Chidaneh.com placeholder image

7 روش گرم کردن خانه بدون وسایل گرمایشی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در فصل سرما با وجود استفاده از لوازم گرمایشی بازهم احساس سرما می کنید و فضای خانه ی شما به طور مطلوب گرم نشده است و بالا بردن درجه ی سیستم های گرمایشی تنها منجر به اتلاف انرژی در فضای داخلی شما شده است. برای حل این مشکل باشد از ریشه اقدام نمایید و با جایگزین کردن روش های گرم کردن خانه به جای استفاده از وسایل گرمایشی به سادگی می توانید فضای خانه ی خود را گرم نمایید،پس با این مطلب همراه باشید تا با هم با روش های گرم کردن خانه بدون وسایل گرمایشی بیشتر آشنا شویم.

پرده کرکره سان وی ایران
پرده کرکره ای در دکوراسیون منزل
پرده کرکره سان وی ایران

قالیشویی ادیب

بستن منافذ و مجراهای ورودی هوا

اولین روش گرم کردن خانه بدون وسایل گرمایشی اطمینان از بسته بودن تمام درب و پنجره ها ست، توجه داشته باشد که تمام مجراهای ورودی و خروجی هوا مانند کانل کولر، تمام درب و پنجره های موجود در خانه بسته و کاملا چفت باشند و هیج منفذی نداشته باشند. درصورت وجود منفذ با کمک درزگیرهای درب و پنجره این مجراها را مسدود نمایید. حتی می توانید دریچه ی کولر را با ورق های آلمینیومی بپوشانید تا مانع از خروج گرما و نفوذ سرما شوید.

پرده کرکره سان وی ایران
پرده کرکره،زینت بخش دکوراسیون
پرده کرکره سان وی ایران

گرم کردن خانه با استفاده از پرده های ضخیم

با تغییر فصل باید دکوراسیون خانه ی خود را مطابق با تغییرات آب و هوایی تغییر دهید، برای گرم تر کردن خانه پرده های ضخیم و تیره را جایگزین پرده های نازک تابستانی کنید و تا عایق خوبی برای نگه داشتن هوای گرم خانه ی شما باشد.

فروزان رحمانی
گل و گیاه در دکوراسیون منزل
فروزان رحمانی

استفاده از نور آفتاب برای گرم کردن خانه

در طول روز خانه تان را از نور آفتاب محروم نکنید با کنار زدن پرده ها اجازه دهید گرمای خورشید به فضای داخلی تان بیاید و از آن استفاده نمایید.

گروه معماری فارسی
طراحی درب در دکوراسیون داخلی
گروه معماری فارسی

بستن درب های اضافی برای گرم تر کردن خانه

اگر فضایی مثل یک اتاق استفاده نمی کنید حتما درب آن راببندید این کار به شما اجازه می دهد که چرخش هوا را محدود به یک فضا مثل نشیمن خود کنید و از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید.

موکت سیزال
نمونه محصولات موکت سیزال
موکت سیزال

گرم کردن خانه با فرش 

سرامیک و پارکت سرما را بسیار سریع تر از فرش و موکت انتقال می دهد، بنابراین سعی نمایید در فصول سرد تمام بخش های موجود خانه را فرش نمایید، حتی می توانید برای این بخش ها در ساعات افت دما مثل شب ها از لحاف های نسبتا ضخیم استفاده نمایید و روی آن ها را با رو فرشی بپوشانید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از منزل یوسف آباد
عرفان شریف نژاد: عکاس

گرم کردن خانه با استفاده از دستگاه بخور

همه ی ما خاطره ای از چراغ های علائدین قدیمی داریم که در فصل سرما کتری آبی روی آن قرار می دادیم تا به اصطلاح خانه مان هوا بگیرد! دستگاه های بخور امروزی در واقع کار همان کتری و چراغ علائدین را انجام می دهد، حتی اگر دستگاه بخور دم دست ندارید می توانید از یک قابلمه آب روی گاز برای گرم کردن خانه خود استفاده نمایید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون مینیمال با رنگ
عرفان شریف نژاد: عکاس

گرم کردن خانه با روشن کردن شمع   

روشن کردن شمع تنها به زیبایی و شاعرانه شدن فضای داخلی تان کمک نمی کند بلکه فضای شما را گرم تر نیز می کند، توجه داشته باشید که شمع ها را در نقاط کانونی خانه ی خود روشن کنید تا با ساده ترین روش ها فضای خانه ی خود را گرم تر کنید.

خوشحال می شویم ایده های گرما بخش خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید. شما هم اگر از ایده های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید، می توانید با فرستادن تصاویری از آن به شماره تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰سوژه بعدی تورهای خانه گردی چیدانه باشید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه