Chidaneh.com placeholder image

تزیین سریع دیوار: از جعبه پیتزا استنسیل دیوار بسازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: اگر ذهن خلاق و ماجراجویی داشته باشیم می توانیم از هر چیزی بهترین استفاده را بکنیم، حتی از دور ریختنی ها. پیشنهاد می کنم این بار که پیتزا سفارش دادید جعبه ی آن را دور نیندازید، چون چیدانه برای آخر هفته ی شما یک برنامه ی جذاب دارد. جعبه ی پیتزا مقوای محکمی دارد که می تواند الگوی خوبی برای یک استنسیل دیواری باشد. با این استنسیل مقرون به صرفه می توانید یک طرح رنگ آمیزی جذاب و هیجان انگیز روی دیوار منزل خود ایجاد کنید. پس با ما همراه باشید تا قدم به قدم با هم پیش رویم…

چوب و هنر

در این تصویر به نقاشی دیوار با استنسیل که از جعبه ی پیتزا درست شده دقت کنید. الگوی دایره ها که از نظر فنگ شویی نیز ارزشمندند، به راحتی آماده می شود. فقط باید در انتخاب رنگی که به رنگ زمینه ی دیوارتان بخورد، دقت به خرج دهید.

مواد و ابزار لازم:

  • یک جعبه ی پیتزا
  • یک لیتر رنگ مورد علاقه ی شما
  • متر مخصوص اندازه گیری
  • مداد
  • تراز
  • قیچی
  • کاغذ شطرنجی
  • نوار چسب رنگی
  • 2 قلم موی رنگ (یکی با موی ریز و دیگری با موی متوسط)
  • پین پلاستیکی
  • نخ

1. جعبه پیتزا را آماده کنید!

یک جعبه ی پیتزای کاملا تمیز تهیه کنید.

2. اندازه دایره را بیرون بیاورید!

با استفاده از متر، اندازه ی دایره ای که می خواهید از مقوای پیتزا بیرون بیاورید را استخراج کنید.

3. دایره را بکشید!

تکه ای نخ بلندتر از قطر دایره ببرید؛ یک سمت آن را به پین پلاستیکی و به اندازه نصف قطر دایره، انتهای دیگرش را به یک مداد ببندید. پین را به مرکز جعبه فرو کرده و با مداد یک دایره رسم کنید. این دایره لبه ی بیرونی الگوی شما خواهد بود.

پین را از جای خود تکان ندهید. ضخامت دایره را تعیین کرده و با پیچاندن نخ به دور مداد، آن را کوتاه تر کنید. درست مانند لبه ی بیرونی، لبه ی داخلی را نیز رسم نمایید.

4. مانند تصویر، دایره را ببرید!

5. الگوی خود را ایجاد کنید!

زمانی را به محاسبه ی جایگذاری دایره ها اختصاص دهید. با متر ابعاد دیوار تان را حساب کنید. روی کاغذ گراف یک مستطیل با مقیاس طول و عرض دیوار تان بکشید. مرکز این مستطیل را یک علامت بگذارید که مرکز اولین دایره می شود. دایره ها را در کنار هم رسم کنید تا دیوار پر شود. این کاغذ، در مرحله ی بعد برگ راهنمای شما می شود.

6. مرکز دیوار را پیدا کنید!

با استفاده از شبکه ی راهنمایی که تهیه کردید، مرکز دیوار را پیدا کنید. یک چسب رنگی در آن جا قرار دهید، دایره را دور ان بگذارید و با مداد خط بکشید. می توانید با چسب های رنگی، برای رسم دایره استنسیل را به دیوار محکم کنید.

7. خطوط دایره ها را رسم کنید!

با علامت زدن بالا و پایین دایره با چسب های رنگی، می توانید خط بقیه ی دایره ها را نیز ایجاد کنید. از تراز برای در یک امتداد نگه داشتن نقاط علامت استفاده نمایید. در نهایت به شبکه ای از قطعات چسب می رسید.

استنسیل را بین ردیف های چسب منتقل کرده و خطوط دایره را با مداد رسم کنید. مطمئن شوید که لبه ی بیرونی هر دایره بر لبه ی بیرونی دایره ی هم جوارش در بالا و پایین منطبق شود.

8. دایره ها را رنگ آمیزی کنید!

رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده و آماده ی نقاشی دیوار با الگوهای دایره ای جذاب شوید.

9. با قلم موی ظریف، مرز دایره ها را رنگ بزنید!

10. با قلم موی متوسط، ضخامت دایره ها را پر کنید!

مرحله ی رنگ آمیزی دایره ها، طولانی ترین مرحله است، اما این کار چنان لذت بخش است که متوجه گذر زمان نخواهید شد.

دیوار نقاشی شده ی شما آماده است!

شما هم اگر ایده های “خودتان بسازید" جذاب دارید یا در دکوراسیون منزل خود پیاده کرده اید، آن ها را از طریق لینک همکاری با تحریریه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
استنسیل راه حلی آسان برای نقاشی روی دیوار
دیوارهای بی نظیر با رنگ و نقاشی های ساده و ارزان!
نقاشی روی دیوار، زیبایی مقرون به صرفه!
تزیین دیوار با ۷ راه حل سریع و ارزان!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه