Chidaneh.com placeholder image

خلاقیت جدید در خانه، 4 ایده جالب و قابل اجرا

به قلم: مژگان احمدی

خلاقیت جدید در خانه: در این مقاله از چیدانه با 4 ایده جالب و کاربردی برای ایچاد تغییراتی در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه همراه شما هستیم. ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم بگیرید که دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان را تغییر دهید و یا به طور کامل آن جا را بازسازی کنید. اگر دوست دارید که در نهایت یک طراحی و دکوراسیون داخلی حرفه ای و اصولی داشته باشید، لازم است که علاوه بر ذوق و سلیقه‌ی شخصی، کمی هم در زمینه سواد بصری و اصول زیبایی شناسی در معماری مطلع بوده و از همه مهمتر اینکه خلاق و ایده پرداز باشید. ایده های این مقاله حتما برایتان جالب خواهد بود. اگر نیاز به متخصص دارید از ما کمک بگیرید.

 

چوب و هنر
کتابخانه دنج

1. خلاقیت جدید در خانه: کتابخانه دنج و خلاقانه

یکی از ایده های جالب برای داشتن خلاقیت جدید در خانه ساختن یک کتابخانه خلاقانه با گوشه ای دنج برای کتاب خواندن و خلوت کردن است. این ایده به ویژه برای آن دسته افرادی که علاقه زیادی به کتاب خواندن و خلوت کردن دارند بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. می توانید این ایده را با توجه به سلیقه و ترجیحات شخصی خودتان در مکان های مختلفی از خانه اجرا کنید. مثلا در زیر راه پله، کنار یکی از پنجره ها و یا در کنج یک اتاق مانند تصویر از جمله مکان هایی هستند که می توانید به فکر ساختن یک کتابخانه خلاقانه و کاملا دنج در آن جا باشید.

تفریحگاه اختصاصی کوچک در خانه

2. تفریحگاه اختصاصی خودتان را در خانه داشته باشید

اگر در منزل‌تان فضاهایی دارید که گاها در اثر بی توجهی و غفلت تبدیل به یک انباری شلوغ و درهم شده‌اند؛ این فضاها بهترین جا برای اجرای یک خلاقیت جدید در خانه هستند. مثلا حیاط خلوت یا پاسیو در خانه های قدیمی یا پیلوت های اختصاصی؛ هر یک از این فضاها را می توانید با کاشی کاری های جذاب و رنگ آمیزی های متنوع و کمی پوشش گیاهی در کنار برخی دیگر از اِلِمان های تفریحی و جذاب مثل تاب و ننو تبدیل به یک تفریحگاه کوچک خانگی و جذاب نمایید و عصرهای جمعه‌ی خود را در آن جا سپری کنید.

ایده برای زیر راه پله

 

3. ایده های خلاقانه برای زیر راه پله در دکوراسیون داخلی خانه

هر چقدر هم که خانه‌ی بزرگی داشته باشید، احتمالا باز هم بارها و بارها با مشکل کمبود جا برای بعضی از وسایل خود و به خصوص وسایل بچه ها مواجه شده اید. شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که این همه اسباب بازی را کجا بگذارم که هم بچه ها راحت بازی کنند و دور از دسترس آن ها نباشد، و هم جای زیادی از فضای اتاق را نگیرند؟ 

اگر در یک خانه دوبلکس زندگی می کنید، یک پیشنهاد بسیار جالب برایتان داریم. می توانید به فکر اجرای یک ایده خلاقانه برای زیر راه پله خانه باشید. استفاده خلاقانه از زیر راه پله ها همیشه می تواند نجات بخش بسیاری از نیازهای شما باشد. به تصویر بالا نگاه کنید! استفاده از فضای زیر راه پله در طراحی و دکوراسیون داخلی این خانه بسیار جذاب و شگفت انگیز است. اصلا شاید خودتان هم دلتان بخواهد ساعت ها وقت خود را در آن جا صرف کنید چه رسد به بچه ها! 

بنابراین یک خلاقیت جدید در خانه می تواند  اجرای یک فضای خاص و جذاب در زیر راه پله و در نظر گرفتن تعداد زیادی کشو برای قرار دادن وسایل اضافی باشد. این ایده بسیار کاربردی و در عین حال بسیار زیبا باشد.

طراحی تراس آپارتمان

 

4. خلاقیت جدید در خانه: دیزاین تراس خانه های آپارتمانی

بسیاری از خانواده ها علی رغم اینکه خانه ا‌ی با اینکه دیزاین بسیار زیبایی دارند، اما از طراحی و دیزاین تراس خانه غافل می شوند. در حالی که تراس خانه و به ویژه در خانه های آپارتمانی این قابلیت را دارد که به یکی از بهترین و محبوب ترین مکان های خانه تبدیل شود. طراحی تراس آپارتمان در واقع یکی از بخش های بسیار جذاب در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه است.

اگر میخواهید یک خلاقیت جدید در خانه داشته باشید، می توانید یک فضای دنج دو نفره در هوای آزاد برای خودتان خلق کنید و همچنین اگر خانه ای با تراس بزرگ دارید، می توانید خیلی راحت و با کمی خلاقیت در بیخ گوشتان مکانی رویایی و روباز برای دورهمی های دوستانه بسازید. 

برای طراحی و دکوراسیون تراس باید دقت داشته باشید که از متریال های مقاوم و مرغوب استفاده کنید تا در برابر تغییرات آب و هوایی به راحتی آسیب نبیند. دقت کنید که نورپردازی و همچنین استفاده از پوشش گیاهی مناسب برای تراس و اصطلاحا طراحی تراس سبز، زیبایی تراس تان را دو چندان می نماید. 

با کمی حوصله، مشاوره از متخصصین و اجرای ایده های خلاقانه و جذاب می تواند منزل یا محل کارتان را از اینرو به آنرو کند.

 

کلام آخر : 

پر واضح است که یکی از عوامل محدودکننده در اجرای هر نوع خلاقیت جدید در خانه مسئله هزینه است. به طور کلی طراحی و دکوراسیون داخلی می تواند برایتان ارزان یا گران تمام شود و این امر به عوامل زیادی از جمله میزان تغییراتی که می خواهید بدهید، نیاز یا عدم نیاز به زیرسازی و همچنین نوع و مرغوبیت متریال های مورد استفاده بستگی دارد. اگر برای اجرای ایده های خود از اهالی فن کمک بگیرید، می توانید با کسب اطلاع از انواع متریال ها و همچنین طراحی مقرون به صرفه‌، بسیاری از ایده های خلاقانه و جذاب خود را محقق کنید.

از ما کمک بگیرید

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه