Chidaneh.com placeholder image

تی بگ های گیاهی را در خانه خود بسازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

هر روز که خسته از کار به خانه بر می گردید، قطعا دوست دارید نوشیدنی یا چای گرمی بنوشید تا خستگی روز از تن به در شود و چه بهتر فنجانی از دمنوشی باشد که از گیاهان خانگی خودتان باشد. تجربه و شاید بتوان گفت عادت بسیار خوبی است که از کشت و برداشت گیاهان خانگی خودتان دمنوش تهیه کنید. 

نکته جالبی که در مورد ساخت دم کرده های خانگی وجود دارد این است که می توانید از طعم دهنده های مختلفی مانند به لیمو، مریم گلی، برگ های نعناع و … استفاده کنید تا دمنوش کاملا گیاهی داشته باشید. در انواع چای کیسه ای گیاهی می توان از گل های طعم داری مانند گل گاو زبان، بابونه، یاس و … و یا حتی از میوه های خشک شده ای مانند بری ها، لیمو، توت فرنگی، آلبالو و امثال آنها استفاده کرد. تنها محدودیتی که در تهیه انواع دم کرده گیاهی وجود دارد، خلاقیت شماست!

تابلو فرش ریحان

وسایل مورد نیاز:

  • گیاه مناسب برای دمنوش
  • دستگاه خشک کن، گاز و یا هر چه که بتوان مواد دمنوش را خشک کرد.
  • هاون
  • کاغذ سفید برای لیبل و برچسب اسم
  • قیچی
  • چسب
  • تی بگ های قابل پر شدن( پارچه توری مخصوص)

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 1 

در این مرحله نوع چای یا دمنوش خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال از برگ های نعناع برای چای نعناع استفاده کنید.

این مطلب را بخوانید تا بدانید 13 گیاه خوراکی برای آشپزخانه منزل شما کدام است!

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 2

با دقت و آرام برگ های دم دست و جلوتر و یا حتی برگ هایی گه از نظر ظاهری زیبا نیستند را بچینید.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 3

برگ های چیده شده را در دستگاه خشک کن، روی شوفاژ و یا هر سطح مناسب دیگری قرار دهید تا خشک شوند و رطوبت خود را از دست دهند. می توانید آن ها را روی سینی تمیز چیده و در معرض آفتاب قرار دهید.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 4

بعد از خشک شدن، آنها را در هاون بریزید و خرد کنید.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 5

اکنون زمان آن است که بر دمنوش و چای خانگی دست ساز خود برچسب بزنید تا بتوانید در روزهای آینده هم از آن استفاده کنید. کمی خلاق باشید و لیبل های متفاوت بسازید.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 6

با دقت برچسب آماده شده را به دسته یا در واقع نخ آویزان شده از تی بگ بچسبانید. می توانید روی کاغذ نام دمنوش گیاهی خود را هم یادداشت کنید.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 7

با توجه به اندازه تی بگ خانگی خود، یک یا دو قاشق غذاخوری از برگ خشک پودر شده دمنوش را درون آن بریزید. مراقب باشید این اندازه بیشتر از حد لازم نباشد. نکته اصلی که برای داشتن دم کرده گیاهی خوشمزه وجود دارد، زمان است. این که به برگ ها فضای کافی بدهید تا بچرخند، دم بکشند و آب درون فنجان را طعم دار کنند.

ما به شما می گوییم بهترین وسیله برای دم کردن چای چیست!

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 8

قسمت بالایی تی بگ را ببندید. بهتر است از تی بگ هایی استفاده کنید که برای بسته شدن تدبیری داشته باشند. در برخی مواقع با حرارت دادن به خوبی بسته بندی می شوند. همچنین گره زدن و یا دوخت محکم در برخی تی بگ ها یا تورهای پارچه ای جوابگو است.

ساخت تی بگ گیاهی: مرحله 9

بعد از همه این مراحل سخت نیاز به استراحت دارید. مقداری آب جوش درون لیوان خود بریزید و چای کیسه ای گیاهی را درون آن بیندازید. لحظات خوبی داشته باشید.

برای تهیه و درست کردن ایده های جذابی که در زندگی و ساخت وسایل و لوازم وجود دارد، به خودتان بسازید بروید و از پیشنهادات ارائه شده استفاده بهینه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
یوسف در تاریخ 04 شهریور 1396
با سلام و تقدیم احترام بسیار عالی و کاربردی بود مطلب بسته بندی تی بگ.................. سپاسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
محمد عطار در تاریخ 15 اردیبهشت 1397
سلام برای ساخت تی بگ های گیاهی و شخصی اولین چیزی که لازم هست همون پارچه مخصوص یا به اصطلاح فیلتر تی بگ هست.و استفاده از پارچه های متفرقه و بخصوص اونهایی که الیاف پلاستیک و پلی استر دارند خطرناک و غیر اصولی استو چون تی بگ داخل آب جوش قرار میگیره و تمام مواد پارچه بمرور جذب آب و بعد وارد بدن مصرف کننده میشه. در حالیکه فیلتر مخصوص پایه گیاهی و به اصطلاح سلولوزی هست. اگر میخواین تی بگ دلخواهتون رو خودتون درست کنید از اینجا میتونید جنس اصولی و درستش رو تهیه کنید:http://teafilters.mihanblog.com/

ثبت دیدگاه