Chidaneh.com placeholder image

انواع شلف دکوری زیبا از ویترین کالاهای چیدانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم و وسایل: همه ی ما در دنیای کودکی مان، طاقچه های خانه مادربزرگ را به یاد داریم؛ طاقچه هایی که با قاب عکس و گلدان و … تزیین می شدند و نگهدارنده  وسایل کاربردی و دکوری زیادی بودند. امروزه با تغییر نوع زندگی و مدرن شدن خانه ها، طاقچه های قدیمی که جزیی از دیوار بودند، جای خود را به شلف ها داده اند؛ نگهدارنده هایی مدرن که بار وسایل دکوری خانه را بر دوش می کشند. خلاصه بگوییم که شلف دیواری، نگهدارنده ای از جنس چوب یا فلز یا … است که روی دیوار نصب می شود و دارای انواع و اقسام طرح و شکل است؛ شلف هایی که در فضاهای مختلف خانه از جمله نشیمن، اتاق‌خواب، اتاق کار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … حضور دارند و به‌راحتی قابل نصب هستند. اگر به دنبال شلف دکوری و طبقه بندی خاصی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با برخی از انواع شلف های دکوری، آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی دکووال  decowall
شلف جغد
فروشگاه اینترنتی دکووال decowall
 

چوب و هنر

شلف های دیواری بدون قاب

شرکت سازنده: فروشگاه اینترنتی دکووال

یکی از رایج ترین شلف های دکوری، شلف های بدون قاب هستند. این شلف ها به ظاهر فقط صفحه ای چوبی یا فلزی در طرح های گوناگونی‌اند که روی دیوار نصب می شوند اما درواقع می توان گفت برخلاف ظاهرشان، بسیار مستحکم هستند و با پیچ روی دیوار ثابت می مانند. این نوع از شلف ها، نگهدارنده  لوازم دکوری مختلفی از جمله شمع، عروسک، گلدان، قاب عکس و … بوده و در هر فضایی از پذیرایی گرفته تا آشپزخانه و سرویس بهداشتی، قابل نصب و استفاده هستند. با چیدمان خاص شلف های بدون قاب روی دیوار، می توان به دیوار خالی اتاق، مخصوصاً اتاق کودک جان بخشید و آن را با عروسک ها و وسایل بازی کودک، به زیبایی تزیین کرد.

مبلمان و اکسسوری جاکوب
شلف و باکس
مبلمان و اکسسوری جاکوب

شلف های دکوری قاب دار

شرکت سازنده: جاکوب

یکی دیگر از انواع شلف‌های دیواری که طراحی خاص و کاربردی دارند، شلف های قاب دار هستند. شلف های قاب دار، چهارچوبی امن و زیبا محسوب می‌شوند که با سبکی مینی‌مال، هم دیوار خانه را از سادگی و خالی بودن درمی‌آورند و هم نمود و جلوه بهتر و زیباتری به وسایل تزیینی می بخشند. اگر به دنبال راه‌حلی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن وسایل دکوری و عتیقه  خود در خانه بوده یا نگران افتادن و شکستن آنها هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از شلف های قاب دار است. با این نوع شلف‌ها می توان دست به نورپردازی‌های خلاقانه هم زد و به وسایلی که روی آن قرار می گیرد، بُعد و عظمت خاصی اضافه کرد.

مبلمان خانگی چوب و هنر
ویترین منزل چوب و هنر
مبلمان خانگی چوب و هنر
 

شلف های بوفه ای چندطبقه

شرکت سازنده: چوب و هنر

همه  ما در خانه های خود به مکانی برای نگهداری ظروف شیشه ای و شکستنی مانند بشقاب، دیس، لیوان، قوری و … نیاز داریم. برخی افراد کابینت ها را برای نگهداری انتخاب می کنند اما برای برخی دیگر به نمایش گذاشتن این ظروف و در دسترس بودن‌شان هم مهم است. در این شرایط می توان از شلف های بوفه ای چندطبقه که به نوعی شبیه همان بوفه های قدیمی هستند، استفاده کرد. این شلف های بوفه ای چندطبقه فضایی بسته و امن با دیواره ای شیشه ای دارند که علاوه بر زیبایی، باعث بهتر دیده شدن وسایل هم می‌شوند. در برخی از این شلف های بوفه ای از آینه هم استفاده شده است. شما می توانید این شلف ها را در طرح ها و مدل های مختلف تهیه کنید. تنها کافی است که به خواسته های خود بیندیشید.

سرویس خواب بلج
شلف دیواری d3 بلج
سرویس خواب بلج
 

شلف های دیواری با اشکال هندسی خلاقانه

شرکت سازنده: سرویس خواب بُلج

این نوع از شلف های دکوری گزینه بسیار مناسبی برای طراحی داخلی خانه و اتاق محسوب می‌شوند. همچنین محلی متفاوت و خاص برای قرار دادن وسایل مختلف دکوری هستند. این نوع شلف‌ها به‌قدری زیبا و خلاقانه و بدون محدودیت طراحی هستند که حتی می توان از آنها به ‌تنهایی روی دیوار استفاده و خانه را زیبا کرد. همچنین از این نوع شلف‌ها می توان برای قرار دادن تعدادی از کتاب ها هم استفاده کرد؛ بله کتاب ها! شما می توانید با استفاده از شلف‌های خلاقانه، صاحب کتابخانه ای متفاوت و زیبا شوید. انتخاب طرح و مدل و حتی متریال این شلف ها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد؛ به ‌طوری‌که می توانید طرح های دلخواه خود را سفارش دهید تا صاحب شلفی شخصی برای کارکردی خاص و ویژه شوید.

 برای تهیه شلف و ویترین خود پیش از رفتن به بازار حتما سری به بخش شلف و ویترین در ویترین کالاهای چیدانه بزنید و خرید خود را ساده تر انجام دهید. 

منبع: مجله منزل | نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه