Chidaneh.com placeholder image

با این 15 راه حل از شر سرمای هوا خلاص شوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: با آمدن ماه آذر و شروع فصل سرد، هوای بیرون خانه و سرمای هوا باعث تغییرات زیادی در زندگی می شود. از نحوه لباس پوشیدن گرفته تا خوراکی ها و سرگرمی های متفاوتی که انجام می شود. در این مطلب فعالیت و کارهایی برای رهایی از سرمای کسل کننده بیرون خانه را بشناسید و لحظات خوبی را در تعطیلات برای خود در خانه بوجود آورید:

نوشیدنی گرم؛ قهوه، نسکافه و هات چاکلت غلیظ

چوب و هنر

نوشیدنی: نسکافه و هات چاکلت غلیظ

هات چاکلت، نسکافه و قهوه از نوشیدنی های مختص ماه های سرد سال هستند. بهتر است که نوشیدنی گرم کافئین دار غلیظ و خامه ای باشد.

دمنوش بابونه، زنجبیل و دارچین

نوشیدنی: دمنوش گرم بابونه و زنجبیل

دمنوش های گرم و خوش طعم بهترین انتخاب برای فصل سرد محسوب می شوند. مواد خوراکی که تند و دارای طبع گرم هستند، گرمی را به بدن شما آورده و احساس خوبی در سرما بوجود می آورند. دارچین و عسل را هم می توانید به دمنوش های روز سرد اضافه کنید.

غذای تند و فلفلی

خوردنی: غذای تند و پر ادویه

تهیه و پخت غذای پر ادویه و تند در روزهای سرد می تواند مزاج شما را نیز به سمت گرمی ببرد. غذاهایی به سبک مکزیکی و هندی که دارای اصالتی تند و پر ادویه هستند گزینه های خوبی برای روزهای سرد سال محسوب می شوند. ادویه های چیلی، فلفل و زنجبیل به عنوان چاشنی برای وعده های غذایی شما در این روزها مناسب هستند.

پتوی بافتنی در دکوراسیون اتاق خواب سفید و خاکستری

ساختنی: پتوی بافت بزرگ و گرم

زمانی که دمای هوا کم می شود، لباس های گرم و بافتنی از داخل چمدان ها بیرون می آیند. چه خوب است که بتوان دکوراسیون اتاق خواب و نشیمن را نیز با بافتنی تزیین کرد. می توانید پتوی بزرگ و بافتنی را به تخت خواب خود اضافه کنید. برای بافتن این نوع پتو باید از لوله های پی وی سی به عنوان میله بافتنی استفاده کنید.

تزیین کوسن برای دکوراسیون خانه

ساختنی: کوسن طرحدار را خودتان بسازید.

بطور طبیعی در روزهای سرد و برفی که در خانه مانده اید، ساعت های زیادی زمان اضافی دارید و چه بهتر که این ساعت ها را به شکلی به کار ببرید تا کمی هنر به خرج دهید. دست به کار شوید و کوسن های ساده و بدون طرح خود را از کمد بیرون بیاورید. می توانید با کاموا یا نخ های رنگی روی آن طرح و نقش ببافید و آن را متناسب با دکوراسیون منزل خود تزیین کنید.

استفاده از پرده عایق در فضای داخلی خانه در سرما

نصب کردنی: پرده های عایق به گرما

پنجره ها از مقصران اصلی ورود سرما به فضای داخلی خانه هستند و به همین دلیل زمانی که خانه را برای روزهای سرد آماده می کنید و می خواهید از ورود سرما به خانه جلوگیری کنید، نباید پنجره ها را نادیده بگیرید. برای این منظور بهتر است از پرده هایی استفاده کنید که عایق حرارتی هستند اجازه نمی دهند سرما به خانه وارد شود. فراموش نکنید که در روزهای سرد ولی آفتابی، پرده را کنار بزنید تا گرمای آفتاب به درون بیاید.

دستگاه بخور و مرطوب کننده در دکوراسیون منزل در زمستان

خریدنی: دستگاه بخور یا رطوبت دهنده

زمانی که از منابع گرمایی برای افزایش دمای فضای داخلی خانه استفاده می کنید، باید بدانید که هوای خشک در خانه حکمفرما می شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور و دستگاه رطوبت دهنده برای فرار از خشکی هوای خانه الزامی است.

قفسه مخصوص چکمه برای نگهداری کفش در روزهای بارانی

تهیه کردنی: سینی چکمه و کفش های زمستانی

آوردن باران، برف، گل و آلودگی به فضای داخلی خانه اصلا خوشایند نیست. کفش و چکمه ایی که از باران و برف خیس شده اند در درودی خانه صحنه نازیبایی را به وجود می آورند که در نگاه اول صاحب خانه را نا امید می کند. برای جلوگیری از این روند، پیشنهاد می شود یک قفسه یا سینی کوچک تهیه کنید و در قسمت ورودی خانه قرار دهید تا چکمه های خیس باران خورده را درون آنها نگهداری کنید و از کثیف کردن ورودی خانه جلوگیری کنید. فراموش نکنید جنس این قفسه باید به گونه ای باشد که رطوبت را به سطح زمین منتقل نکند.

نورپردازی و گرم کردن خانه با شمع و وارمر در روزهای سرد سال

نورپردازی: شمع های معطر و گرم

حتی اگر دکوراسیون خانه شما شومینه هم ندارد، می توانید با روشن کردن شمع های بزرگ و معطر، گرما را به فضای داخلی خانه آورده و از شعله های کوچک آتش لذت ببرید.

ملافه و پتوهای پشمی با طرح چهارخانه

تعویض کردنی: ملافه های پشمی و گرم

یک جای مناسب برای خواب و تخت گرم از احتیاجات فصل سرماست. اکنون دیگر باید ملافه های نخی و نازک را جمع کنید و از پارچه های پشمی و گرم برای روتختی و روتشکی خود استفاده کنید. طرح های چهارخانه و زیبا برای پتو و پارچه های پشمی با ظاهر کلاسیک انتخاب خوبی برای سرما هستند.

دکوراسیون اتاق خواب، پنکه سقفی در زمستان

استفاده کردنی: پنکه سقفی

اگر از پنکه سقفی خانه خود تنها در ماه های گرم سال استفاده می کنید، باید بدانید که این پنکه سقفی کاربرد دیگری هم دارد. در فصل تابستان چرخش پره های پنکه سقفی بر خلاف حرکت عقربه های ساعت و به اصطلاح پاد ساعت گرد، جریان هوای خنک را بوجود می آورد، در فصل سرما باید حرکت پنکه سقفی را در جهت عقربه های ساعت و اصطلاحا ساعت گرد تنظیم کنید تا با حرکت آهسته هوای گرمی را که به ارتفاع و در نزدیکی سقف رفته است، را در فضای اتاق به چرخش بیندازد. فراموش نکنید زمانی که پنکه روشن است، درجه ترموستات را کم کنید. زمانی که به آن استراحت بدهید انرژی ذخیره می شود و تاثیر زیادی بر قبض گاز و برق خانه می گذارد!

دستگاه اطفای حریق

چک کردنی: سیستم اطفای حریق

سیستم اطفای حریق خانه خود را چک کنید . منتظر نشوید تا با بوق زدن آن، به فکر تعویض باتری بیفتید. اگر زمان زیادی از تعمیر و چک کردن سیستم اطفای حریق خانه شما گذشته است، دست به کار شوید، باتری آن را عوض کنید. به دلیل اینکه این روزها از شومینه، بخاری و گرمای آتش در خانه استفاده می شود، باید امنیت را در خانه تامین کنید تا مشکلی از نظر اخطار دادن سیستم اطفای حریق به دلیل وجود دود و یا مونوکسید کربن در خانه بوجود نیاید. تنها چیزی که حالا نیاز دارید یک نردبان است.

گیاهان خانگی در دکوراسیون منزل

تزیین کردنی: گیاهان خانگی سبز

گیاهان خانگی تنها زیبایی به همراه ندارند و واقعا مزایای خوبی را به فضای خانه می آورند. یکی از این مزیت ها احساس آرامش بیشتر و پاکیزه کردن هوای داخلی خانه است. اگر نگران این هستید که گیاه شما در فضل زمستان ممکن است زنده نماند، برای خرید گیاه گونه ای را انتخاب کنید که به شرایط سخت و سرما مقاوم باشد.

چراغ قوه و وسایل لازم برای زمستان

تهیه کردنی: تجهیزات و لوازم ملزوم در سرما

زمانی که می شنوید موجی از سرما و یخبندان در راه است، همه افراد به سراغ سوپرمارکت ها می روند تا مواد خوراکی و بهداشتی را به اندازه کافی برای خود خریداری کرده و نگرانی از بابت قحطی و سرما نداشته باشند. ولی بدانید علاوه بر این مایحتاج، بهتر است این بحران برف و سرما را با تجهیزاتی پشت سر بگذارید که از گیر افتادن شما در برف جلوگیری کند. ساده ترین این وسایل شامل چراغ قوه، مواد خوراکی فاسد نشدنی و جعبه کمک های اولیه است. بد نیست برای احتیاط لیست کامل لوازم مورد نیاز در برف و یخبندان را در اینترنت جستجو کنید.

سفر به شهرهای گرم در فصل سرما

رزرو کردنی: فرار به سرزمینی با آب و هوای گرم

اگر با انجام تمام مواردی که گفته شد به فکر روش دیگری برای رهایی از سرما هستید، برای سفر به شهر یا کشوری با آب و هوای گرم برنامه ریزی کنید. بهترین فصل سال برای سفر به جنوب ایران یا کشورهای گرم و کویری همین زمان از سال است. فرصت را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی: کویر در پاییز، بهترین فصل کویرنوردی را از دست ندهید!

رهایی از سرما با فعالیت های سرگرم کننده

برای روزهای تعطیلی که ساعت های زیادی زمان در خانه دارید، استفاده از ایده های خوب و کارآمد چیدانه می تواند به خوبی شما را از بی حوصلگی در بیاورد. ترفندهای دکوراسیون کار خود را به خوبی انجام می دهد!

منبع: elledecor | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه