Chidaneh.com placeholder image

7 ترفند آسان برای پذیرایی راحت تر از مهمانان

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: جذابیت‌ پذیرایی از مهمان در خانه شاید آنقدرها که به فراهم کردن شرایط و الزامات رفاه و پذیرایی راحت بستگی دارد با تجملات و چیدمان آنچنانی میز ناهار یا شام در ارتباط نباشد. صبر کنید، عجله نکنید؛ قصد نصیحت یا توصیه برای داشتن مهمانی‌ای ساده را  نداریم؛ بلکه مهم‌ترین نکته‌ای که می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم راه‌هایی است که با کمک‌شان می‌توانید از مهمانان خود راحت‌تر پذیرایی کنید و چندان به زحمت نیفتید. خیال‌تان آسوده؛ نتیجه استفاده از چنین راهکارهایی راحتی شما و مهمانان‌تان خواهد بود؛ البته ایده‌های طلایی مربوط به پذیرایی راحت از مهمانانی است که برای صرف ناهار یا شام به منزل شما آمده‌اند.

آسمانه
دکوراسیون فضای غذاخوری
آسمانه

تابلو فرش ریحان

میز پذیرایی ناهار و شام

برای اینکه ناهار یا شام را به‌راحتی سرو کنید، پیشنهاد ما این است که میز یا سفره را در قسمتی از اتاق بچینید که به‌راحتی بتوانید اطراف آن گردش کنید و همان‌طور که غذاها و دسرهایی که تدارک دیده‌اید را می‌چینید به‌راحتی از مهمان‌های خود پذیرایی کنید. 

پذیرایی از مهمان ها در حیاط 

درصورتی‌که مهمانی شما در حیاط یا فضایی بزرگ برگزار می‌شود و تعداد افراد نیز زیاد است، توصیه می‌کنم به جای یک میز بزرگ، چندین میز کوچک در فضا قرار دهید تا هم دسترسی مهمانان به غذاها آسان‌تر شود و هم افرادی که بیشتر با یکدیگر مانوس هستند در کنار هم غذا میل کنند. 

کودکان در مهمانی

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید تعداد کودکانی است که همراه والدین خود در مهمانی شما حاضر می‌شوند یا اینکه دلیل مهمانی جشن برای کودک خانواده است. این را برای آن گفتم که اگر تعداد بچه‌ها زیاد است، تدارک یک میز مخصوص برای آنها توصیه‌ای کاربردی خواهد بود؛ البته درصورتی که تعداد کودکان چندان زیاد نبود یا ترجیح بر این بود که آنها هم سر همان میز اصلی بنشینند، بهتر است از صندلی‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

[[nid:47069]]

آماده سازی لوازم پذیرایی

میز و ظروف مربوط به میوه را قبل از حضور مهمانان جای‌گذاری کنید. بسیاری از ما عادت داریم دیس‌های میوه را در مجلس می‌گردانیم یا وقتی مهمان‌ها به خانه ما آمدند برای هر مهمان به طور جداگانه پیش‌دستی را پر از میوه یا سایر تنقلات می‌کنیم. این درحالی است که می‌توان پیش از آمدن آنها پیش‌دستی‌ها را روی میزهای عسلی یا در مقابل مکانی که برای نشستن مهمان‌ها در نظر گرفته شده است، قرار داده و از میوه‌های مورد نظر در آنها چید. همچنین سایر تنقلات مانند شیرینی یا آجیل یا شکلات را در ظرف‌های کوچک در چند قسمت قرار داد تا همه افراد به آن دسترسی داشته باشند. یادتان باشد آماده کردن لوازم و وسایل پذیرایی مدتی پیش از ورود مهمان‌ها نگرانی و اضطراب میزبان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا چیزی را از قلم نیندازید و تعداد ظروف، چیدمان وسایل پذیرایی و مواردی از این قبیل را به خوبی کنترل کنید.  

[[nid:47452]]

پذیرایی عصرانه

اگر برای صرف عصرانه مهمان دعوت کرده‌اید یا تصمیم دارید بعد از سرو غذا از حاضران با چای پذیرایی کنید، بهتر است به جای اینکه چندین بار سینی به دست بگیرید و هر بار چای تعارف کنید، یک دست فنجان چینی و قوری آماده کرده و چای دم کرده را درون آن ریخته روی یک گرم‌کننده قرار دهید.  با این کار مجبور نیستید هر بار برای ریختن چای مهمانان را تنها بگذارید. همچنین شما می‌توانید درون سبد کوچکی نسکافه، چای کیسه‌ای و … را قرار داده و قوری بزرگ یا فلاسک آب جوش را نیز در کنار آنها بگذارید تا هرکس با توجه به ذائقه‌اش نوشیدنی دلخواهش را انتخاب و صرف کند. به این ترتیب شما بیشترین زمان را در کنار مهمانان خود خواهید گذراند. 

آجیل و تنقلات مهمانی

اگر می‌خواهید در مهمانی‌تان با مغز انواع خشکبار از مهمانان پذیرایی کنید، توصیه می‌کنم آنها را با یکدیگر مخلوط نکنید؛ بلکه هر یک را در ظرف کوچک جداگانه‌ای ریخته و روی میز قرار دهید. این چینش موجب می‌شود اگر فردی به طور مثال علاقه‌ای به خوردن بادام یا هر مغز دیگری نداشت ظرف آجیل را زیر و رو نکند و به‌راحتی آنچه را که دوست دارد، بردارد؛ ضمن اینکه هم آجیل شما دست‌ خورده نمی‌شود و هم گشتن بین مغزهایی که مخلوط شده است، موجب نمی‌شود بخشی از آن روی میز یا زمین بریزد و شما را برای تمیز کردن خانه بعد از مهمانی به زحمت بیندازد.

لوازم تکمیلی پذیرایی

یک اصل مهم که بسیاری از مواقع به چشم نمی‌آید، قرار دادن دستمال کاغذی روی میز ناهار، عصرانه، شام یا در دسترس مهمانان است. به این ترتیب شما مجبور نمی‌شوید برای آوردن دستمال کاغذی دور اتاق بچرخید یا اینکه وی از جایش بلند شود تا دستمال تهیه کند.

مطالب پیشنهادی:  چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل آپارتمان

۷ ایده راحت و زیبا برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل

راهنمای خرید وسایل پذیرایی از مهمان ها در دکوراسیون منزل

مهمان نوازی اصیل در نوروز با آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم

میوه آرایی و تزئین سالاد میوه برای پذیرایی از مهمان ها

نویسنده: الهام صادقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه