Chidaneh.com placeholder image

مبل چسترفیلد؛ مدل‌های چستر فیلد جدید، لوکس و راحت

به قلم: نرگس مهردادیان

مبل چستر فیلد یکی از انواع مبلمان راحتی خاص و کلاسیک است که نه تنها برای خانه‌های مجلل و اشرافی بلکه برای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن هم بسیار شیک و زیبا خواهد بود. با اینکه طرح مبل چستر فیلد قدیمی و مجلل است اما این سبک خاص مبلمان هنوز مد است و طرفداران خاص خود را دارد. مبل چستر فیلد از قرن 18 مورد تحسین افراد زیادی قرار گرفت و قصرها و بناهای مهم و لوکس با این مبل‌ها دکور شدند و تا امروز هم در انواع سبک‌های دکوراسیون حتی مدرن و صنعتی استفاده شده و زیبایی خاص و بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. این مبل‌ها طرح‌هایی با دکمه کاری روی چرم یا پارچه و دسته‌های استوانه‌ای بزرگ دارند. در این مطلب از چیدانه به معرفی مدل مبل چستر فیلد، مزایا، معایب، رنگ‌ها و مدل‌های شیک و لوکس آن در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های اداری و نحوه چیدمان چستر فیلد پرداخته می‌شود، با ما همراه باشید…

مبل چستر فیلد

فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین
مبل چستر مالیبو
فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین

سرویس خواب بالسا

مبلمان ماجان
مبلمان چستر
مبلمان ماجان

تاریخچه مدل مبل چستر فیلد

متاسفانه تا به‌ حال مشخص نشده که چه شخصی چستر فیلد را طراحی کرده است. مبل چستر فیلد یکی از انواع مبلمان راحتی اصیل است که از قرن 18 در انگلستان طراحی و تولید شده و سال‌هاست که در میان نسل‌‌ها و سبک‌های مختلف در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود. طراحان این برند برای رویه مبلمان از چرم استفاده می‌کنند و علاوه بر ظاهر شکیل باعث می‌شود به مرور زمان و بر اثر استفاده زیبایی خود را از دست نداده و دچار چین و چروک نشود.

مبل سلامی
دکوراسیون و مبلمان اداری
مبل سلامی

شکل و متریال به‌کار رفته در مبل چستر فیلد

شکل مبلمان چستر فیلد معمولا عمود و استوار بوده، از دکمه و لمسه دوزی در آن استفاده شده، دسته‌های استوانه‌ای و پشتی‌های تمیز و برابر دارد و رویه آن معمولا از جنس چرم یا پارچه مخمل است که هر دو ظاهری بی‌نظیر داشته و به مبلمان شخصیتی خاص می‌بخشند. 

استفاده از هر یک از این متریال‌های به‌کار رفته در ساخت مبل چستر به سبک دکوراسیون داخلی و اجزای آن بستگی دارد. معمولا مبل چرم چستر در دکوراسیون کلاسیک و آمریکایی استفاده می‌شود اما این مبل زیبا با سبک‌های مدرن و حتی ایرانی هم ست می‌شود. 

امیر صادقی
منزل خانم زرین در خیابان بوکان
امیر صادقی

مبل چستر در دکوراسیون اتاق نشیمن، کتابخانه یا دفترکار

چسترفیلد تصویری زیبا از استراحت با خیال راحت و جادویی است. امروزه مبلمان چستر فیلد تنها خاص بزرگان نبوده و با توجه به سنت‌های انگلیسی، در تنوع گسترده‌ای برای دکوراسیون داخلی به روز شده است. مبلمان چستر فیلد راحت، شیک و کاربردی بیشتر مناسب فضاهایی چون نشیمن، کتابخانه و دفاتر کار است و به دکوراسیون منزل یا محل کار شخصیت، وقار و زیبایی خاصی می‌بخشد. برای مثال می‌توان تنها از یک مبل چستر سه نفره برای طراحی یک دیوار خالی منزل استفاده کرد چراکه این مبل به تنهایی همه چیز را تکمیل می‌کند یا در کنار کتابخانه‌های چوبی یا مدرن یا در اتاق نشیمن و تی‌وی روم روبه‌روی تلویزیون استفاده و زیبایی آن‌ها را چند برایر ‌کرد. توجه داشته باشید که این مدل مبل مانند سایر اجزای دکوراسیون باید با هماهنگی کامل با کل دکوراسیون داخلی استفاده شود.

مبلمان انسوییت  N SUIT
مبل چستر
مبلمان انسوییت N SUIT

انواع چستر فیلد بر اساس رنگ

مبل‌ چستر در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود که با توجه به رنگ‌های غالب دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار می‌توان از انواع چستر فیلد استفاده کرد. 

چستر فیلد قهوه ای

مبل پگاه
مبل راحتی با دوخت زیبا
مبل پگاه

مبل چستر فیلد چرم قهوه‌ای

یکی از بهترین و پرطرفدارترین‌ رنگ‌های این مبل چرم چستر فیلد با تناژهای مختلف رنگ قهوه‌ای است که ظاهری بی‌نظیر و اصیل به این مبل می‌بخشد. 

چستر فیلد طوسی

امیر صادقی
خانه آریا و ساناز در مهرشهر کرج
امیر صادقی

مبل چستر فیلد طوسی

از دیگر رنگ‌های پرطرفدار مبل چستر فیلد طوسی است که رنگی خنثی بوده و با هر ترکیب رنگی ست می‌شود. می‌توان ست کامل این مبل را به رنگ طوسی انتخاب نکرد و با رنگ دیگری چون زرد یا قرمز آن را ترکیب کرد. 

چستر فیلد سفید

ثمین موسوی
عکاسی خانه خانم مستوفی الممالک - میرداماد تهران
ثمین موسوی

مبل چستر فیلد رنگ روشن

در مدل‌‌های جدید مبل چستر فیلد رنگ روشن از رنگ‌های ملایمی چون کرم، صورتی یا سفید هم استفاده می‌شود. این رنگ مبلمان چستر، زیبایی خاص و آرامشی بی‌نظیر در فضا ایجاد می‌کند.

مبلمان انسوییت  N SUIT
مبل چستر
مبلمان انسوییت N SUIT

کاربرد مبل چستر فیلد در انواع سبک‌های دکوراسیون

مبل چستر فیلد این سبک مبلمان راحتی اصیل و قدیمی در انواع سبک‌های دکوراسیون از کلاسیک تا مدرن به‌کار رفته و زیبایی بی‌نظیری در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. برخی از سبک‌های مناسب این سبک مبلمان شامل موارد زیر است:

چستر در دکوراسیون ساحلی

چستر فیلد در دکوراسیون به سبک ساحلی

شاید کمی تعجب کنید اما مبلمان چستر فیلد برای دکوراسیون به سبک‌ ساحلی نیز مناسب است. می‌توان در فضایی با نور طبیعی با استفاده از مبل چستر فیلد با پشتی‌های آبی و حصیرهای طبیعی دکوراسیون داخلی را فضایی ساحلی و راحت جلوه داد.

چستر در دکوراسیون قرون وسطی
چستر در سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون قرون وسطایی و اسکاندیناوی با چستر فیلد

چستر فیلد با رویه چرم قهوه‌ای تیره و پایه‌های چوبی فضایی گرم و زیبا به سبک مبلمان قرون وسطی و اسکاندیناوی ایجاد می‌کند. دسته‌های استوانه‌ای و زیبای این مبلمان و رنگ تیره آن درکنار زمینه روشن زیبایی خیره کننده‌ای به فضا می‌بخشد.

مبل چستر در دکور مدرن

مبل چستر فیلد در دکوراسیون داخلی مدرن

مبل چستر فیلد اصیل برای دکوراسیون به سبک مدرن هم مناسب است. کنار هم قرار گرفتن دکوراسیون مدرن حتی با مبل‌های متفاوت در کنار مدل کاناپه چستر در این سبک توجه‌ها را بیشتر از هر چیزی به خود جلب می‌کند یا برای راحتی و سادگی بیشتر در سبک مدرن می‌توان از مبل ال چستر استفاده کرد. البته باید به ترکیب رنگ‌های مبل‌ها و دکوراسیون کنار هم و حفظ هارمونی با وجود این همه تفاوت دقت کرد.

چستر فیلد در دکور صنعتی

دکوراسیون به سبک صنعتی با مبل چستر فیلد

معمولا چرم با جنس طبیعی خود با لوازم صنعتی چون آجر، بتن و چوب تناسب پیدا کرده و با استحکام و ماندگاری بالا مناسب استفاده در سبک دکوراسیون صنعتی است. می‌توان مبل چرمی چستر فیلد را در کنار میزها یا اکسسوری‌های فلزی قرار داد و هارمونی و زیبایی بی‌نظیری در فضا ایجاد کرد.

چستر فیلد در دکور لوکس

فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین
مبل چستر مالیبو
فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین

مبل چستر فیلد در دکوراسیون لوکس و مجلل

مبلمان چستر فیلد اصیل و لوکس با دکوراسیون‌ داخلی لوکس و مجلل هماهنگی زیادی خواهد داشت. در دکوراسیون لوکس و سلطنتی می‌توان برای مبل‌های راحتی از این مبلمان اصیل و لوکس استفاده کرد و با ترکیب اجزای گران قیمت و لوکس این سبک دکوراسیون که با تناژهایی از رنگ کرم و طلایی ترکیب شده با مبلمان چستر فیلد به رنگ‌های آبی تیره و طلایی یا قهوه‌ای چرم طبیعی گران قیمت ترکیب فوق العاده و خیره کننده‌ای ایجاد کرد.

چستر فیلد در دکور ایرانی

سبک دکوراسیون ایرانی با مبل چستر

می‌توان از این نوع مبلمان در فضاهای داخلی با دکوراسیونی ایرانی و سنتی هم استفاده کرد. مبلمان چستر فیلد راحتی اصیل در کنار میزهای چوبی سنتی یا ترکیب رنگ‌های ایرانی و به‌خصوص فرش ایرانی ترکیبی فوق العاده و جذابیت خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند.

فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین
مبل ال ژانتا
فروشگاه مبلمان و دکوراسیون اثاث چین

مزایای مدل مبل چسترفیلد

مبل چستر فیلد یکی از زیباترین و شیک‌ترین انواع مبلمان است که از روی ویژگی‌های ظاهری به راحتی قابل تشخیص است. از مزایای با اهمیت این مبل امکان شستشوی آسان است. این مبل‌ها معمولا از چرم هستند و لکه‌های روی چرم به‌راحتی با اسپری تمیز کننده و دستمال تمیز می‌شوند. این مبل‌ها به‌راحتی با هر سبک دکوراسیونی ترکیب شده و یک دکوراسیون خاص و بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. اگر هزینه بیشتری پرداخته و از مدل‌های با کیفیت این مبل خریداری کنید، این مبل عمری طولانی خواهد داشت. نوع مکانیزم آن برای استراحت‌های طولانی بسیار مفید است. از دیگر مزایای این مبل تنوع در رنگ و نوع پارچه آن است که باعث هماهنگی آن با انواع سبک دکوراسیون می‌شود. 

  • مبلمان راحتی کلاسیک و شیک
  • مناسب استراحت‌های طولانی
  • امکان شستشوی آسان در مدل‌های چرمی اصیل آن
  • مناسب انواع سبک‌های دکوراسیون
  • تنوع در رنگ و پارچه
  • طول عمر طولانی در صورت کیفیت

مبل سارینا
مبل راحتی لمسه‌دوزی طوسی نشیمن
مبل سارینا

معایب مدل مبل چستر چستر فیلد

از معایب مبل چستر فیلد ابعاد بزرگ و دسته‌های بلند است که بیشتر مناسب فضاهای بزرگ و لوکس است و برای فضاهای کوچک و نقلی با متراژ کم مناسب نیست. چراکه در فضاهای کوچک، زیبایی و ابهت این مبل نشان داده نمی‌شود. از دیگر معایب این مبل خراش پذیری چرم بدنه آن است. برای مثال اگر حیوان خانگی در منزل داشته باشید به زودی چرم بدنه مبل آسیب می‌بیند.

  • ابعاد بزرگ و دسته‌های بلند
  • نامناسب برای فضاهای کوچک
  • خراش پذیری چرم بدنه در مدل‌های اصیل چرمی

گالری مبلمان صبوری
مبلمان مدرن مدل نیو چستر
گالری مبلمان صبوری

چیدمان مبلمان چستر فیلد

 ظاهر جذاب مدل مبل چستر فیلد، زیبایی و جذابیت فراموش نشدنی به آن بخشیده که می‌توان با چیدمانی صحیح و اصولی این زیبایی را تکمیل کرد. مدل مبل چستر از انواع مبلمان راحتی کلاسیک است که به‌دلیل ابعاد بزرگ بیشتر در چیدمان فضاهای بزرگ استفاده می‌شود و تنها مدل مبل چستر قایقی با ابعاد کوچک برای فضاهای کوچک و مدرن مناسب است. بهترین قسمت‌ برای قرار دادن این مبل مرکز اتاق نشیمن و پذیرایی است. در چیدمان مبلمان چستر باید اصل تقارن رعایت شود. سطح پشتی مدل مبل چستر تقریبا کوتاه و زاویه‌دار است که باعث می‌شود افرادی که روبه‌رو نشسته‌اند دید محدودی نداشته باشند. این مبل طوری طراحی شده‌ که برای بیشتر فضاها و انواع سبک‌های دکوراسیون خصوصا فضاهای لوکس مناسب است.

  • رعایت اصل تقارن در چیدمان
  • مناسب چیدمان فضاهای بزرگ و لوکس
  • چیدمان در انواع سبک‌های دکوراسیون لوکس

مبل سارینا
مبل ال راحتی چستر رنگ کرم
مبل سارینا

مبل پگاه
مبل راحتی با دوخت زیبا
مبل پگاه

مبل سارینا
مبلمان راحتی یشمی طلایی نشیمن
مبل سارینا

چستر فیلد پایانی

کلام پایانی

مبل‌ چستر فیلد یکی از سبک‌های قدیمی و اصیل انگلیس و از انواع مدل مبل کلاسیک راحتی است که هنوز هم جذابیت و طرفداران زیادی دارد. این مدل مبلمان انواع، متریال و شکل‌های ظاهری گوناگون داشته و نسل جدید مبلمان چستر فیلد با رنگ‌های بسیار زیبا و خیره کننده در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک قابل استفاده است. شما هم اگر علاقمند به استفاده از این مبل‌های اصیل، لوکس و زیبا در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود هستید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مبل چستر مطلب انواع مدل مبل چستر و مدل مبل چستر یا نئوکلاسیک را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
صباجون در تاریخ 09 اسفند 1396
سلام من به تازگی مبل چستر تهیه کردم اما احساس میکنم چون پشتی کوتاهی داره گردن و کتف آدم خشک میشه آیا راه حلی برای این مورد دارید؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
نسرین در تاریخ 08 تیر 1397
ممنون از مطالبتون مبل چستر فقط مخصوص دفتر کار و لابی هتل ها و مکان هایی که در نهایت یک ساعت میشه روی این مبل نشست! برای نشیمن خانه اصلن کاربردی نیست بخاطر پشتی خیلی کوتاهش.

ثبت دیدگاه