Chidaneh.com placeholder image

عادت های غلط که چهره دکوراسیون شما را زشت می کنند!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: هیچ فردی کامل نیست و همه ی ما کما بیش عادات ناخوشایندی داریم، اما متاسفانه به قدری آن ها را تکرار کرده ایم که اغلب، خودمان هم متوجه نمی شویم این گونه عادات تا چه حد می تواند نادرست و حتی باعث آزار سایرین شود. شاید به درستی ندانیم که این عادات، دقیقا از کی و کجا جزئی از خصوصیات و رفتار ما شده اند. اما اگر بخواهیم می توانیم با همت و تلاش آن ها را بشناسیم و اقدام به ترک آن ها کنیم پس با چیدانه همراه باشید تا با هم این عادات ناپسند را بشناسیم.

چوب و هنر

یکی از عادات ناپسند برای هر فرد رها کردن و تلنبار کردن ظروف استفاده شده و کثیف در سینک ظرف شویی و یا پیشخوان آشپزخانه است. اگر این کار عادت شماست آن را سریعا ترک نمایید، اگر هر ظرفی را زود بشویید و آب بکشید کمتر از 5 دقیقه زمان شما را نمی گیرد و جلوه ی آشپزخانه ی شما همیشه تمیز و مرتب خواهد بود.

روند سیال طرح
پروژه ی خانه 45 متری
روند سیال طرح

عادت کنید درب کابینت و کمدها را پس از استفاده ببندید، اگر قرار بود فضای کمد و کابینت شما قابل رویت باشد ، به جای آنها  از شلف و ویترین ها استفاده می شد! این عادت نازیبا را بهتر است هر چه زودتر ترک نمایید.

یکی از عادات نادرست، ادغام لباس ها بی توجه به رنگ، نوع، جنس  و بدتر از همه شست و شوی همه ی آن ها با هم است، اگر بدون توجه به رنگ و جنس البسه آن ها را بشویید پس از شست و شو جلوه و حالت اولیه خود را از دست خواهند داد، بنابراین فضایی را برای تفکیک البسه ی خود در رخشوی خانه اختصاص دهید تا این عادت ناپسند و مضر را ساده تر کنار بگذارید.

فضایی را به عنوان جا مجله ای، جای قبوض و…. اختصاص دهید، رها کردن روزنامه ها، مجلات و قبوض و…. در اطراف خانه ی شما سبب می شود که در مدت زمان کوتاهی نظم فضایی شما از میان برود، در نظر گرفتن فضایی برای این بخش می تواند طبقه و بندی و نظم دهی به دکوراسیون منزل شما هدیه دهد.

عادت کنید پیش از خروج از خانه تمام چراغ ها را خاموش کنید، نه تنها قبل از خروج از خانه بلکه پس از خروج از هر فضایی این عمل را تکرار کنید، با همین عادت پسندیده میزان زیادی در هزینه های شما صرفه جویی می شود . برای ساده تر کردن کارتان، نورپردازی خود را هوشمند کنید، این هوشمندسازی شامل استفاده از سیستم های پیشرفته ای از قبیل سنسورهای حرکتی و تایمرها می باشد.

عادت کنید بلافاصله پس از اتمام دستمال کاغذی رولی، در سرویس بهداشتی یک رول جدید جایگزین کنید، توجه داشته باشید که از نظر اخلاقی واگذار کردن این کار به دیگران کار پسندیده ای نیست نکته ای که آقایان باید بیشتر به آن توجه کنند.

حتما داخل سطل زباله از کیسه استفاده کنید، یکی از عادات بسیار پسندیده همین کار است، ریختن زباله به خصوص زباله خیس در سطل های بدون کیسه از نظر بهداشتی هم کار بسیار نادرستی است. یکی از عادات پسندیده که بهتر است زودتر به عادت آن اقدام کنید تفکیک زباله های تر و خشک از مبدا است، این عمل بسیار پسندیده فقط نیاز به کمی حوصله دارد، که ظروف پلاستیکی و کاغذی قابل بازیافت را از سایر زباله های تر تجزیه پذیر جدا کنید.

در آوردن کفش از پا و رها کردن آن ها یکی از عادات بسیار ناپسند است، هر بار که به خانه می رسید روی پادری کفش خود را در بیاورید آن را بردارید و داخل جا کفشی قرار دهید به همین سادگی!

اگر از این مطلب لذت بردید پیشنهاد می کنم به سایر مطالب بخش خانه داری چیدانه سری بزنید و از تنوع آن برای بهبود زندگی خود استفاده کنید. 

مطالب بیشتر: ۹ ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند
خانه داری: جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم!
۷ ترفند آسان برای پذیرایی راحت تر از مهمانان
۷ ترفند آسان برای پذیرایی راحت تر از مهمانان

چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز!
نظم دهی و تمیزکاری آشپزخانه در ۵ گام!
اشتباهات رایج در خانه تکانی!

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه