Chidaneh.com placeholder image

ظروف سرامیکی، عتیقه های مادربزرگ را در گنجه نگذارید!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: اگرچه مبلمان، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل هرکسی به حساب می آیند، اما این المان، تنها گزینه پراهمیت در این راستا نیست. این جذابیت و زیبایی را می توانید در کنار وسایل دیگری هرچندکوچک نیز در دکوراسیون منزل خود پیدا کنید؛ درست همانطور که این زیبایی و حس مثبت بسیاری را با کمک اکسسوری و لوازم دکوری جانبی در دکوراسیون خود جای داده اید. ممکن است بسیاری از افراد علاقه و اعتیاد زیادی به لوازم آنتیک و عتیقه داشته باشند؛ بنابراین تمام کمدها و گوشه و کنار خانه خود را از این وسایل آغشته نموده اند.

مطلب مرتبط: ۷ دکوراسیون زیبا و ارزان با ظروف قدیمی

چوب و هنر

ظرف سرامیکی

ظروف سرامیکی به عنوان لوازم دکوری در دکوراسیون منزل

سرامیک یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در دکوراسیون منزل خود از آن استفاده نمایید. وسایل سرامیکی در مقایسه با صندوق های نقره قدیمی و چنین لوازم آنتیکی از فایده بیشتری برخوردار بوده و کاربردی تر است. ظروف و وسایل سرامیکی از نظر قیمت، دارای طیف بسیار گسترده ای است و زمانی که با علاقه خود آنها را در دکوراسیون منزلتان جای دهید، جادو و نقش نمایی آن را به وضوح شاهد خواهید بود.

ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از یک گلدان سرامیکی عتیقه استفاده کنید و درون آن چند شاخه گل زیبا جای دهید و آن را روی میز خود بگذارید. ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که با ظروف پر زرق و برق به وجد می آیید و یا حتی ظروفی رنگارنگ با اشکالی زیبا و خیره کننده. فرقی نمی کند! سرامیک در دل تمامی سلیقه ها جا باز می کند.

مطلب مرتبط : ۱۰ کلید خرید سرویس ظروف چینی جهیزیه!

ظروف سرامیکی در دکوراسیون منزل

از ظروف سرامیکی خود غافل نشوید!

اگر ظروف سرامیکی خود را جمع کرده اید، به خودتان یک شانس دوباره بدهید. آنها را از گنجه بیرون آورده و دوباره مهمان دکوراسیون منزل خود نمایید. به شما قول می دهیم که سرامیک، هر گوشه ای از دکوراسیون منزل شما که قرار بگیرد آن را چندین برابر زیبا و خیره کننده تر خواهد کرد؛ برای مثال به خوبی در این تصاویر مشاهده می کنید که همین یک پارچ سرامیکی چگونه می تواند در جای جای دکوراسیون منزل خودنمایی کند.

نکته: دقت کنید که در چیدمان میز خود، استفاده از سه یا 5 وسیله بهتر از 2 یا 4 وسیله است؛ ترکیبی ناهموار و شاید نامتعادل!

بشقاب سرامیکی در دکوراسیون داخلی

بشقاب سرامیکی در دکوراسیون داخلی خانه

ترکیب بی نظیر دیگری که می توانید به دکوراسیون و چیدمان منزل خود ببخشید، استفاده از یک تک بشقاب سرامیکی زیبا بر روی یک پایه و همجواری آن با چند گل یا گلدان است! شک نکنید! در خانه بسیاری از ما بشقاب های سرامیکی بسیاری با طرح های چینی پیدا می شود! چرا به سراغ یکی از زیباترین های آنها نمی روید و چشمان خود را به میهمانی آن دعوت نمی کنید؟

مطلب مرتبط: یک شیرینی خوری زیبا با کاسه و بشقاب های قدیمی بسازید!

بشقاب سرامیکی در دکوراسیون منزل

استفاده از مجموعه ای از بشقاب ها و ظروف سرامیکی نیز می تواند معجزه دیگری از این المان دکوراسیونی را به رخ شما بکشد. شاید از آن دسته از افرادی هستید که ظروف و بشقاب های سرامیکی سفید و یا هر رنگ دیگری را دوست دارید و مدام از این نمونه خریداری می کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها را در کمد پنهان کنید. مانند این تصویر جسور باشید و آنها را بر روی دیوار منزل خود نصب نمایید. این مجموعه می تواند از چند ظرف شروع شود و بعدها گسترش پیدا کرده و کل دیوار شما را حیرت انگیز و جذاب نماید.

زمانی که من تصمیم گرفتم دیوار خانه خود را زیباتر کنم، راه های مختلفی را آزمایش کردم. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید. ظروف خود را به اشکال مختلف چیدمان کنید تا به بهترین گزینه آن دست پیدا کنید. می توانید با تلفن همراه خود از چیدمان های مختلف عکس بگیرید و در نهایت بهترین را انتخاب نمایید. به هرحال برای این کار احتیاج به یک نگهدارنده خواهید داشت که برای تهیه آنها می توانید به سراغ فروشگاه های عتیقه جات و یا سخت افزار بروید.

مطلب مرتبط: ظروف پذیرایی شیک، در مهمانی ها بدرخشید!

ظروف سرامیکی در منزل

ظروف سرامیکی آبی و سفید در دکوراسیون خانه

یکی از جذاب ترین اشکال این ظروف، سرامیک هایی با طرح های سفید و آبی هستند، چراکه با هر سبک و دکوراسیونی به خوبی همراهی کرده و تناسب برقرار می کنند. در این تصویر می توانید نمونه بارزی از این مسئله را شاهد باشید. مجموعه فوق العاده ای از این ظروف بر روی کنسول در سالن ورودی قرار گرفته است که در برداشت اول افراد از خانه، حس تازگی و زیبایی به آنها می بخشد.

از آنجایی که ظروف عتیقه سرامیکی می توانند به راحتی با سایر المان های جدیدتر نیز همنشینی زیبایی برقرار کنند، لازم نیست اعتیاد و علاقه خود به سرامیک را کاهش داده و مانع آن شوید، اما سعی کنید در هرحال جان تعادل را نیز رعایت فرمایید.

مطلب مرتبط: ظروف آشپزخانه چوبی با نقاشی دستی پیوند!

چراغ سرامیکی

در این تصویر نیز می توانیم به خوبی شاهد مثال دیگری از تطبیق پذیری سرامیک های آبی و سفید باشیم. گلدان های سرامیکی آبی و سفید برای این چراغ ها، جذابیت خیره کننده ای را ایجاد کرده است که نشیمن های اسپانیای را به خاطر ما می آورد!

اگر ظرف سرامیکی شما با ارزش و گران قیمت است می توانید با کمک ترفندهایی مانع سوراخ شدن و یا آسیب دیدن آن برای این کار شوید. کافی است به فروشگاه و مراکزی که مربوط به این حوزه هستند سری بزنید.

مطلب مرتبط: ظروف قدیمی را از انباری دربیاورید

چیدمان ظروف سرامیکی

چند راه برای چیدمان ظروف سرامیکی در دکوراسیون منزل

قطعا برای چیدمان ظروف سرامیکی و استفاده از سرامیک در دکوراسیون منزل، بیش از یک راه وجود دارد! شما می توانید ظروف مرتبط و هم شکل را به صورت مجموعه ای در کنار یکدیگر قرار دهید.

مطلب مرتبط: با ظروف مسی دکوراسیون منزل خود را دگرگون کنید!

چیدمان ظروف سرامیکی در دکوراسیون منزل

شما حتی می توانید آنها را به صورت ترکیبی و تلفیقی در کنار هم چیدمان نمایید؛ دقیقا چیزی شبیه به این تصویر!

چینش ظروف سرامیکی

حتی در صورت امکان از یک بوفه یا کمدی با قفسه های مناسب استفاده کنید و ظروف سرامیکی زیبای خود را درون آن چیدمان کنید، حیرت انگیز خواهد بود! همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، ظروف سرامیکی با رنگ های زرد و صورتی به خوبی با پس زمینه رنگی این بوفه هماهنگ شده اند و حتی جلوه بیشتری نیز یافته اند.

مطلب مرتبط: ظروف دکوری، عاشق این سفال و سرامیک ها می شوید!

ظروف سرامیکی کاربردی

کار هیجان انگیز دیگری که می توانید انجام دهید این است که به هر کدام از ظروف خود یک کاربری اعطا کنید؛ برای مثال همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شما می توانید از یک پارچ سرامیکی زیبا برای قراردادن قاشق و چنگال های نقره خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ظروف چوبی آشپزخانه را مثل روز اول نو کنید!

استفاده از ظروف سرامیکی

حتی می توانید از یک قوری سرامیکی به عنوان گلدانی زیبا استفاده کنید و گل های خوشرنگ و زیبایتان را به میزبانی آن دعوت نمایید.

مجسمه های سرامیکی

همه ما برای تزئین میز ناهارخوری خود معمولا از شمع و وسایلی این چنینی استفاده می کنیم، اما همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید، مجسمه سرامیکی به شکل سگ، قطعا میز ناهارخوری شما را جذاب تر خواهد کرد. با سلیقه خودتان به سراغ ظروف سرامیکی مورد علاقه خود بروید و گزینه مناسبی را برای این کار انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط: با ظروف رنگی آشپزخانه خود را متفاوت کنید

سوپ خوری سرامیکی

ظرف سوپ خوری سرامیکی که در این تصویر مشاهده می کنید در زیبایی دکوراسیون این قسمت از خانه، تاثیر انکارناپذیری داشته است.

سرویس سرامیکی

وسایل مربوط به قهوه نیز می تواند رنگ و بویی از سرامیک را برایتان به ارمغان بیاورد. در این تصویر ظروف عتیقه سرامیکی را در طرح های مختلف مشاهده می کنید که هرکدام به نوبه خود جذابیت خیره کننده ای دارند. سعی کنید در هر شرایطی مراقب ظروف سرامیکی خود باشید تا ضربه ای نبینند و نشکنند.

اگر از ظروف سرامیکی خود برای نوشیدن قهوه و چای استفاده می کنید حتما در گرم و سرد شدن آنها دقت کنید. مخصوصا برای سرامیک های قدیمی تر و با ارزش تر!طبیعتا اینکه ظروف سرامیکی شما مستقیما مورد استفاده قرار می گیرند و یا صرفا جزء وسایل دکوری منزل شما هستند در نحوه دقت و مراقبت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

استفاده از ظروف سرامیکی در دکوراسیون منزل

قطعا وجود سرامیک در دکوراسیون این اتاق توانسته تردستی کرده و جلوه خیره کننده و سحرآمیزی را ایجاد کند. اگر شما هم عاشق ظروف سرامیکی و یا حتی سفالی و… هستید از آنها مراقبت کنید و از نشستن گرد و خاک بر روی آنها جلوگیری کنید. 

اگر هم از آن دسته از افرادی هستید که به لوازم دکوری علاقه بسیار زیادی دارید با لوازم دکوری چیدانه همراه باشید!

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه