Chidaneh.com placeholder image

20 تجهیزات مدرن که دکوراسیون آشپزخانه شما کم دارد!

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات آشپزخانه: نمی دانم آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ؟ باز است یا بسته؟ هر آشپزخانه ای امکانات و ویژگی هایی دارد که ممکن است آشپزخانه دیگر فاقد آن ها باشد. بدون شک معمولا فراهم نمودن همه امکانات و تجهیزات لازم آشپزخانه امکان پذیر نیست اما بد نیست بدانیم حضور کدام امکانات در دکوراسیون آشپزخانه، آن جا را به فضایی راحت تر و مناسب تر برای انجام کارهای آشپزی تبدیل می کند. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته 20 پیشنهاد دهد که می توانند یاری دهنده شما برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باشند. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. آشپزخانه کوچک

بزرگ تر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. بسیاری از ما خانم های ایرانی عاشق آشپزخانه های بزرگ هستیم، اما اگر درست بیندیشیم آیا واقعا این بزرگی به معنای زحمت و هزینه بیشتر نیست؟ در صورتی که آشپزخانه ای مانند تصویر که تمام امکانات لازم را دارد، نیاز ما را برآورده می کند.

2. دسترسی مستقیم به فضای بیرونی در آشپزخانه

آشپزخانه ای که به بالکن، تراس یا حیاط متصل است، نه تنها فضایی برای استراحت فراهم می آورد، بلکه از نظر بصری نیز آشپزخانه را دلبازتر نشان می دهد. اگر این فضای بیرونی به اندازه کافی بزرگ باشد که یک ست ناهارخوری در خود جای دهد، می تواند محیط بسیار جذابی برای صرف شام در کنار خانواده و دوستان باشد. ضمن اینکه این ارتباط با بیرون، می تواند بهترین تهویه برای محیط آشپزخانه باشد.

3. نورگیر سقفی در آشپزخانه

حضور نور طبیعی در آشپزخانه هم از لحاظ عملکردی و تأمین روشنایی و هم از نظر بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آشپزخانه شما چنین امکانی ندارد، با نورگیر سقفی می توانید آن را جبران کنید.

4. نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه

علاوه بر نور طبیعی، نور مصنوعی نیز از دیگر امکانات لازم آشپزخانه است. یکی از انواع نورپردازی هایی که در آشپزخانه به کار می رود، نورپردازی زیر کابینت است که هم نور محیطی مناسب و هم نور موضعی لازم برای انجام کارهای روزانه را فراهم می نماید. ضمن اینکه این نوع نورپردازی، زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را دوچندان می کند.

5. سینک ظرفشویی دوقلو در دکوراسیون آشپزخانه

اگر بیشتر ظرف ها را با دستتان می شویید، سینک دوقلو از ضروریات آشپزخانه شما است و اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، سینک تک قلو کارتان را راه می اندازد. اما نباید فراموش کنید سینک دوقلو برای کارهایی غیر از شستن ظروف، مانند شستن میوه و سبزیجات نیز بسیار مفید است. اگر به دنبال انتخاب سینک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، بخش تجهیزات آشپزخانه در اهالی فن چیدانه را از دست ندهید.

6. سینک آماده سازی در دکوراسیون آشپزخانه

اگر امکان این را داشته باشید که علاوه بر سینک ظرفشویی، یک سینک برای شستن میوه ها و سبزیجات در جزیره یا کانتر آشپزخانه خود نصب کنید، انجام کارها بسیار آسان تر خواهد شد، مخصوصا اگر دو نفر هم زمان در حال کار در آشپزخانه باشند.

7. دو سینک در آشپزخانه

یک پیشنهاد دیگر برای خانواده های شلوغ یا پر رفت و آمد، نصب دو سینک بزرگ به صورت جدا از هم در آشپزخانه است. این سیستم فضای بیشتری اشغال می کند اما کار شما را بسیار آسان تر می نماید.

8. دو ماشین ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از تجهیزات مدرن آشپزخانه که به صورت جفتی مناسب تر است، ماشین ظرفشویی می باشد. این تجهیزات نیز برای خانه های شلوغ باعث صرفه جویی زیادی در وقت می شود. اگر فضای آشپزخانه اجازه تعبیه دو ماشین ظرفشویی را نمی دهد، یک کشوی اضافی به ماشین ظرفشویی کامل خود اضافه کنید.

9. یخچال کم عمق در آشپزخانه

بسیاری از ما نگران جا دادن لوازم خانگی های بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه خود هستیم. یکی از این لوازم ها یخچال ها هستند که خوشبختانه امروزه نمونه های کم عمق ولی عریض تر یا بلندتر تولیده می شوند که می توانند با ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه شما مطابقت داده شده و ظاهر یکدست تری ایجاد کنند.

10. فر بخار در آشپزخانه

این نوع فرها غذا را با گرمای بخار می پزند. این فرها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند چرا که رطوبت غذا را در هنگام پختن حفظ می کنند و از طرف دیگر روش پخت سالم تری ارائه می دهند، زیرا ویتامین غذا در پخت بخارپز نسبت به پخت خشک بیشتر حفظ می شود. البته نباید فر بخار جایگزین فر معمولی شود، زیرا برخی از غذاها نیاز به پخت خشک یا سرخ شدن دارند.

11. کشوی گرم کن در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از امکانات آشپزخانه های مدرن، کشوی گرم کن است که می تواند در بالا یا زیر فر قرار گیرد. این تجهیزات غذای شما را به سرعت گرم می کند و در هنگام انتظار برای صرف وعده می تواند غذای شما را گرم نگه دارد.

12. اجاق رومیزی برقی در دکوراسیون آشپزخانه

اجاق رومیزی برقی از طریق رشته های مغناطیسی گرما را به قابلمه و ماهی تابه ها می رساند. صفحه این نوع اجاق ها مثل اجاق های سنتی یا معمولی برقی داغ نمی شود، بنابراین برای خانواده هایی با فرزندان کوچک یا برای اقلیم های گرم تر مناسب اند. ضمنا از نظر مصرف انرژی نیز از اجاق های دیگر بهینه تر می باشند و تمیز کردن شان آسان است.

13. یخ ساز توکار در آشپزخانه

یخ ساز های یخچال و فریزرها چندان فضای زیادی ندارند. اگر مصرف یخ تان زیاد است و فضای کافی در اختیار دارید، پیشنهاد می کنیم یک یخ ساز مستقل به آشپزخانه خود بیفزایید.

14. کابینت لوازم برقی کوچک در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از تجهیزاتی که علاوه بر دسترسی آسان شما به لوازم برقی کوچک تان در آشپزخانه، آن ها را از دید دور نگه می دارد و باعث می شود آشپزخانه شلوغ به نظر نرسد، کابینت هایی است که در سطح کانتر تعبیه می شوند. فقط در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه به ابعاد وسایل برقی که استفاده می کنید، توجه نمایید.

15. آب سرد کن و آب گرم کن در آشپزخانه

اگر زیاد اهل چای و قهوه هستید و همیشه نیاز به آب جوش دارید، آب گرم کن گزینه یکی از تجهیزات مدرن دکوراسیون آشپزخانه مناسب برای شما است. آب سرد کن ها و تصفیه کننده های آب نیز می توانند بنا به نیاز شما در آشپزخانه و حتی در قسمت سینک با شیرآلات استاندارد تعبیه شوند.

16. کابینت سطل زباله و سطل بازیافت توکار در دکوراسیون آشپزخانه

به جای استفاده از سطل زباله های معمولی تعبیه سطل های توکار در کابینت آشپزخانه می تواند فرآیند جمع آوری زباله ها و خارج کردن آن ها را بسیار آسان کند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده پوشاندن چهره زشت سطل زباله در آشپزخانه

17. بالابر کشویی در کابینت آشپزخانه

برای برخی از وسایل برقی سنگین مانند مخلوط کن های حجیم، نصب بالابرهای کشویی در کابینت آشپزخانه می تواند کمک بسیاری به شما کند و در عین حال در مواقع غیر لازم آن را از دید پنهان نماید.

18. بلندگوهای توکار در دکوراسیون آشپزخانه

یک پیشنهاد شگفت انگیز برای آشپزخانه نصب سیستم صوتی است. زیرا هیچ چیزی مانند یک موسیقی آرام بخش در هنگام آشپزی لذت بخش نیست. شما می توانید اسپیکرها را در سقف کاذب یا کابینت ها کار بگذارید.

19. شلف و کتابخانه در دکوراسیون آشپزخانه

یک کتابخانه دیواری پر از کتاب می تواند جلوه ای متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد کند. نگران آلوده شدن کتاب ها نباشید، با یک سیستم تهویه و هود با کیفیت می توانید کتاب ها را از فرسودگی و آلودگی حفظ کنید.

20. پریز ها و سیم های پنهان در آشپزخانه

بسیاری از شما برای داشتن یک دیوارپوش زیبا و جذاب در بین کابینت ها هزینه ی زیادی می کنید. اما حضور پریزها و سیم کشی ها ممکن است از جذابیت ظاهر آن بکاهد. یکی از راه حل های ارزان و در عین حال بسیار هوشمندانه و کاربردی، استفاده از کانال های خطی در زیر کابینت و تعبیه سیم کشی ها و پریز ها در آن می باشد.

اکنون شما به ما بگویید…
چه تجهیزاتی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه پیشنهاد می دهید؟ اگر از جمله افرادی هستید که این تجهیزات را ارائه می دهید، از شما دعوت می کنیم با پیوستن به اهالی فن چیدانه، خدمات خود را نمایش داده و در اختیار کاربران قرار دهید.

مطالب بیشتر:
۱۰ وسیله آشپزخانه که هر خانه ای نیاز دارد!

بهترین شیرآلات برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی
۱۰ راز طراحی دکوراسیون آشپزخانه که از آن ها غافل مانده اید!
با کمبود جای قابلمه و ماهی تابه در آشپزخانه چه کنیم؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه