیون منزل
۱۴ راز طراحی که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را متحول می کند!
۶ نکته برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون منزل
راه حل های شگفت آور برای راحتی در خانه های کوچک
۹ مبل خانگی که با دکوراسیون منزل شما ست می شود!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه