Chidaneh.com placeholder image

پربازدیدترین دکوراسیون نشیمن های ایرانی در چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

نشیمن: انتخاب مبلمان و چیدمان فضای نشیمن خانه یکی از مهمترین دغدغه های ما در خصوص دکوراسیون منزل است. اینکه بدانم کدام سبک، رنگ و مکان، مناسب مبلمان ماست به ما کمک خواهد کرد تا این کار را راحت تر انجام دهیم. به همین منظور امروز در چیدانه 10 نمونه از پربازدید ترین دکوراسیون نشیمن ایرانی را با شما به اشتراک گذاشتیم تا با هم بتوانیم از ایده های طراحی آن ها در دکوراسیون خود استفاده کنیم با ما همراه باشید. 

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آپارتمان پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

تابلو فرش ریحان

شرکت معماری دکودکو در طراحی دکوراسیون نشیمن ایرانی برج های دقلو الهیه از رنگ های گرم و متریال هایی که بازگو کننده ی سبک روستیک می باشدو به زیبایی فضا می افزاید استفاده کرده است . همچنین استفاده از پرده سفید با نقوشی برجسته در بخشی از فضای دیوار در عین هماهنگی با رنگ های گرم مبلمان قرار دارد. در کنار این هماهنگی نکته دیگری که به چشم می خورد استفاده از متریال شیشه تیره برای شومینه می باشد ، که تقارنی را برای دیوار و پنجره ها به ارمغان آورده است. استفاده از متریال استیل و چرم در عین تفاوت به زیبایی و ارزش این فضا افزوده است. میز تلویزیون کاملا مدرن و ترکیب بندی المان ها بر روی آن که نه تنها تقارن را از آن جدا کرده، بلکه با شیوه ای متفاوت وزن بصری را رعایت کرده است. در مجموع این اتاق دارای مبلمانی ساده و آرامش بخش است و ویژگی های بارز سبک مدرن را دارد. رنگ و طرح مبلمان ، پرده نقش برجسته ، شیشه شومینه ، فرش جلوی مبلمان و سایر المان ها در کنار یکدیگر فضا را از کسالت و بی رنگی خارج می کنند. نور پردازی مناسب نیز که در این اتاق یکی از موضوعات اصلی به شمار می رود ، در تلالو رنگ ها سهم بسزایی دارد و مکمل زیبایی فضاست. برای آشنایی با دیگر قسمت های این پروژه به مطلب طراحی داخلی آپارتمانی رویایی و مدرن در برج های دوقلوی الهیه مراجعه کنید.

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون داخلی شیک
گروه معماری فرم و فضا

گروه معماری فرم فضا در طراحی دکوراسیون نشیمن ایرانی منزل حسین یاری از نشیمن به عنوان واحد ارتباط‌ دهنده فضاهای داخلی مختلف و نقطه مرکزی استفاده کرده است؛ به گونه‌ای که در ورودی با یک پیش ورودی به این فضا متصل می‌شود و در سمت دیگر آن tv room  قرار دارد و آشپزخانه و پذیرایی نیز کاملا مشرف به این قسمت است که به این ترتیب نشیمن در ایجاد تعامل بین فضاهای مختلف نقش کلیدی را بازی می‌کند. مطلب غوغای رنگ ها در طراحی دکوراسیون خانه حسین یاری اطلاعات بیشتری از بخش های مختلف این خانه در اختیار شما قرار می دهد.

استودیو معماری بوژگان
طراحی داخلی نشیمن معاصر ساختمان عارف
استودیو معماری بوژگان

در دکوراسیون نشیمن ایرانی ساختمان عارف طراحان استودیو معماری بوژگان به کمک کف پوش های چوبی و انتخاب فرش مناسب توانسته اند فضایی گرم را به وجود بیاورند. گلدان ها طراوت طبیعت را به این فضا آورده اند و سادگی پرده های حریر خانه با مبلمان آن همخوانی دارد. با چیدمان مناسب فضای نشیمن به دو بخش تقشیم شده که تفاوت رنگ مبلمان به وضوح این مرز را نمایان می کند. مبلمان به یک سبک اما با تفاوت رنگ در کنار هم نشسته و خود را از فضای غذا خوری مجاور جدا می کنند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

در دکوراسیون نشمین ایرانی خانه ۵۰ ساله ناهید، مبل‌های زرشکی انتهای پذیرایی از خانه مادربزرگ ناهید به نشیمن آمده، تعمیر شده و شاید تا به حال بیش از چهار بار روکش‌شان عوض شده است! در بالای کاناپه، لباس‌های ایرانی قدیمی و ترمه دست‌دوز را قاب گرفته و روی دیوار نصب کرده‌اند. پرده‌ها به طرز جالبی طرح‌های‌شان با هم متفاوت است. ناهید چون طرح و رنگ این پارچه‌ها را دوست داشت، خرید و سپس آنها را مدتی به عنوان روتختی استفاده کرد و بعد با آنها پرده دوخت و به پنجره پذیرایی‌اش آویخت. شقایق با خنده می‌گوید: «شاید دفعه بعد که بیایید پرده‌ها رومبلی شده باشند.» برای دیدن فضاهای بیشتر این خانه به مطلب زندگی ایرانی در خانه ۵۰ ساله ناهید! سری بزنید و با جزییات آن بیشتر آشنا شوید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از دکوراسیون سنتی سوهانک
عرفان شریف نژاد: عکاس

شاید رویای داشتن چنین دکوراسیون نشیمن ایرانی در خانه‌های امروزی، بسیار دور از واقعیت به نظر برسد اما خانه خانواده حقیقت‌گو، حقیقتا فضایی نمونه برای دورهم‌نشینی‌های ایرانی است. تقسیم‌بندی فضا به گونه‌ای است که می‌توان هم ‌مهمانی‌های رسمی و مدرن و هم سنتی و بی‌آلایش و خودمانی‌تر را در هر فصلی از سال در جوار کوه‌های شمال تهران و در بالاترین نقطه محله سوهانک به دور از هیاهوی شهر، تجربه کرد. مطلب دورهم نشینی ایرانی در دکوراسیون سنتی خانه سوهانک فضاهی دیگر این خانه را به شما نشان می دهد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از فضای نشیمن منزل یوسف آباد
عرفان شریف نژاد: عکاس

در دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز، خانه ای پر از یادگاری ها تنها قسمت رسمی خانه، نشیمن آن است که البته با وجود میز گردی در گوشه آن و یک گنجینه نوستالژیک دیگری که رویش قرار گرفته چندان هم شکل مهمان‌خانه رسمی به خودش نگرفته است. مبل‌های استیل خانم اختریان مانند سایر وسایل چوبی خانه که به گفته او سالخورده هستند، همگی نشان‌دهنده حسن سلیقه‌اش در نگهداری اسباب و اثاثیه‌اند. دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز خلوت و راحت است و مثل بیشتر خانه‌های امروزی برای ‌مهمان چیده نشده؛ بلکه چیدمانش برای راحتی و حال خوش اعضایش است. تمامی وسایل از جمله پرده ساده حریر پذیرایی باب طبع صاحبخانه‌اند نه برای مجلل‌تر شدن.

گروه طراحی شیفت
طراحی نشیمن ایلخانه
گروه طراحی شیفت

گروه طراحی شیفت هماهنگ با کلیت طراحی داخلی ساختمان ایل خانه، برای دکوراسیون نشیمن ایرانی آن نیز رنگ سفید را انتخاب کرده اند. در بعضی از قسمت های این آپارتمان رنگ سیاه را می توان در راه پله های داخلی دید که این بار در قالب کاناپه ای چرمی به فضای نشیمن وارد شده است. . طراح داخلی در انتخاب مبلمان فضا از رنگ کرم برای میز چوبی و فرش استفاده کرده تا بتواند گردش دیداری را حفظ کند و در عین حال تنها تفاوت فاحش رنگی در انتخاب رنگ، همان رنگ سیاه باشد. اختصاص دادن قفسه و فضاهایی برای نگهداری از وسایل و کتاب ها در اطراف فضای تلوزیون کمک کرده تا بتوانند از فضا استفاده ای مفید داشته باشند. سادگی و زیبایی به نشیمن این خانه جلوه ای خاص بخشیده است. برای آشنایی با دیگر قسمت های این پروژه به مطلب ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی مراجعه کنید.

سهراب رفعت
دکوراسیون داخلی ویلای فردوس
سهراب رفعت

همنشینی و ترکیب زیبای رنگ های گرم در کنار رنگ چوب در دکوراسیون نشیمن ایرانی ویلای فردوس توانسته در عین سادگی، صمیمیت را به ساکنانش هدیه دهد. رنگ بنفش و سرخابی در کنار رنگ تیره چوب، ترکیبی زیبا را خلق کرده است. سهراب رفعت و همکارنش این ترکیب رنگ را در انتخاب دیگر اجزای فضا نیز به کار برده اند. پارچه روکش مبلمان و پرده در این فضا ساده هستند و نقش و نگار ها را می توان در فرش، پوف و تابلوهای روی دیوار دید. مبلمان در اطراف یک میز بزرگ چیده شده اند و شکلی مرکزگرا دارند. برای آشنایی بیشتر با این پروژه به مطلب ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران سری بزنید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

در طراحی خانه مرضیه و علی رفت و آمدهای بسیار باعث نشد که از رنگ روشن استفاده نکنند. خودشان می گویند: برای چیدمان مبلمان نشیمن ایده‌های متفاوتی داشتیم. قرار بود چهار مبل تک‌ نفره یا یک کاناپه سه نفره یا مبلمان ال‌شکل تهیه کنیم که در نهایت گزینه مبلمان ال‌شکل پیروز شد. پارچه مبلمان ساده و روشن است؛ البته سفید خالص نیست. رنگ سفید را برای کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کردیم اما برای باقی مبلمان سعی کردیم از رنگ‌هایی مثل استخوانی یا کرم – بژ استفاده کنیم. کوسن‌ها هم از پارچه رومبلی بود اما به اتفاق مرضیه این رومیزی و کوسن‌ها را جدا تهیه کردیم. انتخاب ما یک طرح گلدار ریز است چون می‌خواستیم زمینه روشن پارچه مشخص باشد. مطلب آپارتمان نوساز مرضیه و علی و رازهای طراحی داخلی آن! جزییات بیشتری از این خانه در اختیاز شما قرار می دهد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

گاهی با یک مبل یا یک پارتیشن کوچک می‌شود دو فضای نشیمن و پذیرایی را از هم جدا کرد. این تغییر می‌تواند با کمترین هزینه نتیجه‌ای چشمگیر در زیبا‌تر کردن خانه‌تان داشته باشد. سوزان از خانه اش می گویید: دیوارهای خانه هم ایرادهای ظاهری زیادی داشتند؛ مثل لوله‌های روکار گاز و سیم‌های برق. با پوشاندن آنها با کاغذدیواری‌ که در سایر فضای خانه استفاده کردیم، تا حدودی ایرادهای‌شان را پوشاندیم. پنجره‌ های بزرگ و نورگیر این خانه، تنها مزیت آن بود که با انتخاب یک پرده کرکره‌ای ساده با رنگ خنثی و کمترین هزینه، مدرن بودن فضای آن را حفظ کردیم و در عین حال از نور طبیعی روز نیز به بهترین شکل استفاده کردیم. مطلب آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران جزییات بیشتری از این خانه در اختیاز شما قرار می دهد.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه