Chidaneh.com placeholder image

شهر سبز رامسر: اقامتی رویایی، سفری خاطره انگیز

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: درمیان انبوه شهرهای گردشگرپذیر و توریستی ایران تنها 2شهر را می توان یافت که علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی خود، توانسته اند مجموعه ایی با رویکرد گردشگری نوین و مدرن در کنار شهراصلی سازند که خود مکان توریستی درخور و قابل توجهی شده باشد و مقصد گردشگران ایرانی و حتی خارجی باشند. یکی بم و دیگری رامسر، در بم مجموعه ارگ جدید بم و در رامسر شهر سبز رامسر، در این گزارش می خواهیم به شهر سبز رامسر بپردازیم. پس با چیدانه همراه باشید. 

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیون اتاق خواب
هتل بام سبز رامسر

چوب و هنر
زمانی که مرحوم دکتر اسکندر فیروز (که از او به عنوان پدر محیط زیست ایران یاد می‌شود) باتوجه به جاذبه های فوق العاده طبیعت شهر رامسر پس از سال ها تلاش توانست کنوانسیون جهانی در جهت حفظ و نگهداری از تالاب های جهان را در ایران و به نام این شهر به ثبت رساند؛ گرچه شهر رامسر خود دارای تالاب مهمی نبود، اما نزدیکی به چندین تالاب بزرگ و جذاب شمال ایران، ساحل فوق العاده آن، کوه های مملو از جنگل های سرسبز مشرف به دریا و البته یکی از مدرن ترین هتل های آن وقت ایران وی و دیگر مسئولین وقت ایران را برآن داشت تا رامسر را به عنوان مرکز عقد این پیمان انتخاب نمایند.

هتل بام سبز رامسر
فضای داخلی سوئیت نرگس در هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

باگذشت سال ها و پر رونق شدن صنعت کردشگری و تبلور بیشتر جاذبه های طبیعی آن خطه سرسبز ، لزوم ایجاد مجموعه اقامتی مدرن را طلب می کرد، نکته ایی که درست به مانند ارگ جدید بم سبب آن شد که سرمایه گذاران ایرانی باهوش را به خود جذب نماید جاذبه طبیعی منطقه رامسر بود، چرا که تنها در فاصله 5کیلومتری از شهر رامسر، قله ایل میلی در کمترین فاصله از ساحل دریا قرار دارند، کوه هایی سرسبز و بکر که دل هر مشتاق سفری را برای بالا رفتن از آن و تماشای مناظر بی نظیر و رؤیایی خود به وجد می آورد، اما بالا رفتن از کوه، آن هم مملو از جنگل کمی سخت می نماید، پس گام نخست و پی بنای شهرسبز رامسر که امروز همچون نگینی در مجموعه های گردشگری ایران می درخشد با احداث تله کابینی زده شد تا مسیر را برای گردشگران هموار ساخته و راه برای استفاده از آن طبیعت سرسبز فراهم آورد.

 

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیونی به سبک ساحلی
هتل بام سبز رامسر

مدت کوتاهی پس از احداث تله کابین، مدیران شهر سبز توانستند مجوز ساخت هتلی را در محیط بالای کوه و مشرف به ساحل زیبا و کم نظیر آن منطقه گرفته و بر ساخت کلبه هایی جنگلی ،مدرن آن هم در دل جنگل سرسبز و  به راستی مکان و سفری به واقع بی نظیر و رویایی را برای هر گردشگری که به دنبال آرامش باشد کوشیدند، اما صبر کنید اگر فکر می کنید تنها جاذبه این مجوعه همین کلبه های رویایی در دل جنگل زیباست اشتباه کرده اید، شهر سبز رامسر برای تبدیل به یک شهر واقعی شدن نیاز به امکانات دیگری داشت، طبیعتا نمی توان تمام امکانات یک شهر توریستی را در یک مقاله برشمرد، پس در ادامه تنها به برخی از امکانات آن اشاره می کنیم. 

 

هتل بام سبز رامسر
سوئیت یاس هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

اما یک نکته ویژه برای شما مخاطبین سایت چیدانه وجود دارد که می بایست آن را جداگانه بررسی کنیم، نکته ایی خاص که نه تنها در ایران خاص و کم نظیرست، که در دنیا نیز تعداد آن چندان زیاد نیست، معمولا هتل ها باتوجه به مسایل اقتصادی تنها به امکانات رفاهی اتاق های خود می پردازند، اما شهر هتل بام سبز رامسر که باتوجه به محدودیت تعداد اماکن اقامتی خود، مخاطبین خاص را جهت پذیرایی در نظر گرفته بود، علاوه بر امکانات رفاهی برآن شد تا سوییت های اقامتی فوق العاده خاص را ایجاد نمایید و در نتیجه معماری و طراحی داخلی هر یک از سوییت های خود را به سبکی خاص انجام داد تا شما علاوه بر لذت بردن از طبیعت به توانید در ایام اقامت خود در سوییتی مطابق میل و سلیقه خود اقامت کنید، اطلاعات کامل و عکس های هریک ازین سوییت ها را می توانید در سایت این مجموعه ملاحظه کنید، دراینجا به دو مثال سوییت تایتانیک و ماه عسل بسنده می کنیم.

هتل بام سبز رامسر
سوئیت تایتانیک هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

طراحی داخلی و دکوراسیون سوییت تایتانیک در هتل بام سبز رامسر 

سوییت تایتانیک که در هتل بام سبز رامسر قرار دارد؛ با سونا و جکوزی داخل سوییت و طراحی داخلی و دیزاین اتاق خواب همچون کشتی برای شما به راستی اقامت در دل یک کشتی را تداعی می کند، که از پنجره کشتی لنگر انداخته خود گاها کوه های سرسبز و ساحل دریا را خواهید دید و  گاها جنگل مه گرفته  و دریای خروشان، باور کنید این صحنه ها را که توصیف می کنم خود در اقامتم دراین سوییت تجربه کرده ام، زمانی که در تراس سوییت(همان عرشه کشتی)می ایستید یا در کنار پنجره اتاق چای می نوشید بسته به آب و هوای طبیعت منطقه می توانید هریک ازین لحظات را در کنار خانواده تجربه نمایید.

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیون نشیمن سوئیت ماه عسل در هتل بام رامسر
هتل بام سبز رامسر

طراحی داخلی و دکوراسیون سوییت ماه عسل در هتل بام سبز رامسر 

این سوئیت را به زوج های جوان و تازه عروسی کرده به صورت ویژه سفارش می کنم، چون شما به  محیطی وارد می شوید که درست به مانند اسم این سوییت انگار اختصاصی برای ماه عسل تدارک دیده شده است، طراحی داخلی، تخت خواب و حتی مبلمان اتاق شما را به یاد حجله تازه عروس و داماد می اندازد، البته شما زوج جوان نیز مناظر بکر و رویایی سوییت تایتانیک را خواهید داشت، به علاوه احساس حضور بر کلبه جنگلی فیلم های آمریکایی، چرا که این سوییت تقریبا روی یک درخت ساخته شده  است.

معرفی مختصر درباره شهر سبز رامسر و امکانات تفریحی آن

در این قسمت به معرفی پتانسیل هایی که در اطراف این مجموعه قرار دارند خواهیم پرداخت. 

هتل بام سبز رامسر
سوئیت مگلونیا هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر به عنوان بخش اقامتی مجتمع شهر سبز رامسر در ارتفاع 700 متری قله ایل میلی قرار گرفته است. این هتل از دو بخش دهکده جنگلی و سوئیت های VIP تشکیل شده است. ساختمان اصلی هتل در شش طبقه از نمای جنوبی و سه طبقه در ضلع شمالی تشکیل شده است . ایستگاه تله کابین در طبقه پنجم همین ساختمان واقع شده است . که از بالای آن امکان مشاهده همزمان ساحل آبی خزر، و جنگل های سرسبز مازندران را خواهید داشت.

تله کابین شهر سبز رامسر 

تله کابین رامسر از لحاظ جغرافیایی  میان دو استان مازندران و گیلان در 5 کیلومتری غرب رامسر قرار گرفته است از شمال در ساحل زیبای دریای خزر و از جنوب در کوهپایه های قله ایل میلی با 1200 متر ارتفاع واقع شده است. فاصله بسیار کم ارتفاعات سبز و آبی دریا از شگفتی های بدیع این منطقه است.
 

شهر بازی شهر سبز رامسر 

شهر بازی که با هیجان انگیزترین بازی ها و سرگرمی های تفریحی خود میتواند یکی از دلایل هر علاقه مند به شادی و هیجانی را ترغیب به سفر نمایید. بازیهایی جهت تمام سنین از کودکان کم سن و سال تا جوانان و بزرگسالان  عاشق هیجان ،همگی تفریح محبوب خود را دراین شهربازی خواهند یافت.
 

پیست کارتینگ شهر سبز رامسر 

مدیران مجموعه علاقه مندان به اتومبیل و مسابقات کارتینگ را نیز فراموش نکرده اند، در سایت کوهپایه ای هتل بام سبز رامسر یکی از مجهزترین پیست های کارتینگ شمال ایران قرار دارد .پیست کارتینگ راکارت با امکانات مدرن و با طراحی طبق استانداردهای جهانی به طول 600 متر و عرض 8 متر و با استفاده از بهترین کارت های Birel مدل 2014 ساخت کشور ایتالیا و سیستم ثبت زمان فرصت طلایی دوست داران کارت سواری و رانندگان حرفه ای بشمار می رود.
 

زیپ لاین شهر سبز رامسر 

تجربه سرخوردن از میان انبوه درختان در حالی که دره ایی در زیر پایتان قرار دارد، بی تردید علاقه مندان به هیجان را به سوی خود فرا می خواند.
 

ورزش های آبی در شهر سبز رامسر 

مدیران مجموعه از ساحل زیبای خزر و امکان تبدیل آن به جذابیتی ورای شنای معمول غافل نبوده اند، درهمین راستا تفریحاتی چون :جت اسکی، پاراسیلینگ (که ورزشی هوایی نیز محسوب می گردد) را در کنار کشتی تفریحی و غیره، در کلوپ دریایی خود  مهیا ساخته اند تا سفر هر گردشگری را بیش از پیش خاطره انگیز نمایند. 
 

باتوجه به محدودیت فضای گزارشی، و تعدد بالای امکانات تفریحی هتل بام سبز رامسر از توضیح بخش های دیگر چون: انواع رستوران های ایرانی و فرنگی؛ انواع سالن های بازی چون بیلیارد،پینت بال و غیره به ناچار صرف نظر می کنیم ، با ذکر این نکته که گرچه قیمت های اقامتی مجموعه مناسب می باشد، اما مدیریت با لطف خاصی که به سایت چیدانه دارند، برای میهمانانی که هنگام رزرو اتاق نام سایت چیدانه را اعلام می کنند تخفیف ویژه ایی در نظر گرفته اند، که مطمئن باشید از شنیدن آن خوشحال خواهید شد. درپایان ذکر این نکته که سالن کنسرت حرفه ایی 1000نفره ساحل رامسر به عنوان اولین سالن حرفه ایی کنسرت در شمال ایران که اخبار کنسرت های ایام نوروزی آن در فضای مجازی هیاهوی بسیار به پاکرد، آخرین جز این شهر توریستی است که به تازگی به آن اضافه شده و بسته به شانس شما ممکن است هنگام سفرتان شما را به یک کنسرت تصادفی نیز میهمان نماید، خالی از لطف نیست.

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیون تلفیقی فضای نشیمن هتل رامسر
هتل بام سبز رامسر

با معرفی دوباره سایت و تلفن های مجموعه از شما دعوت می کنم تا دست کم یک بار به این مجموعه سفر کنید تا به خیل علاقه مندان آن بپیوندید. چرا که در این شهرسبز می توانید آرامش، هیجان، سرگرمی ،شادی و کیفیت واقعی پذیرایی را درکنار هم تجربه کنید. 
آدرس سایت جهت مشاهده کامل امکانات مجموعه: www.telecabinramsar.com 
تلفن رزرو اتاق: 01155266519 
تلفن روابط عمومی: 01155266511

نویسنده: بهمن پناهی نیکو

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه