Chidaneh.com placeholder image

محبوب ترین عکس های دکوراسیون داخلی سال 94 در چیدانه

به جرأت می توان گفت در زمینه های هنری، اینقدر که تصاویر حاوی پیام هستند، کلمه ها و جملات نیستند و گاه صحبت های بیشمار را می توان با یک تصویر نشان داد. حوزه ی معماری و دکوراسیون داخلی نیز از این بحث جدا نیستند و ارتباطی که با تصاویر برقرار می شود، هرگز در جملات و واژه ها نمی گنجد. به دنبال این موضوع چیدانه در نگاهی به سال 94 و اتفاقات آن در گالری عکس که بدون شک از پرطرفدارترین بخش های سایت است، تصمیم گرفت 10 تا از محبوب ترین تصاویر گالری را که مورد توجه مخاطب ها قرار گرفته است، در این مطلب به شما نشان دهد. بیایید با نگاهی دوباره به این تصاویر، ایده های جذاب آن ها را مرور کنیم و شاید بتوانیم از آن ها الهام بگیریم. با ما همراه باشید…

گروه طراحی شیفت
آشپزخانه مدرن ایل خانه
گروه طراحی شیفت

کاغذدیواری آیدی

آشپزخانه مدرن ایل خانه

ایل‌خانه، نام آپارتمانی است ۴ طبقه و شامل ۳ واحد مسکونی، برای سه خانواده از یک فامیل در شهر تهران. این ساختمان که در زعفرانیه واقع شده است، از شمال، در مجاورت قطعه «تودلی» قرار گرفته که دسترسی آن به خیابان، از طریق کوچه‌ای باریک در غرب پروژه صورت می‌گیرد. در شرق پروژه، زمینی واقع شده است که عمق آن به اندازه مجموع عمق زمین ایل‌خانه و همسایه شمالی آن است و در نتیجه، پیش‌آمدگی بنای واقع در همسایه شرقی، عقب‌ تر از مرز حوزه قابل ساخت پروژه قرار می‌گیرد. بنابراین، از لحاظ کالبدی، ایل‌خانه بنایی است با چهار نما.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات این بنا و دیدن تصاویر از فضاهای دیگر آن، مطلب «ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی» را از دست ندهید.

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن ایل خانه
گروه طراحی شیفت

دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن ایل خانه

طراحی جداره های خارجی این بنا به گونه ای صورت گرفته که امکان نورگیری طبیعی با توجه به محدودیت های پروژه وجود داشته باشد. طراح به در نظر گرفتن امکانات و محدودیت های هر جبهه از ساختمان دست به طراحی آن زده است. تورفتگی‌های نمای جنوبی، موجب ایجاد مجموعه‌ای از بالکن ها و فضاهای نیمه‌ باز شده است که اکثر فضاهای داخلی به جای روی‌ کردن به کوچه، به این فضاهای سبز نگاه می‌کنند. در بخش‌هایی از نما، پوسته‌ای نیمه‌شفاف و متخلخل، شامل چهارچوبی فلزی و پوششی آجری، و بعضاً قابل حرکت بر روی نما، امکان تغییر موضعی پوسته جنوبی را، به لحاظ دید و نورگیری، مهیا می‌کند. با عبور نور خورشید از این پوسته های متخلخل تصویر زیبایی از بازی نور و سایه در فضای داخلی آپارتمان به وجود می آید.

ری را استودیو
طراحی اتاق خواب مدرن اقامتگاه اسکی بارین
ری را استودیو

طراحی اتاق خواب مدرن اقامتگاه اسکی بارین

اقامتگاه اسکی بارین در تیر ۱۳۹۱، برگزیده جایزه فستیوال جهانی معماری ۲۰۱۲ WAF و در مهر ۱۳۹۳، رتبه دوم جایزه معمار ۹۰ را برنده شده است و توسط گروه مهندسین مشاور ری را (ryra) که جوایز داخلی و بین المللی متعددی در کارنامه خود دارند طراحی و ساخته شده است.

با الهام از موقعیت جغرافیایی و بر اساس دورنمای فیزیکی، در اقامتگاه اسکی بارین سلول‌هایی با اندازه‌های مختلف وجود دارد که به نظر می‌رسد از درون یک توده تراشیده شده‌اند و سطوح نرم و سیال آن‌ها به درون و بیرون حجم این سلول‌ها شکل می‌دهند. در واحدهای مسکونی این سطوح برش خورده‌اند تا ظرافت و دقت بیش‌تری ایجاد شود. این خطوط آزاد نه تنها به فضای اصلی و فرعی، بلکه به عناصر و جزئیات معماری نیز شکل می‌دهند؛ این خطوط در فضا جریان می‌یابند و بر اساس کارکرد قسمت‌های مختلف، شکل و جهت آن‌ها تغییر می‌کند.

ادامه ی مطلب: کوه‌های شمشک را در اقامتگاه اسکی بارین در آغوش بگیرید!

Mr.
مدل کابینت آشپزخانه و تجهیزات جانبی مدرن
Mr.

مدل کابینت آشپزخانه و تجهیزات جانبی مدرن

آشپزخانه ها قلب تپنده خانه و فضایی هستند که خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند. پس خیلی مهم است که استفاده طولانی مدت از آن نه تنها انسان را خسته نکند بلکه باعث شود از بودن در چنین فضایی یعنی آشپزخانه لذت هم ببرید. همین مساله باعث می شود که طراحی آشپزخانه ها به نوعی از طراحی دیگر فضاها خانه کمی مهم تر و احتیاج به تخصص بیشتری داشته باشد. همان طور که در این نمونه پروژه ی کارشناسان طراحی تیم کابیت زویا که یکی از بهترین تیم های تخصصی در زمینه طراحی آشپزخانه هستند، می بینید یکی از عناصر موجود در آشپزخانه کابینت ها هستند. کابینت ها نقش بسیار مهمی را در آشپزخانه ها بر عهده دارند زیرا هم زیبایی و هم کاربردی تر شدن فضای آشپزخانه را بر عهده دارند.

علیرضا تغابنی
نمای داخلی اتاق خواب و حمام خانه چرخان دروس
علیرضا تغابنی

نمای داخلی اتاق خواب و حمام خانه چرخان دروس

خانه شریفی‌ها، که طراح اصلی آن دکتر علیرضا تغابنی است، در تهران و محله دروس ساخته شده و سال گذشته به بهره برداری رسیده است. برای اطلاعات بیشتر این بنا از زبان طراحان آن، می توانید به پروفایل اهالی فن دفتر طراحی next با مدیریت علیرضا تغابنی در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

خانه شریفی ها با طرح و ایده خاص که بر محور اقلیم و نیاز کاربر شکل گرفته از جمله طراحی های بی نظیر نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهانی است. در بحث معماری٬ طراحی پلان آزاد ( نوعی طراحی در پلان که با توجه به نیاز کاربر یا گذر زمان بتوان در آن تغییر ایجاد کرد) از دوران مدرن وارد معماری شد. در معماری این خانه نیز از پلان آزاد بهره گرفته شده که البته استفاده از آن باعث شاخص شدن طراحی شده است.

ادامه ی داستان این خانه ی متفاوت را در اینجا بخوانید: خانه ای چرخان در خیابان دروس تهران!

علیرضا تغابنی
دکوراسیون داخلی ویلای امیر
علیرضا تغابنی

دکوراسیون داخلی ویلای امیر

این ویلا در شهر کرج و در باغ های محمد شهر واقع شده است که به دور از مرکز شهر کرج و بافت شهری قرار دارد بر عکس اکثر ویلاها که سازندگان آن تمایل دارند تا دوبلکس باشد و اتاق خواب ها درطبقه دوم باشد این ویلا یک طبقه می باشد .بنابراین فعالیت های خصوصی در پشت فضای عمومی انجام می شود در جایی که یک پل شیشه ای این فضا را به هم مرتبط می کند. علیرضا تغابنی طراح و مجری پروژه های ویلای برادر کوچکتر در لواسان تهران و ویلای کوهسار با طراحی منحصر به فرد خود ویلای امیر کرج را نیز طراحی کرده است.

اگر می خواهید درباره این پروژه بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید: ویلای امیر، تابستانی سرد در امیرمهد کرج

مانی فرم
آینه و کنسول مدرن در اتاق خواب
مانی فرم

آینه و کنسول مدرن در اتاق خواب

خانه گلزار آپارتمانی به مساحت ۱۱۸ متر مربع در خیابان گلزار اقدسیه تهران است که در زمستان ۱۳۹۰ به شرکت مانی فرم سپرده شد تا تغییرات لازم در طراحی دکوراسیون داخلی آن انجام شود. خانه گلزار قبل از بازسازی با توجه به وضعیت نامناسب طراحی آشپزخانه آن ، فضاهای پرت و غیر قابل استفاده ای داشت که موجب می شد متراژ خانه کمتر به نظر برسد. قسمت جلوی آشپزخانه که حالتی راهرویی داشت بلا استفاده مانده بود. طراحان شرکت مانی فرم، خانه گلزار را با چنین شرایطی تحویل گرفتند. آنها برای اینکه بتوانند از کلیه فضاها نهایت استفاده را کرده و همچنین به زیبایی و دلپذیر بودن فضا نیز بیافزایند دست به کار طراحی و اجرای شدند. در مطلب «خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه» می توانید روند و نتیجه ی بازسازی خوب این خانه را ببینید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی اتاق کودک پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

طراحی اتاق کودک پروژه الهیه

این پروژه بازسازی شده، یکی از واحدهای مسکونی برجهای دوقلوی تهران درخیابان الهیه می باشد. واحدی در ضلع جنوبی ساختمان، در طبقه دوازدهم، با مساحت ۱۵۰ متر مربع و سازه ی فلزی که بازسازی آن در اوایل پائیز ۱۳۹۰ شروع و در زمستان همان سال به اتمام رسید. در زمان تحویل گرفتن پروژه، به دلیل زیاد بودن تعداد واحدها و مشکلات حاصل از آن، شرکت طراحی معماری دکوکو را بر آن داشت تا طراحی را بر اساس محدودیت هایی پایه گذاری کند. ​در اینجا ساده زیستن و در عین حال همگام با مدرنیته بودن برای ساکنین این خانه به قدری منحصر به فرد است. ایده ی اصلی این طراحی را بر پایه سبک روستیک که در آن از متریال طبیعی که تا حد امکان از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشد و همچنین سبک مینیمالیستی که شعار سادگی سر می دهد، در نظر گرفت.

ادامه اطلاعات و تصاویر این پروژه: طراحی داخلی آپارتمانی رویایی و مدرن در برج های دوقلوی الهیه

دکوراسیون داخلی طوفان
دکوراسیون داخلی پروژه خیابان ملاصدرا
دکوراسیون داخلی طوفان

دکوراسیون داخلی پروژه خیابان ملاصدرا

این آپارتمان در خیابان ملاصدرا واقع شده است. طراح با استفاده از متریال های ساده مانند چوب یک فضای دلنشین برای این آپارتمان طراحی کرده است. چیزی که در این فضا به چشم می آید استفاده از رنگ های گرم است، این کار باعث شده است فضایی باز تر پدید بیاید و هیچ گونه حس بستگی در فضا حس نشود. طراحان شرکت طراحی دکوراسیون داخلی طوفان تصمیم گرفتند تا برای طراحی داخلی این آپارتمان از اصول طراحی پلان باز برای خانه استفاده کنند و برای جداسازی فضاهای داخلی از حداقل دیوارها استفاده کنند و این کار را با کمک مبلمان های موجود در فضا انجام دهند. به عبارتی دیگر هر عرصه فضایی به کمک مبلمان خود از دیگر عرصه ها و فضا ها متمایز شده است.

اطلاعات و تصاویر بیشتر این پروژه را در این مطلب ببینید: آپارتمان خیابان ملاصدرا تهران، دکوراسیون داخلی آرامش بخش

استودیو معماری بوژگان
طراحی داخلی پاسیو و نورگیر خانه حقیقی
استودیو معماری بوژگان

طراحی داخلی پاسیو و نورگیر خانه حقیقی

توجه به “طبیعت" و “کاربری" ساختمان از عوامل تاثیرگذار در شکل گیری اثر معماری هستند. میزان توجه به این عوامل بسته به خواسته کارفرما و معیارهای طراحی معمار، در هر پروژه متغیر می باشد. در ایران و به خصوص در شهر تهران با توجه به حجم زیاد ساختمان سازی و محدودیت های موجود، تصور می شود که شاید در بسیاری از پروژه ها چنین عواملی کم رنگ تر ظاهر می شوند. مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین نکته در این پروژه از همان جلسه اول با کارفرما شکل گرفت و به ایده کلی ساخت این بنا شکل داد: ساخت «یک خانه طبیعی».

یک پاسیوی پرنور و زیبا در فضای ورودی این واحد ساخته شد. ساخت چنین پاسیویی کار بسیار دشواری بود و یکی از دستاوردهای تیم طراحی این پروژه به حساب می‌آید، چراکه آن‌ها توانستند بدون تخطی از قوانین و دستورالعمل‌های شهرداری به این فضا دست یابند. فضایی که به شدت مورد توجه کارفرما قرار گرفت و روح طبیعت که او به دنبال آن بود به طور کامل در آن وجود داشت.

ادامه ی مطلب: طبیعت و زیبایی ایرانی در خانه حقیقی در خیابان دولت تهران

گردآوری شده در تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه