Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید کوسن، چطوری یک انتخاب درست داشته باشیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی تصمیم می گیرید که دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید و مبلمان و وسایل خود را انتخاب نمایید معیارهای مختلفی در ذهنتان مرور می شود که معمولا با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید آنها را بالا و پایین کنید. بعد از انتخاب وسایل اصلی مثل، مبلمان، میز و صندلی، فرش، تخت خواب و… نوبت به وسائل جزیی تر می رسد، چیزهایی که اغلب از آنها با نام اکسسوری در دکوراسیون منزل یاد می شود.

بهنام حضرتی

راهنمای خرید کوسن

تابلو فرش ریحان

این اکسسوری ها می توانند تنوع بسیار زیادی داشته باشند که هر فردی بر اساس سلیقه خود به سراغ هر کدام از آنها می رود. در این میان برخی از موارد مثل کوسن ها، از اجزای اصلی اکسسوری ها به شمار می روند و تقریبا می تواند تعدادی از آنها را در هر خانه ای مشاهده کرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به موضوع راهنمای خرید کوسن بپردازیم تا شما را با هر آنچه که باید در این زمینه بدانید آشنا کنیم و در نهایت نیز فرصتی را ایجاد نماییم که بتوانید با هوشمندی تمام بهترین کوسن را برای دکوراسیون منزل خود خریداری نمایید.

سیس دیزاینر
کوسن سیس دیزاینر
سیس دیزاینر

چرا باید کوسن داشته باشیم؟

پیش از این گفته شد که کوسن ها از اکسسوری های اصلی در دکوراسیون منزل به شمار می آیند، اما چرا؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که وجود تعدادی کوسن در دکوراسیون نشیمن و یا دکوراسیون پذیرایی می تواند به یکدست و منسجم شدن فضا کمک بسیاری کند. انتخاب طرح و رنگ مناسبی از کوسن ها می تواند باعث شود که هر کدام از اجزای دیگر آن فضا از قبیل مبلمان، فرش و… خود را بهتر نشان داده و زیبایی فضا را چند برابر کند. تفاوتی که در جنس، ابعاد، طرح ها و هم چنین رنگ های کوسن ها وجود دارد می تواند این کار را بر دوش صاحب خانه بگذارد تا بر اساس سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشد.

نسیم
کوسن فانتزی طرح گاو
نسیم

گروه هنری ارمغان
پاف و کوسن مدرن
گروه هنری ارمغان

درباره جنس کوسن ها

همان طور که قبلا گفته شد تنوع جنس و متریال کوسن ها بسیار زیاد است و می تواند دست شما را در انتخاب باز بگذارد. این که چه متریال و جنسی را برای کوسن خود انتخاب می کنید کاملا به شرایط و همین طور سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال اگر در خانه خود از حیوانات حانگی نگهداری می کنید باید به سراغ کوسن هایی بروید که مو و یا پرز کمتری می گیرند و یا راحت تر پاک می شوند. در چنین شرایطی بهتر است از داشتن کوسن هایی با جنس لطیف مثل ابریشم نیز خودداری نمایید. معمولا کوسن هایی که خریداری می کنید دارای برچسب هایی هستند که به شما می گویند که در چه شرایطی می توان آنها را شست و شو داد تا به جنس پارچه آسیبی وارد نشود.

مطلب مرتبط: انواع کوسن ، با این 50 مدل مبل تان خالی نمی ماند!

سیس دیزاینر
کوسن سیس دیزاینر
سیس دیزاینر

گروه هنری ارمغان
پاف و کوسن مدرن
گروه هنری ارمغان

درباره اندازه کوسن در دکوراسیون منزل

کوسن ها ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی دارند. برای انتخاب اندازه و ابعاد کوسن خود باید در وهله اول به مدل و ابعاد مبلمانتان توجه کنید. اگر مبلمانی بزرگ و سلطنتی دارید بهتر است که به دنبال کوسن هایی با ابعاد نسبتا بزرگ بروید و در صورت داشتن مبلمانی کوچک و یا به قول خودمان نقلی نیز از کوسن هایی با ابعاد کوچک تر استفاده نمایید. امروزه برخی از کوسن ها نیز در بازار موجود هستند که بر اساس ابعاد و رنگ هایی که دارند دارای تنوع هستند و معمولا به عنوان یک ست و یا پکیج در کنار هم قرار می گیرند. با این حال در زمان انتخاب کوسن برای دکوراسیون منزل خود بهتر است که سلیقه خود را معیار قرار دهید تا بتوانید دکوراسیون نشیمن زیبایی را طراحی نمایید.

مطلب مرتبط: کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی!

سیس دیزاینر
کوسن سیس دیزاینر
سیس دیزاینر

کوسن و رانر
کوسن و رانر
کوسن و رانر

درباره طرح و رنگ کوسن ها

انتخاب طرح و رنگ کوسن در دکوراسیون منزل بحث جذاب ماجراست! معمولا طراحان داخلی توصیه می کنند که برای انتخاب رنگ کوسن هایتان به دنبال یک دسته رنگی بروید که با کمک آن بتوانید طرح ها و رنگ های مکمل و یا متنوعی را در کنار یکدیگر جمع کنید. این کار به شما کمک می کند که در عین حال که فضایی زیبا طراحی می کنید مشکلی نیز با انتخاب طرح و رنگ کوسن هایتان نداشته باشید. پس بهتر است که قبل از هر چیزی یک دسته و یا پالت رنگی را برای کوسن های خود در نظر داشته باشید و بعد با کمک آن به بازار رفته و کوسن های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

یادتان باشد که این تنوع رنگی نباید در جنس و متریال کوسن نیز اعمال شود. این یعنی بهتر است که کوسن هایتان از نظر جنس خود یکسان و یکپارچه باشند تا هم از نظر نگهداری و شست و شویشان دچار مشکل نشوید و هم یکپارچگی و انسجام ظاهری شان نیز زیبایی محیط را حفظ کند.

در رابطه با طرح کوسن ها نیز باید بگوییم که بهتر است که ازشلوغ شدن بیش از حد دکوراسیون نشیمن خود جلوگیری کنید. این یعنی اگر مبلمان شما طرح دار است بهتر است به نسب شلوغی و یا سادگی طرح آن، کوسن های ساده تری را انتخاب کنید و اگر هم مبلمانتان ساده و بدون نقش از به دنبال کوسن های طرح دار بروید. در نمونه های ساده تر مبلمان شما می توانید از چند کوسن نیز استفاده کنید که برخی از آنها طرح دار و برخی شان ساده باشند. این کار می تواند در نهایت ترکیبی زیبا و منسجم ایجاد کنید.

مطلب مرتبط:آموزش کوسن دوزی، به کوسن‌های مربعی نه بگویید!

لوازم دکوراتیو هما
کوسن طوسی و زرد
لوازم دکوراتیو هما

گالری دستان
کوسن
گالری دستان

درباره قیمت کوسن ها

طبیعتا یکی از مهم ترین معیارها برای تهیه و خرید کوسن مناسب در دکوراسیون منزل هزینه آنهاست. شما باید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید و تعیین کرده اید به دنبال مناسب ترین کوسن برای خود بروید. کوسن هایی که امروزه در بازار وجود دارند بر اساس جنس، طرح، ابعاد و نوعی که دارند تنوع قیمتی بسیار زیادی را شامل می شوند. کوسن های تک رنگ و یا آنهایی که سادگی بیشتری دارند طبیعتا بسته به جنسی که دارند از قیمت کمتری برخوردارند و کوسن هایی که سلطتنی تر و لوکس تر هستند هزینه به مراتب بالاتری خواهند داشت. بنابراین با توجه به سبک دکوراسیون منزل و همین طور نوع مبلمانی که دارید می توانید کوسنی انتخاب کنید که با بودجه ای که در نظر دارید هماهنگ باشد.

اگر شما هم به دنبال کوسن مناسب دکوراسیونتان هستید، ویترین کالای چیدانه را از دست ندهید.

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه