Chidaneh.com placeholder image

خرید عید نوروز: از لباس عید تا عیدی بچه‌ها با مدیریت هزینه

به قلم: سمانه زارعی

همین که به اسفندماه نزدیک می­ شویم، شور و حال عید در بین مردم ایجاد می­ شود. به جز خانه­ تکانی عید نوروز، کارهایی مانند تغییر دکوراسیون و خرید عید از جمله کارهایی است که مردم به فکر آن می­ افتند. احتمالا موضوع خرید برای شما هم جذاب باشد، پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا راجع به خرید عید نوروز صحبت کنیم. این راهکارها برای یک خرید خوب به درد شما هم می­ خورند.

 

اسکای اسکرپر
خرید عید

خرید عید، کی بریم خرید؟

برخی از افراد عقیده دارند که خرید عید اگر نزدیک به نوروز باشد، خرید خوبی نخواهد بود، زیرا اغلب در شلوغی­ ها و با تمرکز کمتر انجام می ­شود و بهتر است لوازمی که لازم دارید را زودتر از اسفند ماه بخرید تا با حوصله و سر فرصت باشد. نقطه مقابل این افراد کسانی هستند که منتظر مد روزترین وسایلی که به بازار می­آید می­مانند تا خیالشان راحت باشد که طبق مد روز خرید کرده­اند. این موضوع بستگی به شرایط زندگی و سلیقه شما دارد. هرچند نباید از مسئله اقتصادی این موضوع غافل بود، برخی از افراد زمانی که پولی به دستشان برسد خریدهای خود را آغاز می­کنند. همچنین خرید شیرینی عید اغلب روزهای آخر اسفند ماه انجام می ­شود تا تازه ­تر باشد.

 

لیست خرید عید

لیست خرید عید، چه چیزهایی لازم دارید؟

قبل از اینکه وقت بگذارید و بروید در فروشگاه ­ها بچرخید، یک لیست خرید عید تهیه کنید. با این کار متوجه خواهید شد که حدودا چقدر بودجه نیاز دارید و به کدام فروشگاه­ ها باید سر بزنید. همچنین در تهیه لیست این مسئله را در نظر بگیرید که برخی از وسایلی که قبلا خریده­اید ممکن است به کارتان بیاید و لازم به خرید مجدد نداشته باشید، پس بهتر است لوازمی که ضروری هستند را در اولویت قرار بدهید. خرید با برنامه به شما کمک می ­کند تا از نظر اقتصادی هم به صرفه‌­تر عمل کنید.  برخی از لوازم و وسایل ضروری برای خرید عید نوروز عبارتند از:

  • خرید لباس نو
  • خرید برای سفره هفت­ سین
  • خرید عیدی و هدیه برای اشنایان و دوستان
  • خرید آجیل و شیرینی
  • خرید وسایل جدید منزل برای تغییر دکوراسیون

مطلب پیشنهادی: لیست کارهای خانه تکانی، فقط با روزی 20 دقیقه!

 

خرید لباس عید

خرید لباس عید، بخرم یا نه؟

در مورد خرید لباس عید بهتر است نکته ­های زیر را در نظر داشته باشید:

  • قبل از خرید به کمد لباس ­هایتان سر بزنید، ممکن است لباس­ های نویی داشته باشید که به عنوان لباس عید بتوانید از آنها استفاده کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید به بازار و پاساژها سر بزنید، در مورد مدل و طرح و رنگ لباس عید فکر کنید تا در هنگام خرید سردرگم نشوید.
  • تناسب بین سبک و رنگ لباس­های مختلف را در نظر بگیرید.
  • فروشگاه­هایی که لباس ­هایی با قیمت تخفیف داده شده دارند را پیدا کنید.
  • بهتر است آخر هفته که فروشگاه­ ها شلوغ ­ترند به خرید نروید، و اگر فرصت دارید از روزهای وسط هفته استفاده کنید.
  • مقدار مشخصی از بودجه همراه خود داشته باشید، چرا که پول زیاد ممکن است باعث خریدهای غیرضروری و هیجانی شود.

 

خرید برای سفره هفت سین

خرید برای سفره هفت ­سین

یکی از بخش ­های هیجان ­انگیز در آمادگی برای عید نوروز؛ آماده کردن تدارکات سفره هفت­ سین است. زمانی برای خرید برای سفره هفت ­سین بگذارید. شما می­ توانید یک هفت­ سین کوچک و ساده درگوشه­ای از پذیرایی داشته باشید و یا برای یک هفت ­سین بزرگ و شیک برنامه ­ریزی کنید. با توجه به مدل چیدن سفره هفت­ سین وسایل مورد نیاز برای هفت سین را در لیست خرید بنویسید و تهیه کنید.

 

خرید عیدی

خرید هدیه، عیدی چی بدیم؟

اگر خانواده ­ای پر رفت و آمد دارید و طبق سنت ­ها به اغلب افراد به ویژه کودکان عیدی می­ دهید، پس باید قبل از نوروز به آن فکر کنید. با توجه به سن و تعداد افراد برخی از ایده ­های برای عیدی دادن عبارتند از:

  • پول از مورادی است که بچه­ ها از عیدی گرفتن آن خیلی خوشحال می ­شوند. می ­توانید پول را با کمی خلاقیت و به فرم گل، حیوان و یا اشکال هندسی در بیاورید و به آنها بدهید. همچنین برای افراد بزرگسال می­ توانید از کارت هدیه استفاده کنید.
  • اسباب بازی گزینه ­ی مناسبی برای هدیه عید نوروز برای بچه ­ها است. با توجه به سن بچه ­ها برایشان اسباب بازی­ های مختلف در نظر بگیرید. اسباب بازی می­ تواند عروسک و یا بازی فکری باشد.
  • یک هدیه فرهنگی عالی برای بزرگسالان و کودکان کتاب است و می­ تواند یک یادگاری ماندگار باشد. همچنین نوعی فرهنگ ­سازی برای مطالعه محسوب می ­شود.
  • می ­توانید برای افراد خانواده ­تان که صمیمی هستید، وسایلی که نیاز دارند را به عنوان عیدی هدیه بخرید.
  • کارت تبریک یک عیدی جالب برای دوستان شما خواهد بود. اگر اهل کار دستی و هنر هستید با کمی خلاقیت می ­توانید خودتان کارت تبریک­ های زیبایی بسازید.
  • یک ایده دیگر برای عیدی دادن، خرید صنایع دستی برای افراد است. با این کار هم صنایع دستی شهرتان را معرفی می­ کنید و هم فرهنگ­سازی حمایت از صنایع دستی اتفاق می­ افتد.

 

خرید عید در دوران کرونا

خرید عید در دوران کرونا

خرید عید در دوران کرونا، اینترنتی یا حضوری؟

در این مدتی که کرونا به کشور ما وارد شده است تاثیراتی بر روی روش ­های زندگی ما هم گذاشته است. اغلب افراد با خرید اینترنتی آشنا شدند و به آن عادت کرده­ اند. برای خرید برخی از وسایل می ­توانید با استفاده از سایت­های معتبر خریدهای عید را انجام دهید. برخی از افراد خرید حضوری را ترجیح می­دهند و دوست دارند در فروشگاه ­ها و پاساژها بچرخند و خریدهای خود را انجام دهند. برای خرید عید در دوران کرونا؛ اگر به صورت حضوری به خرید می­روید، پروتکل­ های بهداشتی را رعایت کنید و اگر به صورت اینترنتی خرید می­ کنید از معتبر بودن سایت اطمینان پیدا کنید. برای خرید اینترنتی بهتر است زودتر اقدام کنید تا به موقه محصول خود را تحویل بگیرید.

مطلب پیشنهادی: خرید اینترنتی فرش دستباف، آسان­تر از همیشه!

 

خرید کالای ایرانی

خرید عید نوروز با کالاهای ایرانی

اگر به دنبال ایده­ای برای یک خرید به صرفه هستید می ­توانید به خرید کالاهای داخلی فکر کنید. خرید لوازم و وسایلی که تولید کشورمان هستند، باعث رونق اقتصاد خواهد شد. با این راهکار شما می­ توانید قدمی هرچند کوچک در جهت حمایت از کالاهای داخلی بردارید. به لیست خرید عید برای خانه نگاه کنید، ببینید چه وسایلی را می ­توانید از برندهای داخلی تهیه کنید. یک بار امتحان کنید شاید مشتری شدید!

 

خرید عید نوروز

کلام آخر:

خرید عید نوروز اگر با برنامه ­ریزی باشد، می­ تواند حس عالی و جذابی باشد. یک لیست خرید عید تهیه کنید و طبق نیازهایتان بهترین وسایل را خریداری کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه