Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل سپیده و سنا در تهران، لوکس 70 متری!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: این بار در مطلب تور خانه گردی به منزل سپیده سید شربتی و همسرش در محله باصفای پیروزی رفتیم و از او در مورد تغییر دکوراسیون داخلی خانه اش به سبک کلاسیک سوالهایی پرسیدیم. با ما همراه باشید تا با دکوراسیون منزل سپیده و سنا بیشتر آشنا شوید:

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

تابلو فرش ریحان

خانه سپیده در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل خانم: فیزیوتراپ / همسر: مربی بدنسازی
  • موقعیت: تهران خیابان پیروزی
  • متراژ فضا: 70 متر مربع
  • سال ساخت: 1392 (سه سال)
  • ملک شخصی
  • دو خوابه
  • یک سرویس
  • سبک دکوراسیون: کلاسیک
  • رنگهای غالب: سفید و طلایی
  • ویژگی برجسته طراحی: آینه کاری
  • طراح: شخص ثالث با ایده پردازی و نظرات سپیده و همسرش
  • مدت زمان طراحی: یک ماه
  • بازسازی شده
  • هزینه تقریبی طراحی و خرید لوازم: حدود 60 میلیون
  • عکاس: استودیو پر 

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

سپیده می گوید: چون متراژ خانه ام کم بود، می خواستیم حتما با تغییر دکوراسیون کاری کنیم که بزرگتر جلوه کند. طبق تحقیقاتی که کردم، به نتیجه رسیدم که آینه کاری از هر روش دیگری بیشتر باعث بزرگ نشان دادن فضا می شود. به گفته او آنها حتی میز ناهارخوری سرویس مبلمان را هم خریداری کرده بودند ولی برآورد کردند که خیلی فضای خانه را می گیرد و به این نتیجه رسیدند که بهتر است از آن استفاده نکنند.

مطلب پیشنهادی: شیک ترین آینه کاری ها در دکوراسیون امروزی!

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و به چه دلیل؟

کلا سبک کلاسیک و تجملاتی را بیشتر می پسندم. طراح اول برای دیوار پشت کاناپه در نشیمن طرح چوبکاری و همچنین کاغذ دیواری برای تمام خانه را پیشنهاد داده بود که من از چوب روی دیوار اصلا خوشم نمی آمد. در انتها آینه کاری و رنگ طبیعی را برای دیوارها انتخاب کردم.

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

قسمت نشیمن و کاناپه زیر آینه را از همه بیشتر دوست دارم.

استودیو پر
مبلمان کلاسیک خانه
استودیو پر

هر کدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کردید؟

برای مبلمان یافت آباد و خیابان ولی عصر را دیدم ولی چیزی نپسندیدم. در آخر در جاجرود این مبلها را یافتم ولی رنگ چوب و پارچه آن را به سلیقه خودم انتخاب کردم. قیمت این مبلمان که تقریبا دو سال پیش خریداری شده، حدود بیست میلیون بود.

وسایل آشپزخانه بیشتر از IKEA و LINDO، میز صبحانه خوری آشپزخانه از خانه سفید، لوستر از لاله زار و فرش از سرای ابریشم (مدل افشان کرم) خریداری شده است.

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟ آیا از تجربه تان راضی هستید؟

خانم سید شربتی می گوید: چون خانه تقریبا نوساز بود کار تاسیساتی نداشت و کارهای خدماتی هم مثل دیوارهای پیش ساخته و نورپردازی به سلیقه خودمان توسط طراح و دستیارانش انجام شده است. تقریبا راضی بودیم و سرعت انجام کار خوب بود.

استودیو پر
آشپزخانه سفید مدرن
استودیو پر

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران منتقل کنید؟

او می گوید: خیلی به من انگیزه داد، چون من از اول خانه ام را دوست نداشتم. مثلا خیلی به آشپزی علاقه دارم ولی انگیزه ای برای خرید وسایل و کار در آشپزخانه نداشتم. با تغییر دکوراسیون این علاقه بیشتر شده و با لذت بیشتری این کارها را انجام می دهم و حتی در فضای مجازی لحظاتم را ثبت می کنم.

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

از آنجائیکه فضای خانه کوچک است و تراس ندارد، گلدان دائمی نداریم چون دلمان نمی آید آنها را اذیت کنیم ولی هر هفته جمعه ها با همسرم به باغ گل می رویم و گل طبیعی می گیریم تا در طول هفته فضای خانه را تازه و شاداب کند.

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

دکوراسیون ورودی و نشیمن

با ورود از درب خانه دیواری دیده می شود که تعدادی قاب سفید و طلایی چوبی روی آن نصب شده و در امتداد آن دیوار اصلی خانه است که زمینه آن با کاغذ دیواری طلایی پوشیده شده و روی آن آینه کاری  مشبک به شکل آینه های مربع کنار هم انجام شده است. ست مبلمان کلاسیک سفید و طلایی آرامش را مهمان فضای خانه کرده و تم روشن خانه آن را دلبازتر نشان می دهد. گلدان های گل طبیعی هم روی میزهای وسط مبلمان مشاهده می شود.

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

به دیوار روبرو در قابی گچکاری شده تلویزیون نصب شده است کنار آن طبقاتی داخل دیوار وجود دارد که با اجسام تزئینی سفید رنگ مثل قفسه ها و مجسمه ها مزین شده است که سبک کلاسیک خانه را تقویت می کند. از نکات قابل توجه قسمت نشیمن ساعت دیواری آن است که عقربه ها و اعداد بصورت اجزای جدا از هم به دیوار متصل شده و علاوه بر کاربردی بودن، سادگی آن از شلوغ شدن خانه جلوگیری کرده است.

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

دکوراسیون آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه از جنس MDF سفید براق با دستگیره های طلایی است. در میان آن یک میز صبحانه خوری کوچک با دو صندلی فلزی سفید قرار داده شده که فضا را فانتزی تر کرده است. فضای آشپزخانه به گونه ای است که آرامشش را به دختر خانواده هم انتقال داده و حتی سنا کوچولو هم در این مکان سالاد میوه درست می کند!

استودیو پر
خانه کلاسیک سفید
استودیو پر

دکوراسیون اتاق خواب ها

یکی از اتاق ها به پذیرایی و نشیمن دید مستقیم دارد که به گفته خانم سید شربتی وقتی که این خانه را خریدند، سازنده این اتاق را به اسم اتاق کودک به آنها معرفی کرده که از نشیمن دید داشته باشد ولی چون همسر ایشان به علت کمردرد نمی تواند از تخت استفاده کند، آنها اینجا را برای خودشان طراحی کرده اند که به جای میز توالت و سرویس خوابهای معمول، فقط از یک آینه و کنسول با طرح دسته گل رزین شده برای زیبا شدن فضا استفاده شده و در دیوار مقابل این کنسول یک قاب “و ان یکاد" نصب شده است.

استودیو پر
دکوراسیون اتاق کودک
استودیو پر

دکوراسیون اتاق کودک

این فضا شادابی اتاق سنا را نشان می دهد. سرویس خواب کودک هم سفید رنگ است ولی بقیه اتاق صورتی ملایم می باشد. یک دیوار، کاغذ دیواری دارد و بقیه دیوارها به رنگ صورتی است که وسط آن یک نوار کاغذی چسبانده شده است. همچنین از زیبایی های اتاق یک طبقه کشویی حصیری پایین تخت است که روی آن آباژور قرار داده شده است.

اگر در دوستان و آشنایان خود خانه ای می شناسید که طراحی دکوراسیون آن زبانزد همه است، بد نیست آن را برای تور خانه گردی به ما معرفی کنید. منتظر عکس های شما هستیم تلگرام چیدانه 09388547140!

نویسنده: فاطمه اللهوردی زاده | عکاس: استودیو پر | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sara.152 در تاریخ 02 آذر 1395
خیلی اشتباه دکوراسیون شده.

ثبت دیدگاه