Chidaneh.com placeholder image

انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای

به قلم: گلنار

همانطور که از اسم مدل میز جلو مبلی مشخص است، این میز‌ها باید بر اساس طرح و مدل مبلمان و سبک کلی چیدمان و دکوراسیون داخلی شما انتخاب شود. شما باید علاوه بر توجه به هماهنگی و هارمونی میز جلو مبلی با مبلمان، به نوع کار‌ایی آن بسته به نیازتان توجه کنید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. امروزه با پیشرفت صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی، طرح‌های بی‌شمار و بی‌نظیری را در مدل‌های میز جلو مبلی مشاهده می‌کنیم که علاوه بر زیبایی کاربرد‌های بالایی هم دارند. می‌توان میز جلو مبلی را به مدل‌های چوبی، کلاسیک، سلطنتی، استیل و… تقسیم کرد. در ادامه با هم به  انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای می پردازیم، انواع میز آینه ای جلو مبلی و چیدمان میز آینه ای نشیمن در دکوراسیون، با ما همراه باشید.

انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای
جلو­مبلی های آینه ­ای چه مدلی هستن؟

جلو­مبلی های آینه ­ای چه مدلی هستن؟

یکی دیگه از انواع جلو­مبلی­ ها که به صورت کامل در مقالات قبلی به آن ها پرداخته ایم، میز نشیمن آینه ای هستن. شیشه ­ی این جلو­مبلی­ ها به طور کامل از جنس آینه است. این نوع از جلو­مبلی­ ها در خانه­ های لوکس زیاد دیده میشن. اگر به فضا­های ساده و اسپورت بیشتر علاقه دارید، اینطور جلو­مبلی ­ها مناسب شما نیستن ولی با کمی سلیقه تلفیق زیبایی با دکوراسیون مدرن به وجود می آورند و نمی شود زیبایی آن ها را انکار کرد. در واقع شما با خرید این جلو­مبلی ­ها یک آینه به آینه­ ها­ی خانه خود اضافه می کنید.

اسکای اسکرپر

مطالب بیشتر : 

انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای
انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای

انعکاس زیبایی با میز جلو مبلی آینه ای

شاید این گونه استایل  میز جلو مبلی آینه ای  برای شما عجیب و دور از ذهن باشد. چرا که از سال 1990 استفاده  از رنگ های خنثی و ساده، خطوط مستقیم همراه با اشکال هندسی صلبی به عنوان سبک مدرن تعریف گردید که سریعاً نیز محبوب و همه گیر شد. در آن سبک واقعا هیچ جایی برای اشیاء درخشان و تابان وجود نداشت. اما مثل هر چیز دیگری، دایره مد و طراحی نیز یک بار دیگر با سبک هایی مثل وینتج، سبک رترو در طراحی داخلی، آرت دکو  و یا حتی سبک Hollywood Regency روند جدیدی پیدا کرد. امروزه دکوری های آینه ی را بار دیگر می توان در فضاهای خانه های سرتاسر جهان یافت. آن ها با انعکاس نورهای اطراف خود فضای اتاق را روح بخش می کند و باعث زیبایی، سرزندگی و جذابیت آن می شوند به علاوه باعث می شوند فضای منزل از نظر بصری بزرگ دیده شود. آن ها در اشکال، سبک ها و سایزهایی متفاوتی در بازار عرضه می شوند.

میز وسط آینه ایپرزرق و برق و درخشان
میز وسط آینه ایپرزرق و برق و درخشان

میز وسط آینه ای پرزرق و برق و درخشان

شما به آسانی مجذوب این میز وسط مبل آینه ای در فروشگاه های مبلمان و لوازم خانگی می شوید. اما آوردن و قرار دادن آن به عنوان اثاثیه در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن خانواده یک امر کاملا متفاوت است. بلکه باید آن ها با سبک منزل شما به خوبی همخوانی داشته باشند.اگر شما میزهای آینه ای را وارد  دکوراسیون اتاق نشیمن خود می کنید بهتر است از سطوح آینه ای یا حتی نقره ای درخشان در بخش های دیگر اتاق تان استفاده کنید. تکرار وسایل آینه ای باعث یکپارچگی، زیبایی و شیک شدن طراحی شما می شود که آن را مطابق زندگی معاصر و امروزی نشان می دهد. برای مثال می توانید علاوه بر میز آینه ای، یک آینه ی کوچک در بالای شومینه قرار دهید یا این که قاب شومینه را با آینه های کوچک تزئین کنید که در نهایت فضای شما را بسیار جذاب نشان خواهد داد.

میز جلو مبلی آینه ای فراتر از طرح های معمول
میز جلو مبلی آینه ای فراتر از طرح های معمول

میز جلو مبلی آینه ای فراتر از طرح های معمول

براق و صیقلی بودن میز آینه ای نشیمن تنها ویژگی منحصربه  فرد آن نیست و شما می توانید با توجه به سبک منزل تان تغییراتی در آن ایجاد کنید. برای مثال می توانید میز آینه ای وسط مبل با اشکال هندسی را تهیه کنید. انواع میز جلومبلی که در اشکال هندسی که به شکل های مربعی و یا مستطیلی ساخته می شوند توجه افراد را با ظاهر چند وجهی زیبایش به خود جلب می کند و انعکاس نورهای اطراف از هر وجهش منظره ای تماشایی و شیکی ایجاد می کند. اگر میز عسلی آینه ای چیزی نیست که دنبالش هستید می توانید میزهای نقره ای را جایگزین آن کنید که دقیقا مثل آینه ها می درخشند و  و به فضا تلالو می بخشند بدون این که در آن ها آینه ای به کار رفته باشد.

میز وسط مبل آینه ای سازگار با سبک های متفاوت
میز وسط مبل آینه ای سازگار با سبک های متفاوت

میز وسط مبل آینه ای سازگار با سبک های متفاوت

یکی از اولین چیزهایی که شما باید در هنگام تهیه ی این میز آینه ای وسط مبل به آن توجه کنید میزان ترافیک و شلوغی فضای اتاق پذیرایی و سبک طراحی منزل شماست. خانه هایی که پر از وسایل ریز و درشت هستند اغلب  برای قرار دادن میزهای آینه ای مناسب نیستند. جدای از شکستنی بودن این میزها، برای این که جلا و درخشش خودشان را حفظ کنند باید به طور مرتب و روزانه  آن ها را گردگیری کرد. همچنین اثر انگشت روی این میز وسط مبل آینه ای یک معضل دیگر است. بنابراین برای افرادی که از تمیز کردن و گردگیری مداوم بیزار هستنند این گونه میزها مناسب نیستند. اما کسانی که می توانند به خوبی از پس این مسئولیت بربیایند در نهایت باید به سبک منزل خود توجه کنند این که چه نوع میز آینه ای با چه نوع سبکی همخوانی دارد. بر خلاف تصور رایج، میزهای آینه ای به طور شگفت آوری با طیف گسترده ای از سبک های طراحی سازگاری دارد از سبک های پیچیده ی مینمالیسم گرفته تا shabby chic و حتی سبک دکوراسیون بوهو.

انواع میز آینه ای جلو مبلی
انواع میز آینه ای جلو مبلی

انواع میز آینه ای جلو مبلی

شما می توانید میز نشیمن آینه ای را با انواع شکل ها پیدا کنید که به طور کلی می توان آن ها را به اشکال ساده و هندسی تقسیم بندی کرد. اشکال این گونه میزها تعیین می کنند که با چه نوع سبکی سازگار می شوند. یک میز آینه ای با قاب چوبی با انواع سبک های روستایی، shabby chic، خانه های کشاورزان و حتی سبک های صنعتی سازگار خواهد بود. از طرف دیگر طرح های ساده و لطیف آن در سبک مینیمالیسم به خوبی سازگار می شوند. فضاهای زندگی امروزی با میزهای آینه ای قطعا دل بازتر خواهند شد. این میزهای آینه ای پرزرق و برق شکیل می توانند بدون این که فضای اتاق را کاهش دهند به عنوان یک اثر هنری ظریف و شکیل در منزل بدرخشند. فضاهای کوچک از مزایای آینه ها بیشتر نفع می برند چرا که باعث می شود از نظر بصری بزرگ تر به نظر برسند و در نهایت فضای روح نواز و سرزنده ای ایجاد می شود که قابل تحسین و ستایش است.

 سبک Hollywood Regency

یکی از سبک هایی که با این گونه میزها به خوبی با آن سازگاری دارند و هماهنگ می شود سبک Hollywood Regency است. شما نیاز نیست تماما از سبک Hollywood پیروی کنید. می توانید به آسانی یک فرش با راه راه های سیاه و سفید پهن کنید و یک میز آینه ای روی آن قرار دهید که یک ترکیب زیبا و جالب از غیرمتداول(میز آینه ای) و متداول (فرش راه راه سیاه سفید) ایجاد می شود.

میز جلو مبلی آینه ای با استفاده از طرح لوزی
میز جلو مبلی آینه ای با استفاده از طرح لوزی

میز جلو مبلی آینه ای با استفاده از طرح لوزی

با استفاده از آینه های رنگی و آنتیک می توان یک میز جلو مبلی را به روش های مختلفی آینه کاری کرد، آینه کاری با استفاده از طرح لوزی به صورت اینگریوینگ متداولترین نوع  میز آینه ای جلو مبلی محسوب می شود به طوری که آینه ای که روی میز جلو مبلی آینه ای قرار خواهد گرفت به شکل لوزی حکاکی خواهد شد البته به شکل های دیگری مانند مربعی و مستطیلی  هم  می توان آینه را حکاکی کرد. میز آینه ای جلو مبلی در بین میزهای آینه ای دارای تنوع بیشتری است به طوری که در برخی از طرح ها میزهای آینه ای مستطیلی شکل تولید شده اما در طرح های دیگر به شکل مربعی تولید می شوند.

میز جلو مبلی آینه ای با استفاده از طرح لوزی
میز جلو مبلی آینه ای با استفاده از طرح لوزی

قیمت میز جلو مبلی آینه ای

 استفاده از این نوع میز جلو مبلی فضا را مدرن و شیک نشان می‌دهد. شما می‌توانید با خرید این نوع میز علاوه بر جنبه کاربردی از جنبه تزئینی آن نیز استفاده کنید. از خصوصیات این نوع میز بزرگ‌تر و عمیق‌تر نشان دادن محیط، روشنایی و جلا بخشیدن به محیط اطراف، انعکاس و بازتاب نور و مدرن جلوه دادن مبلمان است. قیمت این نوع میزها به نسبت جنس چوب به ‌کار رفته در آن، میزان آینه‌کاری آن، ابعاد آن، شکل ظاهری و کاربردهای آن و… متفاوت است اما چون هم دارای جنبه تزئینی و هم کاربردی می‌باشد قیمت آن نسبت به سایر میزهای جلو مبلی مناسب است. اما به طور کلی نمی‌توان یک قیمت ثابت و مشخص برای همه انواع آن معرفی نمود. اما به هنگام خرید میز جلو مبلی آینه‌ای باید بسیار دقت فرمایید که دارای لبه‌های تیز و برنده نباشد.

آینه رومیزی چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟
آینه رومیزی چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟

آینه رومیزی چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می ‌توان از مواد مختلفی استفاده نمود. یکی از این مواد استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی است. طرح ‌های مدرن میز نشیمن آینه ای این امکان را می ‌دهد که دکوراسیون سالن غذاخوری منزل زیبا تر جلوه کند. در معنایی دیگر با قرار دادن یک میز آینه ‌ای در کنار مبلمان، می ‌توانید جلوه ‌ای شیک و کلاسیک برای منزل خود طراحی کنید. همچنین استفاده از میزهای تمام آینه ‌ای انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. معمولا ظروف چیده شده روی میز آینه ای بسیار زیباتر در محیط جلوه می‌ کنند. اگر از میز وسط مبل آینه ای در دکوراسیون منزل خود با پایه ‌های چوبی در کنار صندلی چوبی استفاده کنید جلوه زیبایی را به منزل خود خواهید بخشید.

میز جلو مبلی آینه ای
میز جلو مبلی آینه ای
میز جلو مبلی آینه ای

جمع بندی

انتخاب میز جلو مبلی آینه ای با تنوع های موجود کار سختی نیست و با توجه به نیاز های خود می توانید انتخابی دقیق داشته باشید. اگر نیازی به جابجایی میز های خود ندارید می توانید از رویه های سنگین استفاده کنید، همچنین اگر اقتصادی بودن رویه میز جلو مبلی برایتان مهم است می توانید از متریال شیشه و آینه استفاده کنید! در این مقاله از چیدانه به صورت کامل به میز وسط مبل آینه ای در دکوراسیون و چیدمان منزل پرداختیم.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه