Chidaneh.com placeholder image

دفتر کار نفس سبز، لمس زندگی در محیط کار!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در هیاهوی زندگی در کلان شهرهای شلوغ مثل تهران، که برای ادامه زندگی فقط باید به دنبال زندگی دوید، بیشترین زمان را کجا سپری میکنیم؟بله، در فضاهای اداری و محل کار .و در این زمان است که معمار وظیفه دارد فضایی مطلوب مطابق با کاربری اما خوش حس و حال را برای آن مجموعه بوجود آورد. دفتر کار نفس سبز به معماری حسام اصفهانی، کیوان کیان بخت و ارد تاجران از گروه معماری اکسپوز یکی از همین دفاتر کار خارق العاده است که امروز با چیدانه به گوشه و کنار آن سری می زنیم.

[[nid:44430]]

سرویس خواب بالسا

دفتر کار نفس سبز با نام تجاری جهان فولاد پیشرو به مساحت 110 متر مربع در تهران واقع شده است، هدف از طراحی پروژه به وجود آوردن فضایی خاص بوده است که در عین عملکرد بتواند فضایی آرامش بخش را برای کاربر به وجود آورد، آرامشی که نشان از زندگی دارد و لزوم موجودات زنده همچون گیاه و ماهی پاسخی برای این نیاز بوده است.

[[nid:44425]]

برای ایجاد احساس خوب حضور در طبیعت بکاربردن مصالح طبیعی نظیر سنگ، آجر، بامبو و در تضاد با جنس صیقلی، سرد و سخت فولاد و استیل بسیار کارساز بوده است و فضایی لذت بخش همچون طبیعت را برای کاربر خلق کرده است.

[[nid:44423]]

از رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی و پایه در فضا استفاده شده است ، و این رنگ به سبب حضور گیاهان متعدد در فضا است که جلوه گری می کند، تولید و پخش اکسیژن برای داشتن هوایی مطبوع و تمیزتر نیز خاصیت حضور همین گیاهان سبز در فضا می باشند.

[[nid:44429]]

گروه معماری اکسپوز بر این باور است که برای داشتن یک طراحی و ساخت محیطی و خلاقانه آنچه اهمیت داشته است به کارگیری حواس پنج گانه کاربر در محیط است که در این مسیر نیز پیشگام و موفق بوده است.

[[nid:44427]]

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:طراحی آتلیه سبز ٩+ ، تلفیق کار و زندگی در مشهد !
ساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نور
رنگین کمانی از شیشه درساختمان اداری کاوه در دارآباد تهران
ساختمان اداری و تجاری ولیعهدی، نمای چندبعدی در کرج
طراحی نمای متحرک در مجتمع اداری خرسند تهران

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
azinafas در تاریخ 07 بهمن 1394
benazaram fazaie khaili ziba tarahi kardan ama khaili hese khodmoni bodan to faza hast fekr konam in nokte bayad be karkard fazaye edari marbote rabt payda kone masalan baraye ye azhans mosafrati alie ama bazi jaha bayad rasmi boodanesh moshakhas bashe az tarahish

ثبت دیدگاه