Chidaneh.com placeholder image

جای حبوبات شیشه ای، 8 ترفند خلاقانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات آشپزخانه: فکر می کنم همه شما هم با من هم عقیده هستید که آشپزخانه ها پر جزئیات ترین فضای خانه هستند، آن قدر وسیله ریز و درشت در این فضا پیدا می شود که می توان تا مدت ها راجع به آن ها نوشت. مثلا همین جای نگه داری حبوبات که خیلی به چشم نمی آید، اما می توان کلی ایده برای آن داد. باور نمی کنید؟ پس تا انتهای این مطلب با من و چیدانه همراه باشید تا با ایده هایی که برای نگه داری حبوبات در اشپزخانه می دهیم، شگفت زده تان کنیم. 

تابلو فرش ریحان

1. جای حبوبات شیشه ای: نصب روی دیوار 

یکی از دیوارهای آشپزخانه تان را با رنگ های مخصوص تخته سیاه رنگ کنید، تعدادی هم آهنربای قوی روی دیوار نصب کنید. حالا به ظرف های آلومینیومی سبک برای جای حبوبات تان احتیاج دارید. ظرف های آلومینیومی را پر کنید از حبوبات و آن ها را به آهنرباها وصل کنید، بعد هم با گچ های رنگی اسم هر ظرفی را بنویسید، هم تفریح است و هم یک ایده دکوراسیونی خلاقانه و منحصر به فرد. 

2. جای حبوبات شیشه ای: قفسه های زیبا و خلاقانه 

با جای نگه داری حبوبات در خانه مانند وسیله های دکوری رفتار کنید، به آن ها بها دهید، بگذارید که آن ها هم زیبایی های خودشان را به رخ بکشند. یک قفسه زیبا درست کنید، تعدادی هم شیشه در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه کنید، به چند عنصر تزئینی دیگر مانند گل های با طراوت و زیبا نیز احتیاج خواهید داشت و حتی شاید هم چند دستمال رنگارنگ. شیشه ها را از حبوبات مختلف و رنگارنگ پر کنید؛ حالا شما کلی وسیله رنگارنگ و زیبا دارید که می توانید با آن ها قفسه های اشپزخانه تان را تزیین کنید، حتی اگر شیشه های تان یک شکل هم نباشد دیگر به چشم نخواهد آمد. 

3. جای حبوبات شیشه ای: قفسه های دیواری کوچک 

مهم نیست قفسه های شما بزرگ هستند یا کوچک، همیشه راه حلی برای استفاده از آن ها وجود دارد. اگر فکر می کنید قفسه های کوچک شما قابلیت استفاده ندارند باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید. کافی است عکس بالا را خوب نگاه کنید و ببینید که چگونه یک قفسه کوچک می تواند راه گشا باشد. نکته این عکس این است که از ظرف هایی تقریبا به ابعاد و اندازه خود قفسه ها استفاده شده است و روی درب ها محتویات داخل ظرف ها نوشته شده است. بهترین ایده برای جای نگه داری حبوبات

4. جای حبوبات شیشه ای: شلف هایی داخل آشپزخانه

این ایده هم کمی شبیه ایده اولی است که در این مطلب معرفی کردیم. با این تفاوت که در این ایده به جای میخ، شلف های زیبا جایگزین شده اند. شلف هایی که می توانند امنیت این ظرف ها را مخصوصا اگر شیشه ای باشند تامین کنند. یادتان باشد که شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا است. 

5. جای حبوبات شیشه ای: شیشه های بزرگ 

به جای آن که از هر حبوبات مقدار کمی تهیه کنید و آن ها را در ظرف های کوچک بریزید، پیشنهاد می کنم ظرف های بزرگ تهیه کنید و حبوبات تان را در این ظرف ها بریزید. ظرف های بزرگ برای نگه داری از حبوبات جلوه ی بیشتری دارند. البته اگر این ظرف ها شیشه ای باشند کمی سنگین خواهند شد بنابراین پیشنهاد ما این است که از ظرف های پلکسی استفاده کنید که هم شفافیت شیشه را دارند و هم سبک هستند. در ضمن این ظرف های بزرگ می توانند روی طراحی دکوراسیون داخلی اشپزخانه تان نیز تاثیر گذار باشند. 

6. جای حبوبات شیشه ای: کشو های نجات دهنده 

لزومی ندارد که حتما حبوبات تان را به معرض نمایش در آورید، درست است که آن ها رنگ و لعابی زیبا دارند و نمای خاصی به آشپزخانه شما می بخشند، اما حتما که نباید به چشم بیایند؛ آن ها می توانند در کشو ها مخفی شوند. به همین راحتی. اصلا وقتی در داخل کشو ها قرار می گیرند دیگر نمی خواهد که دغدغه ست کردن همه شیشه ها با هم را داشته باشید، البته این نکته را هم بگویم که اگر می خواهید خودتان آرامش بیشتری داشته باشید و نظم و ترتیب کشو های آشپزخانه تان به چالش کشیده نشود آن ها را یکی انتخاب کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه:نظم دهنده کابینت آشپزخانه را به همین آسانی بسازید!

7. جای حبوبات شیشه ای: ظرف های دکوری 

شما می توانید با استفاده از حبوبات به ظرف های دکوری تان جلوه و ظاهری بامزه ببخشید. مثلا اگر قرار است تا میز غذا را برای مهمانی تزیین کنید، حتما از ظرف های دکوری که داخل شان از حبوبات پر شده استفاده کنید. اصلا حبوبات می توانند به عنوان نگه دارنده های شمع در داخل ظرف ها استفاده شوند. 

8. جای حبوبات شیشه ای: شیشه هایی متفاوت 

آیه نازل نشده است که حتما همه شیشه های حبوبات یک شکل باشند، نه؛ شما می توانید شیشه های متعدد با ظاهرهای مختلف را در طبقه های آشپزخانه تان بچینید و آن ها را از حبوبات پر کنید. بارها گفته ایم قانون های دکوراسیونی خانه تان را خودتان وضع می کنید. پس هر کاری که از آن لذت می برید را انجام دهید. 

[[nid:13057 view_mode=col2]]

[[nid:13420 view_mode=col2]]

 

در ویترین کالاهای چیدانه می توانید ظرف های مدرن و به روزی را برای نگه داری حبوبات تان پیداکنید. حتما سری به آن جا بزنید

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه