Chidaneh.com placeholder image

جذاب ترین تورهای سه روزه برای تعطیلات عید فطر

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: مطمئنا شما هم مثل من مدام مشغول بالا پایین کردن تقویم برای پیدا کردن تعطیلات چند روزه و چیدن برنامه سفر هستید. خب حالا در آخر این هفته هم با یک تعطیلات سه روزه مواجه هستیم. تعطیلات عید فطر؛ برای آن برنامه ریزی کرده اید یا این که هنوز دست به کار نشده اید؟ اگر جواب تان منفی است، این مطلب دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید، یک لقمه حاضر و آماده، بعد از خواندن این مطلب کافی است تصمیم بگیرید تا کدام مسیر را بروید، بعد هم کوله پشتی تان را ببنید و آن را پشت ماشین بیاندازید و با چند همسفر خوب همراه و راهی شوید. این مطلب جذاب از چیدانه را از دست ندهید تا بدانید برای تعطیلات عید فطر کجا بروید. 

سرویس خواب بالسا

1. تور دره شمخال؛ بهشت عیان شده بر روی زمین 

روستای شمخال تقریبا جزو روستاهای مرزی ایران محسوب می شود، این روستا در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد. برای رسیدن به شمخال باید اول به شهرستان قوچان برسید و بعد از آن جا به سمت شمخال راهی شوید. طول این دره تقریبا 42 کیلومتر است و از میان آن رودخانه ای روان است. دره شمخال تقریبا چیزی شبیه تنگه واشی یا همان تنگه ساواشی است. اما چشم انداز های آن ها با یکدیگر قابل قیاس نیست. دره شمخال به نسبت تنگه واشی دارای چشم انداز های بکرتر و زیباتری است، بعد از هر پیچی که رد می کنید یک شگفتی و سورپرایز زیبا منتظر شما است.

دور تا دور این دره را دیواره هایی احاطه کرده است که ارتفاع برخی از آن ها به 200 متر هم می رسد. طی کردن مسیر تقریبا 5 ساعت زمان می برد، حواستان باشد که حتما با خود لباس اضافه ببرید چرا که طی کردن این مسیر با خیس شدن و لذت بردن از هوای مطبوع آن منطقه همراه است.

2. تور آبشار لاتون، زیبایی هایی که در باور نمی گنجد 

این برنامه کمی سخت و نیازمند توانایایی جسمی به نسبت بالا است، اما اگر بدانید که چه زیبایی هایی در انتظار شما است، هر جور که شده خود را برای این سفر آماده می کنید. برای رسیدن به آبشار لاتون باید به سمت اردبیل رهسپار شوید، از آن جا به سمت دریاچه زیبای سوها در شهرستان نمین بروید. خوب که دریاچه و زیبایی های آن را دیدید باید خود را برای یک پیاده روی سنگین 8 ساعته که به نظر من ارزشش را دارد آماده کنید. بعد از 6 تا 8 ساعت تازه به استراحتگاه اول می رسید، کلبه های روستایی که لذتی وصف نشدنی را برای تان ایجاد می کند. شب را که ان جا استراحت کردید فردا صبح زود دوباره باید به راه بیوفتید و مسیرتان را به سمت آبشار لاتون ادامه دهید، بعد از 8 ساعت پیاده روی سخت روی شیب به ابشار لاتون می رسید. 

آبشار لاتون با ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، در راستای مرتفع‌ترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید. علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض‌تر است. در حاشیهٔ آبشار یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخوردهٔ گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در ۹ ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند. از تنوع جانوری اطراف آبشار نیز می‌توان به گرگ، گراز، خرس (نادر)، جوجه تیغی، اسب و گاو اشاره کرد.

3. تور دریاچه نئور تا سوباتان، طبیعت را با عمق وجود لمس کن 

یکی از مسیرهای زیبایی که می توانید برای تعطیلات عید فطر امسال انتخاب کنید، مسیر زیبای اسالم به خلخال است. شما می توانید قدم گذاشتن به این مسیر را برای خود هدفمند تر کنید. یعنی می توانید ضمن بهره بردن از زیبایی های جاده به دریاچه نئور که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود هم سر بزنید و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید. دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال در مرز بین استان گیلان و استان اردبیل است. این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌ طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر است. بعد از این که زیبایی های این دریاچه را خوب از نظر گذراندید، می توانید شب را در کنار همین دریاچه چادر بزنید تا فردا صبح بتوانید به سمت سوباتتان راهی شوید. 

بعد از صرف صبحانه در دامان طبیعت و لذت بردن از هوای دلپذیر می توانید پیاده روی تان به سمت سرزمین سوباتان که بهشتی است مصور بر روی زمین را شروع کنید. سوباتان بالواقع زیبا و دیدنی است و از نظر من نباید دیدنی های آن را از دست بدهید. فکر می کنم عکس بالا خود بازگوی این مسائل هست. در این مطقه خانه های محلی زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها اقامت کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. 

4. تور دهکده جهان نما، طبیعتی کشف نشده

این منطقه آن قدر شگفتی های ناشناخته و کشف نشده دارد که حد و حساب ندارد. چشم اندازهای این منطقه نفس را در سینه محبوس می کند. این دهکده زیبا شما را از دنیایی که در آن زندگی می کنید دور می کند و شما را به جایی شبیه سرزمین عجایب یا سرزمین رویایی خودتان می برد، اصلا می شود جای جهان نما آن را اتوپیایی نامید که هر کس به دنبالش است. در این روستا تکنولوزی معنا و مفهومی ندارد. تلویزیونی وجود ندارد، سر و صدایی جز سر و صداهای مرسوم در طبیعت به گوش نمی رسد، اصلا اینجا خود خود آخر دنیا است. 

برای رفتن به دهکده جهان نما از مسیر زیر می توانید بروید: کردکوی به سمت پارک جنگلی کردکوی روستای درازنو و رادکان و حاجی آباد و دهکده ییلاقی جهان نما. این جاده 70 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن خاکی است و بهتر است با ماشین مخصوص بروید. یک راه دیگر هم از دامغان دارد: دامغان، چشمه علی، دیباج، چمن ساور، حاجی آباد. 

5. تور شروان دره، طبیعت گردی ماجرا جویانه 

حتی قبل از رسیدن به این دره مرموز و اعجاب انگیز هم جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. قله سبلان، آب گرم شابیل و خیلی جاذبه های دیگر. اگر تصمیم گرفتید تا از اب گرم شابیل به سمت این دره بروید، از میان دشت سرسبزی و زیبایی عبور خواهید کرد که گفته می شود میدان مبارزه بابک خرمدین سردار دلیر ایرانی با اعراب بوده است. همچنان که دشت رو به پایان می رود و کم کم دره شروان خودنمایی می کند، نفس نیز در سینه ها حبس می شود، وقتی از دور به این دره نگاه می کنید، احساس می کنید که تعداد زیادی تندیس در کنار هم قرار گرفته اند. این بریدگی های بی نظم همان اعجابی است که از آن صحبت کرده ایم. 

این بی نظمی هایی که در دیواره های این دره وجود دارد باعث می شود که پیمودن این مسیر برای گردشگران و طبیعت نوردان تبدیل به مسیر وهم آلود شود. تجربه چنان سفری قطعا جذاب خواهد بود. همین که نمی دانید در ادامه مسیر با چه چیزی مواجه خواهید شد، باعث می شود محتاط تر قدم بردارید و همین محتاط تر شدن به شما اجازه کشف و شهود بیشتری می دهد. برای رسیدن به شیروان دره باید خود را به مشکبین شهر برسانید و از ان جا به سمت لاهرود بروید. 

قطعا در شهر و استان شما هم جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ای وجود دارد، می توانید عکس های مناطق دیدنی شهر خود را با چیدانه به اشتراک بگذارید تا به دیگر مخاطبان معرفی کنیم. 

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
persia در تاریخ 14 تیر 1395
درود بر شما بسیار زیبا و عالی یکی از آرزوهام این هست که بتونم این مناطق رو از نزدیک ببینم
shamim_aqazadeh در تاریخ 19 تیر 1395
ما هم امیدواریم زودتر این اتفاق براتون بیوفته و عکس های زیباتون رو با ما به اشتراک بگذارید. :)

ثبت دیدگاه