Chidaneh.com placeholder image

تزیین سبزه عید نوروز، با این 36 مدل سنگ تمام بگذارید!

به قلم: گلنار

سبزه سبز رنگ با یک ربان باریک و ظریف قرمز تصور همیشگی من از سبزه عید بوده و هست. البته همیشه مادربزرگ ها مدل های مختلفی از سبزه را با ابتکار خاص خود پرورش می دادند و در آخرین لحظه های سال تحویل با سلیقه ای زیبا آن را آرایش می کردند. مدل های عروسک و کوزه و مزرعه و تپه از جمله این مدل های آشنایی هستند که البته زحمت بسیاری هم برای زیبا شدن و به ثمر نشستن داشتند. در این مطلب با نزدیک شدن به روز اول عید و کامل شدن سبزه ها تزیینات جدید و مختلفی را برای معرفی به شما در نظر گرفتم تا سبزه هایتان کامل کننده سفره هفت سین در لحظه زیبای سال تحویل باشند.

تزیین سبزه با تخم مرغ

تزیین سبزه با تخم مرغ تزیین سبزه با تخم مرغ تزیین سبزه با تخم مرغ تزیین سبزه با تخم مرغ تزیین سبزه با تخم مرغ

قالیشویی ادیب

از آن جایی که برای هفت سین تخم مرغ هایی با طرح و رنگ مختلف رنگ می کنید، می توانید استفاده بیش تری از آن ها داشته و در کنار سبزه ها قرارشان دهید. رنگ سبز در کنار رنگ های پر نشاط و زیبای تخم مرغ ها یادآور طبیت خواهد بود.

تزیین سبزه با تخم مرغتزیین سبزه با تخم مرغ همانند تصاویر بالا شکل دادن سبزه به شکل لانه های پرندگان و تخم مرغ های درون آن برای رفتن به پیشواز بهار جالب و خاص خواهد بود. البته اگر دوست ندارید که تخم مرغه ها را روی سبزه قرار دهید، می توانید درون ظرف و کنار آن بچینید تا پایین سبزه و ریشه هایش پوشانده شود.

تزیین سبزه با گل

تزیین سبزه با گل

گل های رنگارنگ و خوش بو کامل کننده سبزه شما خواهند بود، به این صورت که ساقه هایشان را کوتاه کرده و در لابه لای سبزه قرارشان دهید. برای فانتزی تر شدن تزیینتان می توانید از ظرف های خاص برای این کار استفاده نمایید. ربان های همرنگ گل ها، تورهای سفید، پروانه های تزیینی همه و همه به کمک شما خواهند آمد. می توانید از تصاویر بالا ایده گرفته و به چیدمان مورد علاقه خودتان برسید.

تزیین سبزه برای میز غذاخوری

تزیین سبزه برای میز غذاخوری

همه ما بعد از عید سبزه ها را دور می ریزیم و دیگر اثری از آن باقی نمی ماند. در صورتی که به راحتی و فقط با کمی خلاقیت می توانیم از آن نگهداری کرده و به غیر از سفره هفت سین کاربرد دیگری نیز برایشان تعریف کنیم. نمونه های بالا خبر از تزیین میز غذاخوری با سبزه های گوناگون می دهند. به این صورت که یا یک سبزه بزرگ را همراه با تزیینات زیبا در وسط میز قرار دهید و یا این که در ظرف های کوچک تر برای هر شخص یک سبزه جداگانه در نظر بگیرید. هماهنگی رومیزی و ظروف با رنگ سبزه می تواند جلوه ای خاص را برای خانواده و مهمانان شما خلق کند. پس تزیین میز شام شب عید را فراموش نکنید.

تزیین سبزه با شمع

تزیین سبزه با شمع تزیین سبزه با شمع

این ترکیب یعنی قرارگیری شمع در کنار گیاه از جمله تزیینات بسیار زیبایی است که هم فضای رومانتیک را به وجود می آورد و هم جلوه ای زیبا و شیک به خانه شما می بخشد. اگر بتوانید شمع ها در میان سبزه قرار دهید جذابیت بیش تری را خلق خواهید نمود اما اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از ظروف و پایه های دیگر برای نگهداشتن آن استفاده نمایید. این ایده برای تزیین میز غذاخوری، سفره هفت سین، ورودی خانه و حتی میزهای پذیرایی اجرایی خواهد بود.

 

سبزه هایی برای تزیین میز غذاخوری

تزیین سبزه برای میز غذاخوری

سبزه ها فقط برای سفره هفت سین کاربری ندارند، از آن ها می توانید به عنوان تزیینات بهاری میزهای غذاخوری تان استفاده کنید. مطمئنا در روزهای نوروز مهمانی های شام و نهاری زیادی برگزار خواهید کرد، پس به جای آن که هر دفعه هزینه زیادی برای تهیه گل های سر میز بپردازید، تعداد زیادی سبزه به صورت قطعه قطعه تهیه کنید و از آن ها به عنوان رانرهای میز غذاخوری تان استفاده کنید و مطمئن باشید مهمان های تان هم شگفت زده خواهند شد.

 

تزیین سبزه های عید با دیگر انواع گل های طبیعی

تزیین سبزه با گل

سبزه های تان را در هر ظرفی که می کارید می توانید مرز دور تا دور آن را با گل های طبیعی دیگری که تضاد رنگی با سبزه های تان دارند تزیین کنید. به طور مثال در عکس بالا، می توانید ببینید که برای تزیین سبزه از گل های رز نارنجی رنگی استفاده شده است که ست بودن رنگ سبز و نارنجی باعث جذابیت چهره و جلوه ظاهری سبزه شده است که قطعا باعث زیبایی سفره هفت سین تان هم خواهد شد.

سبزه ها و گل های طبیعی به روشی دیگر

تزیین سبزه با شمع

عکس بالا هم نمونه دیگری از تزیین سبزه های عید را به وسیله گل های طبیعی به شما نشان می دهد، می توانید به جای آن که دور تا دور سبزه ها را با گل بپوشانید، این شاخه های گل را به صورت پراکنده روی سطح خود سبزه پخش کنید. باز هم تاکید می کنم که به تضاد و یا هماهنگی رنگ گل های طبیعی با سبزه تان توجه کنید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه