Chidaneh.com placeholder image

موکت پرز بلند، کفپوش نرم و راحت در دکوراسیون منزل

به قلم: حدیث حقیقت

موکت ها از گذشته های دور مهمان خانه های ما بوده اند، اگر چه کفپوش های مدرن و متنوع برای پوشاندن کف پرطرفدار است اما هیچ کدام برای ایجاد احساس آرامش قابل قیاس با موکت ها نمی باشد. موکت ها انواع مختلفی دارند که پیش تر در چیدانه در رابطه با مزایای آن ها با شما صحبت کرده ایم اما امروز به بررسی مزایا و معایب موکت پرز بلند در فضاهای مختلف می پردازیم با ما همراه باشید.

گروه مبلمان یاشیل
مبل چرمی راحتی یاشیل
گروه مبلمان یاشیل

چوب و هنر

موکت پرز بلند چیست؟

موکت پرز بلند یا موکت‌ تافتینگ ، نسل جدیدی از موکت نمدی و موکت کبریتی است. اما تفاوت اصلی این نوع موکت با موکت های قدیمی، اندازه طول نخ بافت یا پرزهای آن است. پرزهای موکت پرز بلند نسبت با موکت های ساده همانطور که از نامش مشخص است، بسیار بلندتر می باشد. شیوه بافت موکت پرز بلند متفاوت است و ماشین آلات خاصی آن را تولید می کنند.

ری را استودیو
طراحی داخلی اتاق نشیمن مدرن و سفید
ری را استودیو

مزایای موکت پرزبلند

موکت پرز بلند نسبت به موکت قدیمی مزایایی دارد. برخی از مزایای موکت پرز بلند عبارتند از:

  • فرش گونه بودن موکت پرز بلند
  • کیفیت مناسب موکت پرز بلند
  • عایق بودن موکت پرز بلند
  • ایمن بودن موکت های پرز بلند
  • رنگ ثابت موکت پرز بلند

سارنگ هوم
موکت تافتینگ آلمانی و بلژیکی
سارنگ هوم

فرش گونه بودن موکت پرز بلند

موکت پرز بلند مانند فرش است و می توان از آن به عنوان جایگزین فرش ماشینی استفاده کرد. نرمی موکت پرز بلند و انسجام و کیفیت بافت ایم موکت بسیار بالاست و به این دلیل به آن فرش موکت نیز گفته می شود. در برابر فشار اجسام سنگین مقاومت زیادی دارد و ساییده نمی شود. به علاوه لطیف، نرم و راحت است و پرز نمی دهد. 

کیفیت مناسب موکت پرز بلند

از آنجایی که این موکت با ماشین آلات مخصوصی تولید می شود بنابراین ساختار منسجم و مستحکم آن تضمین شده است. پس راه رفتن و نشستن و بازی کودکان روی آن باعث سایش و فرسایش موکت نمی شود و کیفیت اولیه موکت به مدت زیادی حفظ می شود .

عایق بودن موکت پرز بلند

موکت پرز بلند یک عایق بسیار عالی برای صداست. الیاف بلند این موکت علاوه بر آنکه زیبا و لوکس هستند، صدای مزاحم محیط را کم می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود اگر در مناطق شلوغ زندگی می کنید حتما در اتاق خواب از موکت پرز بلند استفاده کنید. به این ترتیب دکوراسیون جذاب و زیبایی خواهید داشت که آلودگی صوتی تا حد زیادی در آن کاهش یافته است. همچنین استفاده از موکت پرز بلند در طراحی شرکت ها نیز می تواند بسیار کاربردی باشد زیرا آرامش محیط کاری را حفظ می کند. 

کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی
موکت مسکونی سیزال
کارپت لند - موکت اداری تجاری هتلی

ایمن بودن موکت پرز بلند

مزیت خوبی که بلند بودن پرزهای موکت دارد این است که سطح آن بسیار نرم تر و منعطف تر شده است. پس افرادی که فرزندان کوچک دارند با نصب موکت پرز بلند در خانه، دیگر نگرانی برای افتادن و یا سر خوردن کودک خود نخواهند داشت. به علاوه این نوع موکت، یک ضربه گیر عالی نیز می باشد.

رنگ ثابت موکت پرز بلند

موکت پرز بلند استاندارد طوری بافت شده که دوام و استحکام بسیار زیادی دارد. رنگ این موکت ها ثابت بوده و در برابر نور خورشید نیز الیاف آن تغییر رنگ نمی دهند. پس اگر از موکت پرز بلند در اتاق نشیمن یا پذیرایی و حتی اتاق خواب استفاده می کنید، به راحتی می توانید پرده ها را کنار بزنید و از نور طبیعی روز لذت ببرید. 

معایب موکت پرز بلند

موکت پرز بلند باعث می شود فضا کوچکتر نشان داده شود. به علاوه همان طور که گفته شد این موکت ها دوام زیادی دارند اما باید مراقب پرزهای آن باشید چون گرد و خاک و آلودگی را به خود جذب می کنند. دقت کنید که اگر چای، نوشابه و مواد غذایی روی آن ریخته شود، با توجه به بلند بودن پرزها، پاک کردن لکه روی موکت کمی سخت است و ممکن است برای تمیز کردن آن دچار چالش شوید. البته آب و رطوبت به موکت آسیب نمی زند و می توان آن را شست.

هتل بام سبز رامسر
فضای داخلی سوئیت نرگس در هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

موکت پرز بلند در چه فضاهایی استفاده می شود؟

به طور کلی، اگر موکت‌ های پرز بلند را به خوبی با وسایل مختلف هماهنگ کنید، می ‌توان از آن در تمام قسمت های خانه استفاده کرد .

استفاده از موکت های پرز بلند در سالن پذیرایی و نشیمن

بیشتر افراد استفاده از فرش ‌های ایرانی ریزبافت و دستبافت را برای سالن پذیرایی و نشیمن می پسندند و از این اصل پیروی می کنند. اما امروزه با توجه به وجود سبک های مختلف دکوراسیونی می توان از کفپوشی به غیر از فرش نیز در سالن پذیرایی و نشیمن استفاده کرد. اگر سبک دکوراسیون انتخابی شما مدرن و یا مینیمال است استفاده از موکت های پرز بلند می تواند جایگزین خوب و مناسبی برای فرش های ایرانی باشد. همچنین استفاده از این مدل موکت در آپارتمان های کوچک نیز انتخاب بسیار خوبی است. با انتخاب طرح و رنگ مناسب با دکوراسیون تان به راحتی می توان از این موکت ها در سالن پذیرایی و نشیمن استفاده کنید. 

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیون اتاق خواب
هتل بام سبز رامسر

استفاده از موکت پرز بلند در اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت زیادی دارد چرا که یکی از فضاهای مهم در خانه است و محل استراحت شماست. پس باید به آن توجه زیادی داشت. از آنجایی که استفاده از کفپوش مناسب در اتاق خواب بسیار مهم است، موکت های پرز بلند انتخاب خوب و مناسبی برای اتاق خواب می باشند. موکت های پرز بلند را می توان در هر سایز و اندازه ای تهیه کرد، پس می توانید متناسب با اندازه اتاق خواب تان موکت مورد نظرتان را خریداری کنید بدون آن که در طرح آن اشکالی ایجاد شود. نرم بودن موکت پرز بلند مزیت دیگری است که برای اتاق خواب بسیار ایده آل می باشد. 

[[nid:34837]]

استفاده از موکت پرز بلند در اتاق کودک

از آنجایی که سلامتی و راحتی کودکان برای والدین اهمیت زیادی دارد، پس قطعا توجه به تمام جزییاتی که مربوط به کودکان است نیز برایشان اهمیت دارد. اتاق کودک از این قبیل موارد است. پس اگر کودکی دارید که چهار دست و پا راه می‌ رود یا به تازگی شروع به راه رفتن کرده و مدام در حال افتادن است، لازم است کفپوشی در اتاق کودک استفاده شود که نرم باشد. موکت پرز بلند این ویژگی را دارد و برای اتاق کودک گزینه بسیار مناسبی می باشد. پرزهای بلند این نوع موکت مانع از آسیب رسیدن به کودک در صورت افتادن می شود و به علاوه نرم و منعطف است. به علاوه تنوع رنگی زیادی دارد و دست تان در انتخاب رنگ متناسب با اتاق کودک تان باز است. 

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
سرویس خواب مدل قلب
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

استفاده از موکت پرز بلند در اتاق کار

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد موکت پرز بلند جایگزین مناسبی برای فرش به حساب می آید، پس به راحتی می توان از آن در اتاق کار استفاده کرد. همچنین عایق بودن آن در برابر صدا به حفظ آرامش و سکوت در اتاق کار کمک می کند.

شما هم در گیر و دار خرید موکت برای خانه تان هستید؟ یا می خواهید کمی رنگ و لعاب دکوراسیون منزل تان را عوض کنید؟ در هر صورت می توانید برای تصمیم گیری بهتر سوالات خود را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید!

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 26 بهمن 1395
سفارش کفپوش با تخفیف ویژه نوروزی. اگر قصد انجام دارید حتما یه نگاهی به سایت ما بندازینو قیمت بگیرید ادرس سایت بخش کفپوش https://goo.gl/Ibxr13

ثبت دیدگاه