این 8 مورد را با جوش شیرین تمیز نکنید!

این 8 مورد را با جوش شیرین تمیز نکنید!

این موارد را با جوش شیرین تمیز نکنید!

جوش شیرین به دلیل قابلیت ضدعفونی‌کنندگی و حذف آلودگی‌ها، جایگاه ویژه‌ای در خانه‌داری برای تمیز کردن و پاک‌سازی سطوح مختلف دارد. اما برخی از سطوح را با جوش شیرین تمیز نکنید. چراکه اگر با جوش‌شیرین تمیز ‌شوند، به آن‌ها آسیب‌ وارد خواهد شد.

فیلم نت

در این مطلب به طور کامل با سطوح و ظروفی که نباید با جوش شیرین تمیز کنید و دلایل آن آشنا خواهید شد. پس با ما در چیدانه همراه باشید.

آلومینیوم را با جوش شیرین تمیز نکنید!

1- آلومینیوم را با جوش شیرین تمیز نکنید!

برای تمیز کردن سطوح و ظروف آلومینیومی، می‌توان از جوش‌شیرین استفاده کرد، اما بلافاصله باید آن را با آب شیرین شست تا جوش‌شیرین موجب اکسید شدن آلومینیوم نشود. جالب است بدانید اکسیداسیونی که در تماس با جوش‌شیرین ایجاد می‌شود، موجب قهوه‌ای شدن ظروف و سطوح آلومینیومی خواهد شد.

2- تمیز نکردن شیشه یا آینه با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین به عنوان پاک‌کننده سطوح، موجب سایش و ایجاد خراش در شیشه یا آینه خواهد شد. توصیه می‌شود به جای جوش‌شیرین از سرکه برای تمیز کردن شیشه‌ها و آینه‌ها استفاده کنید.

3- تمیز نکردن سطوح سرامیکی با جوش شیرین

تماس جوش‌شیرین با سطوح و ظروف سرامیکی، موجب ایجاد خراش روی آن‌ها می‌شود. پس هیچ وقت از جوش‌شیرین برای پاک‌سازی سطوح سرامیکی استفاده نکنید.

4- سنگ مرمر را با جوش شیرین تمیز نکنید!

استفاده از جوش‌شیرین برای تمیز کردن سطوح مرمر، با گذشت زمان موجب آسیب دیدن لایه محافظ آن شده و خراش‌هایی روی سنگ مرمر ایجاد می‌شود. پس حتی اگر در نگاه اول جوش شیرین آسیبی به سنگ مرمر خانه شما انداخت از آن برای تمیز کردن این سطوح استفاده نکنید.

5- ظروف و سطوح چوبی را با جوش شیرین تمیز نکنید!

استفاده از جوش‌شیرین برای تمیز کردن سطوح و ظروف چوبی ممکن است به دلیل تاثیرات شیمیایی، باعث آسیب به چوب شود. پیشنهاد می‌شود از مخلوط آب و صابون برای تمیز کردن ظروف و سطوح چوبی استفاده کنید.

6- تمیز نکردن قطعات الکترونیکی با جوش شیرین

استفاده از جوش‌شیرین روی قطعات الکترونیکی مانند سطح لپ‌تاپ یا کیبورد ممکن است باعث آسیب به آن‌ها شود. پس از جوش شیرین برای قطعات الکترونیکی استفاده نکنید.

7- ظروف و سطوح با شیار‌های عمیق یا شکاف

دانه‌های ریز جوش‌شیرین با گیر کردن در شیارها، فرورفتگی‌ها یا شکاف اشیاء موجب باقی ماندن اثرات آن روی سطوح می‌شود. پیشنهاد می‌شود به جای جوش‌شیرین از پارچه تمیز آغشته به سرکه برای سطوح شیاردار استفاده کنید.

8- نقره‌جات را با جوش شیرین به دفعات تمیز نکنید!

استفاده از جوش‌شیرین برای شستشو و تمیزکاری ظروف نقره، آن‌ها را سریع برق می‌اندازد. اما توجه داشته باشید استفاده بیش از حد و مکرر باعث خوردگی و از بین رفتن سطح نقره می‌شود. حتی سایش جوش شیرین روی سطوح نقره موجب از بین رفتن لایه پتینه و محافظ طبیعی آن خواهد شد.

سطوح و ظروفی که نباید با جوش شیرین تمیز کنید

و در آخر

با اینکه استفاده از جوش‌شیرین به عنوان تمیز کننده موثر و طبیعی واقعا ارزشمند است. اما باید در استفاده از آن با دقت و هوشمندانه عمل کرد تا هنگام تمیز کردن وسایل و سطوح به آن‌ها آسیب وارد نشود. برای این کار باید بدانید چه سطوحی را با جوش شیرین تمیز نکنید! که در این مطلب به طور کامل به این مهم پرداخته شد. برای آشنایی با ترفندهای خانه‌داری که این کار هر روزه را برای شما آسان و دلپذیر خواهد کرد مطلب تمیز کردن خانه در ۱5 دقیقه را از دست ندهید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه