دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک، مهم‌ترین اصول طراحی را اینجا بخوانید!

دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک، مهم‌ترین اصول طراحی را اینجا بخوانید!

این روزها، آرایشگری و تاسیس آرایشگاه یکی از کارهای پر رونق است و آرایشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که لازم است یک دکوراسیون مناسب برای این کار طراحی کنند. طراحی اصولی و زیبای دکوراسیون فضای آرایشگاه، هم باعث راحتی کار پرسنل آرایشگاه می‌شود و هم نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند. در این مطلب راجع به اصول طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه صحبت خواهیم کرد.

فیلم نت

1. تقسیم بندی فضا در آرایشگاه کوچک زنانه

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی فضای داخلی آرایشگاه زنانه، تقسیم‌بندی فضاها برای انجام خدمات مختلف آرایشی مانند؛ مانیکور، کوتاهی مو، آرایش، پدیکور، پاکسازی صورت و… است. با توجه به روند انجام کارهای آرایشی لازم است بعضی از تجهیزات و امکانات آرایشگاه در کنار همدیگر باشند و یا برخی از کارها نیاز به تمرکز بیشتری برای انجام دارد که فضایی مجزا از سایر بخش‌ها می‌خواهد. این موضوع در آرایشگاه‌های کوچک که فضای کمتری دارند، اهمیت زیادی دارد و باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.

تقسیم بندی فضا در آرایشگاه کوچک زنانه

 

2. سبک طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

اغلب برای طراحی آرایشگاه‌های زنانه از طراحی کلاسیک و مجلل استفاده می‌کنند، ولی برای یک آرایشگاه کوچک بهتر است از دکوراسیونی مدرن ولی لوکس استفاده کنید، زیرا در عین حال که نیاز به فضای کمتری دارد، دکوراسیونی زیبا و جذاب در فضا ایجاد می‌کند.

سبک طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

 

3. آیینه و نور در دکور سالن زیبایی کوچک زنانه

آینه‌ها و نورپردازی بخش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه هستند. آینه‌های بزرگ باکیفیت هم ابزار کار آرایشگران هستند و هم باعث انعکاس نور در فضا و بزرگتر نشان دادن فضا می‌شوند. اگر فضای سالن زیبایی نور طبیعی نداشته باشد، نورپردازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. رنگ نوری که در آرایشگاه زنانه به کار می‌روند باید استاندارد باشد تا هم فضا را پرنور کند و هم باعث خطای دید در انتخاب رنگ‌ها و یا دیده شدن تصویر افراد در آینه نشود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون آرایشگاه ایرانی، تا حالا چنین جایی رفتین؟

آیینه و نور در دکور سالن زیبایی کوچک زنانه

 

4. انتخاب رنگ برای دیزاین آرایشگاه کوچک زنانه

بارها گفته‌ایم که رنگ‌های روشن بهترین رنگ برای فضاهای کوچک هستند. قرار نیست وقتی مشتری آرایشگاه شما را انتخاب می‌کند و وارد فضا می‌شود، به خاطر دلگیری و یا گرفته بودن فضا فراری شود، مخصوصا اگر آرایشگاه کوچک باشد. رنگ‌های ملایم، خنثی و روشن مانند؛ سفید، کرمی و یا طوسی روشن می‌توانند انتخاب شیک و مناسبی در دکور سالن زیبایی کوچک باشند. به این نکته توجه کنید که رنگ‌های شاد، براق و جیغ ممکن است خیلی زود شما را خسته کنند.

انتخاب رنگ برای دیزاین آرایشگاه کوچک

 

5. تزیین دیوار آرایشگاه کوچک زنانه

تا چند دهه قبل، دیوار آرایشگاه‌ها پر از عکس‌های مختلف مدل‌های مو و زیبایی بود، ولی در دکور آرایشگاه زنانه جدید که افراد به دنبال فضایی شیک و کاربردی هستند، خبری از این شلوغ‌کاری‌ها نیست. برای تزیین دیوار آرایشگاه، ایده‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از پوسترهایی با طرح مناسب آرایشگاه، ایجاد طرح با نورپردازی روی دیوار، اجرای دیوار آجری در قسمتی از آرایشگاه، نصب چند اکسسوری شیک و برجسته روی دیوار، اجرای دیوار سبز در ترکیب با آینه و.. از جمله ایده‌های کاربردی برای تزئین دیوار دکوراسیون آرایشگاه زنانه هستند. بهتر است از طرح‌های شلوغ و پر حجم برای آرایشگاه زنانه کوچک استفاده نکنید.

تزیین دیوار آرایشگاه کوچک زنانه

 

6. اکسسوری و وسایل در دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک

آرایشگاه فضایی‌ است که به خودی خود نیاز به وسایل و تجهیزات زیادی دارد. حالا که قرار است دکوراسیون یک آرایشگاه کوچک طراحی شود، انتخاب وسایلی با ابعاد مناسب اهمیت زیادی دارد. صندلی‌های حجیم و بزرگ و یا اکسسوری‌های تزئینی که جای زیادی می‌گیرند برای آرایشگاه کوچک مناسب نیستند. اصل سادگی و کاربردی بودن وسایل در دکوراسیون آرایشگاه زنانه را فراموش نکنید.

اکسسوری در دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک

 

دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک با کمترین هزینه

در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه، هزینه‌ها جزو اولین مواردی هستند که برای کارفرما مطرح می‌شود. با اینکه آرایشگاه زنانه کوچک، هزینه کمتری برای اجرای دکوراسیون خواهد داشت ولی به کار بردن راهکارهای کم هزینه، می‌تواند میزان بودجه مورد نیاز برای طراحی و یا تغییر دکوراسیون آرایشگاه را کاهش ‌دهد. از ایده‌های زیر برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه کوچک با کمترین هزینه استفاده کنید:

  • اجرای پوسترهای دیواری برای تزیین دیوار آرایشگاه
  • طراحی دکوراسیون سالن زیبایی به سبک مدرن و مینمیال
  • انتخاب کفپوش‌های ارزان مانند پی‌وی‌سی
  • استفاده از گل و گیاه برای طراحی دکوراسیون جذاب
  • خرید دکور آرایشگاه زنانه دست دوم ولی سالم و زیبا برای دکوراسیون سالن زیبایی

مطلب پیشنهادی: ایده برای دکوراسیون آرایشگاه زنانه با هزینه پایین!

ایده‌هایی برای دکوراسیون آرایشگاه کوچک زنانه

در ادامه تصاویری از ایده‌های مختلف طراحی آرایشگاه زنانه را ببینید.

استفاده از رنگ فیروزه‌ای در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه
وجود نور طبیعی در آرایشگاه، دکوراسیون آن را جذابتر و فضا را پرنور می‌کند.
نورپردازی‌های خاص در طراحی دکوراسیون لوکس بسیار تاثیرگذار است.
ترکیب رنگ طلایی و طوسی برای لاکچری‌تر شدن دکوراسیون سالن زیبایی
از گیاهان آپارتمانی برای جداسازی فضاهای سالن زیبایی استفاده شده است.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه