Chidaneh.com placeholder image

10 ایده خاص برای دادن هدیه نوروز به بچه‌ها

به قلم: مهسا پوررضا

صدای قدم‌های بهار کم‌کم نزدیک شده و عید نوروز فرا رسیده. یکی از رسوم قشنگ ما ایرانی‌ها در عید نوروز، عیدی‌دادن است. هرچند عیدی برای بیشتر ما یادآور اسکناس‌های نو و تانخورده است، اما می‌توان کمی خلاقیت هم به‌ خرج داد و حداقل به بچه‌ها هدایایی به‌جز پول داد. در این مطلب،  10 ایده خاص هدیه نوروز برای بچه‌ها را به شما تقدیم می‌کنیم.

عیدی بچه ها

بهترین هدیه عید نوروز برای کودکان

بهترین هدیه عید نوروز برای کودکان چیست؟ هدیه دادن همیشه باعث ایجاد حسی قشنگ در فرد گیرنده هدیه و دهنده آن می‌شود. اگر شخص گیرنده کودک باشد، این حس قشنگ دو چندان خواهد شد. به همین منظور سایت هدیشا با در نظر گرفتن این موضوع که شخص گیرنده هدیه در چه گروه سنی و با چه روحیاتی است، هدایای متفاوت و متنوعی را به شما پیشنهاد می‌کند.

تابلو فرش ریحان

1- اسباب بازی، هدیه عید نوروز برای کودکان

همان‌طور که احتمالا از قبل انتظار آن را دارید، اسباب‌بازی یکی از متداول‌ترین گزینه‌ها برای عیدی دادن به بچه‌ها محسوب می‌شود. به خصوص اگر اسباب‌بازی انتخابی شما از نوع آموزشی و سرگرم‌کننده باشد، بهتر است.

این مطلب هم خواندنی‌ست: انواع اسباب‌بازی مناسب کودک دلبندتان را بشناسید

قاب عکس های هنری، هدیه عید نوروز برای کودکان
قاب عکس های هنری، هدیه عید نوروز برای کودکان
قاب عکس های هنری، هدیه عید نوروز برای کودکان

2- قاب عکس‌های هنری، هدیه عید نوروز برای کودکان

اگر بخواهید این مورد را برای بچه‌های دیگران خریداری کنید تا حدی چالش‌برانگیز است، چرا که باید از قبل در مورد دکور اتاق کودک از جمله رنگ زمینه آن اطلاعاتی داشته باشید. ولی اگر با نوع تم و رنگ اتاق آشنا باشید می‌توانید یک قاب عکس با طرح‌های هنری که برای کودک نیز جذاب باشد، تهیه کنید.

 هدیه عید نوروز برای کودکان، ساعت زنگدار
 هدیه عید نوروز برای کودکان، ساعت زنگدار

 3- هدیه عید نوروز برای کودکان، ساعت زنگدار

خرید یک ساعت زنگ‌دار به کودک این اجازه را می‌دهد تا بیشتر با مفهوم زمان و چگونگی خواندن آن آشنا شود. بنابراین یک ساعت کوکی فانتزی زیبا تهیه کنید تا در کنار تخت خود قرار دهد.

4- لوازم سامان‌دهنده برای کودکان

یک اکسسوار مفید برای اتاق بچه‌ها و یا اتاق بازی تهیه کنید. یک تابلو آهن‌ربادار برای نمایش نقاشی‌ها و کاردستی‌ها و یا استوانه‌های جمع‌آوری وسایل آنها می‌تواند خوب باشد.

5- لوازم واقعی باغبانی

گرچه شاید تصور کنید لوازم واقعی شاید برای بچه‌ها لزومی نداشته باشد ولی درحقیقت ایده خوبی است چرا که اگر آنها سِت مخصوص به خود را داشته باشند، کار با آن برای آن‌ها جذاب‌تر و راحت‌تر است. برای باغبانی کودکان، همه چیز را (در سایز کوچک) درون یک سطل جمع‌آوری کرده، مقداری خاک و دانه نیز قرار دهید تا آنها فورا بتوانند دست به کار شده و یک گیاه برای خود بکارند.

6- خانه عروسکی و یا چادر سرخ‌پوستی

اتاق بازی بچه‌ها بدون یک خانه و چادرهای عروسکی کامل نمی‌شود و مطمئنا بسیار دوست خواهند داشت.

7- گُلِ سر و تِل‌های دست‌ساز

اگر کودک مورد نظر شما دختر است یکی دیگر از گزینه‌های متداول، تهیه اکسسوارهای زیبا و فانتزی برای مو است. اکسسوارهای انتخابی شما از انواع مدل تل، گل سر، سنجاق و غیره می تواند باشد.

پوشاک، هدیه عید نوروز برای کودکان

8- پوشاک، هدیه عید نوروز برای کودکان

این دسته از عیدی‌ها می‌تواند موارد متعددی را در بربگیرد که همگی آنها نیز از گزینه‌های متداول برای هدیه محسوب می‌شود. برای مثال یک ست زیبا و شیک از لباس و پیژامه راحت، یکی از انتخاب‌های ایده‌آل است.

9- بازی‌های فکری

بازی‌های فکری هم گزینه مناسبی برای کودکان به‌ شمار می‌روند. از مکعب‌های روبیک در انواع مختلف تا بازی‌های استراتژیک، معمایی، جورچین‌ها و پازل‌ها، طیف متنوعی از بازی‌های فکری برای کودکان در هر سنی وجود دارد. با توجه به روحیات کودکان می‌توانید انواع مختلف این بازی‌ها را از فروشگاه‌های اسباب‌بازی تهیه کنید.

پیشنهاد مطلب: بازی با کودک در خانه، ایام عید در خانه چه کار کنیم؟

10- عروسک‌های پولیش یا مخملی

بچه‌ها عاشق عروسک هستند؛ با این‌حال بیشتر بچه‌ها عروسک‌هایی از انواع مختلف حیوانات دارند. شاید بهتر است کمی خلاق‌تر باشید و مثل همه دنبال خرس و خرگوش نروید. به سلیقه کودکان توجه کنید. کدام کاراکترهای کارتونی برایشان جذاب هستند؟ اگر عروسک را برای بچه‌هایی غیر از فرزندان خودتان می‌خواهید و نمی‌دانید چه چیزهایی را دوست دارند، از کاراکترهای محبوب استفاده کنید؛ مثلا بیشتر پسرها عاشق کاراکترهایی مثل لاک‌پشت‌های نینجا هستند. دخترها هم بیشتر از پرنسس‌های والت دیزنی خوش‌شان می‌آید!

نکات مهم خرید عیدی برای بچه‌ها

جهت خرید هدیه نوروز برای بچه‌ها، نکاتی مهم است و بهتر است به آن توجه کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • سن مناسب کودکان را در نظر بگیرید!

اطمینان حاصل کنید که بازی فکری یا اسباب‌بازی انتخابی‌تان، متناسب سن کودک است. روی بسته‌بندی تمام اسباب‌بازی‌ها برچسب راهنما وجود دارد. این برچسب‌ها اطلاعات لازم در مورد رده سنی مناسب را در اختیارتان می‌گذارد.

اسباب بازی بچه ها
  • برچسب هشدار را بخوانید!

حتما تمام موارد روی جعبه را مطالعه کنید. در برچسب‌های هشداردهنده، به شما گفته می‌شود که با چه چیزی طرف هستید. ممکن است اسباب‌بازی، حاوی آهن‌ربا یا لبه‌های تیز باشد.

خرید عیدی برای بچه ها
  • مراقب لبه‌های تیز باشید!

بچه‌ها تمایل دارند، اسباب‌بازی‌هایشان را درون دهان یا نزدیک چشم‌شان ببرند. به همین خاطر نباید اسباب‌بازی، لبه‌های تیز و برنده داشته باشد. علاوه‌بر مطالعه روی جعبه، خودتان هم اسباب‌بازی را وارسی کنید.

کادوی عید نوروز به بچه ها
  • مراقب طناب یا بند اسباب‌بازی باشید!

اگر به اسباب‌بازی که قصد خریدش را دارید، طناب یا بند متصل است، مراقب باشید طولش بلند نباشد. طناب یا بندِ بیش از حد بلند، می‌تواند دور گلوی کودک بپیچد و تنفس را برایش سخت کند.

هدیه عید نوروز به بچه ها
هدیه نوروز به کودکان
  • قطعات کوچک دردسر سازند!

برای کودکان سه و زیر سه سال هرگز اسباب‌بازی با قطعات کوچک نخرید. بهتر است، اسباب‌بازی با اتصالات ضعیف هم انتخاب نکنید. کودکان تمایل به خراب کردن اسباب‌بازی‌ها دارند. اگر اتصالات اسباب‌بازی ضعیف باشد، بعد از خرابی دارای لبه‌های تیز و قطعات کوچک می‌شود.

یک مطلب جالب دیگر: خرید عید نوروز: از لباس عید تا عیدی بچه‌ها با مدیریت هزینه

خرید اسباب بازی برای کودکان
  • صدای اسباب‌بازی را چک کنید!

در صورتی‌که اسباب‌بازی موزیکال می‌خرید، سطح صدایش را چک کنید. البته امروزه بسیاری از اسباب‌بازی‌ها دارای کنترل حجم صدا هستند. اسباب‌بازی‌ها با صدای بلند می‌توانند به دستگاه شنوایی حساس کودکان آسیب بزنند.

خرید اسباب بازی
عیدی به کودکان
  • اسباب‌بازی سمی نخرید!

وسایلی مانند مداد رنگی یا ماژیک مرغوب، تهیه کنید. گاهی اوقات وسایل ارزان را نباید خرید. اسباب‌بازی‌هایی که دارای مایعات هستند و لوازم نقاشی، ممکن است از مواد شیمیایی تهیه شده باشند. برچسب‌ها را به دقت بخوانید.

هدیه سال نو به کودکان
خرید عیدی برای کودکان
  • آیا کودک آلرژی دارد؟

می‌دانیم که بسیاری از کودکان علاقه به پختن کوکی‌های کوچک دارند. قبل از خرید وسایل بازیِ آشپزخانه، مطمئن شوید در لیست موادش موارد آلرژی‌زا وجود ندارد. همچنین از آلرژی‌های غذایی کودک اطلاعاتی به دست آورید!

مدل اسباب بازی برای کودکان
  • اسباب‌بازی آهنربا دارد؟

مدتی قبل امکان جداشدن آهن‌ربا وجود داشت اما امروزه اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده بسیاری هستند که با وجود داشتن آهن‌ربا، بی‌خطرند. این اسباب‌بازی‌ها، آهنربایشان درون محفظه‌ای پلاستیکی به صورت ایمن قرار دارد.

جمع‌بندی

درست است که هرچه از دوست رسد نیکوست؛ اما اگر در خرید کادو بیشتر دقت کنیم و وقت بیشتری به خرج کنیم، کودکان خوشحال‌تری هنگام دریافت هدیه خواهیم دید. پس در تلاش باشید برای لبخند کودکان عزیزتان، بهترین کادوی عید نوروز برای کودکان را به آنها ارزانی دهید. ما در این مقاله چیدانه، به بررسی 10 ایده خاص هدیه نوروز برای بچه‌ها و نکات مهم خرید عیدی برای آن‌ها پرداختیم.

مطلب پیشنهادی: بهترین ایده ها برای هدیه سال نو به خانواده

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه